galaxyroad در حال رشد
تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 ارديبهشت 1384 تعداد ارسالها: 27 محل سكونت: tehran
2 شنبه 9 آبان 1384 - 12:12 |
|
|
به نام خدا
فهرست خصوصیات موتور (Feature List) PowerX
این برنامه با امکاناتی منحصر به فرد، قابلیتهایی فراتر از یک موتور گرافیکی معمولی دارد و شما را قادر میسازد بهترین و سریعترین بازیها و شبیه سازیهای کاملاً سه بعدی را با بهره گیری از جدیدترین ویژگیهای سخت افزاری و تکنیکهای نرم افزاری تولید نمایید. اکنون بیش از چهار سال است که از ساخت اولین نسخه این موتور میگذرد و در این مدت ما همواره در حال تلاش برای ارائه بهترین بوده ایم، این رابط برنامه نویسی (که مجموعه ای از قابلیتهای گرافیکی، صوتی، فیزیکی، ورودی/خروجی و شبکه ای میباشد)، اولین برنامه ای است که در کشور جهت توسعه برنامه های سه بعدی بصورت کاملاً سفارشی (و نه بصورت الگو برداری از موتورهای دیگر) ایجاد شده است و قابلیتهای منحصر به فرد زیر را دارا میباشد، ضمن اینکه تیم توسعه دهنده آن، دائماً در حال اصلاح و بهینه سازی قابلیتهای پیشین و افزودن ویژگی های جدید میباشد. در ذیل بارزترین خصوصیات نسخه جاری این موتور آورده شده است:
- طراحی کاملاً شیء گرا، معماری مبتنی بر ساختار COM
- مبتنی بر Microsoft DirectX 9c
- استفاده بصورت dll، lib، ActiveX، plug-in
- سیستم ذخیره و بازیابی بازی، طراحی مرحله، قابلیت ساخت دمو
- تشخیص خودکار قابلیتهای سیستم
- پشتیبانی از سیستمهای شبکه ای خدمات دهنده/مشتری، LAN، ارتباط دو طرفه، بازی آن لاین، محیط مجازی (سایبر)، سیستم پیغام رسانی، پروتکلهای UTP و TCP، بهره گیری از DirectPlay و WinSocket
- ویرایشگر مراحل (level editor) سفارشی، ویرایشگر محیط با قابلیت پیش طراحی لی اوت بازی و ایجاد و نمایش اسکریپت
- قابلیت رندر بصورت آن لاین، در قالب مشتری/میزبان و نیز ماشین حالت رندر
- پشتیبانی از انواع فرمتهای مش ثابت و متحرک (x، mdl، obj، md2، md3، pov، ase...) با قابلیت انیمیشن پوستی (skin)، اسکلتی (skeletal) و ماتریسی
- ارائه فرمت سه بعدی سفارشی (TAG) (با قابلیتهای فوق العاده بالا و پشتیبانی از انواع روشهای متحرک سازی، بافت زنی و محاسبات فیزیکی) به همراه برنامه مبدل فرمت فایل کاملاً سفارشی
- انیمیشن با تکنیکهای مختلف از جمله فریم کلیدی، اسکلتی، مورف و ترکیب گره ای، ماتریسی، پالتی
- پشتیبانی قدرتمند از طیف وسیعی از دوربینها و نورهای رایج (نقطه ای، پروژکتوری، موازی، محیطی، اشعه ای و نورهای حجمی و رنگی) بکار رفته در بازیها، شبیه سازی انواع نورهای طبیعی و مصنوعی با سایه زن پیکسل و گره
- آنیزوتروپی، ضد پلگی (anti-aliasing)، انواع فیلترهای بهبود کیفیت تصاویر در دوردست
- پشتیبانی از سایه زنهای گره، پیکسل، بافت و نور (توسط کد اسمبلی، HLSL، cg، GLSL، RenderMonkey، RenderMan و فرمت سایه زن سفارشی) و انواع جلوه هایی که فقط و فقط توسط سایه زنی بدست می آیند
- قابلیتهای رندر گوناگون از جمله رندر استریو، رندر اشعه ای (raytracing-raycasting) و نیز رندر چندگانه
- پشتیبانی از توریها (patch) و سطوح درجه بالا
- قابلیت نمایش انواع فونتها (از جمله فارسی) با جلوه های ویژه متنوع (سه بعدی، توخالی، درخشان...)
- پشتیبانی داخلی از الگوریتمهای مختلف هوش مصنوعی از جمله مسیریابی، تصمیم گیری، ماشینهای حالت متناهی (FSM) و هدایت NPCها
- برش هوشمند تصاویر و اشیاء، برش حجمی، برش استنسیل
- ماتی حرکت (motion blur) و عمق دید
- مدیریت بهینه حافظه و منابع، امکانات پیشرفته اشکالزدایی، قابلیت کار در حالت مدیریت شده (managed)
- مستندات جامع به همراه مثالها و قطعات نمایشی
- قابلیتهای فیزیکی و طبیعی منحصر بفرد از قبیل تشخیص برخورد، نیرو، انرژی، ضربه، جاذبه، اصطکاک، حرکت، اتصال مفصلی، رفتار انسانی (IK)، فیزیک خودرو، اجسام صلب، زمین ناهموار
- مدیریت صحنه شیء گرا و عامل گرا، کنترل داخلی کاراکترها
- قابلیت حذف بخشهای غیرقابل مشاهده (culling) با روشهایی همچون PVS، octree، frustum، bsp، portalها و سایر روشهای ترکیبی و ابتکاری جهت ارائه سریعترین خروجی ممکن
- انواع سایه ثابت و متحرک (سایه حجمی، سایه نرم، سایه نگاشته شده و...) و نگاشتهای نوری (lightmap)، نگاشت محیط
- ارائه طیف وسیعی از سیستمهای ذره ای (از قبیل برف، باران، انفجار، آتش، دود...) با امکان کنترل پارامترهای گوناگون، شبیه سازی کاملاً واقعی کلیه پدیده های فوق با سایه زنها
- قابلیت ایجاد پدیده های طبیعی از جمله شرایط جوی، رعد و برق، ابر، آسمان (بصورت جعبه ای و گنبدی)، درخشش نور، اجسام هاله ای
- پشتیبانی از جلوه های ویژه محیطی همچون انواع مه، انعکاس محیط روی اشیاء، بیلبرد
- جلوه های ویژه متفرقه (سطح و عمق و قطره و موج آب، باد، لباس، پارچه، پرچم، طناب، فنر...)
- منحنیها و خطوط و سطوح دقیق ریاضی از قبیل nurbsها و splineها و bezierها
- پشتیبانی از برنامه های تمام صفحه و پنجره ای با عمق رنگ و ابعاد مورد نظر، پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی محوطه دید (viewport) در یک مانیتور و نیز پشتیبانی از چندین مانیتور بطور همزمان
- پشتیبانی از انواع صفحات نمایشی تخت، منحنی، کروی، دایره ای و چند تکه و قابلیت کار با انواع پروژکتورها از جمله مدلهای LCD، TFT و نیز ترکیبگرهای تصویری (video blender)
- قابلیتهای پیشرفته برای کار با بافتها (تکنیکهایی همچون چندبافتی، بافت برجسته، بافت درخشنده، بافت سایه دار)
- قابلیت رندر روی بافت (render-to-texture) و رندر پشت صحنه (off-screen)
- بهره گیری از تکنیکهای پیشرفته ای چون LOD و mipmap جهت افزایش سرعت
- ارائه چندین روش برای خلق سطوح ناهموار (توسط معادله سیاله، سطح تصادفی، فایلهای raw و نیز سایه زنها) و نیز توانایی رندر با بیشترین سرعت با بهره گیری از تکنیکهایی همچون quadtree و hybrid partitioning
- رابط گرافیکی کاملاً سفارشی شامل مولفه های پرکاربرد GUI ویندوز (منو، انواع دکمه ها، نوار ابزار، صفحه محاوره، کادرهای ویرایشی و...) به همراه اشاره گرهای کاملاً سفارشی
- امکان بارگذاری و ذخیره انواع فیلمها (قطعات avi، mpeg، mov و...) و نمایش آنها بصورت مجزا یا حتی بعنوان بافت برای اشیاء بازی توسط کدها و فیلترهای سفارشی DirectShow، DirectMedia و نیز فیلترهای سفارشی و توکار برنامه
- قابلیتهای صوتی و موسیقی (پشتیبانی از انواع فرمتهای صوتی)، صوت کاملاً سه بعدی و نیز پشتیبانی از پدیده هایی چون دوپلر، اکو، پن صدا، صوت چند کانالی و استریو، صدای دالبی و صدای چند باندی
- ارائه انواع اطلاعات مورد نیاز به کاربر (از قبیل سرعت اجرا، تعداد گره ها و سطوح، میزان متوسط بازنویسی و...) و نیز امکان گرفتن تصویر (و حتی فیلم) از صحنه های بازی (قابلیت replay)
- امکان اسکریپت نویسی در محیط سفارشی و نیز وارد کردن/خارج کردن کدهای اسکریپت از/به سایر محیطهای رایج اسکریپت نویسی بازیها (از جمله python، LUA)
- ارسال خروجی برنامه به فایل سفارشی جهت ارزیابی عملکرد و تصحیح خطا، مدیریت هوشمند بازخوردهای کاربر
- امکان برقراری ارتباط با هر نوع وسیله ورودی/خروجی مورد استفاده در بازیها از جمله force feedback و gamepad، و انواع دسته های بازی
- امکان نمایش انواع تصاویر بصورت شفاف، معمولی و ترکیبی (آلفا)
- قابلیت تعامل مناسب با سیستم ورودی خروجی (IO) ویندوز جهت جلوگیری از مشکلاتی همچون فشردن کلیدهای ترکیبی (Alt-Tab، Shift، WinLogo، Ctrl-Alt-Del)
- ساخت برنامه نصب و حذف (install – uninstall) بطور خودکار و سفارشی
- امکان استفاده از فایلهای بازی بصورت منبع و قابلیت فشرده سازی منابع
- امکان استفاده از تکنولوژی جدید Action mapping برای بهره گیری از جدیدترین ادوات ورودی/خروجی
- امکان رندر روی چند نمایشگر (مانیتور، پروژکتور، صفحه قوسی و...) با زوایای مختلف
........ و قابلیتهای کم نظیر دیگری که به زودی در مجموعه ای شکیل مستندسازی خواهند شد.
در حال حاضر این موتور مراحل نهایی تست خود را میگذراند و مستندات آن نیز در حال تکمیل میباشد، ضمن اینکه جهت عرضه قابلیتهای منحصر به فرد آن ساخت قطعات نمایشی (demo) نیز در دست اقدام است، ولی آنچه مسلم است سرعت، امکانات و گستردگی فوق العاده آن است که خود میتواند بهترین گواه بر موفقیت آن باشد. ضمن اینکه از طرف سایتها و مراکز معتبر و فعال بین المللی در زمینه بازی نیز این موتور بعنوان اولین موتور سفارشی ساخت ایران معرفی شده است و کاربران تجاری آن میتوانند بهترین شاهد در تایید قابلیت های آن باشند. به زودی در سایت www.galaxyroad.com (اولین و تنها سایت حقیقتاً تخصصی ساخت بازی در کشور) قسمت عمده ای به معرفی قابلیتهای آن اختصاص خواهد یافت. در حال حاضر چندین برنامه شبیه سازی نظامی، بازی، گردشگری و سیاحتی، علمی و تحقیقاتی و حتی شبیه سازی اصول پزشکی و جراحی نیز توسط این موتور در حال پیاده سازی میباشند و مذاکراتی نیز در مورد فروش نسخه هایی از آن در دست انجام است. البته در این مورد آماده پذیرش کلیه پیشنهادات میباشیم و کیفیت و کارکرد محصولات را به شکل حقوقی، و عملی (بصورت برگزاری دوره آموزشی، پشتیبانی فنی و...) تضمین میکنیم.
این گروه فعالیت غیررسمی خود را از چندین سال پیش آغاز کرده است و اکنون به جرات میتوان ادعا کرد موسسه داده پردازان کهکشانی یکی از پایه گذاران صنعت گرافیک رایانه ای در ایران است و ارائه این موتور قدرتمند یکی از گامهای نخستین ما در راه رسیدن به اهداف متعالی تر است. ما افتخار داریم به عنوان یکی از قدیمیترین، فعالترین و بدون شک فنی ترین مراکز گرافیک سه بعدی کشور آمادگی خود را جهت طراحی و توسعه، برنامه نویسی، مدلسازی، مدیریت و پیاده سازی نهایی کلیه پروژه های بازی، شبیه سازی و سایر برنامه های کاملاً سه بعدی با بهترین کیفیت ممکن و کمترین هزینه اعلام داریم. در ضمن با توجه به توانایی بالا، آماده ارائه کلیه خدمات آموزشی-پژوهشی نیز به افراد، سازمانها و نهادهای مختلف هستیم. در همین راستا خدمات فنی فراوانی به شرکتهای فعال در این بخش ارائه شده است و برنامه های راهبری متعددی در حال تنظیم میباشند که امیدواریم مجموعه این فعالیتها در توسعه و ارتقاء روزافزون دانش گرافیک رایانه ای در کشور مفید واقع گردد. و در آخر اینکه: ما تسلط کامل بر این مسیر پر پیچ و خم داریم و معتقدیم که گرافیک سه بعدی بیش و پیش از آنکه یک تجارت و صنعت باشد یک علم است و ما تسلط کامل بر این علم داریم و به امید خدا و با کمک همه دوستان این دانش را در کشور به پیش خواهیم برد.
با امید به خدا، با تکیه بر توانایی های فراوانمان و نیز با کمک شما، آینده ای بسیار روشن را برای این صنعت در ایران اسلامی نوید میدهیم....
سید علی الحسینی برنامه نویس ارشد 09123275196 – vbdirectX@yahoo.com
مدیر موسسه هادی رضایی 09121403571
موسسه داده پردازان کهکشانی: 77252695
www.galaxyroad.com |
_________________ موسسه راه کهکشانی تولید کننده نرم افزارهای سه بعدی، بازیها و شبیه سازیهای سه بعدی galaxyroad.com |
|