Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> درخواست همکاری -> دعوت به همکاری برای ساخت یک بازی نقش آفرینی آنلاین
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

نويسنده
پيغام
sacral
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 22 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 15


4 شنبه 23 ارديبهشت 1388 - 15:33
پاسخ بصورت نقل قول
با عرض معذرت از مزاحمت دوباره.
فکر میکردم با آن دو خط تونسته ام نظر اشخاص را نسبت به اینکه ساخت بازی با GM و U3D چندان مبتیدیانه نیست تغییر بدهم. اما به نظر می آید ناموفق بوده ام.میخواهم- با اجازه اساتید- اطلاعات موتور U3D رو بگذارم. از تمام عزیزان خواهش میکنم که دیگر این بحث که GM بدترین است را ادامه ندهند.

كد:
Ultimate 3D was originally designed to be an easy-to-use 3D engine for the user friendly game creation software Game Maker, which only supported 2D rendering at the time of the first Ultimate 3D versions, and the early versions' features were quite limited in the beginning. Ultimate 3D 2.0 beta 1 offered a much wider range of features, which could be used to make advanced 3D graphics. Through the Ultimate 3D effect file format (*.ufx) and the support for post screen shaders new shader effects could be added in a comfortable way. In spite of the big changes, the engine's ease of use, detailed documentations, and good support, especially on the forum, are still important attributes of Ultimate 3D. Currently, the latest version of Ultimate 3D is 2.1 Final. The following is a list of its important features[3]:

    * An efficient system for creating primitive geometry
    * A model loading system for:
          o Animated Anim8or model files, also with bone influences and skin weights (*.an8) (Scenes are not supported, because the file format description of the *.an8 file format doesn't describe their chunks)
          o Animated 3D Studio Max files (*.3ds)
          o Animated Quake II model files (*.md2)
          o Animated DirectX model files, also with vertex skinning (*.x)
          o Animated Milkshape 3D model files, also with vertex skinning (*.ms3d)
    * Vertex tweening, a technique to make frame based animations (as used by *.md2 files) totally smooth
    * Lighting and fog system
    * Support for sky spheres and sky cubes
    * Functions for drawing 2D graphics and texts
    * Fully automatic level of detail generation
    * Functions to manipulate models in real-time, by changing their geometry data
    * Cel-shading for graphics in comic style
    * Multi texturing for techniques such as light mapping
    * Spherical and cubical environment mapping for reflections
    * The Ultimate 3D effect file format for adding custom shader effects
    * Support for post screen shaders
    * Support for per pixel lighting and parallax mapping
    * Support for real-time stencil shadows
    * An efficient terrain renderer for big and detailed terrains
    * A complex particle effects system
    * Support for split screens
    * Render to texture and render to cube texture functions
    * Math functions for efficient matrix and vector calculations (those can't be done with Game Maker)
    * A portal engine for highly efficient culling
    * Support for fullscreen antialiasing
    * Support for anisotropic filtering

In addition to traditional model support, Ultimate 3D also has its own file format (*.u3d) which comes with password encryption and pre-applied shader and material effects.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


4 شنبه 23 ارديبهشت 1388 - 16:00
پاسخ بصورت نقل قول
در فروم هاي خارجي كه من ديدم يا اصلا درخواست كار ( چه برسه به پروژه ! ) بدون پول غير مجازه يا اينكه تاپيك غير معقول كه باعث گمراهي بقيه ميشه قفل مي شه .

وقتي مي پرسم بازي قبلي كه ساختيد چي بوده براي روشن شدن وضعيت گروه شماست براي بقيه افرادي كه مي خواهند عضو شوند كه وقتي جواب ندهيد نوعي ندادن اطلاعات هست و باعث گمراهي بقيه مي شه . ( قانون دوم تالار رو بخون )

اون پيشنهاد ساخت بازي هم بسيار دوستانه بود و روشي هست كه خودم دارم انجامش مي دم .

من هم ديگه پستي نمي دم . ( اين بار هم نمي دونم چي شد كه دوباره درمورد اين جور مسايل پست دادم ! ) بعد از چند سالي كه تو اين فروم هستم وضعيت نهايي چنين تاپيك هايي رو مي دونم چي مي شه پس ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kooshy
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 784
محل سكونت: آسمون


4 شنبه 23 ارديبهشت 1388 - 20:37
پاسخ بصورت نقل قول
Very Happy

من پست میدم چون عشق این سبکم !

1 - تا حالا با گیم مکر تو این سبک کاری کردی ؟
2- خودت تو گروه چه وظیفه ای رو داری ؟
3- چقدر به گیم مکر آشنایی ؟
4- چقدر با این سبک جامع آشنایی ؟

_________________
اگه زندگی سخته ……
اگه مشکلات زیاده ……
اگه بیکاری ……
اگه نیاز به سرمایه داری ….

نگران نباش …..
ما برات دعا می کنیم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


4 شنبه 23 ارديبهشت 1388 - 22:50
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
ممنون. البته U3D هم چندان موتور بیکلاسی نیست و شیدر ها(حداقل ورتکس و پیکسل شیدر رو) پشتیبانی میکنه و شاید تنها عیبی که داره پایین بودن تعداد fps باشه که یک دوست خارجی تونسته با تغییراتی در Anti-Aliasing خود نرم افزار این مشکل رو تا حدودی رفع کنه. البته چون هنوز هیچ کاری صورت نگرفته احتمال تغییر موتور بالاست.


اگه مشکل آنتی آلیازینگ باشه که حله ولی تا اونجا که من میدونم به این موارد ختم نمیشه. آنتی آلیازینگ درسته باعث پایین اومدن سرعت میشه ولی یک عامل اصلی حساب نمیشه. چون بیشتر حالت گزینه داره تا موارد دیگه. بگذریم.

مواردی که رو سرعت رندر تاثیر خیلی زیادی میزارن دارای نکات خیلی ریزی هستن و جا انداختن یکی از اونها میتونه نتیجه های خیلی بدی رو بدنبال داشته باشه. مثلا ممکنه یک موتور از شیدر و mrt پشتیبانی که نتیجه ساپورت اکثر افکتها میشه اما مثلا اگه همون موتور از 4 تا تکسچر استفاده کنه سرعت به شدت پایین میاد اما در صورتی که 3 تا تکسچر برای mrt مشکل ساز نیستش ( توی کتاب MOGL اشاره کرده بود) حالا اگه موتور برای موارد دیگه رندرینگ که نمایش داده نمیشن مثل بافر عمق داخل mrt از pixel buffer objectها به جای تکسچرها استفاده کنه. سرعت به صورت قابل توجهی بالا میاد.

اینا نکاتی هستند که اکثر موتورهای پیش پا افتاده مثل ایرلیخت ازش پشتیباتی نمی کنن که نتیجه کاهش فوقالعاده سرعت داخل اونها میشه. اینجور مواردها زیاد هستن که یه قسمت بزرگ کتابهای طراحی انجین و افکتهای گرافیکی مختص اونهاست اما...

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
sacral
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 22 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 15


5 شنبه 24 ارديبهشت 1388 - 09:01
پاسخ بصورت نقل قول
تا به حال 3 نفر درخواست همکاری داده اند. دو عزیز در زمینه گیم میکر و یک نفر مدل ساز.

Pswin نوشته:


اگه مشکل آنتی آلیازینگ باشه که حله ولی تا اونجا که من میدونم به این موارد ختم نمیشه. آنتی آلیازینگ درسته باعث پایین اومدن سرعت میشه ولی یک عامل اصلی حساب نمیشه. چون بیشتر حالت گزینه داره تا موارد دیگه. بگذریم.

مواردی که رو سرعت رندر تاثیر خیلی زیادی میزارن دارای نکات خیلی ریزی هستن و جا انداختن یکی از اونها میتونه نتیجه های خیلی بدی رو بدنبال داشته باشه. مثلا ممکنه یک موتور از شیدر و mrt پشتیبانی که نتیجه ساپورت اکثر افکتها میشه اما مثلا اگه همون موتور از 4 تا تکسچر استفاده کنه سرعت به شدت پایین میاد اما در صورتی که 3 تا تکسچر برای mrt مشکل ساز نیستش ( توی کتاب MOGL اشاره کرده بود) حالا اگه موتور برای موارد دیگه رندرینگ که نمایش داده نمیشن مثل بافر عمق داخل mrt از pixel buffer objectها به جای تکسچرها استفاده کنه. سرعت به صورت قابل توجهی بالا میاد.

اینا نکاتی هستند که اکثر موتورهای پیش پا افتاده مثل ایرلیخت ازش پشتیباتی نمی کنن که نتیجه کاهش فوقالعاده سرعت داخل اونها میشه. اینجور مواردها زیاد هستن که یه قسمت بزرگ کتابهای طراحی انجین و افکتهای گرافیکی مختص اونهاست اما...

زنده باد. البته از آنجا که در این دست بازی ها کار های سنگین (از درختها و انفجار ها گرفته تا ذرات ) به صورت بیلبوردی کار میشوند. احتمالا به مشکلات مربوط به حافظه و بافر برخورد نکنیم. یک سوال از شما داشتم. آیا میشود با یک DLL اضافی به زبانی از خانواده C سیستم را بهینه سازی کرد؟

نقل قول:
1 - تا حالا با گیم مکر تو این سبک کاری کردی ؟
2- خودت تو گروه چه وظیفه ای رو داری ؟
3- چقدر به گیم مکر آشنایی ؟
4- چقدر با این سبک جامع آشنایی ؟

ممنون از توجه تان.
1. با گیم میکر بازی های دوبعدی نقش آفرینی و بازی های مموی زیادی ساخته شده است.( برای اینکه خیالتان راحت شود بگویم که بی تجربه نیستم.) با استفاده از U3D هم کارهای سه بعدی را انجام میدهیم و Newton فیزیک را بهینه سازی میکند.
2.یکی از هماهنگ کننده ها ، مدل ساز محیط و اپراتور U3D
3.کنترل کافی و مسلط به زبان VB
4. در Burning Crusade لول هفتاد شدم.


باز هم با تشکر خدمت دوستان. عزیزان علاقمند به raider.memo@gmail.com میل بزنند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sacral
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 22 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 15


5 شنبه 24 ارديبهشت 1388 - 09:09
پاسخ بصورت نقل قول
Post has been removed


اين نامه توسط sacral در 5 شنبه 31 ارديبهشت 1388 - 09:22 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
yaseen
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 24 آبان 1387
تعداد ارسالها: 9


5 شنبه 24 ارديبهشت 1388 - 15:28
پاسخ بصورت نقل قول
به نظرم اصلاً جالب کار نشده.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
jonathan
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 1166
محل سكونت: شيراز


4 شنبه 30 ارديبهشت 1388 - 00:08
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

1 ساعت روش کار شده

وقت كمي نيست...
ميشد كار قوي تري باشه....

_________________
Then you came right in
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
kooshy
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 784
محل سكونت: آسمون


4 شنبه 30 ارديبهشت 1388 - 21:19
پاسخ بصورت نقل قول
Very Happy از نظر من تا ملت پستر ندیدن برش داره

_________________
اگه زندگی سخته ……
اگه مشکلات زیاده ……
اگه بیکاری ……
اگه نیاز به سرمایه داری ….

نگران نباش …..
ما برات دعا می کنیم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sacral
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 22 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 15


5 شنبه 31 ارديبهشت 1388 - 09:21
پاسخ بصورت نقل قول
به علت استقبال عزیزان از پوستر بازی تعویض شد:
روی این یکی 2 ساعت کار شده:

پست قبلی ویرایش شد.

_________________

WWW.NightNostalgia.persianblog.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |