Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیها و پروژه های در دست تولید -> بازی 12 رخ - دوازده رخ (سیاوش ) - visages 12
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2

نويسنده
پيغام
AMIR REZAs
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 11 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 335
محل سكونت: تهران


2 شنبه 29 آذر 1389 - 17:44
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
خوب موتور که متن باز هستش و از سال 1385 در حال نوشته شدن هست . ولی طی 1.5 اخیر بیشتر برای استفاده در یک بازی استراتژیک optimize شده . و به راحتی میشه باهاش بازیهای استراتژیک و RPG و این جور سبک ها رو ساخت . با اسکریپت میشه اکثر حالتهای بازی رو تغییر داد و سبک جدیدی رو با اون طراحی کرد .
5 نفر برنامه نویس داشت . 1 نفر هم اختصاصی رو بحث فیزیک و اتصال موتور های مختلف فیزیک از جمله nvidia Physx کار کرده .
اگه بخوام به کسی توصیه ای کرده باشم ، اول می پرسم که سبک و حجم بازی چقدره ؟
بعد می گم موتور بسازید یا از آماده استفاده کنید .
در کل چیزایی طی پروژه پیش میاد که ما ها که تازه کار هستیم بلد نیستیم و ممکنه پروژه اول رو شکست بخوریم . و حتی بازیمون مورد قبول بازار قرار نگیره . پس موتور نوشتن برای کسی خوبه که داره حرفه ای کار می کنه و دید بلند مدت داره و می خواد تو بازار بین الملی حضور داشته باشه و دیگه تهیه لایسنس های مختلف اونو اذیت نکنند و صاحب برند بشه .
البته پابلیشر های خارجی هم به موضوع اهمیت میدن چون دیگه درگیر لایسنس نمی شن .
اگه بازی رو بشه با موتورهای موجود ساخت و جذاب به بازار داد ، که بهترین راهه . ولی اگه می خواهی تو این صنعت بمونی و دراز مدت کار کنی به نظرم باید یواش یواش بری به سمت موتور نوشتن . ولی یادت نره که ، موتور نوشتن هزینه زیادی داره و ممکنه گروه از هم پاشیده بشه و یا دیگه بچه های تیم انگیزه لازم برای اتمامشو نداشته باشند . چون موتور تا یه جایی مورد استفاده قرار نگیره ، انگیزه از تولید کنندش گرفته میشه . و همچنین ، نوشتن موتور و ادیتور و کلیه ابزار های دیگه فقط فقط ما رو به سطح صفر می رسونه و تازه اول راهیم وباید تازه شروه کنیم به ساخت بازی از روی این ابزار ها و خوب شاید ابزار هنوز باگ دار باشه و کلی مشکلات دیگه که اصلا نمیشه اونا رو پیش بینی کرد .

ولی در کل اگه از ابتدا دوباره بخوام کاری بکنم ، مطمئنا دوباره انتخابم همین روش خواهد بود . ساخت موتور ادیتور و هر ابزاری که لازمه .

قصد ندارید موتور رو برای فروش بگذارید ؟؟ یا بازیهای بیشتر باهاش بسازید ؟ یا حتی بیشتر گسترشش بدید ؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


2 شنبه 29 آذر 1389 - 20:18
پاسخ بصورت نقل قول
مورد فروش اصلا. چون موتور از ابتدا متن باز بوده ، برنامه ای برای تجاری کردن اون نداریم . و به احتمال خیلی زیاد همین طوری (open source ) خواهد ماند . برای استفاده رایگان .
خوب ببینید ، الان این موتور و ابزار تازه به مرحله ای رسیده که میشه باهاش خروجی گرفت . و مطمئنا ما تعداد مختلفی بازی با این ابزار منتشر خواهیم کرد . و صد البته برای نیازهای بعدی بیشتر گسترش خواهیم داد . ولی خوب چیزی که الان خیلی بیشتر در تیم ما حاکم هست ، اینه که کلیه ابزارها و موتور گرافیکی بیشتر بر اساس نیاز پروژه گسترش داده می شوند . شاید به خاطر همینه که موتور گرافیکی ما بیشتر از اینکه مستندات داشته باشه ، بیشتر قابلیت های مورد نیاز گیم ما رو پشتیبانی می کنه و کمی از ذات متن باز بودن فاصله گرفته . ( به خاطر مستندات کمش ) .
کلیه ابزار های (در زمان خاصی به همراه یا بعد از )بازی منتشر خواهند شد . تا کاربران نهایی بتوانند برای بازی مد سازی کنند . امیدواریم با این حرکت که در بین تولید کنندگان داخلی پیش قدم می باشد ، موفق باشیم و کاربران ایرانی را به محصولات داخلی امیدوار تر کنیم . امیدوارم قدم مثبتی باشه .

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |