Takavar بازی ساز
تاريخ عضويت: جمعه 6 شهريور 1383 تعداد ارسالها: 180 محل سكونت: تكاور آباد
4 شنبه 12 اسفند 1383 - 04:41 |
|
|
با اجازه اسماعيل من چند نكته را اصلاح و يا كامل تر ميكنم :
نقل قول: |
تا همزمان با دوربین کاربر (حول محوری(محلی که نارنجک منفجر می شود) می چرخد) بچرخد, به این ترتیب فیلم اجرا می شود با دوربین شما می چرخد |
اين حالت Face Camera نام دارد. همين تكنيك را براي نور هاي موضعي دور دست و اثر لنز خورشيد و يا درخشندگي چراغ هاي ماشين ميتوان به كار برد.
نقل قول: |
در بازی های قبل از 2004-2005) مه را نیز شبیه به حالت بالا ایجاد می کنند, مه به صورت لایه های از تصویر های DDS که چند درصد(حدود 8%) از نور منعکس شده از اشیا را می گیرید |
من از اين تكنيك اطلاعي ندارم. ولي با موتو سه بعدي W3D كه مال سال 1999 بود و در زمان خودش خيلي هم پيشرفته به حساب نمي آمد كار كردم و مه اش به روشهاي ديگه اي ايجاد ميشد.
نقل قول: |
2 - برای مه شما باید اولا لبه ها را روشن تر کنید ثانیا : باید یک لایه روی تمامی سطوح ایجاد کنید که هم زمان با حرکت دوربین حرکت کند(جلو برود, چپ, راست و...) قسمت های جلوای کمی روشن تر و قسمت های دورتر سفید تر باشد, به صورت طیفی از رنگ سفید و خلا! به این ترتیب مه شما بسیار طبیعی تر جلو می کند. |
از اين تكنيك هم تا بحال چيزي نشنيده بودم و بنظر خيلي وقت گير ميايد. الآن اكثر موتور ها قابليت پس پردازش كردن دارند كه ميتوان از آن براي ايجاد اينگونه هاله ها استفاده كرد. |
_________________
|
|