Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> راه حل تجاری
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 952
محل سكونت: NoWhere Land


4 شنبه 28 ارديبهشت 1390 - 19:40
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به همه .....
راستش دوست نداشتم اینجا پست بدم چون اصلاً تجربه ای در زمینه بازی تجاری و بنیاد و تبیان و ... ندارم، ولی به هر حال نظرمو میگم!

به نظر من هم زوده و هم فعلاً درست نیست که در مورد فروش بازی صحبت کنیم! یعنی بهتره یکم واقع گرا باشیم! ماها اگه تو این انجمن فعالیت می کنیم و کلی برای ساخت یه بازی زحمت می کشیم، به این دلیله که عاشق بازی و بازی سازی هستیم. همون جور که یه مستند ساز میره تو دور افتاده ترین جاهای ایران تا یه فیلم هنری بسازه. حالا اگه این وقتو تو هر کار دیگه بزاریم مطمئناً درآمد بیشتری داریم! الان ایران به هزار دلیل نمیتونه تو صنعت گیم با کشور های صاحب نام رقابت کنه چون فروشی در کار نیست! همایت دولتی هم محدوده و فقط به کارایی که جنبه سیاسی دارن تعلق می گیره!

از نظر من اگه عاشق بازی سازی هستیم باید فعلاً باید بدون چشم داشت به چیزی و فقط برای دل خودمون بازی بسازیم با امیدی که روزی صنعت بازی سازی ما راهشو پیدا کنه، اونوقت میشه در مورد درآمد هم صحبت کرد!

من بشخصه دوست دارم اون مستند سازه باشم و پول در نیارم تا این که مثل دهنمکی اخراجیا بسازم.

به هر حال این نظره منه و احتمالاً اشتباهه، پس امیدوارم به دوستایی که الان دارن بازی تجاری میسازن بر نخوره! Shocked

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


4 شنبه 28 ارديبهشت 1390 - 19:50
پاسخ بصورت نقل قول
درسته اما ما میگیم که بازی سازی باید شکل درست و اصولی به خودش بگیره یکی از مواردی که باید درست بشه درامد زایی است که اگر باشه خوبباز خیلی چیزهای دیگر رو هم می شه اصلاح کرد

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 952
محل سكونت: NoWhere Land


4 شنبه 28 ارديبهشت 1390 - 20:14
پاسخ بصورت نقل قول
شما میگی باید درآمد زایی درست شه تا چیزای دیگه اصالح شه، من می گم همه چیز باید اصلاح شه تا درآمد زایی ایجاد شه!

قبول کن که ماها یکم خود خواهیم! مثلاً الان 10 نفر دارن 10 تا بازی میسازن، حالا اگه 10 نفر بیان یه بازی با کیفیت ده برابر بسازن بهتر نیست! یکی از دوستان جواب کلی این تاپیکو داد. اگه کیفیت کارهای شما خوب باشه اون ناشر و تهیه کنندس که میفته دنبال شما و هیچ نیازی نیست شما کار خاصی کنی! نمونش هم آقای مهدی بازیان که رفت ژاپن و ....

پس اگه بخوایم نسبت به برنامه کلی و حساب شده پیش بریم سوال کنونی اینه که چه جوری کیفیت بازیامون ببریم بالا و به استانداردای جهانی نزدیک کنیم نه این که هنوز بازی درست و حسابی نساختیم به فکر فروش باشیم!

البته ساخت بازی درست و حسابی هم بودجه می خواد و طبیعیه که بدون بودجه بازی چی از کار در میاد! چاره هم اینه که باز هم واقع گرا باشیم! بازی World of Goo توسط 2 نفر ساخته شد و خوب فروش کرد! Angry Birds هم همین جور! حالا اگه دو نفر سازنده World of Goo می خواستن کال آو دیوتی بسازن، به نظر شما عملی بود؟ موضوع اینه که می گم بازی سازی ایران تو مسیر پیش نمیره، یعنی یه مدیریت خوب وجود نداره وگرنه استعداد تا دلت بخواد هست.

بازم ببخشید زیاد حرف زدم!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


4 شنبه 28 ارديبهشت 1390 - 20:30
پاسخ بصورت نقل قول
ببینید اقا وحید درسته شاید شما بگید که از برگشت پول مطمئن نبودند این کارا نمی کردند. شرکت وات دیزنی از شرکتهاییه که اگه کاری باسش درامد نداشته باشه شروعش نمی کنه یا اگه وسط کار حتی شک کنه کار تعطیله اقای کارگردان پیکسار یک مدتی یک پروژه دانشجویی داشت و طرحی رو در حد ایده کشیده بود وقتی داخل والت دیزنی کار می کردن شروع کردن روی کار این کارگزدان ولی وقتی شروع کردن به ساخت و دیدند که پروژه خیلی کوچکه 3 دقیقه و برگشت پول باسشون به احتمال قوی نداره پروژه رو متوقف کردن. این اقای کارگردان وقتی پیکسار تاسیس شد امد و این رو ساخت و اسکار هم گرفت ولی طبق ادعای خودش حتی معلوم نبود که باسشون درامدی داشته باشه و حتی به امید درامدش نبودند شایان به ذکره که برای همین مجبور شدند چند ماه روی نرم افزارشون کار کنند.( البته پیکسار از این کارها زیاد میکنه و کلا دنبال ایده هست)
این برای این. اما چرا کسی بدون پول کار نمیکنه؟! بازیسازان مستقل داخل خارج اکثرا دانش اموزان دبیرستان یا دانشجویان هستند ولی فکر کنم داخل ایران به تمامی مستقل میگن!!( درست گفتم اشتباه گفتم اصلاح کنید)
ببینید شاید من خیال پردازی کنم به نظر شما ولی اینطوری نیست یک کارگردان ایرانی که الان در هالیوده اسمشم الان یادم نیست ولی مصاحبش داخل سیجی ارت دات ای ار هست (میتونید بخونید) گفته که پروژشش که یک فیلم نامه بوده رو افرادی رو دور خودش جمع کرده بدون حقوق و تنها چیزی که می پرداختند هزینه پرده ابی بوده و هنوزم در حال کار روش هستند و حتی هزار تومان هم به کارمندانشون پرداخت نکردند. و خیلی های دیگه.( کلا شرکت های موفق برای پول کار نکردند حد اقل اول کارشون)
من کاری ندارم بلفرض کار بدون پول داخل ایران نشود کرد.خوب پس پولی باید در میان باشه برای شروع که یا باید ناشری در میان باشد یا اینکه بنیاد یا اسپانسر.
بنیاد هست ولی طبق حرف های شما باعث .... میشه که تقریبا موافقم. خوب میمونه ناشر و اسپانسر . اسپانسر که گیر نخواهد امد چون کسی ریسک سرمایه گذاری روی این کارها رو نخواهد کرد. ناشر هم که فکری نکنم داخل ایران باشه که عملا بتونه حمایت کنه( به نظر من ناشر خوب تو ایران پیدا نمیشه)
پس با این اوصاف به بنبست میخوریم یعنی کار ساخت بازی تعطیل و بشینیم ببینیم کسی پیدا میشه پولی وام با بازگشت بعد دو سال بدهد تا ما تازه برویم ببینیم ایا فیلم نامه ای به ذهنمان می رسد و می توانیم کاری بکنیم تازه انجینی انتخاب کنیم و رفرنس ترجمه کنیم.
اصلا جور در نمی اید. یک بازی ساز مستقل یعنی یک تیم دو سه نفری اگه بحث پول وسط باشه پس زمان خاصی هم میاد وسط و محدودیتم میاد و محدودیت هایی که همه چیز رو احاطه میکنه. خوب بیایید یک جور دیگه به قضیه نگاه کنیم پولی در کار نیست ساعت مشخصی نیست محدودیت هست ولی نه زیاد خوب دو نفر ادم هم بیشتر نیستیم پس یک پروژه سبک یکی مثل گربه و کودتا میسازیم طرفدارم زیاد داره یکی مثل انگری برد ساخت این بازیا از بیش با انجین دو ماه پروسه هست . کار شاقی نیست به مرورم گسترشش میدم. ( یک ماه وقت گذاری نیمه وقت = درامد ) و در نتیجه با این پول میتونم کار رو گسترش بدم و کارهای دیگری بکنم. ( این تجزیه تحلیل ادامه دارد ولی باسه این پست زیاد میشود(
یکی از راهکارهای دگیری هم که هست این هست که شما بری با انجینی مثل کرای مد بسازی یک مدتی بعد یک مدت شما حرفه ای میشه تقریبا هر ساله استخدامی دارند شرکت های مختلف در سراسر جهان مثلا طرف با یو دی کی کار میکنه بعد داخل ازمون ورودی شرکت اپیک مثلا زاپنش شرکت میکنه اگه کارهایی که انجام میده بتونه داخل 40 پنجاه نفری که شرکت می کنن حرفی باسه گفتن داشته باشه استخدام میشه.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 952
محل سكونت: NoWhere Land


4 شنبه 28 ارديبهشت 1390 - 20:49
پاسخ بصورت نقل قول
m_basij حرف شما منطقیه! البته من با پیشنهاد اولتون خیلی موافقم! این که با کارای کوچیک و جم و جو شروع کرد و کم کم کارو توسعه داد. این جور بازی ها خیلی طرفدار دارن چون کسایی هم که وقت ندارن برن بازی تا آخر برن، میتونن با همین مینی گیما یکم تفریح کنن!

پیشنهاد دومتون در مورد استخدام، در کل نمیشه روش حساب کرد، این که آیا استخدام کنن یا نه تضمین شده نیست.

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


4 شنبه 28 ارديبهشت 1390 - 21:26
پاسخ بصورت نقل قول
من با حرفهای آقا مرتضی موافقم اما بازم میگم اینها افسانه است اونجا اون بنده خدا میدونه اگر فیلم بسازه یک روز هم میتونه شکم خودشو سیر کنه اما خوب ما میگیم تو ایران این طور نیست نه اینکه بازی سازی تعطیل نه اینکه از اول دنبال درامد باشین اما خوب یک روز دیگه باید دنبال درامد بود ما دارم میگیم راههای درامد زایی چیه ما داریم این رو میگیم وگرنه نه میشه از اول کال اف ساخت نه میشه پول در آورد اما من میگم خوب حالا بیایم یک راه برای درامد زایی پیدا کنیم تا بتونیم روش حساب کرد
بازی سازی تو ایران مثل خیلی چیزهای دیگه داره تو ایران پیش میره { مثال فوتبال سینما و کلا هنر و ورزش و.... } اینها هیچ گاه پیشرفت نکردند چون که سر و ته درست و حسابی نداشتن تو ایران کار سینما درامد نداره { البته الان بهتر شده اونها راه توزیع ارزان خانگی رو پیدا کردن } پس پیشرفت نداره فوتبال درامد زایی نداره خورده به دیوار و .....
حالا باید ما بازی سازی رو از این روند خارج کینم و به یک دید درست منطقی برسیم که آقا اصلا باید یک پروژه بازی چی باشه جه جوری باشه از چه کانالی درامد زایی و از چه کانالی خرج
شاید بگین این ماله بازی ساز مستقل نیست چرا هست چون بازی ساز مستقل هم در هر صورت ادم داره وقتش رو میزاره
در ضمن تو ایران همه با هزینه شخصی بازی میسازن { به اسثتنا بنیادی ها } پس مستقل هستند

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


جمعه 30 ارديبهشت 1390 - 17:52
پاسخ بصورت نقل قول
آقا اگر کسی تو این زمینه نظری داره بگه تا بحث بی نتیجه نمونه

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
m_dawoodi
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 10 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 140


1 شنبه 1 خرداد 1390 - 13:47
پاسخ بصورت نقل قول
راه حل تجاری توی ایران برای ساخت بازی به نظـــر من یه جورایی وجود نداره.
البته نه اینکه نباشه،
متاسفانه اینجا یه سری سیستم ها پیاده شده که حاصل باند بازی فوق مافیایی هست.این سیستم که روی ادارات خصوصی و دولتی پیاده شده خیلی ضربه میزنه ، نه تنها به بازی بلکه به تمام محصولات فرهنگی.
یه سیستم دیگه هم که داریم اینه که متاسفانه سرمایه گذاران ما نمیتونن کسایی رو پیدا کنن که اونها رو به هدف نزدیک کنن.
من خودم کسی رو میشناسم که رسماً سواد درست و حسابی در مورد بازی رایانه ای نداره ولی یک سرمایه گذار پیدا شده و یک پروژه RPG گیم داده دستش تا بسازش !!! Shocked
یا یکی دیگه که یه سرمایه گذار بهش کلی امکانات داده و اون آقا هم ... Sad
در کل ، نمیدونم اینها از کجا شکل میگیره ، دلیلش همون سیستم باندبازی مافیایی هست یا عدم تشخیص سرمایه گذار!
ولی خوب اندک بازاری هم که در حال شکلگیری هست متاسفانه با وجود بعضی عزیزان در حال نابودی است.
پس میمونه اینکه با خارج از کشور همکاری کنیم.
خوب این راه حل یکم سخته،خارجیا از ما محصول با کیفیت میخوان.طبق مکاتباتی که ما داشتیم میشه به نحوی با استدیوهای زیرمجموعه ناشرای بزرگ همکاری کرد اما باید محصول با همون کیفیت باشه.
خوب مطمئناً ما اگه میتونستیم از اول یه HQ گیم بسازیم دیگه الآن اینجا نبودیم!

{در کـل}
توی ایران ساخت بازی توجیه تجاری نداره !
سالهای پیش اینقدر مُد وارد بازار شد به اسم بازی ایرانی که دیگه الآن حال هرچی گیمیره از بازی ایرانی به هم میخوره.
خوب امثال من هم توی باندهای مافیایی هیچ شبکه ای ندارن پس بهتره به راه حل تجاری فکر نکن.
مثل خود من ،
فعلاً سربازم و امریه دارم برای یک شرکت.
هیچ درآمدی از صنعت بازی سازی ندارم و علاقه شدیدی دارم.
فعلاً با این اوصاف مجبورم با صرف هزینه با این فعالیت ادامه بدم و برای درآمد شخصی و توجیه تجاری کارم از توانایی های غیر از بازی سازی نرم افزاریم استفاده میکنم.

{پس !؟}
یا بازی با کیفیت بسازیم و با خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم ،
یا به باندهای مافیایی متصل بشیم ،
یا فعلاً بیخیال توجیه اقتصادی بازی سازی شیم ،
یا هم مثل آقای پورمحمد اونقدر جرات داشته باشیم که بتونیم سرمایه گذاری کنیم از خودمون و یه بازی بسازیم.من این کار ایشون رو تحصین میکنم چون این خودش خیلیه !
حرکت خیلی خوبی بود که خوب به دلیل عدم همبستگی تیم به مشکل خورد.
ولــی ، اگه اینقدر ریسک پذیر باشیم و البته روی اعضای تیممون بیشتر نظارت داشته باشیم.مطمئناً به هدف میرسیم.
مثل راهی که من خواهم رفت ( به زودی Surprised )


{ ایـن یه تـفکر شخصـیه ، }

_________________
پایدار ... .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahab
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 474
محل سكونت: کرج


2 شنبه 2 خرداد 1390 - 14:34
پاسخ بصورت نقل قول
بهترین راه تشکیل یه تیم برای ساخت بازی مستقل از نظر بنده اینه که حداقل چهار نفر باشه با تخصص های زیر :
1-طراح بازی و مراحل بازی
2-برنامه نویس
3-مدل ساز
4-گرافیست
اگه بازی دو بعدی باشه مدل سازم نیازی نیست. فقط باید این افراد بتونن با هم همکاری کنند و اواسط پروژه کار رو رها نکنند
حالا یک سری مشکلات برای تشکیل این تیم هستش که باعث میشه کیفیت کار ها پائین باشه :
1-اولا طراح بازی خیلی کم پیدا میشه و کسی که بتونه خوب ایده پردازی کنه تقریبا کم یابه
2-دوما اکثر دوستان که تیم تشکیل میدن بازی سازی رو از برنامه نویسی شروع کردن و مدل ساز مستقل هم کارش نسبتا سطحش پائینه.
3-سوما همه دوست دارن دستی تو برنامه نویسی ببرن
4-چهارما دوستانی که از نظر سنی به هم نزدیک نیستند کمتر با هم تعامل دارند

حالا نظری که من برای تجاری کردن یه بازی دارم اینه که اول استعداد ها رو باید کشف کنیم و نزاریم دوستانی که ایده پردازن و یا تخصص دیگه ای دارن و علاقه مند به بازی سازی هستند به برنامه نویسی رو بیارن. بهتره در مسیر درست هدایت بشن تا در آینده بتونیم تیم های بازی سازی تخصصی تر تشکیل بدیم و بازی هایی با کیفیت بالاتر و ایده های بهتر بسازیم
برای تشکیل تیم بازی سازی مستقل ما همیشه به گل خوردیم و نتونستیم اونی رو که می خوایم رو پیدا کنیم و طبق اون تجربه ها من این نظر رو دادم

_________________
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

WWW.Duw-Studio.Ir

WWW.YeganehAfzar.Ir

بازی رایانه ای پروانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MEHRDAD_R
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 مهر 1385
تعداد ارسالها: 199


2 شنبه 2 خرداد 1390 - 18:24
پاسخ بصورت نقل قول
جناب vahab بحث اين تاپيك در مورد فروش بازي هاي مستقل است نه ساخت بازي.در اينجا ما فرض كرديم كه بازي ساخته شده و حالا مي خواهيم اونو عرضه كنيم.

لطفا موضوع را عوض نكنيد تا همه ي دوستان در چارچوب بحث نظراتشون را بدن.

باز هم تاكيد مي كنم.حرف بنياد و مراكز دولتي ديگر را نزنيد.اونها كار هاي ما را نمي خرن.اونها از ما prince of persia مي خوان.......و ما مستقل كاريم.

بقيه ي دوستان .....لطفا. مي خواهيم به نتيجه برسيم.

_________________
وب سايت شخصي بنده.فقط ساخت انيميشن دوبعدي با بهترين كيفيت.

http://www.pershaland.com/
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير MSN
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 5 از 8 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |