تاريخ عضويت: شنبه 8 اسفند 1388 تعداد ارسالها: 100 محل سكونت: انجین های بازی سازی
5 شنبه 19 فروردين 1389 - 17:58
m_basij نوشته:
lord73 نوشته:
m_basij نوشته:
البته تو چیز هایی دیگه هم مثل پناهگیری و .. تفاوت دارن ، مثلا دیگه تو اول شخص پناه گیری پشت دیوار و از این جور چیزا نیست.
ببخشید با سوم شخص اشتباه نگرفتی !
نه ، دقت کن ، اخرش نیست گذاشتم
ببخشید انگار یکم تو خوندن عجله میکنم ...
_________________ خوشبختی ما در سه جمله است :
تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا
ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم :
حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا
دکتر علی شریعتی
تاريخ عضويت: شنبه 8 اسفند 1388 تعداد ارسالها: 100 محل سكونت: انجین های بازی سازی
جمعه 20 فروردين 1389 - 14:52
بازي هاي Adventure: يعني بازيهايي كه كاراكتر با كليك موس (غالبا) روي صحنه جابجا مي شه و معما ها را كشف مي كنه.مثل بازي هاي:monkey island-The dig-Beneth a steel sky........
این رو که آقای MEHRDAD_R, گفتند
در مورد مقدمات کد نویسی بازی دو تا توی دریافت فایل سایت هست ...
_________________ خوشبختی ما در سه جمله است :
تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا
ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم :
حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا
دکتر علی شریعتی
_________________ خوشبختی ما در سه جمله است :
تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا
ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم :
حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا
دکتر علی شریعتی
تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388 تعداد ارسالها: 523 محل سكونت: داخل کد
جمعه 20 فروردين 1389 - 16:29
بازی ادونچر یعنی بازی معمایی ، یعنی بازیی که بازیکن در اون وقتش رو برای حل کردن معماهای مختلف بازی صرف می کنه.
در مورد مقدمات برنامه نویسی منظورت را درست بیان کن. شما منظورت نوشتن انجینه ، یا نوشتن اسکریپت ها تو انجین؟!! این دو تاست .
تاريخ عضويت: شنبه 8 اسفند 1388 تعداد ارسالها: 100 محل سكونت: انجین های بازی سازی
جمعه 20 فروردين 1389 - 16:37
m_basij, فکر نکنم نوشتن انجین رو بخواد آخه ایشون با یونیتی داره کار می کنه !
_________________ خوشبختی ما در سه جمله است :
تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا
ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم :
حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا
دکتر علی شریعتی
تاريخ عضويت: 1 شنبه 23 اسفند 1388 تعداد ارسالها: 275
1 شنبه 22 فروردين 1389 - 11:07
فكر كنم منظورمو بد گفتم ولي منابعي كه معرفي كردين خوب بود. تشكر
يه منبعي ميخوام كه در مورد انواع سبكها و انواع بازي ها و همين اصطلاحاتي كه به كار مي برين و من معنيشو متوجه نميشم توضيح داده باشه. مثلا همين ادونچر. البته اينو الان فهميدم. به عبارت ديگه اصطلاحاتي كه يه بازي ساز بايد باهاش آشنا باشه و اگه معنيشو ندونه همچين جالب نيست.
بازم ممنون
_________________ بدوران دو کس را اگر دیدمی/ به دور سر هر دو گردیدمی
یکی آنکه گوید بد من به من/ دگر آنکه پرسد بد خویشتن
تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388 تعداد ارسالها: 523 محل سكونت: داخل کد
1 شنبه 22 فروردين 1389 - 12:09
بهرین منبع برای این کار سایت wiki padiya هست. که هر اصطلاحی را سرچ کنی حتما داره ، اما در مورد اصطلاحات ، ببین همه اصطلاحات رو ندانی طوری نیست ، خود من هر چند وقت یکبار به یک اصطلاح جدید بر می خورم ، مثلا الان باسه شما فرقی نداره که بدونی blur چیه یا bloom ، یا فرقشون چیه . وقتی خودت کار کنی به مرور با تمام این تعاریف اشنا می شی . من پیش نهاد می کنم که اول ببینی که می خواهی با چه انجینی کار کنی یا می خواهی چه انجینی رو بنویسی. و کار خودت را مشخص کن.
یادت باشه که اگه سراغ یک انجین بری و اون انجین بدرد بخور باشه دیگه ولش نمی کنی و وقتت رو تلف نکن ، نگو فعلا می ریم و با این کار می کنیم تا بعد ، هر انتخابی کنی یعنی صرف وقت زیادی از شما و اگه مسلا اون انتخاب رو نکنی ممکنه داخل یک زمینه شاخ بشی یا هیچی نشی ، این بستگی به انتخاب شما داره.
فكر كنم منظورمو بد گفتم ولي منابعي كه معرفي كردين خوب بود. تشكر
يه منبعي ميخوام كه در مورد انواع سبكها و انواع بازي ها و همين اصطلاحاتي كه به كار مي برين و من معنيشو متوجه نميشم توضيح داده باشه. مثلا همين ادونچر. البته اينو الان فهميدم. به عبارت ديگه اصطلاحاتي كه يه بازي ساز بايد باهاش آشنا باشه و اگه معنيشو ندونه همچين جالب نيست.
بازم ممنون