Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> اظهارات عجیب و غریب در يه مقاله
 

ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد. ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


4 شنبه 20 ارديبهشت 1385 - 14:39
پاسخ بصورت نقل قول
@ Johnsss :
یک سوال دیگه هم داشتم . در زمینه نوشتن سایه زن برای MR هم کار کردی ؟

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
johnsss
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 2 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 33


4 شنبه 20 ارديبهشت 1385 - 14:42
پاسخ بصورت نقل قول
Gordon Freeman نوشته:
Johnsss :
خیلی جالب بود . تشکر . Laughing
ولی من کماکان نفهمیدم که GI الگوریتم خودش رو داره و یا توسط الگوریتم RT محاسبه میشه .
و اگر الگوریتم خودش رو داره لطفا در مورد اون هم یک توضیح بده .

نقل قول:
در مورد ray tracing هم مکس اين کار رو با material selection & shadow selection ميکن


Johnsss جان منظورت رو از این مطلب نفهمیدم لطفا در این باره هم یک توضیح بده .

در مورد الگوریتمهای سرعت دهنده ه به RT صحبت کردی . من از اونجایی که از منتال ری استفاده میکنم با این اینها سر و کار دارم . توی MR سه الگوریتم BSP ، Grid و LargeBSP معرفی شده که LargeBSP نوعی از BSP هست . به نظر میاد BSP پر کاربردترینشون باشه . من کدهایی که نوشتی رو دیدم ولی چیزی سر در نیوردم چون سر رشنه ای در برنامه نویسی ندارم . Idea
لطفا همونطور که RT رو توضیح دادی بگو که BSP چه طور الگوریتم RT رو بهینه میکنه و سرعت رندر رو بالا میبره .
البته توی مکس توضیحاتش رو خوندم ولی در این حد بود که هر متود کجاها بهترین جواب رو میده ، نه بیشتر .

نقل قول:
در مورد مقاله هم الان چک کردم، درست ميگيد. هرچند که اون مقاله از help مربوط به max برداشته شده ولی نسبتا توضيح جامع اي رو در مورد RT ميده (مرحله مقدماتی)


درسته ، توضیحات ابتدای اون مقاله ترجمه هلپ مکس بود که اول مقاله هم نوشته بودم از هلپ مکس ترجمه شدن . ولی توضیحات تو کاملتر بود . Arrow

نقل قول:
يا فکر ميکنيد که اين جا هستم برای اينکه چيزی به رخ کسی بکشم

بنده که چنین برداشتی نکردم و نمیکنم چون معتقدم ما نه سر پیازیم و نه ته پیاز که بخواهیم دانسته هامون رو به رخ بکشیم . این به رخ کشیدن حق اونهایی هست که سالها قبل توی اروپا و آمریکا نشستن اینها رو ابداع کردن که البته اکثر اونها هم شعورشون از این حرفها بالاتره .
Arrow


دوست عزيز. سلام و خيلی خوشحالم که اين مطالب برای شما فايده داشت.

از اونجايی که مدير اين انجمن هستيد لطفا اگر ميتونيد مطالب مربوط به API ها و Rendering technique ها رو به يک تاپيک جداگانه انتقال بديد و اونجا صحبت کنيم. اينجوری ميتونيم که بحث کاملی و در ضمن مربوط به همون تاپيک داشته باشيم.

اگر اين کار رو کرديد لطفا آدرس اون بحث رو اينجا بنويسيد که من بيام اونجا. چون قصد من خراب کردن تاپيک نيست و از off topic بودن خوشم نمياد.

جواب سؤالتون در مورد BSP & grid را هم تو همون تاپيک ميدم.

متشکرم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


4 شنبه 20 ارديبهشت 1385 - 15:56
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
سايت شما رو قبلا هم ديده بودم فقط يه سوال داشتم دقيقا چند وقته درين زمينه فعاليت ميكنيد و براي مطالعه و پيشرفت در كارتون از چه منابعي استفاده ميكني؟

من تقريبا 1 سال و خورده ای هست که شروع کردم البته قبلش با C++ آشنايی کامل داشتم و opengl هم کمی کار کرده بودم.
در مورد منابع هم يک کتاب بود به اسم "3d math primer for graphics and game development" که خيلی برای شروع کمکم کرد.

کتابی هم که در مورد شروع direct3d من پيشنهاد می کنم "Introduction to 3D Game Programming " نوشته Frank D. Luna هست
بقيش ديگه تقريبا مقالات و فروم های سايت های برنامه نويسی گيم مثل Gamedev.net و flipcode

نقل قول:
دوست عزيز، به سايت شما سر زدم و demo شما رو ديدم. خيلی جالب بود ولی خيلی bug داشت. اگر خواستيد ميتونيم در زمينه shader programming يا optimization (هر چند که شما portal & BSD داريد و نياز بيشتر به اين technique ها نداريد) با هم همکاری کنيم. خيلی خوشحال ميشم اگر بتونم با کسی که ميدونه چی کار داره ميکنه همکاری کنم.


من هم همينطور ، خيلی حال می کنم با هم حداقل در اين موارد حرف بزنيم، چون هم اکنون در حال تحقيق روی الگوريتم جديد مديريت صحنه هستم
ID ياهو من seppehrt هست اگه خواستيد Add کنيد.

نقل قول:
فکر ميکنيد که اين جا هستم برای اينکه چيزی به رخ کسی بکشم لطفا اينجا يا در پيام خصوصی بگيد. مطمئن باشيد که ديگه اينجا چيزی نخواهم نوشت اگر همچنين برداشتی رو داشته باشم که اين گونه من رو فرض ميکنيد.

نه منظور اين نيست.
فقط به نظر من بهتره توضيح implementation و تحقيق بر روی الگوريتم ها رو بگذاريد به عهده خود خواننده، چون قاعدتا اينجا فروم هست برای بحث کردن روی الگوريتم ها يا مسائل ديگه و اشکال گيری ، اگه کسی بخواد مطلبی رو ياد بگيره می ره مقالاتش رو از اينترنت می گيره می خونه ديگه.

ساسان دراکولا :

نقل قول:
ثانيا اين چيزي بود كه شايد بشه به راحتي با vb و بدون احتياج به هيچ گونه API اون را نوشت. من نميدونم اين دمو چي را ميخواست نشون بده ؟

کلا به نظر مياد بحث با شما بی فايده هست همونطور که خودتون گفتيد. چون وقتی فکر می کنيد يک rasterizer سريع همراه با z-buffer رو می شه با vb نوشت ، ديگه ادامه دادن نداره.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


4 شنبه 20 ارديبهشت 1385 - 17:16
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

در بايان من اينجا نه با اسم اصلی اومدم و نه هيچ احتياج به تشکر يا چيزی دارم. تنها کاری که ميخوام بکنم کمک به دوستان ايرانی علاقمند به گرافيک و برنامه نويسی گرافيک هست. اگر به نظر شما من کمکی به شما نميکنم يا فکر ميکنيد که اين جا هستم برای اينکه چيزی به رخ کسی بکشم لطفا اينجا يا در پيام خصوصی بگيد. مطمئن باشيد که ديگه اينجا چيزی نخواهم نوشت اگر همچنين برداشتی رو داشته باشم که اين گونه من رو فرض ميکنيد.

من كه به شدت دارم استفاده ميكنم. اميدوارم فعاليتتونو در اينجا ادامه بديد.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


4 شنبه 20 ارديبهشت 1385 - 18:23
پاسخ بصورت نقل قول
والله مدیریت این تالار با من نیست . Idea
باید از مدیریت سایت علی آقا بخواهیم که این کار رو انجام بدن .

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
behrooz_pa
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 تير 1384
تعداد ارسالها: 212
محل سكونت: Anadana


5 شنبه 21 ارديبهشت 1385 - 01:51
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

اين هم قسمتی از کد ray tracer اي که من نوشتم برای پروژه دانشگاه. اميدوارم با اين کد بتونيد تا حدودی به نحوه کار آشنا بشيد

ممنون.
ولي از الگوريتم مستند نشده كه كسي سر در نمياره ٬ لطف كنيد مستند شدشو
هم بزاريد چون مشتاقم كه روش كار رو بدونم.

_________________
در زندگي زخم هايي هست كه مثل خوره روح رو در انزوا ميخوره و ميتراشه.

هدايت
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


5 شنبه 21 ارديبهشت 1385 - 02:34
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
در بايان من اينجا نه با اسم اصلی اومدم و نه هيچ احتياج به تشکر يا چيزی دارم. تنها کاری که ميخوام بکنم کمک به دوستان ايرانی علاقمند به گرافيک و برنامه نويسی گرافيک هست. اگر به نظر شما من کمکی به شما نميکنم يا فکر ميکنيد که اين جا هستم برای اينکه چيزی به رخ کسی بکشم لطفا اينجا يا در پيام خصوصی بگيد. مطمئن باشيد که ديگه اينجا چيزی نخواهم نوشت اگر همچنين برداشتی رو داشته باشم که اين گونه من رو فرض ميکنيد.


خيلي خوبه . من هم منظور خاصي نداشتم . ولي اگه با اخلاق من اشنا باشي متوجه مي شي من ادمي نيستم كه كنايه اميز صحبت كنم . مي توني چند تا از پستهاي من رو ببيني . و من هم مثل شما با ميل خودم مطلبي مي نويسم و نيازي به تشكر كردن ندارم . و من هم كسي نيستم كه بخوام چيزي رو به رخ كسي بكشم . يا بخوام چيزي رو اثبات كنم . فقط نظرم رو مي گم . يا اگه سوالي رو بتونم جواب مي دم .
موفق باشي
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
johnsss
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 2 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 33


5 شنبه 21 ارديبهشت 1385 - 11:24
پاسخ بصورت نقل قول
behrooz_pa نوشته:
نقل قول:

اين هم قسمتی از کد ray tracer اي که من نوشتم برای پروژه دانشگاه. اميدوارم با اين کد بتونيد تا حدودی به نحوه کار آشنا بشيد

ممنون.
ولي از الگوريتم مستند نشده كه كسي سر در نمياره ٬ لطف كنيد مستند شدشو
هم بزاريد چون مشتاقم كه روش كار رو بدونم.


دوست عزيز منظورتون رو از الگوريتم مستند شده نميفمم. لطفا کمی توضيح بديد تا بتونم به شما کمک کنم.

@jack
احتملاً برداشت من اشتباه بود و من عذر ميخوام. اميدوارم که دلگيری پيش نيامده باشه.

@ali
مدير سايت از شما خواهش ميکنم که از 3-4 صفحه قبل که مسائل مربوط به rendering شروع شد اينها رو به يک topic جديد منتقل کنيد تا بتونيم با خيال راحت بحث رو ادامه بديم

به محض منتقل شدن اين بحث ها من يک توضيح کوتاه در مورد BSP و Grid ميدم (احتملاً توضيحی در مورد KD-Tree هم ميدم). همچنين همونطور که دوست من آقای sepul2 گفتند من ديگه implementation نميگزارم ولی اگر خودتون داشتيد چيزی implement ميکرديد ميتونم بهتون کمک کنم (تا اونجا که بتونم).

تا بعد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


5 شنبه 21 ارديبهشت 1385 - 20:55
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

من ديگه implementation نميگزارم ولی اگر خودتون داشتيد چيزی implement ميکرديد ميتونم بهتون کمک کنم (تا اونجا که بتونم).


دوست عزيز شما هرجا كه خودتون فكر مي كنيد نيازه مي تونيد اين كار رو انجام بديد.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2984
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 21 ارديبهشت 1385 - 22:22
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

در بايان من اينجا نه با اسم اصلی اومدم و نه هيچ احتياج به تشکر يا چيزی دارم. تنها کاری که ميخوام بکنم کمک به دوستان ايرانی علاقمند به گرافيک و برنامه نويسی گرافيک هست. اگر به نظر شما من کمکی به شما نميکنم يا فکر ميکنيد که اين جا هستم برای اينکه چيزی به رخ کسی بکشم لطفا اينجا يا در پيام خصوصی بگيد. مطمئن باشيد که ديگه اينجا چيزی نخواهم نوشت اگر همچنين برداشتی رو داشته باشم که اين گونه من رو فرض ميکنيد.


هيچكس همچين فكري نميكنه... همه ما اينجا دور هم جمع شديم تا از همديگه ياد بگيريم و به همديگه ياد بديم... ممكنه بعضيا لحن صحبتشون تند و بي پروا باشه ولي در كل همه با هم صميمي هستن و به هيچ وجد قصد كوبيدن همديگه رو ندارن... از اين قبيل سوء تفاهم ها هم گاهي اوقات پيش مياد و متاسفانه تا صفحه 6 هم ميرسه...
همينجا دوباره از همه شما دوستان عزيز صميمانه تقاضا ميكنم كه اينجور بحث ها رو ادامه ندين...

نقل قول:

فقط به نظر من بهتره توضيح implementation و تحقيق بر روی الگوريتم ها رو بگذاريد به عهده خود خواننده، چون قاعدتا اينجا فروم هست برای بحث کردن روی الگوريتم ها يا مسائل ديگه و اشکال گيری ، اگه کسی بخواد مطلبی رو ياد بگيره می ره مقالاتش رو از اينترنت می گيره می خونه ديگه.


از نظر من بد نيست آشنايي اوليه به واسطه مقاله هاي شما صورت بگيره... اگه كسي براش سوال ايجاد شد ميتونه از خودتون بپرسه و بعدها در صورت تمايل هم ميتونه ادامه مباحث رو از طريق وب و منابع موجود زبان اصلي دنبال كنه...

نقل قول:

مدير سايت از شما خواهش ميکنم که از 3-4 صفحه قبل که مسائل مربوط به rendering شروع شد اينها رو به يک topic جديد منتقل کنيد تا بتونيم با خيال راحت بحث رو ادامه بديم

به محض منتقل شدن اين بحث ها من يک توضيح کوتاه در مورد BSP و Grid ميدم (احتملاً توضيحی در مورد KD-Tree هم ميدم). همچنين همونطور که دوست من آقای sepul2 گفتند من ديگه implementation نميگزارم ولی اگر خودتون داشتيد چيزی implement ميکرديد ميتونم بهتون کمک کنم (تا اونجا که بتونم).


مشكلي نيست. شما ميتونين يك تاپيك دلخواه در اين زمينه ايجاد كنين و ادامه بحث رو توش ادامه بدين... اونوقت خيلي راحت ميشه مباحث مربوط رو از اين تاپيك به تاپيك جديد انتقال داد...





تاپيك بسته ميشود...
علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد.    صفحه 6 از 6 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |