ورود به سایت راهنمایی ثبت نام پیغام های شخصی دریافت پست های جدید
ساخت و توسعه بازی های کامپیوتری 2 و 3 بعدی
آخرین پیغام - پست شده توسط : Ali - - شنبه, 28 آپريل 2012 - 11:34
 
در گوگل، عبارت "zerg rush" رو سرچ کرده و از نتیجه لذت ببرید. کلیک کردن روی مزاحمین یادتون نره! PDT_009
punto_vert.gif (43 byte)
نقد و بررسی

نقد و بررسی->نقد فنی بازی ها->red faction :guerrilla [ جستجو ]

red faction :guerrilla
عنوان red faction :guerrilla
توضیحات توضیح در مورد گیم پلی و فیزیک
ناشر
سبک tps
تاریخ انتشار
پلتفورم PS3|Xbox360|PC
موتور بازی
نکات مثبت و منفی
تکنولوژی های بکار رفته
فرستاده شده توسط arashdj71

Red Faction: Guerrilla :

حتما زمانهای گذشته را بیاد می آورید که red faction در بین بازیبازها چه غوغایی به پا کرده بود شاید میتوان گفت اولین بازی ای بود که در آن زمان از تخریب پذیری بالای برخوردار بود زمانی که فیزیک در تخریب پذیری هیچ نقشی نداشت با به راحتی با اسلحه های فوق پیشرفته میتوانستیم دیوارها و ساختمانها را خراب کنیم. چندی بعد نسخه دوم بازی به بازار آمد که به گفته ی کارگردان بازی : در شماره قبلي بازي Red Faction شما سعي ميكرديد با پيوستن به نيروي دفاعي زمين ( Earth Defense Force ) به مريخ برويد تا Ultor Corporation شكست دهيد . حالا 50 سال از ان زمان گذشته و حالا در مريخ مستعمره تشكيل شده و نيروي دفاعي زمين هم تغيير شكل داده و به يك نظام ديكتاتوري تبديل شده . و حالا معدن چيان در حال به راه انداختن انقلابي ديگر هستند . EDFها انسان ها را دزدیده و آنها را مجبور به کار کردن جهت منافع خود می کنند. می توان گفت که EDFها دشمنان اصلی در نسخه RF: Guerrilla نیز هستند. در این نسخه بازیباز در نقش کاراکتر مردی به نام Alec Mason ایفای نقش می کند.

سبک گیم پلی بازی یکسری تغییرات کلی داشته از جمله بارزترین آنها میتوان به تغییر سبک بازی از fps به tps اشاره کرد که کاملا از سبک و سیاق کلی red faction یعنی اول شخص خارج شده و به حالت سوم شخص تبدیل شده است ولی در این نسخه به گفته سازندگان بازی به خوبی روی کنترل بازی کار شده و مانند بازیهی سومش شخص دیگر نیست و دقیقا همچون یک بازی اول شخص شما بر روی هدف گیری دقیق خواهید بود. همچون نسخه های قبلی ماشین آلات مختلف از توع فضایی اسلحه های مختلف از حمله سنگین و سبک نارنجکها نوعی اسلحه به نام Grinder (دندان آسیاب) و... در بازی گنجانده شده است این اسلحه میتواند قسمتهای مختلف بدن انسان را قطع کند. همچین ماشین آلات همچون ترک های 6 چرخ , روباتهایی که میتوانند راه بروند و در نقش بولدوزر ظاهر شده اند و... این بازی نیز مانند اکثر بازیهای روز open world طراحی شده است و شما به هرکجا که بخواهید میتوانید بروید و شروع به تخریب دیوارها و ساختمانها بکنید. به طور کلی در گیم پلی بازی روش خطی دنبال نمیشود مثلا شما برای عبور از یک مانع میتوانید به طور مستقیم حرکت کنید شروع به تخریب آن کنید یا به مرکز کنترل آن رفت و دورازه را باز کنید یا یک راه دیگر را انتخاب کنید و یا سوار بر یک ترک پر از کپسول اکسیژن شده و به سمت دروازه حرکت کنید و در زمانی که به اندازه کافی به دروازه نزدیک شدید از ماشین بیرون بپردید و شاهد تخریب دروازه با انفجار کپسول اکسیژن باشید.در بازی یک نوع سیستم رادیویی هم برای آگاه کردن سایر افراد همتیمی از اهداف کلی گروه وجود خواهد داشت. شما میتوانید اقدام به دزدیدن وسایل نقیله کنید درون آنها سلاح قرار دهید و یا آن را پر از کپسول اکسیژن کنید سپس آن را به سمت دشمنان حرکت دهید و از ماشین بیرون پریده و در زمان مورد نظر کپسولها را منفجر کنید و شاهد قطل عام دشمنان باشید.سیستم کاور بازی نیز بسیار دقیق و سنگین طراحی شده به طور کلی شما میتوانید با نارنجک و یا موشک اندازها موانع را نابود کنید تا دشمنان نتوانند بخود را کاور کنند و به راحتی آنها را از بین ببرید ولی این تخریب پذیری به ضرر شما هم هست زیرا هرچه بیشتر پست یک دیوار بمانید خطر تخریب آن بیشتر میشود پس یا هرچه سریعتر مکان دیگری برای کاور خود پیدا کنید و یا دشمنان را هرچه سریعتر از بین ببرید.

در بازی همه چیز تخریب پذیر است.همانطور که از اول این پیشنمایش گفتیم red faction جزو اولین بازیهایی بود که ر زمان گذشته تخریب پذیری را در بازیها متولد کرد و حالا انتظارات از آن بالا رفته و باید شاهد یک غول بازی در تخریب پذیری باشیم. در تریلر هایی که در نمایشگاه G|C پخش شده این تخریب پذیری به خوبی نمایان شد و شما میتوانستید به خوبی آن را مشاهده کنید ساخنمانهایی که با نارانجک اندازها فرو میریختند و یا با پرتاب چند نارنجک تخریب میشدند دیوارهایی که با شلیک گلوله های سنگین خراب میشدند و وسایل نقلیه ای که به آتش کشیده میشدند.در بازی به گفته ی کارگردان هنری بازی همه چیز به همان حالتی که هست باقی خواهد ماند مثلا اگر در بازی در یک منطقه یک وسیله نقلیه را نابود کنید دیگر نمیتوانید در طول بازی آن وسیله ی نقلیه را سالم ببینید و تا پایان بازی به همان شکل وسیله باقی خواهد ماند. دقیقا همین موضوع برای ساختمانها هم وجود دارد ولی بعضی از ساختارها در بازی مانع داستان بازی میشوند که به صورت منطقی ترمیم خواهند شد مثل پلها که کارگران برای عبور از دره های عمیق به آنها نیاز خواهند داشته به سرعت توسط کارگران تعمیر خواهد شد تا مانع حرکت Alec Mason نشوند. دنبال كردن داستان اصلي باعث ازاد شدن ماموريت هاي جديد و باز شدن محيط هاي جديد براي اكتشاف ميشه اما لحظه به لحظه بازي و ماموريت هاي جانبي هدفشون قسمتي از مبارز ها در guerrilla هست . شما داستان Red Faction    را مينوسيد طبق ان شكلي كه بازي ميكنيد. یعنی حتی داستان بازی هم به شکل خطی پیش نخواهد رفت.

نظرات آرا: 1 - متوسط: 1

افزودن یک نظر ارسال
نظرات
Legendary Dark Knight
10 دسامبر 2009
بازي گيم پلي زياد جذابي نداشت.
بعد از يه مدت خراب كردن همه چيز (كه كل هدف بازي است),بازي خسته كننده مي شه و يك نواخت.
گرافيك بازي و تنوع اسلحه ها هم خوب بود.ولي دشمنان از هوش بالايي
بهره مند نيستند.
در كل بازي به نظر من ارزش يك بار تمام كردن را دارد.

وضعیت
در مجموع 8 نقد و بررسی در اين بخش موجود است
بيشترين نقد بازديد شده : ترسیمگر Unreal Engine 3
بالاترين رتبه مربوط به نقد : ترسیمگر Unreal Engine 3

تعداد كل بازديدكنندگان از بخش نقد و بررسی : 0 (0 كاربر عضو ، 0 مهمان ، 0 كاربر مخفي)
كاربران حاضر :
 
punto_vert.gif (43 byte)
تالارهای گفتگوی تخصصی
سیستم تبلیغات پویا
مقالات تخصصی صنعت بازی
تالار گفتگوی پورتال طراحان پارسی، مکانی مطمئن برای آموختن و آموزاندن اصول و قوائد حاکم بر دنیای بازیهای کامپیوتری می باشد. شما می توانید آزادانه در تالارها شرکت کرده، مباحت مورد علاقه خود را جستجو کنید و حتی در بخش های جالب توجه، اظهار نظر کرده و به بحث و گفتگو با دیگران بنشینید.
آماده هستید؟ همین الان ثبت نام کنید و از امکانات متنوع فراهم شده بهره مند شوید!
سیستم تبلیغات پورتال طراحان پارسی به شما کمک می کند تا محصولات خود را در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار داده و قدرت پورتال طراحان پارسی را در جهت پیشبرد اهداف تجاریتان بکار گیرید. سیاست طراحان پارسی در پذیرش تبلیغات، خصوصا" تبلیغات مرتبط با موضوع فناوری اطلاعات، بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و امکانات زیادی در اختیار علاقمندان قرار می دهد.
آیا در این زمینه سوالی دارید؟ ما آماده پاسخگویی هستیم.
پورتال طراحان پارسی به عنوان یکی از قدیمی ترین فعالان عرصه آموزش ساخت بازی های کامپیوتری در ایران، افتخار دارد که طیف گسترده ای از مقالات تخصصی صنعت ساخت بازی را در اختیار علاقمندان قرار دهد. تمامی این مقالات به رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند.
آماده مشاهده و مطالعه مقالات هستید؟ بخش دریافت فایل در یک کلیکی شماست!
طراحان پارسی | 2010 - 2004 | طراحی و پشتیبانی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس
هرگونه استفاده تجاری و غیر تجاری از مقالات و محتوای سایت، منوط به کسب اجازه رسمی از مدیریت پورتال می باشد.
قوانین سایت | شرایط ثبت مقالات | راهنمایی برای اعضای جدید