Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> سوال و جواب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5 ... 245, 246, 247  بعدي

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 12 فروردين 1385 - 20:50
پاسخ بصورت نقل قول
اگر مشكل شما ايجاد نشدن تير باشيد دليلش كاملا واضح است.
چون شما نقطه ايجاد گلوله را در محور دوربين قرار داديد در صورتي كه بايد آن را در my.x قرار دهيد و يا در متغيري كه محور my را بگيرد و با تغييرات اندكي آن نقطه را مثلا به سر تفنگ انتقال دهد.

براي تقسيم صفحه هم هنوز راهي پيدا نكرده ام.

اگر دقت كرده باشيد اين موضوع در نسخه قبلي 3dgs هم همينطور است.
البته من با نسخه ازمايشي كار نكرده ام ولي فكر مي كنم كه اگر شما sky داشته باشيد مشكل نداشتن سقف حل شود. چون بدون sky نماي بالاي اتاق در يك محيط بي نهايت قرار مي گيرد و چون خالي از تصوير است هر تصويري كه براي يك لحظه در آن قرار مي گيرد را در خود نگه مي دارد.

موفق باشيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
aloneinthedark
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 37
محل سكونت: كرج


شنبه 12 فروردين 1385 - 20:52
پاسخ بصورت نقل قول
برای تقسیم صفحه :

با تعريف چند view

مانند

view camera2
{
layer = 0;
pos_x = 10; مکان شروع عرض نما
pos_y = 10; مکان شروع طول نما
size_x = 200; عرض نما
size_y = 200; طول نما
flags = visible;
}
البته تو help برنامه بقیه پارامتر ها رو هم ببین

_________________
ــــــــــ
فردريش نيچه : آنچه آدمي را والا مي كند مدت احساس هاي والا در اوست نه شدت آن احساس ها.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 12 فروردين 1385 - 23:34
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
چگونه مي توان براي يك جسم تعريف كنيم دنبال جسم اصلي حركت كند يا اصلا به آن متصل شود؟


من منظور شما را درست متوجه نشدم. اگر ممكن است كمي دقيقتر توضيح دهيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
akarous
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 5 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 89
محل سكونت: تهران


4 شنبه 16 فروردين 1385 - 17:06
پاسخ بصورت نقل قول
اول تشكر مي كنم از هر دوي شما (شهروز و aloneinthedark ) كه اينقدر به من لطف كرديد.

نقل قول:

من منظور شما را درست متوجه نشدم. اگر ممكن است كمي دقيقتر توضيح دهيد.



منظورم اينه كه ميخوام سر و تن بازيكنم از هم جدا باشند به طوري كه سر بتواند تن را
تعقيب كند و چرخشش متناسب با دوربين باشد.


يه مشكل ديگه هم هست
اينكه وقتي تن بازيكن به سر برخورد ميكنه تن بازيكن به سمت بالا ميره.

در مورد تير زدن هم يک سوال دارم
لطفا يك function بنويسيد که در آن تير در جهت دوربين حرکت کند(هم جهت با pan و tilt دوربين)
(در صورتي كه تير اين تابع را مورد استفاده قرار دهد.)
ممنون

ممنون از زحمات شما
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 16 فروردين 1385 - 21:52
پاسخ بصورت نقل قول
در مورد تير خدمت شما عرض كنم كه به احتمال زياد جته دوربين شما با جته كراكتر يكي است.
اگر اينطور است فقط كافيست در ent_create بجاي camera.x از my.x يا يك متغير temp با كمي تغييرات استفاده كنيد.


در مورد سر و تن شما مي توانيد دو كار را انجام دهيد :

يكي اينكه سر و تن را در model editor با هم طراحي كنيد و جدا شدن سر از تن را animate كنيد.

راه دوم اينكه بايد با دقت خيلي زياد مركز ثقل سر را طوري قرار دهيد كه دقيقا بالاي تن قرار بگيرد و در مورد حركت دادن آن مي توانيد از تابع ent_move استفاده كرده و مقصد حركت را در يك متغير temp برگرفته شده از مختصات تن با تغييراتي كه سر درست در بالاي تن قرار گيرد بكار ببريد.

اگر سعي كنيد كه خيلي دقيق اين كار را انجام دهيد مشكلات ديگر هم پيش نمي آيد.
اين كار هم بستگي به خود شما دارد و كد خاصي نياز ندارد فقط بايد دقت كنيد.


موفق و پيروز باشيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
akarous
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 5 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 89
محل سكونت: تهران


5 شنبه 17 فروردين 1385 - 02:31
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

در مورد تير خدمت شما عرض كنم كه به احتمال زياد جته دوربين شما با جته كراكتر يكي است.


مشكل اينجاست كه تير فقط در يك جهت حركت مي كند.



چگونه مي توان شرطي نوشت كه در آن فاصله ي دو حسم مد نظر باشد؟
بهتر بگم
چطوري كدي بنويسيم كه در اون بتونيم موقعيت دو جسم رو مقايسه كنم؟
مشكلم اينجاست كه نمي تونم بازيكن دوم را فراخواني كنم.آيا بايد از اسمش استفاده كنم؟
ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 17 فروردين 1385 - 09:58
پاسخ بصورت نقل قول
اين دستورات به صورت مستقل در يك تابع باعث حركت تير در جهت بازيكن مي شود.

كد:
temp.x=10;
my.pan=player.pan;
ent_move(temp,nullvector);



دقت كنيد كه بايد pan تير را با pan كراكتر برابر قرار دهيد.
من در اينجا از متغير تعريف شده temp استفاده كرده ام ولي اگر در جاي ديگري از برنامه شما از اين متغير استفاده كرده ايد از نام ديگري استفده كنيد.

براي شنسايي مثلا دشمن شما مي توانيد مثلا flag1 دشمن را on قرار دهيد و در برخورد تير با يك جسم بگوييد كه اكر you.flag1==on در نتيجه متوجه مي شويدد كه تير به دشمن برخورد كرده است.البته مي توانيد حالات ديگري را هم براي دشمن خود در نظر بگيريد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
akarous
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 5 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 89
محل سكونت: تهران


5 شنبه 17 فروردين 1385 - 16:19
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

براي شنسايي مثلا دشمن شما مي توانيد مثلا flag1 دشمن را on قرار دهيد و در برخورد تير با يك جسم بگوييد كه اكر you.flag1==on در نتيجه متوجه مي شويدد كه تير به دشمن برخورد كرده است.البته مي توانيد حالات ديگري را هم براي دشمن خود در نظر بگيريد



راستش زياد متوجه نشدم
ميشه يك مثال واضح تر بزني؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 17 فروردين 1385 - 17:50
پاسخ بصورت نقل قول
بله.
مثلا شما flag1 دشمن را on قرار ميدهي.
بعد تير شليك مي شود.
وقتي كه تير به چيزي برخورد كند عمل Impact روي مي دهد. در event دشمن مي نويسي كه اگر event_type==event_impact && you.flag1==on آنگاه كاري را انجام بده.

اين در مورد شناسايي جسم.

اگر مي خواهيد كه مثلا وقتي به در ماشين خورديد در باز شود بايد عمل برخورد را براي در بنويسيد يعني در رويداد impact بنويسيد كه اگر you==player آنگاه عملي انجام شود.

اگر با هم متوجه نشديد بگوييد تا من يك پروژه در مورد برخورد با اجسام و چگونگي عملكرد آنها براي شما آماده كنم.

موفق باشيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 17 فروردين 1385 - 18:40
پاسخ بصورت نقل قول
اين پروژه اطلاعاتي درباره event ها به شما مي دهد.

حتما آنرا بررسي كنيد.
مطمئن هستم که مشکلتان برطرف خواهد شد.

http://upl.takyar.com/files/Event.zip


موفق و پیروز باشید.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 247 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5 ... 245, 246, 247  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |