AMIR REZAs متخصص ساخت بازی
تاريخ عضويت: 3 شنبه 11 اسفند 1388 تعداد ارسالها: 335 محل سكونت: تهران
2 شنبه 29 آذر 1389 - 17:44 |
|
|
نقل قول: |
خوب موتور که متن باز هستش و از سال 1385 در حال نوشته شدن هست . ولی طی 1.5 اخیر بیشتر برای استفاده در یک بازی استراتژیک optimize شده . و به راحتی میشه باهاش بازیهای استراتژیک و RPG و این جور سبک ها رو ساخت . با اسکریپت میشه اکثر حالتهای بازی رو تغییر داد و سبک جدیدی رو با اون طراحی کرد .
5 نفر برنامه نویس داشت . 1 نفر هم اختصاصی رو بحث فیزیک و اتصال موتور های مختلف فیزیک از جمله nvidia Physx کار کرده .
اگه بخوام به کسی توصیه ای کرده باشم ، اول می پرسم که سبک و حجم بازی چقدره ؟
بعد می گم موتور بسازید یا از آماده استفاده کنید .
در کل چیزایی طی پروژه پیش میاد که ما ها که تازه کار هستیم بلد نیستیم و ممکنه پروژه اول رو شکست بخوریم . و حتی بازیمون مورد قبول بازار قرار نگیره . پس موتور نوشتن برای کسی خوبه که داره حرفه ای کار می کنه و دید بلند مدت داره و می خواد تو بازار بین الملی حضور داشته باشه و دیگه تهیه لایسنس های مختلف اونو اذیت نکنند و صاحب برند بشه .
البته پابلیشر های خارجی هم به موضوع اهمیت میدن چون دیگه درگیر لایسنس نمی شن .
اگه بازی رو بشه با موتورهای موجود ساخت و جذاب به بازار داد ، که بهترین راهه . ولی اگه می خواهی تو این صنعت بمونی و دراز مدت کار کنی به نظرم باید یواش یواش بری به سمت موتور نوشتن . ولی یادت نره که ، موتور نوشتن هزینه زیادی داره و ممکنه گروه از هم پاشیده بشه و یا دیگه بچه های تیم انگیزه لازم برای اتمامشو نداشته باشند . چون موتور تا یه جایی مورد استفاده قرار نگیره ، انگیزه از تولید کنندش گرفته میشه . و همچنین ، نوشتن موتور و ادیتور و کلیه ابزار های دیگه فقط فقط ما رو به سطح صفر می رسونه و تازه اول راهیم وباید تازه شروه کنیم به ساخت بازی از روی این ابزار ها و خوب شاید ابزار هنوز باگ دار باشه و کلی مشکلات دیگه که اصلا نمیشه اونا رو پیش بینی کرد .
ولی در کل اگه از ابتدا دوباره بخوام کاری بکنم ، مطمئنا دوباره انتخابم همین روش خواهد بود . ساخت موتور ادیتور و هر ابزاری که لازمه .
|
قصد ندارید موتور رو برای فروش بگذارید ؟؟ یا بازیهای بیشتر باهاش بسازید ؟ یا حتی بیشتر گسترشش بدید ؟؟ |
|
|