Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> سوالهايي در مورد ++C
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  بعدي

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


2 شنبه 21 آبان 1386 - 00:00
پاسخ بصورت نقل قول
اوه .....
مرسي
من Irrlicht رو هم نگاه كردم همين طور بود . يه SceneManager مي سازه و همه اشيا رو به اون اضافه مي كنه ...

و در آخر هم تو حلقه اصلي اين رو مي نويسيم :

كد:
smgr->drawAll();


البته اونجا هم خبري از وكتور نبود !

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


2 شنبه 21 آبان 1386 - 23:23
پاسخ بصورت نقل قول
خوب میدونی به این انیمیشن و عکس و غیره میگن resource (حال کردی چشم بسته چه غیبی گفتم.)
و من حس می کنم تو میخوای اتوماتیک resource هات رو مدیریت کنی. یعنی میخوای resource manager داشته باشی.

میشه این مدیریت رو به صورت پخش انجام بدی. میشه به صورت متمرکز انجام بدی.

مثال برای مدل پخش:

1. برای انیمیشن : می تونی تصاویر مرتبط با هر انیمیشن رو توی یک فولدر بذاری بعد یه سازنده داشته باشی که اسم فولدر و تعداد فریم ها رو بگیره و همه رو جمیعا لود کنه.

2. برای یک مرحله:
کلیه اطلاعات مرتبط با مرحله رو توی یه فایل با syntax خاص بنویسی بعد لودش کنی. کامپایلش کنی(منظور پردازشه) و از روی اطلاعات اون مرحله رو بسازی.

در مورد مدل متمرکز در حقیقت چندان اتفاق خاصی نمی افته. کلیه این امکانات با هم جمع میشن و گاها اونایی که مشابه باشن با هم ترکیب میشن.
مثلا یه کلاس به اسم ResourceManager میسازی و یک تابع getResource توش می نویسی که دایرکتوری منبع و نوع منبع رو بگیره و منبع رو تحویل بده.
نمی دونم چه قدر به قضیه مربوط بود. اگه بی ربطه ببخشید دیگه.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


3 شنبه 22 آبان 1386 - 02:17
پاسخ بصورت نقل قول
البته فعلا به اين قسمت ها ! نرسيدم ولي فعلا هر چي در اين مورد بدونم بد نيست مثل scenemanager كه پيمان گفت و من كلي جلو افتادم ...
ممنون

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


3 شنبه 22 آبان 1386 - 10:20
پاسخ بصورت نقل قول
خوب من يه كم ( زياد ! ) با وكتور سر و كله زدم و در نهايت به نتيجه رسيدم .
مشكل تو تنظيمات پروژه sdl هست . من يه پروژه جديد باز كردم و كد زير رو زدم :

كد:
#include <vector>
using namespace std;
int main( )
{
   vector<int> v1;
   v1.push_back(10);
}


و درست كار كرد بعد در قسمت code generation قسمت Runtime Library رو روي Multi-threaded DLL گذاشتم و كامپايل كردم . دقيقا همون error رو كه توي پروژه sdl مي داد اينجا هم داد ! :

كد:
1>run.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp___CrtDbgReportW referenced in function "public: __thiscall std::_Vector_const_iterator<int,class std::allocator<int> >::_Vector_const_iterator<int,class std::allocator<int> >(int *,class std::_Container_base const *)" (??0?$_Vector_const_iterator@HV?$allocator@H@std@@@std@@QAE@PAHPBV_Container_base@1@@Z)
1>C:\Documents and Settings\mojtaba\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\vTest\Debug\vTest.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals


حالا 2 راه دارم : يا اينكه با تنظيمات sdl كار كنم و يه فكري براي vector بكنم يا تنظيمات خودم رو عض كنم و error زير رو برطرف كنم :

كد:
1>mt.exe : general error c101008a: Failed to save the updated manifest to the file ".\Debug\Engine.exe.embed.manifest". The parameter is incorrect.


؟؟؟؟

راستي sdl فروم نداره ؟؟!

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


3 شنبه 22 آبان 1386 - 15:05
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
مشکلت مربوط به استفاده نکردن از #paragma هست که داخل برنامه های ویندوز حتما لازمه. برای sdl باید به صورت زیر عمل کنی:

#ifdef WIN32
#pragma comment(lib,"sdl.lib")
#include "windows.h"
#endif // WIN32

و sdl فروم داره : به یه کتاب راهنمای آموزش sdl مراجعه کن:
www.flazx.com

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


3 شنبه 22 آبان 1386 - 20:54
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

استفاده نکردن از #paragma هست


من تو تنظيمات پروژه ام sdl.lib رو وارد كردم پس ديگه نيازي به #paragma نبود ...
در هر صورت كد شما رو هم وارد كردم ولي هيچ فرقي نكرد ...

نقل قول:

و sdl فروم داره


من نتونستم تو سايتش forum پيدا كنم .

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


3 شنبه 22 آبان 1386 - 23:59
پاسخ بصورت نقل قول
شرمنده مثل اینکه با فرم (form) اشتباه گرفتم Very Happy

من همیشه وقتی با این خطا رو به رو میشم که از #paragma استفاده نکرده باشم!!. امکان داره تابع برای یه کتابخونه دیگست که اونو وارد نکردی!

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


4 شنبه 23 آبان 1386 - 18:59
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

دقيقا همون error رو كه توي پروژه sdl مي داد

بزارش روي MT Debug DLL ...
یه warnning میده و اجرا می شه ...

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


4 شنبه 23 آبان 1386 - 20:17
پاسخ بصورت نقل قول
OK با این حل می شه . بايد اول فايلهاي توي Debug رو دستي پاك مي كردم چون خودش نمي تونست اون ارور هم به خاطر همين بود ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شايان جواني
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 6 بهمن 1386
تعداد ارسالها: 3


شنبه 24 فروردين 1387 - 17:48
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
كسي هست كه كار كردن با آلگرو 4.2.2تو بورلند سي پي پي 5.02 رو بلد باشه؟
ممنون!
باي باي!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 13 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |