تاريخ عضويت: 4 شنبه 13 مرداد 1389 تعداد ارسالها: 27
4 شنبه 19 آبان 1389 - 14:36
Akon نوشته:
سلام دوستان من سوالی داشتم:
چه جوری میشه بگیم اگر آبجکت ما کلید 1را زد تفنگ تو دستش بیاد و بتونه تو اون زمان تیر بزنه.
و در مورد بقیه کلید ها هم همین طور.
سلام یک سوال داشتم که واقعا عجیبه،من تو آموزش های موتور UDK دیدم که وقتی روی گزینه New کلیک می کنند یک box جدید باز میشه که در اون دو تا option دیگه هست یعنی گزینه های additive و subtractive
ولی وقتی من این گزینه new رو انتخاب میکنم فایل ساخته میشه ولی این box باز نمیشه و اون دو تا گزینه رو نمی تونم انتخاب کنم.
راستی ورژن موتور UDK من مال اکتبر ۲۰۱۰ هستش لطفا راهنماییم کنید
تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389 تعداد ارسالها: 952 محل سكونت: NoWhere Land
5 شنبه 27 آبان 1389 - 22:22
mrrad نوشته:
سلام.میخواستم ببینم میشه یکی آموزش زبان gml رو خیلی خلاصه بزاره و eventها روهم معنی کنه؟(مثلا stepیعنی چی؟)
سلام
دارم یه آموزش کامل کامل گیم میکر می نویسم. تا سه شنبه حتما کارش تموم میشه براتون میزارمش!
اونت ها رو هم همین الان توضیح میدم!
به طور کل رابطه ای که بین Event و Action وجود دارد دستورات ما را میسازد. مثلاً وقتی کلید راست را فشار میدهیم(Event) کارکتر به سمت راست حرکت میکند(Action).
Create: با این Event زمانی که آبجکت ساخته شد دستورات اجرا میشوند.
Destroy: با این Event زمانی که آبجکت از بین رفت دستورات اجرا میشوند.
Step: با این Event دستورات قدم به قدم بازی اجرا میشوند و دارای سه حالت است:
Step: در هر قدم از بازی دستورات اجرا میشوند.
Begin Step: در هر قدم از بازی دستورات اجرا میشوند ولی قبل از Step
End Step: در هر قدم از بازی دستورات اجرا میشوند ولی بعد از Step
Collision: با این Event زمانی که آبجکت با آبجکت دیگری برخورد کرد دستورات اجرا میشوند.
Keyboard: این Event شامل تمامی کلید های کیبورد است که وقتی کلید مورد نظر زده شد دستورات به صورت مکرر اجرا می شوند.
Key Press: این Event شامل تمامی کلید های کیبورد است که وقتی کلید مورد نظر را فشار دادیم دستورات اجرا می شوند.
Key Release: این Event شامل تمامی کلید های کیبورد است که وقتی کلید مورد نظر را رها کردیم دستورات اجرا می شوند.
Mouse: این Event شامل تمامی عملکرد های موس است که وقتی هریک از عملکرد ها اجرا شد دستورات انجام می شوند.
Alarm: ما میتوانیم مجموعه ای از دستورات را در داخل این اونت قرار دهید سپس توسط اکشن Set Alarm در مواقع لزوم مثلاً 20 Step فراخوانی کنید. این Event یکی از پر کاربرد ترین اونت های Game Maker است.
Draw: با این اونت می توانیم یک نوشته، یک تصویر و یا حتی یک اسپرایت را در بازی ترسیم کنیم. این اونت برای نمایش اطلاعات یا HUD مثل میزان سلامتی و تعداد تیر، استفاده می شود. تمامی اکشن های Draw می بایست در این اونت فراخوانی شوند.