Jack کاربر اخراج شده
تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383 تعداد ارسالها: 199 محل سكونت: Earth planet
3 شنبه 7 شهريور 1385 - 20:01 |
|
|
بله شباهت زيادی با 3dsmax پيدا کرده . برای طراحی سيستم انيميشن از سيستم انيميشن 3dsmax استفاده کردم . نکته جالب ساخت انيميشن در max هنگام شبيه سازی فيزيکی بود که خيلی ايده گرفتم . همونطور که در مقاله انگليسی می بينين در XEdit هر فريم در شبيه سازی فيزيکی و هوش مصنوعی يک keyframe است . و اين دقيقا نکته ای است که هنگام ساخت انيميشن فيزيکی در 3dsmax استفاده می شه . از نرم افزارهای صدا برداری هم ايده گرفتم . مثلا اون ساعت ديجيتال يک نمونه ای هست که توی نرم افزارهای صدا برداری زياد ديده می شه. اميدوارم برای ايده گرفتن نيازی به يادگيری Maya پيدا نکنم . در زمينه هوش مصنوعی بايد کمی روی موتور unreal کار کنم اگه بشه ايده ای بگيرم . نمی دونم از بين اعضا کسی با هوش مصنوعی در unreal آشنا هست يا نه ؟
نکته مهم بعد از ايده گرفتن از هر کار ساخت الگوريتم برنامه نويسی اون هستش که کار ساده ای نيست و نياز به زمان داره و تا الگوريتم حاضر نشه نمی شه به توسعه نرم افزار ادامه داد .
Xedit در حال حاضر دارای 13 فايل dll هستش که 3 الی 5 dll ديگه بايد اضافه بشه .
اين محيط بر خلاف 3dsmax فقط دارای يک نوع خروجی نيست . و مانند vs.net دارای قابليت ساخت پروژه هست . چند پسوند مورد استفاده در فايلهای يک پروژه .XEProj برای فايل پروژه ، .sdl برای فايلهای صحنه ، .vbs برای اسکريپتها و .xml برای ذخيره مقادير خصوصيات اشيای COM
نمونه ای از فايل sdl :
كد: |
SCENE
PACKAGES
NATURE.DAT
TARL.DAT
PLATFORM.PBS
STORAGE.PBS
SQUARE.PBS
CUBE1.DAT
DEMO.DAT
ENGINE.DAT
FOREST.DAT
MISSILES.DAT
EXPLODE.CHR
ENDPACKAGES
OBJECTS
Cube2 -1466,0,240,0,-36,0,1,Default,XEGameEntity Object,0
Cube 588,0,-1611,0,-97,0,0,Default,,0
BigTree1 -4082,0,-3009,0,0,0,0,Default,,0
Grenade -662,0,314,0,0,0,0,Default,,0
TARL -551,0,-237,0,-60,0,0,Default,,0
Explosion 0,0,0,0,0,0,0,Default,,0
TEST -1977,0,-1198,0,-36,0,0,Default,,0
platform 844,0,1918,0,0,0,0,Default,,0
storage 3008,0,-2982,0,0,0,0,Default,,0
Cube2 -908,0,-385,0,-60,0,1,cube,XEGameEntity Object,0
ENDOBJECTS
ENDSCENE |
نمونه ای از فايلهای xml
كد: |
- <Scene>
- <Object Name="brock">
<Name>Brock</Name>
<CurrentFrame>5</CurrentFrame>
<AnimateSpeed>10</AnimateSpeed>
<PhysicsMode>0</PhysicsMode>
<HoverHeight>-10</HoverHeight>
</Object>
- <Object Name="t3">
<Name>t03</Name>
<CurrentFrame>1</CurrentFrame>
<AnimateSpeed>10</AnimateSpeed>
<PhysicsMode>0</PhysicsMode>
<HoverHeight>100</HoverHeight>
</Object>
</Scene> |
نقل قول: |
كار خيلي جالبي شده
تبريك مي گم.
كار خوبيه.(منظورم از خوب يعني عالي).
تبریک میگم |
خيلي ممنون مي بخشين اگه در مورد بعضي از كارهاي خوب دوستان نظر نمي دم همون طور كه متوجه شديد خيلي سرم شلوغه بد نيست بدونين كه اين كار رو به صورت نيمه وقت انجام مي دم . ولي در ارزش كارهاي دوستان شكي نيست . |
|
|