Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> كمك
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

كمك
نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


2 شنبه 13 اسفند 1386 - 13:30
پاسخ بصورت نقل قول
يه مسلمون كمك كنه:
آقا من راهنمايي ميخوام در مورد اينكه من يه بازي در دست ساخت دارم كه من ميخوام
وقتي كاراكترم به ماشن نزديك شد سوار اون بشه و كنترل ماشين رو بدست بگيره من اينكارو انجام دادم ولي
وقتي 2 تا از اون ماشين ها باشه هر كدومو سوار شي 2 تا شون با همتكون ميخورن و من ميخوام جدا باشن
من در آبجكت ماشين از دستور Self براي اينكه هر ماشين دستورات خودشو بخونه و با هم ارتباط نداشته باشن استفاده كردم ولي كار ساز نبود.
يه انسان با ايمان پيدا بشه به من يه راه نشون بده.
هم شامل اجر معنوي ميشه تازه صواب هم داره. Surprised
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Green-co
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 4 تير 1386
تعداد ارسالها: 30
محل سكونت: لس آنجلس


3 شنبه 14 اسفند 1386 - 00:22
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزيز شما بايد يك ابجكت براي ماشيني كه ميخواين سوار شين درست كنين
يك ابجكت هم براي بقيه ماشين ها كه قاطي نشه و همشون باهم راه نيافته
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


3 شنبه 14 اسفند 1386 - 16:04
پاسخ بصورت نقل قول
سلام .
بذار باست موضوع رو باز كنم اگه يه بازي تو سبكه gta بود و يه عالمه توي بازي ماشين بود
و بخواي هر كدوم رو سوار شي اينجا كاره سختي باسه ي هر ماشن يه آبجكت تعريف كني من ميدونستم اين كارو ميشه كرد ولي من ميخوام كه يك آبجكت ماشين با اون يكي كه از همين آبجكت قاتي نشه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


3 شنبه 14 اسفند 1386 - 18:49
پاسخ بصورت نقل قول
یه راه ساده اینه:

برای ماشین یه متغیر مثلا به اسم control در نظر میگیری و بعد هنگام حرکت دادن ماشینها اول چک میکنی که کنترل true هست یا false اگه true بود حرکتش میدی

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 15 اسفند 1386 - 18:21
پاسخ بصورت نقل قول
احسان جان من تمام اين كارهارو بلدم من متغير ها رو درست كردم كه مثلا كاراكتر نزديك شد به ماشن و اينتر رو زد سوار ماشين بشه و از اون ور هم اسپيس رو زد پياده بشه.
من منظورم اين بود كه ابجكت ماشن وقتي 2 يا بيشتر از يه دونه بود وقتي كنترل بدست اومد فقط اوني كه سوار شدي حركت كنه.
اينجا بينشون يه ارتباط هست كه اينجوري ميشه.
من يه نگاهي به كدهاي علي آقا در باره ي بازي جنگ جهاني 3 كردم اونجا كه كنترل تانكهاي خودي هست يه كارايي هم كردم ولي كارساز نبود.
ميدونم كه بايد اين وسط يه جوراي يه ايندكس index تعريف كني ياid هر كدوم جداگانه باشه تو اون كدهاي آقا علي يه چيزايي بود ولي من خوب دستگيرم نشود اگه راه حلي داري باسه من بگو ممنون Surprised .

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


5 شنبه 16 اسفند 1386 - 16:49
پاسخ بصورت نقل قول
يه متغير را مساوي id قرار بده بعد براي حركاتت به جاي اينكه مثلا از object .x استفاده كني از x.متغير استفاده كن!

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 17 اسفند 1386 - 16:54
پاسخ بصورت نقل قول
Shocked اوه.
بالا خره يكي پيدا شد جوابمونو بده
دستت درست ميدونستم بايد با آيدي آبجكتها يكاري كنم ولي نميدونستم چه جوري ؟
يه امتحان ميكنم ببينم چطوري ميشه احتمالا جواب ميده Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 17 اسفند 1386 - 17:21
پاسخ بصورت نقل قول
Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
نشد كه نشد.
نميدونم چرا من كه كه متغيرم گذاشتم ولي هيچي به هيچي.
اگه ميشه باسه من يه كد بذاريد. Cool Razz

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 18 اسفند 1386 - 11:36
پاسخ بصورت نقل قول
گوش نکردی به حرف من دیگه!!
تو توی اونت space ماشن اینو مینویسی:
كد:

if(control)
{ // move
}
else
{ //nothing
}

و توی اونت enter ماشین اینو :
كد:

if(distance_to_object(obj_adam) < global.ye_chizi and not global.savar_shod)
{

global.savar_shod = true
control = true
}


موقع پیاده شدن هم اینو می نویسی:
كد:

control = false

این فایل gmk رو داونلود کن.
http://www.mediafire.com/?nkjx7mdty71
دو تا آبجکت داره.
با چپ کلیک کردن روی هر کدوم میتونی مقدار متغیر control اون آبجکت رو true کنی. بعد با نگه داشتن کلیک راست روی هر کدوم مقدار control رو برات می نویسه. اگه روی یکی از اونا یه کلیک چپ کنی و بعد control هر دوتا رو چک کنی میبینی که یکی trueه(همونی که روش کلیک چپ کرده بودی) و دیگری falseه. بدین ترتیب کد بالایی که برات نوشتم کار خواهد کرد.

کد چپ و راست رفتن رو هم اضافه کردم. میبینی که هر آبجکتی که کنترلش true باشه میتونه حرکت کنه.

من فردا امتحان دارم و استاد گفته هر کی زیر سه چهارم نمره رو بیاره باید بره حذف کنه نمی دونم اینجا چه ...ی دارم می کنم!! Shocked

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 18 اسفند 1386 - 13:46
پاسخ بصورت نقل قول
بدو برو استاد هتمن بحت ميگه كه حذف كني Very Happy

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |