Pswin متخصص ساخت بازی
تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385 تعداد ارسالها: 261 محل سكونت: پشت کامپیوترم
4 شنبه 21 بهمن 1388 - 00:27 |
|
|
سلام
ما چند نوع دندانه زدایی داخل OpenGL داریم که بین اونها MSAA از همه بیشتر توسط سخت افزار ساپورت میشه. آنتی آلیاز MSAA درجه های خاص خودش رو داره که کمترین اون 2x و بیشترین اون فعلا 32x هستش ( من تا حالا بیشتر از 32 رو ندیدم). هر بار که که x به توان دو میره کیفیت تصویر بهتر میشه و سرعت هم نصف مثلا اگر توی 4x بتونی 28 فریم نتیجه بگیری توی 8x تنها 14 فریم میگیری. معمولا آنتی آلیاز 8x مناسب و کند هستش و تفاوت زیادی با 16 نداره اما 4x از نظر سرعت و کیفیت ار همه بهتره.
به تازگی (از سال 2006 - معرفی سری هشت Geforce) نوعی دیگه ای از آنتی آلیاز داخل OpenGL به نام CSAA معرفی شد که روی تکسچرها (RTT) هم جواب مبده که بهش CSAA میگن و تقریبا دو برابر MSAA سرعت داره. ولی روی محدوده کمی از سخت افزارها ساپورت میشه.
البته متدهای دیگه مثل SSAA هم هستن و یا متدهای دستی که معمولا توی دیفرید شیدینگ استفاده میشن که بازهم معمولا با بلور کردن لبه ها سروکار دارن.
ا بهترین کار برای شروع اینه که برین سراغ MSAA. البته راحترین حالت استفاده از MSAA استفاده از SDL برای ساخت پنجره هستش.آموزش زیر برای win32 هستش:
http://nehe.gamedev.net/data/lessons/lesson.asp?lesson=46 |
_________________ سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28 |
|