Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> ايجاد آتش و مه!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

نويسنده
پيغام
Takavar
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 6 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: تكاور آباد


4 شنبه 12 اسفند 1383 - 04:41
پاسخ بصورت نقل قول
با اجازه اسماعيل من چند نكته را اصلاح و يا كامل تر ميكنم :‌
نقل قول:
تا همزمان با دوربین کاربر (حول محوری(محلی که نارنجک منفجر می شود) می چرخد) بچرخد, به این ترتیب فیلم اجرا می شود با دوربین شما می چرخد


اين حالت Face Camera نام دارد. همين تكنيك را براي نور هاي موضعي دور دست و اثر لنز خورشيد و يا درخشندگي چراغ هاي ماشين ميتوان به كار برد.


نقل قول:
در بازی های قبل از 2004-2005) مه را نیز شبیه به حالت بالا ایجاد می کنند, مه به صورت لایه های از تصویر های DDS که چند درصد(حدود 8%) از نور منعکس شده از اشیا را می گیرید

من از اين تكنيك اطلاعي ندارم. ولي با موتو سه بعدي W3D كه مال سال 1999 بود و در زمان خودش خيلي هم پيشرفته به حساب نمي آمد كار كردم و مه اش به روشهاي ديگه اي ايجاد ميشد.

نقل قول:
2 - برای مه شما باید اولا لبه ها را روشن تر کنید ثانیا : باید یک لایه روی تمامی سطوح ایجاد کنید که هم زمان با حرکت دوربین حرکت کند(جلو برود, چپ, راست و...) قسمت های جلوای کمی روشن تر و قسمت های دورتر سفید تر باشد, به صورت طیفی از رنگ سفید و خلا! به این ترتیب مه شما بسیار طبیعی تر جلو می کند.


از اين تكنيك هم تا بحال چيزي نشنيده بودم و بنظر خيلي وقت گير ميايد. الآن اكثر موتور ها قابليت پس پردازش كردن دارند كه ميتوان از آن براي ايجاد اينگونه هاله ها استفاده كرد.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


4 شنبه 12 اسفند 1383 - 18:32
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
نقل قول:
تا همزمان با دوربین کاربر (حول محوری(محلی که نارنجک منفجر می شود) می چرخد) بچرخد, به این ترتیب فیلم اجرا می شود با دوربین شما می چرخد


اين حالت Face Camera نام دارد. همين تكنيك را براي نور هاي موضعي دور دست و اثر لنز خورشيد و يا درخشندگي چراغ هاي ماشين ميتوان به كار برد.


اين تكنيك جالبيه .
منو ياد بازيه Wolf 3D ميندازه كه تقريبا تمام كاراكترها و اشيا توي صحنه از اين تكنيك استفاده ميكردن و در واقع فقط در و ديوارها مدلهال 3D واقعي بودن .
توي اين بازي شما هيچ وقت نميتونستي دور كالاكتر بگردي چون اونها هم دور شما ميگشتن .
Very Happy

مقاله كوتاه ولي مفيدي بود
موفق باشيد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2984
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 13 اسفند 1383 - 00:01
پاسخ بصورت نقل قول
البته اين تكنيك استفاده از Sprite هاي دوبعدي در بازي هاي 3 بعدي ديگه منسوخ شده و فكر نميكنم كه در بازيهاي جديد از اين تكنيك استفاده بشه... چون هر چقدر هم كه اين كار استادانه شكل بگيره ، بازهم دو بعدي بودن تصوير مشخص ميشه... براي اينكه اصلا حجمي در كار نيست و هميشه يك روي تصوير به سمت بازيكن ميچرخه... به عنوان مثال نرم افزار 3dgs از فايل هاي متحرك و دو بعدي با فرمت Gif براي نشان دادن آسمان استفاده ميكنه كه به راحتي دو بعدي بودنش تشخيص داده ميشه...

اما همان طور كه تكاور هم گفت ، در بعضي از جاها كه اصلا نيازي به القاي حس 3 بعدي بودن نيست ( مثل نور چراغ ماشين يا شليك تير ) استفاده از Sprite براي بهينه كردن بازي ايده خيلي خوبيه...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
سامان2116
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 21 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 36


1 شنبه 23 مرداد 1384 - 11:24
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
برای ساخت بازی به شما در هر زمینه بجز داستان نویسی نیاز مندیم
تیم HELL BOY

_________________
www.yahoopi.co.sr ke ta chand mah digar be www.yahoopi.com tabdil migardad
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


شنبه 23 مهر 1384 - 02:26
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

سلام
برای ساخت بازی به شما در هر زمینه بجز داستان نویسی نیاز مندیم
تیم HELL BOY

آقا اين پيغام چرا مثل اسپم همه جا هست ." هم اكنون نيازمن ياري سبزتان هستيم ..."

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |