مهمان
جمعه 7 بهمن 1384 - 07:55 |
|
|
یکبار مرحله ای که ساخته ای را Publish کن و فایل EXE را اجرا کن ببین نتیجه چطور است ؟
اگر اینبار مرحله روان اجرا شد ، پس بدون نگرانی تمام مرحله را بساز . وگرنه باید تغییراتی در محیطی که طراحی کرده ای بدهی و یا اینکه RAM , CPU و Graphic Card خود را تا حد بسیار زیادی ارتقاء بدی که اصلا به صرفه نیست .
البته همیشه مشکل از تعداد آبجکت هانیست . ممکن است تعداد اکشن های در حال اجرا هم زیاد باشند . خوب میدونی که هر اکشن ، مقداری از حافظه و توان پردازنده را اشغال میکنه . چه در دید باشه و چه پنهانی در حال اجرا باشه . به این نکته هم خوب دقت کن .
مثلا اگر قرار است در یکی از اتاقها ، دشمنانی در انتظار شما باشند ، از اکشن های Loop استفاده نکن و اینطور برنامه ریزی کن که تا وقتی درب اتاق باز نشده ، اکشن دشمنان غیر فعال باشند . همچنین با خروج یا فرار از اتاق ، اکشن ها دوباره غیر فعال شوند .
یک راه دیگر هم ، خارج کردن چیزهایی که نابود میشود و یا غیب میشود از حافظه است که با دستور Remove انجام میشود .
اگر در بازی از Bitmap استفاده کرده ای ، در جاهایی که دیگر نیازی به آنها نداری ، توسط دستور bmap_purge آنها را از حافظه ویدئویی خارج کن .
میبینی که فقط تعداد آبجکتها سرعت را پائین نمی آره و عوامل متعددی در اشغال حافظه و در نتیجه پائین آمدن سرعت دخالت دارند . این راهها را میتونی با تست های مختلف شناسایی کنی و از بین ببری .
موفق باشی : ستاره |
|
|