Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> سوال و جواب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 75, 76, 77  بعدي

نويسنده
پيغام
irane89
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 13 مرداد 1389
تعداد ارسالها: 27


4 شنبه 19 آبان 1389 - 14:36
پاسخ بصورت نقل قول
Akon نوشته:
سلام دوستان من سوالی داشتم:
چه جوری میشه بگیم اگر آبجکت ما کلید 1را زد تفنگ تو دستش بیاد و بتونه تو اون زمان تیر بزنه.
و در مورد بقیه کلید ها هم همین طور.

سلام
سورستون رو بدین تا مشکلتون رو حل کنم Arrow
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Mahon
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 4 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 9
محل سكونت: كرج


2 شنبه 24 آبان 1389 - 13:13
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
راهی هست که فایلهای poser رو توی game maker اجرا کنم ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


3 شنبه 25 آبان 1389 - 22:11
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.میخواستم ببینم میشه یکی آموزش زبان gml رو خیلی خلاصه بزاره و eventها روهم معنی کنه؟(مثلا stepیعنی چی؟)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Akon
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 11 آبان 1389
تعداد ارسالها: 2


3 شنبه 25 آبان 1389 - 22:34
پاسخ بصورت نقل قول
سلام،
من یه سوال داشتم،..من میخواستم وقتی آبجکتم رو به روی آبجکت در وایسه آبجکته در اسپرایتش عوض بشه.؟؟؟ Cool
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
rahro
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 15


3 شنبه 25 آبان 1389 - 22:46
پاسخ بصورت نقل قول
به فروم زیر مراجعه کنید هم مقالات خوبی هست هم می تونید جواب بگیرید:

http://www.ttgame.ir/forum/member.php?action=register&uid=576
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
The oNE
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 12 آبان 1389
تعداد ارسالها: 6


4 شنبه 26 آبان 1389 - 09:12
پاسخ بصورت نقل قول
سلام یک سوال داشتم که واقعا عجیبه،من تو آموزش های موتور UDK دیدم که وقتی روی گزینه New کلیک می کنند یک box جدید باز میشه که در اون دو تا option دیگه هست یعنی گزینه های additive و subtractive
ولی وقتی من این گزینه new رو انتخاب میکنم فایل ساخته میشه ولی این box باز نمیشه و اون دو تا گزینه رو نمی تونم انتخاب کنم.
راستی ورژن موتور UDK من مال اکتبر ۲۰۱۰ هستش لطفا راهنماییم کنید
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
rahro
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 15


4 شنبه 26 آبان 1389 - 11:16
پاسخ بصورت نقل قول
اینجا سوال و جواب گیم میکره نه UDK!!!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 952
محل سكونت: NoWhere Land


5 شنبه 27 آبان 1389 - 22:22
پاسخ بصورت نقل قول
mrrad نوشته:
سلام.میخواستم ببینم میشه یکی آموزش زبان gml رو خیلی خلاصه بزاره و eventها روهم معنی کنه؟(مثلا stepیعنی چی؟)


سلام
دارم یه آموزش کامل کامل گیم میکر می نویسم. تا سه شنبه حتما کارش تموم میشه براتون میزارمش!
اونت ها رو هم همین الان توضیح میدم!

به طور کل رابطه ای که بین Event و Action وجود دارد دستورات ما را میسازد. مثلاً وقتی کلید راست را فشار میدهیم(Event) کارکتر به سمت راست حرکت میکند(Action).

Create: با این Event زمانی که آبجکت ساخته شد دستورات اجرا میشوند.

Destroy: با این Event زمانی که آبجکت از بین رفت دستورات اجرا میشوند.

Step: با این Event دستورات قدم به قدم بازی اجرا میشوند و دارای سه حالت است:

Step: در هر قدم از بازی دستورات اجرا میشوند.
Begin Step: در هر قدم از بازی دستورات اجرا میشوند ولی قبل از Step
End Step: در هر قدم از بازی دستورات اجرا میشوند ولی بعد از Step

Collision: با این Event زمانی که آبجکت با آبجکت دیگری برخورد کرد دستورات اجرا میشوند.

Keyboard: این Event شامل تمامی کلید های کیبورد است که وقتی کلید مورد نظر زده شد دستورات به صورت مکرر اجرا می شوند.

Key Press: این Event شامل تمامی کلید های کیبورد است که وقتی کلید مورد نظر را فشار دادیم دستورات اجرا می شوند.

Key Release: این Event شامل تمامی کلید های کیبورد است که وقتی کلید مورد نظر را رها کردیم دستورات اجرا می شوند.

Mouse: این Event شامل تمامی عملکرد های موس است که وقتی هریک از عملکرد ها اجرا شد دستورات انجام می شوند.

Alarm: ما میتوانیم مجموعه ای از دستورات را در داخل این اونت قرار دهید سپس توسط اکشن Set Alarm در مواقع لزوم مثلاً 20 Step فراخوانی کنید. این Event یکی از پر کاربرد ترین اونت های Game Maker است.

Draw: با این اونت می توانیم یک نوشته، یک تصویر و یا حتی یک اسپرایت را در بازی ترسیم کنیم. این اونت برای نمایش اطلاعات یا HUD مثل میزان سلامتی و تعداد تیر، استفاده می شود. تمامی اکشن های Draw می بایست در این اونت فراخوانی شوند.

Other: این اونت در واقع مجموعه ای از اونت ها است.

دوستان ببخشید اگه پستم طولانی شد.
Evil or Very Mad
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 952
محل سكونت: NoWhere Land


5 شنبه 27 آبان 1389 - 22:29
پاسخ بصورت نقل قول
Akon نوشته:
سلام،
من یه سوال داشتم،..من میخواستم وقتی آبجکتم رو به روی آبجکت در وایسه آبجکته در اسپرایتش عوض بشه.؟؟؟ Cool


خب خیلی سادست!
تو اونت آبجکتت با آبجکت در توسط اکشن Execute Code می نویسی:

oDoor.sprite_index = X

oDoor همون آبجکت در و X هم اسپراتی که قصد نمایش اون رو داری!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


2 شنبه 1 آذر 1389 - 20:46
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون.فردا آموزشو می ذارید؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 53 از 77 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 75, 76, 77  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |