Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> Data Structures Using C# 2.0
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

Data Structures Using C# 2.0
نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


جمعه 12 آبان 1385 - 20:31
پاسخ بصورت نقل قول
یه سری مقاله خوب در زمینهdata structure ها در C# تو سایت مایکروسافت پیدا کردم با عنوان:
An Extensive Examination of Data Structures Using C# 2.0

می تونید این مقاله 6 قسمتی را در آدرس زیر مطالعه کنید:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dv_vstechart/html/datastructures_guide.asp
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dv_vstechart/html/datastructures_guide2.asp
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dv_vstechart/html/datastructures_guide3.asp
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dv_vstechart/html/datastructures_guide4.asp
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dv_vstechart/html/datastructures_guide5.asp
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dv_vstechart/html/datastructures_guide6.asp

اینم خلاصه 6 بخش:

كد:

In this first part of the six-part series, we'll look at why data structures are important, and their effect on the performance of an algorithm. To determine a data structure's effect on performance, we'll need to examine how the various operations performed by a data structure can be rigorously analyzed. Finally, we'll turn our attention to two data structures present in the .NET Framework—the Array and ArrayList. Chances are you've used both of these data structures in past projects. In this article, we'll examine what operations they provide and the efficiency of these operations.
In Part 2, we'll explore the ArrayList class in more detail and examine its counterparts, the Queue class and Stack class. Like the ArrayList, both the Queue and Stack classes store a contiguous collection of data and are data structures available in the .NET Framework Base Class Library. However, unlike an ArrayList from which you can retrieve any data item, Queues and Stacks only allow data to be accessed in a predetermined sequential order. We'll examine some applications of Queues and Stacks, and see how to implement both of these classes by extending the ArrayList class. After examining Queues and Stacks, we'll look at HashTables, which allow for direct access like an ArrayList, but store data indexed by a string key.
While ArrayLists are ideal for directly accessing and storing contents, they are suboptimal candidates when the data needs to be searched. In Part 3, we'll examine the binary search tree data structure, which provides a much more efficient means for searching than the ArrayList. The .NET Framework does not include any built-in binary search tree data structures, so we will have to build our own.
The efficiency of searching a binary search trees is sensitive to the order with which the data was inserted into the tree. If the data was inserted in sorted or near-sorted order, the binary search tree loses virtually all of its efficiency advantages over the ArrayList. To combat this issue, in Part 4 we'll examine an interesting randomized data structure—the SkipList. SkipLists provide the efficiency of searching a binary search tree, but without the sensitivity to the order with which data is entered.
In Part 5 we'll turn our attention to data structures that can be used to represent graphs. A graph is a collection of nodes, with a set of edges connecting the various nodes. For example, a map can be visualized as a graph, with cities as nodes and the highways between them as edged between the nodes. Many real-world problems can be abstractly defined in terms of graphs, thereby making graphs an often-used data structure.
Finally, in Part 6 we'll look at data structures to represent sets and disjoint sets. A set is an unordered collection of items. Disjoint sets are a collection of sets that have no elements in common with one another. Both sets and disjoint sets have many uses in everyday programs, which we'll examine in detail in this final part.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


شنبه 13 آبان 1385 - 17:34
پاسخ بصورت نقل قول
دستت درد نکنه محمد جان.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


شنبه 13 آبان 1385 - 19:39
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
به نظر من واقعا بايد از اينجور پست ها تشكر كرد.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |