Takavar بازی ساز
تاريخ عضويت: جمعه 6 شهريور 1383 تعداد ارسالها: 180 محل سكونت: تكاور آباد
2 شنبه 10 اسفند 1383 - 13:07 |
|
|
يك سيستم جالب تعين محيط ديد بازي كن را من در بازي C&C Renegade دیدم به نام Viz . در این سیستم زیر تمام نقاطی که بازی کن میتوانست روی آن راه برود یک سطح سه یعدی جدول مانند می گذاشتند. بعد ، از تمامی اشیا و محیطی که از آن نقطه قابل دیدن بودند توسط کامپیوتر لیستی ثبت میشدند. ( تهیه این لیست 5 - 15 ساعت پیش پردازش نیاز داشت) . بعدن در داخل بازی نصبت به جایی که بازیکن بود چیز های غیر قابل دیدن پردازش نمی شدند.
دومین روشی که من از آن اطلاع دارم Dynamic Terrain LOD است که در آن زمین های دور دست بصورت خودکار Vertex های کمتری دارند و هرچه به آن نزدیک تر بشوید تعداد Vertex ها به صورت خودکار زیاد تر میشود. همین موضوع برای کیفیت بافتها هم صادق است. |
_________________
|
|