تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 بهمن 1388 تعداد ارسالها: 65 محل سكونت: shiraz
1 شنبه 29 فروردين 1389 - 10:53
این مثال کاملا مشخس میکنه که منظورم از استفاده از occlusion چیه.
تو این عکس از انجین Mental ray استفاده کردم و FG و GI رو فعال کردم. اما همون جور که میبینید انگار وسایل از زمین فاسله دارن. دلیلش هم نبودن سایه مناسب هست.
تو این عکس برای رندر گرفتن, در قسمت render layer از Presets > Occlusion استفاده کردم. تو این حالت خیلی راحت میشه سایه های از دست رفته رو رندر کرد.
تو این قسمت 2 تا عکس رندر گرفته شده رو تو فتوشاپ در حالت Multiply با هم ادقام کردم. این عکس رو میشه مستقیما تو مایا رندر گرفت. اما من تا حالا این کارو نکردم. شنیدم نیاز به تنظیمات زیادی داره و دیگه اینکه خیلی زمان مبره تا رندر بشه. برای همین اگه محصول نهاییتون یه عکس ثابت هست, بهتره که از همین روش استفاده کنین.
_________________ تا میتونی مهربان باش اما هنگام مجازات کردن رحم نکن وگرنه باعث بی نظمی میشی. این تجربه خودم از زندگیه!
تاريخ عضويت: 2 شنبه 5 شهريور 1386 تعداد ارسالها: 155
2 شنبه 11 مرداد 1389 - 19:43
نقل قول:
این مثال کاملا مشخس میکنه که منظورم از استفاده از occlusion چیه.
تو این عکس از انجین Mental ray استفاده کردم و FG و GI رو فعال کردم. اما همون جور که میبینید انگار وسایل از زمین فاسله دارن. دلیلش هم نبودن سایه مناسب هست.
تو این عکس برای رندر گرفتن, در قسمت render layer از Presets > Occlusion استفاده کردم. تو این حالت خیلی راحت میشه سایه های از دست رفته رو رندر کرد.
تو این قسمت 2 تا عکس رندر گرفته شده رو تو فتوشاپ در حالت Multiply با هم ادقام کردم. این عکس رو میشه مستقیما تو مایا رندر گرفت. اما من تا حالا این کارو نکردم. شنیدم نیاز به تنظیمات زیادی داره و دیگه اینکه خیلی زمان مبره تا رندر بشه. برای همین اگه محصول نهاییتون یه عکس ثابت هست, بهتره که از همین روش استفاده کنین.
دوست عزیز
خیلی ممنون از راهنماییت
_________________ سایت من : www.gamed32.tk
وبلاگ من : gamedesigners32.wordpress.com