Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیها و پروژه های در دست تولید -> بیگانگان ؛ سه گانه جدید در دست تولید شرکت سپنتا رایانه مهر
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

بیگانگان ؛ سه گانه جدید در دست تو
نويسنده
پيغام
srayaneh
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 22 مهر 1388
تعداد ارسالها: 3


شنبه 25 ارديبهشت 1389 - 01:33
پاسخ بصورت نقل قول
بیگانگان ؛ سه گانه جدید در دست تولید شرکت سپنتا رایانه مهر

" بیگانگان " نام پروژه سه گانه در دست تولید شرکت سپنتا رایانه مهر می باشد که کارهای پژوهشی و طرح آن از آذرماه سال 1388 توسط شرکت سپنتا رایانه مهر آغاز گردید که در اسفندماه 1388 نسخه اول این بازی سه گانه با نام " بیگانگان ؛ تولد تاریکی " به مرحله تولید رسید. شرکت سپنتا رایانه مهر در فروردین ماه سال جاری توانست پس از ارائه مستندات کافی و جلب رضایت شورای صدور پروانه ساخت بازی های رایانه ای ، پروانه ساخت این اثر را از معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت و بطور رسمی کار ساخت را پیگیری نماید. به گفته شرکت تولیدکننده این اثر ، این بازی از نوع " اول شخص " بوده و موضوع آن " اکشن - تخیلی " می باشد.

داستان این بازی توسط آقایان ماکان مهرپویا (کارگردان سینما) و رضا فرزام (مدیر عامل شرکت سپنتا رایانه مهر) نوشته شده است. موضوع آن رویارویی شخصیت اول داستان (ارشیا) با اقوام مهاجم به ایران می باشند که قرنها پیش به ایران حمله کرده و شکست خورده بودند که براثر اتفاقی دوباره از خواب مرگ برخاسته و برای ادامه ماموریت خود تلاش می کنند. در این بین گروهی نیز دست به غارت آثار باستانی میزنند. شرکت سپنتا رایانه مهر پس از بازبینی مراحل ساخته شده از این بازی اعلام کرده است که این بازی گامی نو در عرصه بازی سازی در ایران است و حرفهای تازه ای برای گفتن دارد. گروه فنی سازنده این اثر به سرپرستی مسعود زنگی ، اعلام کرده است که این بازی به لحاظ فنی در نوع خود کم نظیر بوده و در تولید آن بیش از آنکه کمیت و گستره بازی مورد اهمیت باشد سعی شده تا کیفیت های مطلوب جهانی و آنچه این روزها مورد انتظار مخاطب می باشد درنظر گرفته شود. گروه داستان نویس این بازی ، اهمیت داستان نویسی در بازی را یکی از فاکتورهای جذب مخاطب برشمرده و سه گانه " بیگانگان " را پایانی برای طرح خشک و غیرمنعطف تاریخ در بازی های ایرانی می داند و داستانی مهیج و جذاب را با جنبه های تاریخی موضوع در هم آمیخته است.

رضا فرزام مدیر عامل شرکت سپنتا رایانه مهر و یکی از طراحان و سناریو نویسان این بازی در این رابطه گفت : « کار ساخت و تولید بازی در ایران بسیار دشوار و طاقت فرساست از این رو که یک شرکت خصوصی می بایست هزینه هنگفتی برای تولید بازی صرف نماید بدون آنکه از بازگشت آن مطمئن باشد و از این رو ریسک پذیری بالایی را می طلبد. » وی با اشاره به ناسالم بودن رقابت کنونی در بازار بازی های رایانه ای افزود : « شرکت های تولید کننده بازی در همه جای دنیا قیمت محصولات تولیدی خود را بر اساس هزینه های تولید و درخواست مخاطب و کشش بازار تعیین می نمایند که این امر در ایران امکان پذیر نیست ، از این رو که در ایران قانون کپی-رایت رعایت نشده و یک شرکت ایرانی هرقدر هم که اثری همپای رقابت با بازارهای خارجی تولید کند نمی تواند هزینه های خود را جبران نماید زیرا مخاطب ایرانی انتظار دارد نرخ این محصولات همانند کپی های موجود در بازار پایین باشد که این امر امکان پذیر نیست. با کمی تامل در این موضوع می توانیم به ناسالم بودن رقابت در بازار کنونی پی ببریم که این واقعیت تلخی برای شرکت های تولید کننده در ایران می باشد و مسئولان باید رفع این موضوع را در اولویت های کاری خود قرار دهند. »

به نقل از www.srayaneh.net
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |