تاريخ عضويت: شنبه 9 دي 1385 تعداد ارسالها: 3 محل سكونت: Boushehr
جمعه 12 مرداد 1386 - 12:33
بابا یکی نیست کمک کنه من 3d game studio version a6.11 دارم ولی وقتی داخل قسمت اموزشی نرم افزار می شم ورژن 5 نمایش میده و چون ورژن متفاوتی هستن چیزی که برای اموزش در قسمت help گذاشتن با خود نرم افزار فرق می کنه بدلیل تفاوت ورژن help contentsو خود نرم افزار جا های دکمه ها و تول باز فرق کرده اگه می توانید لطفا کمک کنید اگه
help content world editor version 6 دارید لطفا برای دانلود بزارید
تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385 تعداد ارسالها: 1147 محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ
جمعه 12 مرداد 1386 - 15:03
خوب مي تونيد به سايت خود گيم استيديو مراجعه كنيد و از Wiki موجوددر سايت استفاده كنيد
من كه اينترنتم سرعت نداره براي همون نمي تونم آپلو كنم ولي همون Wiki هم گزينه خوبي هست
تاريخ عضويت: 1 شنبه 7 مرداد 1386 تعداد ارسالها: 310 محل سكونت: مشهد
4 شنبه 21 شهريور 1386 - 00:19
اينم قرار بود يك مقاله كامل باشه
ولي چون وقتش رو نداشم تا اينجا بيشتر نشد
اميدوارم براي اونهايي كه مي خوان با اين موتور شروع كنن مفيد باشه
...................................
به Game Studio خوش آمديد!
هدف از ساخت اين برنامه راحت كردن ساخت برنامه هاي اينتر اكتيو و ريال تايم به ويژه بازي هاي سه بعدي مي باشد
هدف از اين كتابچه راهنما آشنا كردن شما با امكانات اين برنامه و مرجعي براي اديتور و توابع اين موتور بازي سازي است .
اين يك دوره آموزشي نيست . براي آشنايي مرحله به مرحله با برنامه و برنامه نويسي بازي براي افراد كه هيچ گونه آشنايي با برنامه ندارند ، برنامه lite-C Workshop (A7) يا برنامه C-Script Workshop (A6) از درون سي دي يا صفحه دانلود سايت را بر روي سيستم نصب كنيد . براي آموزش طراحي مرحله و توسعه بازي بدون برنامه نويسي ،دوره "آموزش طراحي مرحله" را ببينيد.
بهتر است شروع كنيم...
بيايد در آغاز يك نمونه از برنامه ساخته شده با اين نرم افزار را ببينيم. براي شروع كار:
1.برنامه sed را اجرا كنيد
2. از پوشه projects\carlevel فايل main.c را باز كنيد.(File / Open). در آغاز اين همه كد ممكن است شما را كمي بترساند... اما در ادامه متوجه خواهيد شد آسان تر از آنست كه فكرش را مي كرديد.
3. از نوار ابزار دكمه سه گوش سياه رنگ را انتخاب كنيد(يا از منوي Debug / Test Run را انتخاب كنيد)
4.در صفحه آغاز دكمه(Enter) را بفشاريد.شما مي توانيد وسيله را با كليد هاي w,a,s,d يا با دسته بازي كنترل كنيد (جالب به نظر مي رسد ، اين طور نيست؟)
5. در پوشه work تعداد بيشتري از اين كد هاي lite-C مي يابيد ،امتحانشان كنيد!
نگاه كلي به برنامه
مجموعه اين ابزار ها در كنار هم گيم استوديو را مي سازند
1. WED :محيط توسعه و طراحي مراحل
2. MED :طراح اشياء عوارض زمين و مدل ها (شخصيت هاي بازي)
3 .SED :يا ويرايشگر كدها(اسكريپ ها)
4. C-Script يا lite-C : زبان اسكريپي برنامه
5. موتور ساخت بازي A6 يا A7
گيم استوديو براي خلق بازي هاي دو بعدي ،سه بعدي،شبيه سازي،و برنامه هاي چند رسانه اي مي تواند استفاده شود.يك بازي سه بعدي به صورت معمول شامل محيط مجازي است - مرحله(Level) : يك مرحله از احجام هندسي(Blocks) ، سطح هاي زمين با پستي و بلندي (Terrain)، احجام تغيير پذير(Entities) ساخته مي شود .همچنين شما مي توانيد از منابع نور(light)و منابع صدا و مسير براي شخصيت بازي(paths) استفاده كنيد .تصوير الگو كه ما آنها را تكسچر(Texture) مي ناميم ،بر روي سطح هر حجمي قرار مي گيرند.احجام مي توانند به اشكال مختلفي باشند و مواد(material) آنها مهمترين خواص آنها را مي رسانند، مثلا جامد يا مايع باشد .احجام تغيير پذير مي توانند يك حجم ساده يك مدل متحرك و يا يك Sub-level باشد .
هر چيزي كه در مرحله شما حركت مي كند ،مثل يك در يا يك غول توسط بخش Script تحت كنترل است . اسكريپت ها همچنين عهده دار رابط كاربر و افكتهاي خاص نظير نور هاي پويا ،شعله هاي آتش ،سيستم هاي ذره اي (مانند مه ،باران و از اين قبيل) و سايه ها نيز هستند .مجموعه اي از اسكريپت هاي پايه تمپليت (Templates) ناميده ميشوند .شما مي توانيد از اين كد ها براي سرعت بخشيدن به برنامه هايتان استفاده كنيد و يا اگر قصد ايجاد يك بازي ساده را داريد بدون حتي يك خط برنامه نويسي بازي خود را بسازيد
خط سير توليد يك بازي ساده
(ادامه دارد)
ترجمه شده از راهنماي برنامه
_________________ دانا ترین مردم کسی است که دانش دیگران را به دانش خود بیفزاید. رسول اکرم(ص)
..........................
وب سایت انتقالی و جابه جایی دانشجو