Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> اظهارات عجیب و غریب در يه مقاله
 

ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد. ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي

اظهارات عجیب و غریب در يه مقاله
نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


2 شنبه 11 ارديبهشت 1385 - 20:36
پاسخ بصورت نقل قول
چند شماره ایه که تو مجله "دانش و کلمپیوتر" سری مقالاتی با عنوان تحلیل سبکهای مختلف بازی چاپ میشه که تو هر شماره یه سبک از بازیها رو از نظر فنی بررسی می کنه. نویسنده این سری از مقالات آقای علی الحسینی (یکی از بر و بچه های GalaxyRoad) هستن. انصافا تا اینجا مقاله های خوبی بوده و من چیزای زیادی از این مقاله ها یاد گرفتم. البته از لابلای نوشته های ایشون در مقالات مختلف کاملا معلوم بود که مخالف نرم افزارهای ساخت بازی هستن چون هر جا که دستشون میرسید این نرم افزارها رو می کوبیدن. اما ایشون در مقاله شماره جدید یعنی اردیبهشت 85 یه چیزایی نوشتن که بعید بود. یه قسمتهایی از نوشته هاشون رو می نویسم خودتون قضاوت کنید:

توسعه سه بعدی به معنای درک دنیای سه بعدی، مفاهیم سه بعدی و کدنویسی حقیقی سه بعدی (مثلا با Direct3D) می باشد، و گرنه کار با نرم افزارهایی همچون Virtoolz و یا Game Studio هیچ فرقی با اپراتوری برنامه هایی همچون Photoshop ندارد.

اصولا Unreal موتور قدرتمندی نیست و نمی توان آن را جزء موتورهای سطح اول به شمار آورد.بنابراین موتورهایی که همتراز با موتور Unreal می باشند، جزء موتورهای ضعیف به شمار می آیند.

استفاده از موتورهای بیگانه همچون سرهم کردن اتومبیلی است که موتور آن (یعنی قلب تپنده اتومبیل) از جایی دیگر آورده شده است و صرفا برخی بخشهای آن ساخته و کنار هم سوار شده اند.
ضمن اینکه صنعت گرافیک سه بعدی کشور، اکنون بخاطر دارا بودن یک موتور صد در صد بومی (PowerX) به خود می بالد و امید است بتوان به زودی محصولات سه بعدی کاملا ایرانی را تولید و عرضه کرد.

توضيح: PowerX اسم موتوریه که گروه GalaxyRoad ساخته

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ncodes
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 23 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 103


2 شنبه 11 ارديبهشت 1385 - 21:05
پاسخ بصورت نقل قول
کاملا موافقم اگه بگید مزخرفه...
بیشتر مقالاتی که چاپ می شن میشه گفت "همش مزخرفه" چون جبه گیری شده, طرف از ویندوز خوشش میاد می گه linux ملعونه Shocked
آیا Unreal موتور قدرتمندی نیست؟؟؟ لطفا ازشون بپرسید که چه موتوری قدرتمند هست؟
آیا Game Studio و Virtoolz با photoshop یکی هستند؟ یک اپراتور دارند؟
آیا همین PowerX که بر پایه DirectX هست مگه از lib های directx استفاده نمیکنه که می گه قلب تپنده اتومبیل؟
آیا شما موفقیت هرچند ناقصی از PowerX دید که بهش افتخار بکنید؟

_________________
www.sysdap.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
mostafa_cpp
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 24 دي 1384
تعداد ارسالها: 488
محل سكونت: تهران


2 شنبه 11 ارديبهشت 1385 - 22:16
پاسخ بصورت نقل قول
با شناختي كه از آقاي الحسيني داريم چنين اظهار نظرهايي از اين دكتر فرزانه بعيد نيست !
در واقع حق هم با ايشونه چون با وجود موتور عظيم و قدرمتند PowerX ، موتور آنريل حرفي براي گفتن نخواهد داشت Very Happy


ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
sasan_dracula_59
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 6 مهر 1384
تعداد ارسالها: 65


2 شنبه 11 ارديبهشت 1385 - 22:22
پاسخ بصورت نقل قول
من هم كاملا با عقيده شما دوستان موافقم . متاسفانه اكثر مقالاتي كه در مجلات كشور ما به چاپ ميرسد در مورد يك مورد خاص جبهه گيري كرده و با يك سري عقايد خاص خودشون (البته عقيده هر كسي براي خودش محترمه ولي نبايد به عقايد بقيه اهانت كنه) سعي ميكنن نظر خودشون را به همه تحميل كنن و به عنوان نظر درست معرفي كنن.

همين آقاي حسيني توي همين مقاله به طرز فجيعي OpenGL را مورد تاخت و تاز قرار داده و تا تونسته درباره اون مزخرف گفته .اين درسته كه دايركت ايكس از OpenGL قدرتمند تر هست اما OpenGL هم ديگه به اون بدي و بي ارزشي نيست كه ايشون توي مقاله شون نوشته بودند.
ايشون يا واقعا از برخي واقعيت ها بيخير هستند مثل موتور Doom3 كه در ساختش از OpenGL براي موتور گرافيكيش استفاده شده و يا خيلي از چيزهاي ديگه يا خودش را به نفهمي زده.
مثل اينكه اين بابا نميدونه كه خالقين DirectX اون زماني كه داشتن آب نبات قندي ميخوردند OpenGL براي خودش يكه تاز ميدان بود و همين الان هم خدايي با همه كاستي ها كم و بيش با تكنولوژي روز جلو اومده و هنوز هم ميشه ازش براي كاربردهاي حرفه اي استفاده كرد.
خلاصه اينكه آدم وقتي ميخواد در مورد يه چيزي مقاله يا مطلب بنويسه بايد فقط واقعيات را بنويسه نه عقايد شخصي خودش را.
والسلام
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mostafa_cpp
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 24 دي 1384
تعداد ارسالها: 488
محل سكونت: تهران


2 شنبه 11 ارديبهشت 1385 - 22:26
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
ايشون يا واقعا از برخي واقعيت ها بيخير هستند مثل موتور Doom3 كه در ساختش از OpenGL براي موتور گرافيكيش استفاده شده و يا خيلي از چيزهاي ديگه يا خودش را به نفهمي زده.


موتور Doom III بر پايه DirectX ساخته شده !
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


2 شنبه 11 ارديبهشت 1385 - 23:36
پاسخ بصورت نقل قول
مطلب ضعیفی بود . GS با تمام کاستی هاش زبان برنامه نویسی خودش رو داره و اصلا" با نرم افزاری مثل فتوشاپ قابل مقایسه نیست . در ضمن موتوری که حتی یک Screen Shot از رندرش نداشته باشه یک موتور کاملا" تخیلی هست . Arrow
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
sasan_dracula_59
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 6 مهر 1384
تعداد ارسالها: 65


3 شنبه 12 ارديبهشت 1385 - 00:05
پاسخ بصورت نقل قول
خدمت آقا مصطفي عرض كنم كه دوم3 فقط از Direct Input و Direct Siund استفاده كرده است و براي موتور گرافيكي از OpenGL
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sasan_dracula_59
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 6 مهر 1384
تعداد ارسالها: 65


3 شنبه 12 ارديبهشت 1385 - 00:49
پاسخ بصورت نقل قول
يه نكته ديگه هم كه لازم ديدم به آقا مصطفي يادآوري كنم اينه كه توي سايت خودمون اين تاپيك را بخونند مخصوصا پست آقاي Voldemort كه من يه قسمتش را نقل ميكنم :

در مورد توانایی های OpenGL هم برای مثال باید بگم یه شرکت معروف و موفقی مثل id Software تمام حصولاتش رو بر پایه OpenGL می سازه. به عنوان مثال بازیهای Quake و Doom رو با OpenGL ساختن. یه مثال دیگه از استفاده از OpenGL نرم افزاریه که با اون جلوه های ویژه فیلم پارک ژوراسیک را ساختن.

اين هم آدرس تاپيك :
http://persian-designers.com/forum/about193.html&sid=4b9561e06ee2c981dfe9623e60c1465d
حتما مطالعه كنيد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2984
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 12 ارديبهشت 1385 - 01:32
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

مثل موتور Doom3 كه در ساختش از OpenGL براي موتور گرافيكيش استفاده شده


تایید میشه...

نقل قول:

یه قسمتهایی از نوشته هاشون رو می نویسم خودتون قضاوت کنید:

توسعه سه بعدی به معنای درک دنیای سه بعدی، مفاهیم سه بعدی و کدنویسی حقیقی سه بعدی (مثلا با Direct3D) می باشد، و گرنه کار با نرم افزارهایی همچون Virtoolz و یا Game Studio هیچ فرقی با اپراتوری برنامه هایی همچون Photoshop ندارد.


واقعا جای تاسف داره که ماهنامه دانش و کامپیوتر که خودشو یه مجله تخصصی بحساب میاره ، مقالاتی از این دست رو بدون تحقیق و بازبینی میفرسته برای چاپ. همین مقالات سطحی و نادرست مهمترین عامل کاهش محبوبیت این ماهنامه به حساب میان.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


3 شنبه 12 ارديبهشت 1385 - 01:49
پاسخ بصورت نقل قول
من يك توضيح تكميلي بدم .
بايد ياد بگيريم كه قبول كنيم در دنياي نرم افزار هيچ چيز بي مورد ساخته نميشه . اگر فكر ميكنيم يك برنامه ضعيفه از 2 حالت خارج نيست . يا ما بلد نيستيم درست استفاده كنيم يا براي كار ما طراحي نشده .
پس هيچ كدوم از اينا نتيجه نميده كه برنامه ضعيفه .

آقاي .... open gl يا DX يا چيزهايي در اين سطح به جايي رسيدند كه امثال ما و شما حق نداريم موجوديت اونها رو زير سوال ببريم . بهتره ياد بگيريم كه اونها به درد كاري ميخورند كه طراحي شدن . و اينكه ما و شما نتونيم از اونها استفاده كنيم دليل بر ضعفضون نيست .

ضعف از خود ماست . از ديدگاه ما . از نگرش ما كه فكر ميكنيم ملت چيزي متوجه نميشن .

خلاصه كنم . اين مقاله داد ميزنه كه ميخوايد يه مسئول اينو ببينه و تحت تاثير قرار بگيره و بياد بگه " خوب حالا موتورت چند ؟!!! "

تقصيري هم نداريد و نداريم . اين راه در ايران تجربه نشده و همه تو اين راه مبتدي هستيم . يكي مثل ما پاورچين ميره . يكي مثل شما دولا دولا . ولي چه خوبه هركس رسيد راه رو به بقيه نشون بده .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد.    صفحه 1 از 6 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |