Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> pdf: Rendering pipeline
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

pdf: Rendering pipeline
نويسنده
پيغام
johnsss
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 2 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 33


1 شنبه 17 ارديبهشت 1385 - 15:46
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان. يک مقاله خيلی beginner در مورد rendering pipeline درست کردم که با وجود اينکه احتملاً توش غلط زياد هست شايد بتونه به در شما بخوره.

سطح اين مقاله همونجور که گفتم خيلی ساده هست و تا اونجايی که تونستم از اصطلاحات ساده استفاده کردم و از رياضيات و معادلات پرهيز کردم. اگر استقبال شد و خواستيد تمام معادلات را برای شما مينويسم و يک ديد کامل در اين مقوله به شما ميدهم (در مقاله بعدی).

همچنين، به زودی يک مقاله سطح پايين برای کار با shader ها مينويسم (اگر وقت شد. فعلاً خيلی مشقول تز هستم).

اميدوارم که اين مقاله هر چند جزيی و نه کامل به درد شما بخوره.

منو از نظريات خود در اطلاع بگزاريد.

در پايان: اين مقاله صرفا برای اضافه کردن اطلاعات شما است و هيچ منظور ديگری از درست کردن ان ندارم. پس اگر اشکالی توش بود "No need to frame me Very Happy"

تا بعد.

http://web.axelero.hu/jack857/graphics/rendering_pipeline.pdf
size<100kb
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sasan_dracula_59
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 6 مهر 1384
تعداد ارسالها: 65


1 شنبه 17 ارديبهشت 1385 - 16:48
پاسخ بصورت نقل قول
خسته نباشي دوست عزيز . مطلبت مفيد بود ولي مختصر. اگر همونجوري كه گفتي توي مقاله بعدي كاملترش كني خيلي خوب ميشه. و يه چيز ديگه. اگر اين مقالات را سعي كني براي مدير سايت يعني علي آقا بفرستي تا با نام خودت در ليست مقالات سايت قرار بگيره خيلي بهتره. چون اون جوري مقالات سايت حالت منسجم تري دارند. و هر كسي ميتونه بنا به علاقه اش به فايلهاي كه مربوط به كارش ميشه دسترسي پيدا كنه. دوما اونجوري همه مطلب شما را ميبينن ولي اينجا ممكنه همه بچه ها از وجود اين مقاله شما باخبر نشوند. اميدوارم به كارت ادامه بدي. موفق باشي
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


1 شنبه 17 ارديبهشت 1385 - 19:48
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی خوبه دوست عزیز . در مورد Motion Blure اطلاعاتی داری ؟؟ منظورم تکنیک های برنامه نویسشه . اگه بتونی در این زمینه چیزی بنویسی فوق العادس . من همیشه عاشق rendering در بازی ها هستم . موفق باشی .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mostafa_cpp
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 24 دي 1384
تعداد ارسالها: 488
محل سكونت: تهران


1 شنبه 17 ارديبهشت 1385 - 22:36
پاسخ بصورت نقل قول
بازم مثل قبل ما رو شرمنده كردي

ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
johnsss
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 2 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 33


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 10:25
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوست عزيز

در مورد motion blur من تا به حال خودم اين کار رو نکردم ولی در موردش کمی ميدونم که بنا بر سرعت آبجکت در frame قبلی، موقعيت آبجکت در frame کنونی مشخص ميشه.

يک google ساده اين مقاله خوب رو به من داد:

http://www.ati.com/developer/shaderx2_motionblurusinggeometryandshadingdistortion.pdf

تا اونجايی که يادم مياد خود DirectX SKD هم يک sample برای motion blur داره. اگر وقت کردم در موردش درست تحقيق ميکنم و به شما ميگم. ولی اگر انگليسی شما خوبه يا از HLSL اطلاعات کافی داريد خودتون خيلی بهتر ميتونيد در اين مورد تحقيق کنيد. (از google يا خود SDK Sample يا هر جای ديگه).

در ضمن، ممنون از نظرات شما در مورد مقاله. احتملاً تا چند هفته ديگه يک مقاله علمی در مورد rendering pipeline مينويسم و اينجا ميگزارم. اين کار احتياج به وقت زياد و مطالعه کافی داره چون نميخام ارزش مقاله کم باشه. اين مقاله سطحی را هم برای اين گزاشتم چون برای خيلی ها بس هست که همين حد در مورد rendering pipeline بدونن و حداقل بدونن که چرا از D3DXMatrixLookAtH() يا D3DXMatrixPrspectiveFovH() استفاده ميکنند. (يکی برای view transformation و ديگری projection transformation).

به هر حال اميدوارم که اين مقاله هر چند سطحی تونسته باشه کمی به معلومات شما اضافه کنه.

تا بعد

p.s. @mostafa_cpp: دوست عزيز ممنون که هميشه استقبال ميکنی. اميدوارم که اين مقاله به درد شما خورده باشه. به زودی در مورد نحوه عملکرد shader ها مينويسم و تا اونجايی که بلدم (که زيادم نيست) به شما کمک ميکنم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


3 شنبه 19 ارديبهشت 1385 - 07:04
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون دوست عزیز . من با motion blure مشکلی ندارم فقط خواستم بگم اگه در مورد رندرینگ تحقیق می کنید این مورد هم می تونه عالی باشه چون به دسته های مختلفی تقسیم میشه . مثلا" اعمال motion blure در سرعت دوربین یا ست کردن اون در یک سری فریم های یک ابجکت خاص و .....

در هر حال ممنون از زحماتی که می کشی مبحث رندرینگ واقعا" مبحث فوق العاده ای واسه تحقیقه . موفق باشی .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |