Ali مدیر کل
تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383 تعداد ارسالها: 2984 محل سكونت: On the edge
1 شنبه 8 شهريور 1383 - 17:36 |
|
|
با سلام
شهروز عزيز
نقل قول: |
آيا در محيط هاي Maya , Max ميتوان بازي ساخت؟و چگونه؟ |
خير ، برنامه هاي فوق فقط براي طراحي محيط ها و كاراكتر ها بدرد ميخورند و قابليت تبديل فايل هايشان به فايل اجرايي را ندارند.
نقل قول: |
پس بازيهايي كه در آنها از جلوه هاي ويژه مانند انفجار يا درخشيدن استفاده شده با چه برنامه اي ساخته شده اند؟ |
سوال خيلي خوبي بود. اجازه بده در اين مورد بطور كامل توضيح بدم...
گاهي اوقات جلوه هاي ويژه مثل صحنه انفجار و تير اندازي ، يك تصوير ثابت يا متحرك با فرمت جيف يا تارگا هست ( Gif or Targa ) كه در اين حالات كنترل اين تصاوير توسط برنامه نويسي خيلي راحته ... شما مشخص ميكنيد كه اين تصاوير در چه موقعي ايجاد بشوند و در چه موقعي هم از بين بروند... اما مدل پيشرفته تر كه در بازيهاي معروف روز هم بكار ميره استفاده از Particle System يا سيستم ذرات هستش كه به شما امكان خلق جلوه هاي ويژه فوق العاده حرفه اي رو ميده و صد البته كار با آن هم نيازمند دانش فني و تخصص برنامه نويسي فوق پيشرفته است. البته نه در زمينه ايجاد ، چرا كه با چند خط كد ميتوان يك Particle System به همراه Emmitter ايجاد كرد. اما قسمت حرفه اي كار بهينه سازي اين سيستم است. چرا كه استفاده نا بجا و بد موقع از آن باعث ميشود كه بازي حتي اجرا نگردد. در هر حال طراحي سيستم ذره اي به هيچ وجه به مبتديان پيشنهاد نميگردد...
اميدوارم كه مطالب برايتان مفيد بوده باشند
علي |
_________________ پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری |
|