Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار Quest3D -> آموزش + سوال و جواب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 66, 67, 68  بعدي

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


جمعه 17 آذر 1385 - 11:39
پاسخ بصورت نقل قول
آقا يه سوال ديگه :
چطور ميشه كه كل پروژه همون اول لود نشه و ما قسمت هاي مختلف را هر وقت خواستيم لود كنيم . چون فكر كنم پروژه هاي كمي بزرگ با اين روش پيش فرض كؤست به مشكل بخورند... نمي دونم راهي هست كه بشه خيلي سريع رفت تو محيط و بعدش لودينگ گذاشت ...

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


جمعه 17 آذر 1385 - 17:45
پاسخ بصورت نقل قول
ميشه.
بهتره اول قسمتهاي مورد نظرت رو در فايلهاي جداگانه بسازي.
بعد با استفاده از channal switch میتونی قسمتهای بازیت رو بصورت جداگانه و در زمان دلخواه لود کنی.
بازی توپ جستجوگر از همین روش بهره می بره.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


جمعه 17 آذر 1385 - 20:00
پاسخ بصورت نقل قول
خوب پس بايد حتما بصورت installer خروجي گرفت ؟ درسته؟ چون اگه يه exe باشه به هر حال همش همون اول لود ميشه ...

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


جمعه 17 آذر 1385 - 20:37
پاسخ بصورت نقل قول
بله.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


شنبه 18 آذر 1385 - 14:56
پاسخ بصورت نقل قول
باز هم سوال چطور ميشه collision را از يك قسمت كاراكتر بطور مثال دست ٬ با يه شي ء ديگه بدست آورد.
تو مثال skeleton reflection اين كار انجام شده ولي اگه بخواهيم از motionset استفاده كنيم ٬ چكار بايد انجام بديم؟

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 18 آذر 1385 - 15:12
پاسخ بصورت نقل قول
در مثال فوق ، تشخیص برخوردی صورت نگرفته ( من چیزی پیدا نکردم ).
ولی همونطور که خودت میدونی ، کاراکتر موجود در آن مثال از اجزای جداگانه ساخته شده مثل دست ، پا ، سر و ... .
اگر قرار باشد تا از یک کاراکتر که کل اجزای آن بصورت 1 شیء ، ایجاد شده است استفاده کنی می تونی از Collision Check Sphere بهره ببری .
نحوه استفاده از اون هم بسیار ساده است.
تفاوتی هم که با سایر کانالهای برخورد داره اینه که میتونی مکان قرار گیری کره تشخیص را خودت تعیین کنی. ( مثلا بر روی دست کاراکتر واقع شود ) و وقتی برخورد صورت بگیرد ، مشخص است که دست بازیکن به چیزی برخورد کرده است.

البته کانال Collision Ray Check نیز این قابلیت را دارد ولی کار کردن با آن و تنظیماتش خیلی مشکل تر از کانال Collision Check Sphere است.

بنابر این من استفاده از همین کانال را پیشنهاد می کنم.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


شنبه 18 آذر 1385 - 17:58
پاسخ بصورت نقل قول
خوب مساله همين جاست چطور به پوزيشن يك جزء از يك كاراكتر دست پيدا كنيم؟
و يا اينكه چطور ميشه كاراكتر رو مثل اون اسكلت وارد كرد ( با انيميشن . چون موشن ست نداره!).
نقل قول:

بهتره اول قسمتهاي مورد نظرت رو در فايلهاي جداگانه بسازي.
بعد با استفاده از channal switch میتونی قسمتهای بازیت رو بصورت جداگانه و در زمان دلخواه لود کنی.

خوب حالا ميشه كانالي رو از حافظه خارج كرد؟

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 18 آذر 1385 - 19:05
پاسخ بصورت نقل قول
قبلا كه بهت گفته بودم !
روش ذخيره و بازيابي يك كانال .

در مورد كاراكتر هم فعلا نمي توانم دنبالش بگردم ولي اين را مي دانم كه اگر در تنظيمات motion set براي يك عضو ، parent index درنظر بگیری ، مثلا 0 ؛ با خروجی اولین ماتریسی که با motion set وصل است می توانی آن عضو را کنترل کنی.
حالا ببین می توانی از آن خروجی بگیری.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


1 شنبه 19 آذر 1385 - 00:08
پاسخ بصورت نقل قول
parent آره ولي child نه. من نمي خوام اون عضو رو كنترل كنم مي خوام يه collision object رو به position ش بچسبونم.

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


1 شنبه 19 آذر 1385 - 08:31
پاسخ بصورت نقل قول
برات چكش مي كنم ولي ممكنه كمي طول بكشه چون سرم كمي شلوغ است.
منظورم هم از parent ، در اینجا ایندکس اصلی است و ربطی به روابط والد و فرزند ندارد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 6 از 68 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 66, 67, 68  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |