Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیها و پروژه های در دست تولید -> موتور دو بعدی Quick2D سری جدید !
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 13 شهريور 1391 - 01:36
پاسخ بصورت نقل قول
شایدم محدودش کردم. به شخصه راحت ترم که مقادیر رو توی چیزی ضرب نکنی ! (مثل گیم میکر)

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 13 شهريور 1391 - 03:12
پاسخ بصورت نقل قول
کلاس تشخیص برخورد با ورودی آبجکت اضافه شد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 13 شهريور 1391 - 16:08
پاسخ بصورت نقل قول
شات از پروژه نمونه:


دانلود نسخه آزمایشی انجین ورژن 1.0.1

اطلاعات جدید ورژن 1.0.1 :

نسخه جدید آپلود شد.
شما در این نسخه می تونید خروجی exe بگیرید. البته uncompressed . در آینده compress میشه. پنجره دیباگ جداگانه داخل بازی هم اضافه شد و فقط زمانی نمایش داده میشه که شما از تابع debug استفاده کنید. پروژه آزمایشی هم تغییر کرده و همچنین هسته انجین هم دچار تغییرات زیاده شده. لیست کامل توابع به همراه مثال رو می تونید در منوی Help مشاهده کنید. ضمناً توجه داشته باشید، زمانی که اسکریپتی رو تغییر میدید، دکمه save رو بزنید در غیر اینصورت تغییرات شما ذخیره نخواهد شد. پس دقت کنید همیشه دکمه save رو بزنید تا کد هاتون از دست نره. (گرچه چیز جدیدی نیست). امکان ساخت کلاس به انجین اضافه شده. شما می تونید هر نوع کلاسی رو بنویسید. حتی انواع پیشرفته برخورد به راحتی قابل پیاده سازی هستند. سیستم برخورد خود انجین Box Collision هست فعلاً. در مورد تکسچر ها یک نکته لازم به ذکره. سعی کنید تکسچر هاتون رو با یک اسم ثابت و اعداد در پوشه Images قرار بدید. مثلاً img1, img2, img3 تا اگر دوباره تصویری رو به این پوشه اصافه کردید، نظم کدهاتون بهم نخوره. البته فعلاً اینطوری هست تا بعد که الگوریتمش رو تغییر بدم. جلوی هر تصویر، یک عدد قرار داره که اون عدد، آدرس تصویر مربوطه در حافظه هست که شما در بازی ازش استفاده میکنید. در تابع draw_sprite شما باید آدرس تصاویر رو بصورت رشته وارد کنید. مثلا "12" . در زمان ساخت یک پروژه جدید، یک اسکریپت main با قالب ثابت و یک کلاس system به شما داده میشه. کلاس system و فایل اصلی project غیر قابل باز کردن هستند. شما فقط می تونید از توابع تعبیه شده داخل این فایل ها استفاده کنید که در Scripting Reference توضیح داده شده. هنوز امکان FullScreen وجود نداره. در مورد پروژه آزمایشی هم که با نام Example برای شما قرار داده شده، فقط کافیه از منوی File گزینه Open Project رو کلیک کرده و پوشه Example رو انتخاب کنید. بعد از باز شدن پروژه با کلیک روی دکمه Run یا فشردن F5 بازی رو اجرا کنید. یک نکته مهم: پنجره نمایش بازی، دکمه خروج نداره. پس قبل از اجرای بازی، مطمئن بشید که برای خودتون یک روش خروج بسازید. میتونه با کیبورد یا ماوس باشه یا هر چیز دیگه ای.
فکر کنم همش همین باشه. البته مطمئن نیستم.

اگر کسی تمایل داره و وقت بذاره و کلاسی رو بنویسه که بتونه از کاستی های انجین کم کنه (به نوعی addon ساختن) می تونه کلاسش رو برای من بفرسته تا در نسخه های بعدی انجین، بصورت کد شده و با credit به اسم خودش در reference قرار بگیره.

ضمناً یک فایل با نام Run me First داخل پکیج وجود داره. کافیه یک بار اون رو اجرا کنید و دیگه نیازی به اجراش ندارید. این فایل یکسری فایل های مورد نیاز برای اجرا شدن انجین رو در windows/system32 کپی می کنه. توصیه می کنم که بصورت Run as Administrator اجراش کنید.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 13 شهريور 1391 - 16:49
پاسخ بصورت نقل قول
اگر دوباره با کرش مواجه شدید، فایل های Run me First.sfx رو بصورت دستی توی System32 بریزید.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


2 شنبه 13 شهريور 1391 - 22:17
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز, سلام. در مورد FPS من منظورت رو از محدودش میکنم نفهمیدم! الآن حالت عادی FPS شما روی سرعت کلاک CPU داره ران میشه که حال عادتی بدون Sleep کردن همینطوری هست. منظورم Main Loop انجینه. باید حتما محدودش بکنی.

نسخه جدید هم جالب شده، رو ادیتور کار کن. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 13 شهريور 1391 - 22:20
پاسخ بصورت نقل قول
main loop که محدوده Smile سوء تفاهم شد هه هه.
مرسی. خوشحال میشم باقی دوستان هم یه تستی بزنن.
یکمی روی ادیتور کار کردم. الآن flexible هست. خوشبختانه طوری طراحی کردمش که هر کسی میتونه براش ادیتور بسازه بدون اینکه نیاز به سورسش داشته باشه.
ولی متاسفانه به یه مشکل کوچیک و اعصاب خورد کن برخوردم. توی این ورژنی که دارید، اگه سریع دکمه های کیبورد رو تریگر کنید، یه جا اون وسطا null میشه و باعث میشه حرکت کاراکتر delay بگیره Sad

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 13 شهريور 1391 - 23:21
پاسخ بصورت نقل قول
بزودی یک مینی گیم ساخته شده با Quick2D میذارم.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 14 شهريور 1391 - 11:49
پاسخ بصورت نقل قول
سیستم صدا، full screen و قابلیت جابجایی دوربین در فضای دو بعدی اضافه شد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


3 شنبه 14 شهريور 1391 - 14:20
پاسخ بصورت نقل قول
PDT_002
جالب بود اقا شهروز.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Mohammad-R
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 13 تير 1391
تعداد ارسالها: 54


3 شنبه 14 شهريور 1391 - 20:20
پاسخ بصورت نقل قول
به!سلام شهروز دیگه ترکوندی! Very Happy Very Happy
امیدوارم همیشه موفق باشی! Cool
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 6 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |