Ali_Hashemi در حال رشد
تاريخ عضويت: شنبه 3 ارديبهشت 1384 تعداد ارسالها: 95 محل سكونت: Earth
1 شنبه 11 مرداد 1388 - 15:40 |
|
|
من با هردوی این موتورها کار کرده ام. البته با irrlitch بیشتر کار کرده ام.
بازی Maria Snake هم اگر که دیده باشی با irrlitch نوشته ام.
موتور irrlitch خیلی سریع میتونه برنامه نویس رو به خواسته اش برسونه.
در ضمن در مقایسه با موتورهای دیگری که قبل از اون باهاشون کار کردم ,(Truespace و Tv3d و PowerRender و یکی دوتا موتور دیگه ) از سرعت بسیار عالی و امکانات خوبی برخورداره.و البته کم و کاستی هم زیاد داره.(مثلا نمیشه باهاش Projective Texture Mapping انجام داد ولی Ogre این امکان رو خیلی ساده در اختیار برنامه نویس قرار داده)
نقل قول: |
نمی خوام که قدرتش رو بررسی کنید برای من ملاک اول پشتیبانی از موتوره |
میدونم , و علت اینکه موتور Irrlitch رو به شما پیشنهاد می کنم قدرتش نیست و علتش اینه که سورس این موتور میتونه چیزایی رو به شما یاد بده که در هیچ کتاب و دانشگاهی پیدا نمیشه.
ضمن اینکه سورس این انجین خیلی قابل فهمه(البته برای من که خیلی قابل فهم نبود) و من از برخی از تکنیکها که در این موتور به کار رفته بود خیلی چیزا یاد گرفتم. (البته تکنیکهایی که هیچ ربطهی به گرافیک نداشت مثل مدیریت حافظه و آرایه ها و لیست ها و ...). بررسی سورس این بازی در یادگیری نکته های زبان C++ برای من مفید بود.
البته اگر ملاک اول شما پشتیبانی از موتوره , مسلما Ogre بهتر از ایرلیخت هست که فقط یک برنامه نویس داره و همه کارها رو خودش انجام میده و هر از گاهی برخی از سورسهای افراد دیگه رو به موتورش اضافه میکنه.
به هر حال بهترین کار اینه که به توصیه mralizadeh عمل کنی و از هردوی این موتورها استفاده کنی. ولی مطالعه سورس irrlithc یادت نره.(اگه چیز خوبی یاد گرفتی به ما هم یاد بده) |
|
|