Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیهای کامپیوتری روز -> پیشنمای بازی Mafia II
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

پیشنمای بازی Mafia II
نويسنده
پيغام
Mr_Dragon
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 15 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 329
محل سكونت: My Computer


4 شنبه 13 مرداد 1389 - 23:24
پاسخ بصورت نقل قول

به جرات میتوان گفت کمتر کسی است که تا به حال بازی Mafia را انجام نداده باشد . بازی Mafia The Lost Heaven در سال 2002 توسط کمپانی گمنام Illusion Softworks منتشر و به بازار عرضه شده . شاید بتوان گفت تا قبل از انتشار مافیا کسی با این کمپانی آشنایی نداشت و بعد از آن بود که نام این شرکت بزرگ بر سر زبان ها افتاد . گیم پلی روان ، داستان زیبا و جذاب ، گرافیک بسیار مناسب و ... از عوامل موثر در موفقیت مافیا در آن زمان بودند. چند سال بعد از انتشار این بازی از گوشه و کنار ها خبرهای گاها کذب و موثقی در مورد ساخت نسخه ی دوم این بازی به گوش میرسید که واقعا باور اینکه مافیا نسخه ی دومی هم داشته باشد کمی مشکل بود آن هم به 2 دلیل : 1 – دنباله دار نبودن نسخه ی اول 2 – امکان عدم موفقیت و عدم ایجاد محبوبیت نسخه ی دوم بین کاربران . عده ای عقیده دارند زیبایی بازی مافیا بیشتر به خاطر تک بودن آن بوده است و معتقدند اگر نسخه دوم ساخته شود شاید از محبوبیت بازی کم کند . اما دسته ی بعدی معتقدند که با آمدن نسخه ی دوم محبوبیت مافیا صد چندان خواهد شد . همچون سری بازیهای GTA که هر نسخه ی آن پر فروغ تر و پر فروش تر از نسخه ی قبلی بوده است . سر انجام انتظار ها تا همین چند وقت پیش به اتمام رسید و اکثریت سایتهای رسمی خبر ساخت این بازی را تایید کردند تا همگان مشتاقانه منتظر انتشار این بازی باشند .


گرافیک بازی :
تا به حال عکس ها و دموها و تریلر های زیادی از این بازی منتشر شده که در همه ی آنها گرافیک فوق العاده به چشم میخورد . از حق نگذریم در این نسخه به ریزترین مسائل در گرافیک بازی اهمیت داده شده است . کافیست کمی به عکس ها و دموهای بازی نگاهی بیندازید تا متوجه ی این امر شوید . در یکی از دموها شخصیت اصلی داستان در یک کافه مشغول درگیری بود و هنگام درگیری و برخورد با اشیا مثل میز ، لیوان ها ، سطل آشغال به زیبایی این اشیا حرکت می کردند و متناسب با عملی که روی آنها انجام میشد عکس العملی بروز میدادند یعنی لیوانها بر روی زمین میخوردند و میشکستند و حتی ریز شیشه های آنها بر روی زمین باقی می ماند و میزها شکسته و ضربه دیده میشدند و حالت اصلی خود را از دست میدادند سازندگان بازی اعلام کرده اند هر اشیایی که در این بازی وجود دارد قادر خواهد بود تا 32 تکه تجزیه شود. البته این عوامل بیشتر مربوط به فیزیک بازی میشوند تا گرافیک . چهره ی تمام شخصیت های اصلی بازی از 30 قسمت عضله تشکیل شده که این نشان دهنده ی قدرت گرافیکی و فیزیکی موتور بازی است . اگر به نور پردازی دقت کرده باشید متوجه میشوید که تا به حال در هیچ بازی به این سبکی اینقدر نورپردازی ها عالی کار نشده اند . به عکس ها و دموها که دقت میکنید متوجه ی سایه ها و نورهای متعددی میشوید که چقدر زیبا از حالت سایه به نور و بالعکس تغییر وضعیت داده اند . در حقیقت قانون سایه روشن در نورپردازی بازی به خوبی نمایان است . البته تا نهایی شدن بازی چیز بیشتر نمیتوان در مورد گرافیک گفت چون تمامی این گفته ها بر اساس دموها و عکسهایی است که تا الان منتشر شده .


داستان و روند بازی :
بازی دارای شخصیت های نسبتا زیاد و متفاوتی است که ما در این بازی در نقش جوانی به نام Vito به انجام بازی میپردازیم . Eddie ، Luca و Joe نیز از دیگر شخصیت های حاضر و پرنقش در بازی هستند که لوکا و جو همچون مافیا 1 ارتباطی مستقیم با Vito دارند . ( مثل ارتباط سام و پالی با تامی ! ) . داستان بازی از آنجا شروع می شود که Vito جوان که به تازگی از جنگ جهانی در اروپا به نیویورک برگشته باید برای امرار معاش و مخارج زندگیش دست به جرم و جنایت بزند . بازی حال و هوای سال 1940 تا 1950 را تداعی میکند و کل داستان بازی در این محدوده ی زمانی اتفاق می افتد . بازی کلا از 18 مرحله ی اساسی تشکیل شده که هر کدام به شاخه های جداگانه تقسیم میشوند . نام قسمتهای اصلی شهر عبارت اند : Chinatown ، Little Italy ، Sand Island ، Millville ، Harbour و ... . شما در این بازی میتوانید با بالا زدن کاپوت ماشین خود به چگونگی کار کردن موتور ماشین نگاه کنید ! از دیگر نکات بارز بازی وجود جرم توسط مردم در بازی است . مثلا مردم هنگامی که از یکدیگر جیب بری میکنند پلیس به تعقیب آنها میپردازد و شما شاهد زد و خورد و تصادف بین انها خواهید بود . Vito پسر جوانی است از خانواده ی فقیر و مهاجر که برای امرار معاش همراه با دوست خود Joe مجبور به انجام جرم میشود . وقتی که او توسط پلیس دستگیر میشود به زندان می افتد . و وقتی دوباره به نیویورک بر میگردد در مورد زندان با دوستانش صحبت میکند . Vito میخواهد آدم باشد و مانند یک انسان شریف زندگی ک:/.,د اما دوست او یعنی Joe از او یک گانگستر واقعی می سازد . وقتی Vito در ماشین است اگر به رادیو گوش دهید متوجه میشوید که گوینده ی رادیو مشغول گفتن خبرهایی از جرم ها و جنایات Vito و دوستانش است . وضعیت جسمانی پلیس ها نیز در بازی فرق میکند . مثلا وقتی پلیس های چاق شما را تعقیب میکنند شما راحت تر می توانید از دست آنها فرار کنید ! از دیگر نکات جالب این است که شما می توانید در کاپوت و صندوق عقب ماشین را باز کنید و هرچه را که دوست دارید در آن قرار دهید . همچنین شما قادر خواهید بود ماشین خود را به صورت دلخواه رنگ آمیزی کنید و سوار اتوبوس نیز شوید . یکی از نکات مثبت بازی نبود Loading در حین انجام بازی است و بازی کلا یک Loading دارد آن هم زمانی است که میخواهید تازه وارد بازی شوید . بازی کلا از 3 دسته خانواده ی مافیایی تشکیل شده . بازی دارای سه پایان متفاوت است . وقتی که شما بازی را شروع میکنید تنها 2.5 کیلومتر مربع از محیط شهر را میتوانید چرخ بزنید و بقیه ی قسمت ها همچون نسخه ی یک با انجام ماموریت های بازی باز میشوند . شما در این بازی میتوانید به رستوران رفته و غذا بخورید و اگر زیاد از حد بخورید تا زمانی که غذای شما هصم نشده باشید نمیتوانید به انجام ماموریت ها بپردازید . همچنین امکان خانه خریدن در هر نقطه ای که در شهر را بخواهید و امکان خرید انواع لباس نیز در بازی وجود دارد. در بازی شما شاهد یک زندگی واقعی خواهید بود . هنگامی که در شهر گردش می کنید ملاحظه میکنید که مردم در ایستگاه ها منتظر اتوبوس هستند ، در حال روزنامه خواندن ، سیگار کشیدن ، تاکسی گرفتن جرو و بحث کردن با یک دیگر ، خرید جنس از مغازه ها و ... . هر یک از انتخاباتی که شما در بازی انجام می دهید می تواند در روند کلی داستان اثر بگذارد . وسعت شهر نیویورک در این بازی 10 کیلومتر مربع و به نظر می رسد شهر بازی برای گشتن و تفریح مناسب باشد .


صدا و آهنگ :
الحق در نسخه ی یک آهنگهای موجود در بازی واقعا عالی بودند و حتی گاهی اوقات انسان را احساساتی میکردند ! در این نسخه با توجه به دمویی که دیده شد و گوش دادن به یک آهنگ که در سبک کلاسیک دهه ی 50 بود می شد فهمید که موسیقی بازی باز هم دارای خلاقیت است . صدای شخصیت ها به چهره و اندام آنها کاملا میخورد و هیچگونه تناقضی در این امر دیده نمیشود . یک قسمت زد و خورد در کافه نیز که در دمو دیده شد دارای صداهای معمولی بود . در کل میتوان ندیده و نشنیده به صدا و آهنگ بازی نمره ی قبولی داد !!!

معرفی شخصیت های اصلی بازی :
همانطور که گفته شد بازی شخصیت هایی دارد که خوب است قبل از انتشار بازی با چهره و نام آنها آشنا شویم .

1 – Vito Scaletta ( همان جوانی که ما به عنوان شخصیت اصلی داستان با آن بازی را شروع میکنیم . )


--------------------------------------
2 – Joe Barbaro


--------------------------------------
3– Eddie


--------------------------------------
4– Henry Tomasino


--------------------------------------
5– Luca


--------------------------------------

کلام آخر : با توجه به اطلاعات موجود به نظر می آید بازی باید به حدی راضی کننده باشد که موفقیت و محبوبیت نسخه ی یک را دو چندان کند . البته حتی اگر بازی موفق هم نباشد ولی باز هم برای مافیا دوستان و کسانی که عشق بازی مافیا را دارند میتواند ایده آل باشد . به هر حال شواهد نشان می دهد که بازی حرف های بیشتری برای گفتن دارد و تا روز انتشار باید منتظر بنشینیم ( البته علاوه بر انتظار کشیدن پیشنهاد میکنم اگر سیستم ضعیفی دارید برای اجرای این بازی هرچه زودتر سیستم خود را به روز رسانی کنید ! )

اطلاعات تکمیلی :
نام کامل بازی :Mafia II Family Was Born
سازنده : 2K Czech
ناشر : 2k Games
پلتفورم : PC ، Xbox 360 ، PS3
سبک : Historic Action Adventure
تاریخ انتشار : مهر 89
رده بندی سنی : Mature
وب سایت ناشر : www.2kgames.com
وب سایت رسمی بازی : www.mafia2game.com
باکس شات رسمی بازی :

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |