Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> اظهارات عجیب و غریب در يه مقاله
 

ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد. ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي

نويسنده
پيغام
behrooz_pa
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 تير 1384
تعداد ارسالها: 212
محل سكونت: Anadana


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 22:34
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

OpenGL اسم شرکت نيست و اسم يک API است. همانطور که DirectX اسم شرکت نيست و اسم API است.


حتما شوخي ميكني دوست من. من كي گفتم OpenGL اسم شركته من دقيقا اصطلاح سايت OpenGL رو بكار بردم كه نوشته بود Recent OpenGL Job Postings كه به معني پستهاي جديد OpenGL است!

نقل قول:

OpenGL اسم شرکت نيست و اسم يک API است. همانطور که DirectX اسم شرکت نيست و اسم API است.


نقل قول:

OGL فقط يک ست Library برای کار های گرافيک است



OpenGL نرم افزاري از SGI است.

تعريفي كه سازندگان اون ارايه دادن اينه:
OpenGL is not a generic name for a 3D graphics library or any other product. OpenGL is a trademark for specific application programming interface software from SGI.
معناي خط اول اينكه OpenGL نامي براي يه ست library براي كارهاي گرافيكي نيست.

نقل قول:

هيچ نوع برای من قابل درک نيست چون OGL يک فرد يا يک شرکت نيست که بتونه اين کار ها رو بکنه.


Shocked
بازم ميگم اينا رو من ننوشتم فقط يه ترجمه از يه سايت بود.
و بكاربردن جمله بندي هايي كه درمورد OGL مانند يه فرد يا يه شركت صحبت ميكنه در اصل يه نوع تاثير گذاري ذهني بسيار ظريف براي ايجاد وجهه و شخصيت براي يه نرم افزاره. مثل كاري كه مايكروسافت بار ها انجام داده.


نقل قول:

از لحاظ فنی و در مقايسه D3D و OGL (که در اصل اين تنها مقايسه به حق است) يک نفر بايد با هر دو کاملا آشنا بوده و کاملا به نقاط ضعف و قوت هر دو آشنا باشد که همچنين کسی قطعا من نيستم. من با OGL به مدت 4 سال و با D3D به مدت 2 سال کار کردم ولی هنوز نميتونم همچنين مقايسه اي رو داشته باشم.

خب من با OGL صفر سال و با D3D هم صفر سال كار كردم !!

ولي مثل اينكه شما اصلا به موضوع بحث اين تاپيك هيچ توجهي نكرديد من همه اينارو نوشتم كه بگم مقايسه بين نرم افزار هاي مشابه كار كاملا اشتباهيه من در جواب دوست عزيزم voldemort كه خواسته بود دلايل علمي بيارم كه چرا يه مقاله نويس ناشي نبايد بخاطر علاقه نداشتن به يه نرم افزار اون رو تحقير كنه اينارو نوشتم نه براي مقايسه!!!

ولي اگه قرار باشه يه روزي يكي از اونا رو انتخاب كنم بي شك D3D رو انتخاب ميكنم چون عاشق بيل گيتس و شركتشم. ولي اين دليل نميشه دهنمو باز كنم و هي به OGL كنايه بزنم.

نقل قول:

به هر حال، همونجور که قبلا گفتم بحث اينکه OGL بهتره يا D3D همانند بحث پرسپوليس بهتره يا استقلال


Shocked

نقل قول:

چون John Carmack از يک API خوشش مياد به اين معنی نيست که همه بايد خوششون بياد.


نقل قول:

هر کاری که کارمک کرده مرجع نيست


عقل انسان هم اين گفترو ثابت ميكنه. ولي در عمل ميبينيم هر كاري جان كارماك كرده در آخر مرجع شده !!

نقل قول:

به عنوان مثال من نور پردازی و مديريت صحنه موتور doom3 رو اصلا قبول ندارم و به نظرم جالب نيست با اينکه همه تعريف می کنند.


نميدونم شما اين بازي رو با چه كارت گرافيكي ديدي ولي هنگام انتشار اين بازي كارتnvidia 6800 تازه اومده بود من بازيرو رو يه سيستم قدرتمند كه از اين كارت استفاده ميكرد اجرا كردم و يادمه كه براي اولين بار كاملا مبهوت شده بودم و به اين فكر ميكردم كه من حتي يه صحنه از پيش رندر شده مثل اونو نميتونم بسازم چه برسه ....

_________________
در زندگي زخم هايي هست كه مثل خوره روح رو در انزوا ميخوره و ميتراشه.

هدايت
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ncodes
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 23 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 103


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 22:50
پاسخ بصورت نقل قول
راستش داشتم روی ترجمه ها کار می کردم که گفتم این لینک ها رو اضافه کنم(با توضیحات), حالا که شما می گی :
http://ncodes.com/ncodes/modules/mylinks/viewcat.php?cid=6
11 تا lib رو معرفی کردم, از چند نوع مختلف. مسلما فقط این ها نیستند و خیلی بیشترند, اما فعلا وقتم نمی رسه...

_________________
www.sysdap.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
johnsss
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 2 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 33


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 23:21
پاسخ بصورت نقل قول
دوست بسيار عزيز جناب behrooz_pa

لطفا اگر به شما برخورد منو ببخشيد بخاطر اينکه هيچ همچنين قصدی نداشتم. احتمالاً سو تفاهمی شده که تقصير منه.

در پست خود نوشته بوديد که
-رهبری برنامه نويسن بازيهای کامپيوتر در San Francisco
- کارشناس گرافيک های کامپيوتری در دانشگاه کمبريج
-etc

که اينجور که به نظر ميامد اينطور بود که شما به OpenGL به صورت يک شرکت نگاه ميکنيد تا يک API

همونطور که من گفتم اشتباه از من بود و من معزرت ميخوام.

در مورد دوم که فرموديد: OpenGL هيچ نرم افزاری نيست. بلکه يک API است که به صورت يک سری Lib عرضه شده. اين library ها با خود driver کارت گرافيک شما ميايند و نيازی به دانلود اون ها نيست ولی اگر خواستيد ميتونيد GLUT (GL Utility Toolkit) که کار هايی مثل درست کردن Window و Input handling رو انجام ميده رو از اينجا دانلود کنيد:

http://www.xmission.com/~nate/glut.html

نقل قول:

OpenGL is not a generic name for a 3D graphics library or any other product. OpenGL is a trademark for specific application programming interface software from SGI.



اين جمله به اين معنا است: OpenGL يک اسم "کلی" برای يک 3D graphics Library or any other product نيست بلکه، يک علامت تجاری برای يک API خاص از SGI است.

اينجا اشتباه در ترجمه شما است و هيچ جا به عنوان software از OGL نام برده نميشه. چون نرم افزار نيست. اگر باهاش کار کنيد خودتون متوجه ميشين.

در ضمن من در هيچ جا به OpenGL يا D3D هيچ کنايه اي نزدم که فکر هم ميکنم که منظور شما با من نبود.

بحث John Carmack رو هم ادامه نميدم چون هيچ ربطی به اين topic نداره.

در مورد قسمت Doom III هم که من هيچ نظری ندارم.


@ncodes

دوست عزيز. شما خودتون ميگيد که بحث روی کتابخانه گرافيکی هست و اين لينک که داديد فقط دو کتابخونه گرافيکی توش هست. يکيش که همون OpenGL هست و ديگری کتابخونه اي بر روی لينوکس هست که چون هيچ تجربه اي در مورد برنامه نويسی در لينوکس ندارم در موردش نميتونم نظر بدم. ولی خيلی بعيد ميدونم که بتونه با OGL or D3D رقابت کنه.

به هر حال، باز معزرت ميخوام اگر کسی ناراحت شد از اين حرف هايی که من زدم. اشتباه از من بود.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 23:22
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
در ضمن اگه سرتون رو از توی لاک microsoft در بیارید می بینید که lib هایی هستند که به مراتب بهتر از dx عمل می کنند و تنها مساله ای که بیشتر شرکت ها از اون ها استفاده نمی کنند لیسانس هاشونه...

100 تا API هم آينجا رديف کنی تا سخت افزار ها از اون همايت نکنن مفت نميارزه !
در ضمن اين تيريپ ضد مايکروسافتی و اين حرفها رو هم بيخيال شو که کاملا بچگانه هست.

نقل قول:
نميدونم شما اين بازي رو با چه كارت گرافيكي ديدي ولي هنگام انتشار اين بازي كارتnvidia 6800 تازه اومده بود من بازيرو رو يه سيستم قدرتمند كه از اين كارت استفاده ميكرد اجرا كردم و يادمه كه براي اولين بار كاملا مبهوت شده بودم و به اين فكر ميكردم كه من حتي يه صحنه از پيش رندر شده مثل اونو نميتونم بسازم چه برسه ....


دلايلش رو در همون پست قبلی نوشتم که چرا از doom3 خوشم نيومد. و چرا به نظر من half-life2 موتور بهتری بود.

در ضمن شما کارت گرافيک geforce fx5200 هم داشته باشيد برای ديدن ته گرافيک اين بازی کافيه، فقط مساله سرعتش هست که فرق می کنه.

مورد ديگه اينه که از نظر تکنيک زمان خود هم من همون موقع موتور يک شرکت گمنام رو ديدم که موتور در حال توسعه داشت، برنامه نويسش هم خيلی کارش درست بود ، در Gamedev.net هم تصوير از موتور و دمو گذاشت گرافيکش به مراتب از doom3 بهتر بود، همون زمان soft shadow داشت و نور پردازی کاملا ديناميک ، و محيط های از جنگل گرفته تا درون قلعه ها رو رندر می کرد،
منتهی کارت گرافيک قدرتمند تر می خواست و از Geforce4 به بالا اجرا می شد.

ا
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sasan_dracula_59
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 6 مهر 1384
تعداد ارسالها: 65


3 شنبه 19 ارديبهشت 1385 - 00:43
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

مورد ديگه اينه که از نظر تکنيک زمان خود هم من همون موقع موتور يک شرکت گمنام رو ديدم که موتور در حال توسعه داشت، برنامه نويسش هم خيلی کارش درست بود ، در Gamedev.net هم تصوير از موتور و دمو گذاشت گرافيکش به مراتب از doom3 بهتر بود، همون زمان soft shadow داشت و نور پردازی کاملا ديناميک ، و محيط های از جنگل گرفته تا درون قلعه ها رو رندر می کرد،
منتهی کارت گرافيک قدرتمند تر می خواست و از Geforce4 به بالا اجرا می شد.


عجب موتوري بوده كه جان كارمك هم از وجودش بي اطلاع بوده وگرنه خودش و تيمش ديگه اينقدر وقت خودشون را بابت طراحي موتوري كه دنيا را به تحسين واداشت تلف نميكردند.راستي ميشه اسم اين موتور را بگين تا همه بدونن.مشتاقانه منتظر اسم اين موتور هستم.

نقل قول:

دلايلش رو در همون پست قبلی نوشتم که چرا از doom3 خوشم نيومد. و چرا به نظر من half-life2 موتور بهتری بود.


شما از doom3 خوشت نياد مطمپن باش چيزي از ارزشها و قابليتهاي اون و موتورش كم نميشه. در ضمن اينجا بحث بر سر Half Life 2 يا doom3 نيست بحث بر سر ارزشها و قابليتها و قدرت OpenGL هست.

نقل قول:

100 تا API هم آينجا رديف کنی تا سخت افزار ها از اون همايت نکنن مفت نميارزه !


مطمپن باش اگه پشتيباني نميشدن الان وجود نداشتن. شما كه قبلا اصلا منكر وجود API هاي گرافيكي ديگه غير از OpenGL و DirectX بودي حالا كه دوست عزيزمون چند تاشو معرفي كرد و ديدي بله API هاي ديگه اي وجود دارند اين حرف را ميزني.

در آخر فقط به همين جمله بسنده ميكنم كه يه مقدار منصف باش.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ncodes
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 23 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 103


3 شنبه 19 ارديبهشت 1385 - 12:37
پاسخ بصورت نقل قول
johnsss عزیز من API ها و Lib ها رو خواستم معرفی کنم تا بدونید به جای Directx sound و... API های بهتری هم هستند نه فقط API های گرافیکی. Arrow منظورت رو اشتباه متوجه شده بودم, اما خوب حالا که به api های گرافیکی علاقه داری اینجا رو ببین:
Mesa 3d graphic lib
http://www.mesa3d.org/

این لیست بازی هایی که تا الان با استفاده از mesa ساختن:
http://www.mesa3d.org/games.html

این هم Quesa lib
http://www.quesa.org/

انواع مختلفی از api ها
http://www.scitechsoft.com/dp_mgl.html

_________________
www.sysdap.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


3 شنبه 19 ارديبهشت 1385 - 12:58
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
عجب موتوري بوده كه جان كارمك هم از وجودش بي اطلاع بوده وگرنه خودش و تيمش ديگه اينقدر وقت خودشون را بابت طراحي موتوري كه دنيا را به تحسين واداشت تلف نميكردند.


شما تحت تاصير تحسين دنيا هستی يا نظر شخصی خودت ؟
اسم اون موتور vtales بود که من Screenshot هاش و دمو شو همون زمانی که Doom3 اومده بود ديدم.
من الان screenshot هاشو پيدا نمی کنم، ولی خودت يک جستجو توی google بکن ببين در اين فروم ها که برنامه نويس ها ديده بودن نظر هاشون چی بوده
يادمه همون زمان Realtime Radiosity lighting داشت که کف همه بريده بود، با سرعت 40fps روی Geforce4 رندر می کرد
در ضمن شما هم زياد ناراحت نشو اين نظر شخصی هر کسيه ، کسی هم منکر قابليت های کارمک نيست، و اين شما هم بودی که گير دادی به بحث Doom3 نه من ! من فقط نظر شخصی خودم رو گفتم. اين هيچ ربطی به منصف بودن يا نبودن نداره !

نقل قول:
مطمپن باش اگه پشتيباني نميشدن الان وجود نداشتن. شما كه قبلا اصلا منكر وجود API هاي گرافيكي ديگه غير از OpenGL و DirectX بودي حالا كه دوست عزيزمون چند تاشو معرفي كرد و ديدي بله API هاي ديگه اي وجود دارند اين حرف را ميزني.


والا من يادم نمياد حرفی در مورد انکار API های گرافيکی زده باشم، بهتره پست های قبلی من رو بخونی بعد حرفی در اين مورد بزنی

نقل قول:
مطمپن باش اگه پشتيباني نميشدن الان وجود نداشتن.

من هم يک software renderer ساده نوشتم ، که در واقع می شه گفت يک API گرافيکی هست، می خوای بگذارم توی اينترنت که يکی هم به نام من باشه ؟ lol
API بايد از طرف سخت افزار همايت بشه تا بتونه از قابليت های اون استفاده کنه که در حال حاضر دو تا API هستند که اين کار رو انجام می دهند، يکی D3d و يکی opengl ، قبلا هم يک Glide داشتيم که برای کارت های 3dfx بود.

من نمودم اينجا کل کل قراره بکنيم يا يک بحث درست راجح به يک چيزی انجام بديم
در مورد موتور Doom3 و قابليت های اون حرف می زنيم انگار مثلا داريم توهين می کنيم به يکی !
در مورد opengl و D3d صحبت می کنيم يکی مياد می گه شما API های ديگر رو هم ببين و سرت رو از لاک مايکروسافت در بيار.

Sad
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sasan_dracula_59
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 6 مهر 1384
تعداد ارسالها: 65


3 شنبه 19 ارديبهشت 1385 - 14:28
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

شما تحت تاصير تحسين دنيا هستی يا نظر شخصی خودت ؟


نظر شخصي من وابسته به يكسري مساپل هست كه يكي از اونها نظر اكثزيت در مورد آن موضوع خاص هست. من سعي ميكنم هميشه از نظرات اكثريت در مورد يك موضوع استفاده بكنم نه يه اقليت انگشت شمار.

نقل قول:

من هم يک software renderer ساده نوشتم ، که در واقع می شه گفت يک API گرافيکی هست، می خوای بگذارم توی اينترنت که يکی هم به نام من باشه ؟ lol


اگر اين كار رو بكني ممنون ميشم. ميخوام با API كه يه ايراني نوشته بيشتر آشنا بشم چون ميدونم نوشتن يه API گرافيكي واقعا چقدر سخته و نيازمند تسلط كامل بر رياضيات فوق پيشرفته ميباشد چيزي كه از توان يه فرد خارج است و يك كار گروهي سخت و پيچيده است. حتي در ساده ترين حالت ممكن . بهر حال اگه يه جا برامون آپلودش كني با دو سه تا Sample كه تا حدودي كارايي API شما را نشون بده واقعا خوشحال ميشم. البته اين را ننوشتم كه خداي ناكرده فكر كني ميخوام انگ دروغگويي بزنم. واقعا خوشحال ميشم اين API و نمونه كارهاش رو ببينم.

نقل قول:

در مورد موتور Doom3 و قابليت های اون حرف می زنيم انگار مثلا داريم توهين می کنيم به يکی !


شما يه نفر بلند شدي كل سيستم نورپردازي DOOM3 را ميبري زير سپوال. به نظر خودت اين بي انصافي نيست. من منكر يكسري اشكالات توي نور پردازي دووم3 نيستم اما در اون حدي نيست كه ديگه كل سيستم را ببري زير سپوال و ...

نقل قول:

من الان screenshot هاشو پيدا نمی کنم،



من هم پيدا نكردم شما اگه لينكي ازش پيدا كردي برام بگذار.

نقل قول:

من نمودم اينجا کل کل قراره بکنيم يا يک بحث درست راجح به يک چيزی انجام بديم

اينجا اصلا قرار نبود بحثي بشه. بلكه در مورد يه آدم بيسواد به نام الحسيني كه توي ماهنامه دانش و كامپيوتر مقاله نوشته بود و تا تونسته بود دو مورد ّOpenGl حرف هاي مفت زده بود داشتيم حرف ميزديم.
و من Doom 3 را به عنوان يكي از شاهكارهاي مسلم OpenGL معرفي كردم.كه اولش يكي اومد گفت كه دووم 3 اصلا بر مبناي directX نوشته شده كه بهش ثابت كرديم نه آقا بر مبناي OpenGL بوده و نه directX

خلاصه من خودمم از اين بحث هايي كه توش يك ذره منطق نيست بيزارم . در كل هيچكس نميخواست اين دو تا را ( OpenGL , DirectX ) را با هم مقايسه كنه بلكه بايد ثابت ميشد كه OpenGL اونقدرها بي ارزش نيست كه آقاي الحسيني تو مقاله اش گفته و اين فكر از سواد كم اون بلند شده و اگه قدرت OpenGL بيشتر از directX نباشه مسلما كمتر هم نيست.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sasan_dracula_59
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 6 مهر 1384
تعداد ارسالها: 65


3 شنبه 19 ارديبهشت 1385 - 14:49
پاسخ بصورت نقل قول
يه خواهش كوچيكي هم از دوستان داشتم اينه در صورت امكان ديگه از ادامه اين بحث خودداري كنيد . چون ميترسم جو خوب و صميمي اينجا از بين بره و كار خداي نكرده به جاهاي باريك بكشه و اين به نفع هيچكدوم ما نيست.

حالا حساب آقاي الحسيني جدا هست به اين سواد فوق العاده اش كه هنوز حتي openGL را خوب نميشناسه و چون دستش توي يه نشريه اي بنده و براشون مطلب مينويسه و خلاصه يه تريبوني گير آورده هر چي دلش ميخواد ميگه و بيشترش هم چرت و پرت.
من خودم هنوز به شخصه يدونه Screenshot از موتوري كه ايشون سنگش را به سينه ميزنه نديدم شماها رو نميدونم. از دوستان اگر كسي چيزي ديده به ما هم خبر بده
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


3 شنبه 19 ارديبهشت 1385 - 16:42
پاسخ بصورت نقل قول
ساسان دراکولا جان :

نقل قول:
من سعي ميكنم هميشه از نظرات اكثريت در مورد يك موضوع استفاده بكنم نه يه اقليت انگشت شمار.

از نظر خودت در يک موضوع استفاده بکن

نقل قول:
گر اين كار رو بكني ممنون ميشم. ميخوام با API كه يه ايراني نوشته بيشتر آشنا بشم چون ميدونم نوشتن يه API گرافيكي واقعا چقدر سخته و نيازمند تسلط كامل بر رياضيات فوق پيشرفته ميباشد چيزي كه از توان يه فرد خارج است و يك كار گروهي سخت و پيچيده است. حتي در ساده ترين حالت ممكن

اون تيکه "فوق پيشرفته" رو با مزه اومدی !
ولی خوب حالا من دمو ای از ساده ترين حالت ممکن گذاشتم که ببينی 1 نفره هم می شه و فوق پيشرفته هم نيست.

http://www.sepul.net/temp/HmrSWR_Test.zip

اين دمو يک Software renderer هست که API اش تقريبا يک چيزی بين gl و d3d هست، و هيچ احتياجی هم به هيچ API ای از جمله gl ، d3d يا حتی GDI هم نداريد و با کارت گرافيک 1mb هم اجرا می شه.

اگر هم با بقيه کار هام می خوای آشنا بشی (البته نه کارهای جديد) به سايتم برو
www.sepul.net



نقل قول:
شما يه نفر بلند شدي كل سيستم نورپردازي DOOM3 را ميبري زير سپوال. به نظر خودت اين بي انصافي نيست.

من شرمندتم که يک نفر هستم که خوشم نيومده از سيستم نور پردازی اون، سعی می کنم باز هم آدم جمع کنم. ولی فکر نکنم بی انصافی باشه که هر کی نظر خودش رو اون هم با دليل بگه !

نقل قول:
من هم پيدا نكردم شما اگه لينكي ازش پيدا كردي برام بگذار.

گفتم که google يک جستجو می کردی بد نبود، حالا که حالشو نداری من چندتا لينک ازش می گذارم که تاريخ هاشون مال @003 هست.

http://www.vtales.co.uk/
http://forums.seriouszone.com/archive/index.php/t-30153
http://www.beyond3d.com/forum/archive/index.php/t-3077.html

نقل قول:
اينجا اصلا قرار نبود بحثي بشه. بلكه در مورد يه آدم بيسواد به نام الحسيني كه توي ماهنامه دانش و كامپيوتر مقاله نوشته بود و تا تونسته بود دو مورد ّOpenGl حرف هاي مفت زده بود داشتيم حرف ميزديم.

در مورد الحسينی که با شما موافق هستم. من هم چند بار بعد از اينکه اون feature-list معروف و بلندش رو مطرح کرد، ازش خواستم که دمو يا screen-shot نشون بده که چيزی نشون نداد. مثل اينکه شب ها خواب می بينه صبح مياد اينجا برای ما تعريف می کنه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد.    صفحه 4 از 6 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |