Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نمایش بازیهای ساخته شده توسط اعضای سایت -> ويرايش - X
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 7 شهريور 1385 - 12:43
پاسخ بصورت نقل قول
كار خيلي جالبي شده
تبريك مي گم.

فكر كنم سبك محيط مخلوطي از .net و max باشه . درسته ؟

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


3 شنبه 7 شهريور 1385 - 20:01
پاسخ بصورت نقل قول
بله شباهت زيادی با 3dsmax پيدا کرده . برای طراحی سيستم انيميشن از سيستم انيميشن 3dsmax استفاده کردم . نکته جالب ساخت انيميشن در max هنگام شبيه سازی فيزيکی بود که خيلی ايده گرفتم . همونطور که در مقاله انگليسی می بينين در XEdit هر فريم در شبيه سازی فيزيکی و هوش مصنوعی يک keyframe است . و اين دقيقا نکته ای است که هنگام ساخت انيميشن فيزيکی در 3dsmax استفاده می شه . از نرم افزارهای صدا برداری هم ايده گرفتم . مثلا اون ساعت ديجيتال يک نمونه ای هست که توی نرم افزارهای صدا برداری زياد ديده می شه. اميدوارم برای ايده گرفتن نيازی به يادگيری Maya پيدا نکنم Shocked . در زمينه هوش مصنوعی بايد کمی روی موتور unreal کار کنم اگه بشه ايده ای بگيرم . نمی دونم از بين اعضا کسی با هوش مصنوعی در unreal آشنا هست يا نه ؟

نکته مهم بعد از ايده گرفتن از هر کار ساخت الگوريتم برنامه نويسی اون هستش که کار ساده ای نيست و نياز به زمان داره و تا الگوريتم حاضر نشه نمی شه به توسعه نرم افزار ادامه داد .
Xedit در حال حاضر دارای 13 فايل dll هستش که 3 الی 5 dll ديگه بايد اضافه بشه .

اين محيط بر خلاف 3dsmax فقط دارای يک نوع خروجی نيست . و مانند vs.net دارای قابليت ساخت پروژه هست . چند پسوند مورد استفاده در فايلهای يک پروژه .XEProj برای فايل پروژه ، .sdl برای فايلهای صحنه ، .vbs برای اسکريپتها و .xml برای ذخيره مقادير خصوصيات اشيای COM

نمونه ای از فايل sdl :
كد:

SCENE
   PACKAGES
      NATURE.DAT
      TARL.DAT
      PLATFORM.PBS
      STORAGE.PBS
      SQUARE.PBS
      CUBE1.DAT
      DEMO.DAT
      ENGINE.DAT
      FOREST.DAT
      MISSILES.DAT
      EXPLODE.CHR
   ENDPACKAGES
   OBJECTS
      Cube2               -1466,0,240,0,-36,0,1,Default,XEGameEntity Object,0
      Cube                588,0,-1611,0,-97,0,0,Default,,0
      BigTree1            -4082,0,-3009,0,0,0,0,Default,,0
      Grenade             -662,0,314,0,0,0,0,Default,,0
      TARL                -551,0,-237,0,-60,0,0,Default,,0
      Explosion           0,0,0,0,0,0,0,Default,,0
      TEST                -1977,0,-1198,0,-36,0,0,Default,,0
      platform            844,0,1918,0,0,0,0,Default,,0
      storage             3008,0,-2982,0,0,0,0,Default,,0
      Cube2               -908,0,-385,0,-60,0,1,cube,XEGameEntity Object,0
   ENDOBJECTS
ENDSCENE


نمونه ای از فايلهای xml

كد:
- <Scene>
- <Object Name="brock">
  <Name>Brock</Name>
  <CurrentFrame>5</CurrentFrame>
  <AnimateSpeed>10</AnimateSpeed>
  <PhysicsMode>0</PhysicsMode>
  <HoverHeight>-10</HoverHeight>
  </Object>
- <Object Name="t3">
  <Name>t03</Name>
  <CurrentFrame>1</CurrentFrame>
  <AnimateSpeed>10</AnimateSpeed>
  <PhysicsMode>0</PhysicsMode>
  <HoverHeight>100</HoverHeight>
  </Object>
  </Scene>


نقل قول:
كار خيلي جالبي شده
تبريك مي گم.


كار خوبيه.(منظورم از خوب يعني عالي).

تبریک میگم


خيلي ممنون Surprised مي بخشين اگه در مورد بعضي از كارهاي خوب دوستان نظر نمي دم همون طور كه متوجه شديد خيلي سرم شلوغه بد نيست بدونين كه اين كار رو به صورت نيمه وقت انجام مي دم . ولي در ارزش كارهاي دوستان شكي نيست . Smile
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


3 شنبه 7 شهريور 1385 - 23:37
پاسخ بصورت نقل قول
میثم جان خسته نباشی
خیلی خیلی خیلی عالی شده
تبریک می گم دوباره . با اسکرین شات ها واقعا قدرت کارتو نشون دادی .
خیلی حال کردم .
راستی چرا توضیحاتشو انگیلیسی نوشتی مگه جایه دیگه ای هم ( game dev ) هم مطرحش کردی ؟
امیدوارم که تو کرات موفق باشی Cool

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 8 شهريور 1385 - 01:04
پاسخ بصورت نقل قول
آيا XEDIT ميتونه مثل quest 3d از كراكتر استديو پشتيباني كنه ؟

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


4 شنبه 8 شهريور 1385 - 02:25
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

راستی چرا توضیحاتشو انگیلیسی نوشتی مگه جایه دیگه ای هم ( game dev ) هم مطرحش کردی ؟

فعلا كه نه ولي فكر مي كنم توضيحات انگليسي بد نيست مخصوصا توي اين سايت كه دوستاني مثل شما و علي و ... زبان انگليسي خوبي داريد . Laughing

نقل قول:

امیدوارم که تو کرات موفق باشی

همچنين من هم اميدوارم همه موفق باشن.

نقل قول:

آيا XEDIT ميتونه مثل quest 3d از كراكتر استديو پشتيباني كنه ؟

از ساخت كاراكتر كه پشتيباني خواهد شد ايده لازم رو دارم بايد روي الگوريتمش كار كنم ولي در مورد quest3d اشنا نيستم . شما با quest3d آشنا هستي ؟ چه تكنيك جالبي توي اين نرم افزار ديدي ؟ Idea
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 8 شهريور 1385 - 09:36
پاسخ بصورت نقل قول
تكنيك جالبي كه داره بلاك بندي بجاي برنامه نويسيه اما به نظر من اگر همان محيط برنامه نويسي رو داشته باشين بهتره. quest 3d خيلي شبيه به unreal است.

راستي xedit از چه نسخه اي از دايركت ايكس استفاده مي كنه ؟

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


4 شنبه 8 شهريور 1385 - 15:55
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
تكنيك جالبي كه داره بلاك بندي بجاي برنامه نويسيه

نمي دونم دليل اينكار چيه ولي بدنيست بدونين به اين سبك 4GL گفته مي شه (fourth gereration language)
معمولا از چنين زبانهايي در مديريت يك isp و كلا كارهايي كه نياز به كدنويسي كمي داره ولي استفاده كننده برنامه نويس نيست استفاده مي شه . و بعيد مي دونم با چنين سيستمي بشه يك بازي كامل نوشت . Sad

نقل قول:
quest 3d خيلي شبيه به unreal است.

Unreal از زبان اسكريپتي خودش استفاده مي كنه حداقل از نظر ساختار بلاكي شبيه q3d نيست .
نقل قول:
راستي xedit از چه نسخه اي از دايركت ايكس استفاده مي كنه ؟

9.29 البته نسخه جديدترش كه 9.30 باشه اومده . يكي از بزرگترين كارهايي كه صبر عيوب مي خواهد دانلود دايركت ايكس هستش .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 8 شهريور 1385 - 16:10
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
Unreal از زبان اسكريپتي خودش استفاده مي كنه حداقل از نظر ساختار بلاكي شبيه q3d نيست .


منظورم سبك كلي استفاده از بلاك بود.


نقل قول:
بعيد مي دونم با چنين سيستمي بشه يك بازي كامل نوشت .


البته اگر كسي در اين برنامه ها مهارت كافي رو داشته باشه حتما مي توانه
ولي من حق را به شما مي دهم چون استفاده از برنامه نويسي انعطاف خاصي به كار مي ده.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


4 شنبه 8 شهريور 1385 - 19:10
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر شما 3d gamestudio چه قابليتهاي جالبي داره
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


5 شنبه 9 شهريور 1385 - 00:57
پاسخ بصورت نقل قول
1- بسيار تبريك بابت كار قشنگتون .
2- ميشه خواهش كنم فقط اونچه كه مربوط به طراحي يك بازيه و در اين موتور وجود داره رو اجمالا عنوان كنيد . يعني در مورد كاكترها . هوش و گيم پلي و اينچيزها .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |