Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> معرفی نرم افزار های ساخت بازی -> موتور های مختلف - گرافیکی و هوش مصنوعی و ...
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


3 شنبه 1 آذر 1384 - 05:39
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

اقا مهدي فكر كنم يك جا ديدم كه ميشه از فايل هاي اتوكد براي برنامه هاي سهبعدي استفاده كرد...
دقيقا يادم نيست كجا ولي به نظر من عملي هست.


تري دي مكس dwg رو ايمپورت ميكنه ديگه .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


3 شنبه 1 آذر 1384 - 09:31
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان
کاملا حق با آقا مرتضی هست .
به راحتی میشه فایلهای dwg رو به فایلهای مکس تبدیل کرد . چون این دو نرم افزار محصول یک شرکت هستند ، سازگاری خیلی خوبی با فایلهای هم دارند .

دوست عزیز ( gameover ) شما ایده خوبی در ذهن من ایجاد کردید . شاید بشه این فایل رو اول به dwg تبدلی کرد و بعد به مکس تبدیل کرد . اینو میشه انجام داد .
فقط یه مشکلی هستش که من اصلا مکس کار نمی کنم ، قبلا شاید ولی الان فقط متمرکز شدم روی برنامه نویسی .
دوستان اگر امکانش هست این فایل رو دانلود کنید و اون رو دستگاه خودتون اجرا کنید و نتیجه اونو به من هم بگین . خیلی ممنون میشم .
Http://mehdiasl.tripod.com/sh3.zip

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


3 شنبه 1 آذر 1384 - 22:26
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
@مهدی
نقل قول:
در این مورد موتور unreal 3 صحبت می کنید یا نسخه 2 .یا اینکه منظورتان موتور دیگریست ( اطفا نام ببرید )

شما فكر مي كنيد فقط unreal گران است ؟ نه منظورم Quake بود .
نقل قول:
در مورد نقشه هايي که صحبت کردم بايد بگم که اين نقشه ها از تعداد بسيار زيادي نقشه که خود نقاط شامل x,y,z هستند . پس از محاسبه و لود کردن نقاط در کنار هم اگر پوسته اي بر روي اين نقاط ايجاد شود در حقيقت همان شکل 3 بعدي زمين ، کوه و يا هر عارضه طبيعي ايجاد مي شود .


فکر کنم دليل ايجاد چنين نقشه هايی که از چند نقشه کوچکتر تشکيل شده اند دقت بيشتر روی جزييات محيط باشه .


نقل قول:
البته ما در دنياي نقشه برداري مخصوصا در ايران خيلي به شکل 3 بعدي آن نياز نداريم

معمولا موتورهای بازی هم طوری عمل می کنند که برای ساخت terrain نيازی به رسم 3 بعدی نباشد . برای اين منظور يک فايل 8 بيتی به نام HaightMap با سايزهای مختلف ساخته می شود . موتور 3 بعدی از دو خصوصيت اين فايل استفاده می کند:
1) سايز فايل
2) رنگ pixel ها

از سايز فايل برای بدست آوردن اندازه زمين استفاده می شود ابعاد در يک عدد مشخص مانند 1000 ضرب می شود مثلا يک HightMap با سايز 128*128 نشاندهنده يک Terrain با ابعاد 128000*128000 است .

از رنگ pixel ها برای تعيين ارتفاع زمين استفاده می شود . از اينکه فايل هشت بيتی است متوجه شده ايد که فايل ما يک فايل سياه و سفيد است . رنگ هر pixel خوانده می شود و در يک عدد که خارج قسمت حداکثر ارتفاع بر عدد 255 است ،ضرب می شود . از اين رابطه ساده متوجه می شويد که نقاط روشن نقاط مرتفع و نقاط تيره نقاط پست هستند .

بعضی از موتورهای بازی علاوه بر Hightmap ابزار ساخت terrain به صورت 3 بعدی را هم دارند . معمولا از اين ابزار برای انجام تغييرات بسيار کوچک به طوری که سطوح کمی حالت طبيعی تر داشته باشند استفاده می شوند . البته منظورم اين نيست که HightMap سطوح را خوب در نمی آورد . برای درک بهتر مثالی می زنم :
زمين از پستی و بلندی تشکيل شده است . چيزی که اين پستی و بلندی ها را بسيار طبيعی نشان می دهد وجود فرسودگی روی آنها است . چون terrain که با HightMap ساخته می شود با استفاده از معادله رياضی SPLine در حالت 3 بعدی ساخته می شود و به همين علت دارای نظم است و برای طبيعی تر شدن بيشتر سطوح بايد بعضی جاها را پست يا بلند کنيد . تا کمی بی نظمی هم ديده شود .

موفق باشيد
ميثم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


4 شنبه 2 آذر 1384 - 04:14
پاسخ بصورت نقل قول
خيلي جالب بود . خيلي .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


4 شنبه 2 آذر 1384 - 04:44
پاسخ بصورت نقل قول
مهدي 2190,عزيز

اون فايل زيپ دانلود نميشه . لينك رو عوض كنيد لطفا .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


4 شنبه 2 آذر 1384 - 10:00
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
میثم جان خیلی ممنونم بسیار عالی بود .
مخصوصا hightmap . خیلی کم در موردش شنیده بودم ولی شما کامل توضح دادین .
در حقیقت دیگه با وجود hightmap نیازی به فایل اضافه "ترین" نیست ( البته در مواردی که میثم جان توضیح دادن لازمه که اونو اصلاح بکنیم ) . و بقیه اشیا و المنتها روی این نقشه ایجاد شده ، قرار می گیرند .

مهندس جان سوالی دیگری هم ( یا بهتره بگم بحث دیگری ) هم پیش اومد :
در موقعی که خیلی از بازی ها رو داشتم تست می کردم ( حدود 20 بازی برتر رو در 1 ماه ) روی جلوه های ویژه زیاد می گشتم توی بازی ها ( مه آتش غبار رعد و برق خورشید لنز دود و غیره ) می گشتم تو همگی اونا حتی دوم و کواک 4 هم شاهد این بودم که این جلوه های توسط فایل هایی که به صورت دوبعدی هستند و داراری انیمیشن و ترانسپرنت بسیار دقیقی هم دارند ، البته در موقع نمایش و در تعداد بسیار زیادی در یک نقطه نمایش داده می شند برای طبیعی تر شدن جلوه ( تراکم اونا در یک محل زیاد است ) . در ضمن این فایل ها همگی وقتی نمایش داده می شند همیشه به سمت دوربین می چرخند ( اگه کمی حوصله داشته باشید تو بازی به این نتیجه خیلی راحت می شه رسید ) و در مورد مه یه چیز اضافه هم داره و اون اینه که علاوه بر چرخش به سمت دوربین یک حرکت به سمت جلو و عقب هم داره که مه یا دود رو می تونه طبیعی تر کنه .
در ضمن یکی داشت یادم می رفت ( بیل برد ) که بیشتر از اون برای نمایش درخت یا چیزهای شبیه اون یا تابلو ها استفاده میشه و از همون خصیصه چرخش به سمت دوربین حمایت می کنه . بیل برد رو تو بازی need for speed به وفور میشه دید .
فکر کنم موضوع خوبی باشه برای بحث . بقیش دیگه به عهده شما ست .
موفق باشید
------------------

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR


0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط جمعه 4 آذر 1384 - 10:14 در 2 بوده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


5 شنبه 3 آذر 1384 - 08:37
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان سلام .
لینک فایل dxf تبدیل شده به 3dmax رو عوض کردم . منتظر تست شما هستم .
http://www.badongo.com/file.php?file=3dmax__2005-11-23_SH3.zip
فقط لطفا save as target رو نزنید در منوی راست کلیک موس .

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

با
نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


1 شنبه 6 آذر 1384 - 21:24
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
نقل قول:
فایل هایی که به صورت دوبعدی هستند و داراری انیمیشن و ترانسپرنت بسیار دقیقی هم دارند

اين فايلها همان فايلهاي تصويري با فرمتهاي مختلف مانند jpg,... هستند كه تصوير روي انها با استفاده از shader حركتهاي مختلف دوراني يا خطي انجام مي دهد . حتي براي ساخت يك پنكه از يك تصوير پنكه همراه با يك shader براي چرخاندن تصوير استفاده مي شود .

براي بوجود اوردن ترانزپرنسي از فايلهاي tga 32 bit استفاده مي شود .

نقل قول:
در ضمن این فایل ها همگی وقتی نمایش داده می شند همیشه به سمت دوربین می چرخند


اين كار خيلي ساده است . در هر لحظه زاويه جهت دوربين با محور x نسبت به محور عمودي محاسبه شده و بعد شي مورد نظر را به اندازه اون زاويه دوران مي دهيم .

موفق باشيد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


2 شنبه 7 آذر 1384 - 12:57
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
در مورد تراسپرنسی که مطمئن هستم که از فایل tga استفاده می شه ( البته بعضی جا ها دیدم که از psd هم استفاده میشه ولی tga یه چیزه دیگست با کیفیت هم هست .
پس من این طور نتیجه می گیرم که فرمت مناسب برای ساخت این جلوه ها tga هستش که میشه در فریم های مختلف انیمشن هم برای اون تعریف کرد ( البته نه به صورت فایلهای gif )
ماشا ا... ما هر چی سوال کردیم میثم جان نه نگفت .
واقعا اطلاعاته خوبی داری دوست عزیز . Razz
امیدوارم که این روند رو به رشد ادامه داشته باشه .
در مورد فایل بالا هم دوستان اگر تونستند تست کنند و جواب بدهند ..
موفق باشید

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


4 شنبه 17 اسفند 1384 - 16:30
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان سلام
یادتون میاد که چند ماه پیش موضوعی رو مطرح کردم ( یک فایل با پسوند *.dxf که از فایلهای اتوکد می باشد ) که تبدیلش کنیم به یک فایل ترین و ازش در بازی استفاده بتونیم بکنیم .
این مورد رو من خیلی پیگیری کردم جواب هم داد . اونو بردم توی milk shap و به *.x و چند تا فرمت دیگه هم تبدیل کردم بعدش import کردم ولی تکسچر کردنش کلافم کرد به خاطر همین ولش کردم . این پستو برای این زدم که موضوع بسته بشه و اگه روزی روزگاری دوستی این موضوع براش مطرح شد از نتیجه اون مطلع بشه . در ضمن بالاخره به این نتیجه رسیدم که واقعا hightmap یه چیز دیگس . حرف نداره . ترینایی که تولید می کنه قابل قبوله خوبم تکسچر میشه با یک عکس خیلی کوچیک . سریع رندر میشه و ... من شخصا پیشنهاد می کنم از hight map استفاده کنید برای ساخت ترین .
موفق و پیروز باشید .

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 6 از 6 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |