Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیهای کامپیوتری روز -> BIOSHUCK بهترين بازي سال 2007
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

BIOSHUCK بهترين بازي سال 2007
نويسنده
پيغام
مجید توکلی
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 17 اسفند 1385
تعداد ارسالها: 528
محل سكونت: تهران-شهر زيبا-تعاون


شنبه 21 مهر 1386 - 15:41
پاسخ بصورت نقل قول
نگارش کامل این بازی زیبا که بدون شک می توان این بازی را یکی بهترین بازی اکشن سال 2007 در زمینه بازیهای رایانه ای دانست.توسط سرزمین برای PCعرضه شد.
این بازی توانسته از بسیاری از سایتهای نقد بازیهای کامپیوتر بالاترین امتیاز را کسب کند. کمترین بازی را می توان نام برد که به این میزان افتخارات متعدد داشته باشد.از زمانی که رقابت بین سه کنسول نسل جدید و شرکت های سازنده ی آن ها آغاز گشته است هر یک به نحوی در جذب سبک خاصی از بازی ها نسبت به سایرین موفق تر بوده اند. در این بین Microsoft توانسته است شاهد ساخته شدن بازی های اول شخص بزرگی بر روی کنسول خود باشد که شاید بتوان بزرگ ترین آن ها را bioshock دانست. با بیان این مقدمه به بررسی این عنوان بزرگ می پردازیم.
BioShock
اگر کمی ریزبینانه به بازی های پرطرفدار بنگریم به این نکته می رسیم که بسیاری از عناوین بزرگ دنیای بازی های رایانه ای در هر شماره از بازی کمتر دست خوش تغییرات عظیم شده اند و سازندگان اغلب سعی در رفع نواقص گذشته (عیب گیری) و اضافه کردن چند بخش یا سلاح جدید داشته و از ایچاد تحولات عظیم در بازی خود داری نموده اند.در بازی بزرگی چون Biochock که تنها یک نسخه از آن در حال ساخت است نیز این مسئله صادق است اما این بار این عیب یابی از شماره های گذشته ی خود بازی نیست بلکه از یک عنوان بزرگ و کمی قدیمی به نام System Shock است که موفقیت های زیادی در زمان عرضه به دست آورد.
Irrational Games استاد ساخت اینگونه بازی هااست و با کارگردانی چون کن لیواین انتظاری جز ساخت یک عنوان عظیم از آن نمی رود. داستان بازی از حوادثی که در شهری مخروبه و زیر آب به نام rapture اتفاق می افتد شکل میگیرد.rapture شهری است در اعماق اقیانوس که ایده ی اصلی ساخت آن مربوط به دانشمندی به نام اندرو رایان می باشد.او این شهر را به جهت استفاده ی درست از استعداد های انسان های باهوش و کارآمد بنا کرده است و تا وقتی که انسان های بیکفایت در راس امور قرار دارند بر عقیده ی خود استوار می ماند. پس از حوادثی که در هواپیمای شما رخ می دهد, خود را در میان آب ها می یابید و پس از آن به دنبال شواهد و کشف رموز این مکان عجیب می پردازید.
Adam نام ماده ای است که سرونشت شما و شخصیت های بازی را رقم زده است.یک ماده ی باور نکردنی که مکتشف آن خود رایان است.اشخاصی که از این ماده ی عجیب استفاده نمایند با توجه به مقدار استفاده دچار تغییراتی در سیستم بدن خود می شوند و به ویژگی های غیر قابل تصور و اغلب مخرب دست می یابند.به همین دلیل عده ی زیادی در رپچر بر ضد این ماده ی شیطانی و مخرب دست به مقابله با رایان برده اند که نا موفق بوده اند.
با پیدا کردن شیئی به نام plasmid در بازی قادر خواهید بود برای از بین بردن دشمنانتان از جریان الکتریسیته استفاده نمایید.این قابلیت یکی از اساسی ترین و مهم ترین ویژگی های شما در جریان بازی است زیرا به این وسیله براحتی میتوانید دشمنانتان را از سر راه بردارید . حسن دیگر استفاده از جریان الکتریسیته پخش شدن آن است به طوری که در یک لحظه میتوانید چند دشمن را به صورت همزمان از پای در آورید و به راه خود ادامه دهید.همچنین از این جریان می توانید برای باز کردن در ها استفاده نمایید.
Irrational games این بار به تمامی جزئیات دقت کرده است و اشکالات را تا حد ممکن کاهش داده است به طور مثال از اصل رسانا بودن اجسام رسانا در بازی بهره گرفته شده است به طوری که اگر چند تن از دشمنان بر روی یک جسم رسانا مانند آهن یا آب قرار داشته باشند شما میتوانید با استفاده از انتقال جریان به آب تمامی آن ها را از بین ببرید.
یکی از ویژگی های جالب bio shock استفاده ی زیاد از عواملی که در بازی های rpg وجود دارد است.از این قسم ویژگی ها میتوان به تله گذاری, انتخاب مهارت ها, چانه زنی و… اشاره کرد.
با پیشروی در بازی شما نیز با استفاده از adam به برخی از ویژگی های عجیب آن دست می یابید به طور مثال می توان به حرکت ذهنی اجسام و استفاده از انرژی زیاد اشاره کرد.
شما با استفاده از adam میتوانید انرژی خود را که اکنون مضاعف شده است کنترل کنید و به یکباری به دشمنان وارد نمایید. این ویژگی نیز از سلاح های شما برای مقابله با دشمنان است که در اماکن شلوغ و مشکل به کار می آید و میتوانید از آن استفاده نمایید.
استیل شخصیت های بازی بسیار خوب شبیه سازی شده است. حرکت اشخاصی که از adam استفاده کرده اند یا نحوه ی به دست گرفتن آچار برای مقابله با دشمنانتان همگی مصداقی بر این موضوع هستند.
در بازی امکان خرید آیتم ها و وسایل و اسلحه های قوی وجود دارد و شما با کشتن دشمنان و دریافت پول میتوانید از اماکن موجود این سلاح ها را خریداری نمایید.
با اینکه در Bioshock شاهد نو آوری هایی نیز هستیم اما به جرات میتوان گفت که سازندگان تمامی تلاش خود را در جهت استفاده از تجربیات موفق سایر بازی ها کرده اند به همین جهت در بسیاری از موارد از سایر بازی ها تقلید صورت گرفته است.مثلا همچون فرانک در dead rising میتوانید از هرچیزی که جلوی دستتاتن بیاید استفاده کنید و مانند Bttelfield از هر چیزی که بتوان آن را سلاح نامید برای نابود کردن دشمنان بهره گیری کنید و همچون بازی های سبک نقش آفرینی به خرید آیتم های گوناگون بپردازید و مانند کلاس جادوگر از هوش خود برای چانه زنی استفاده کنید.اما نمی توان این عمل را تقلید مطلق نامید! بلکه بهتر است بگوییم در bioshock تمام عواملی که نام بزرگ را در کنار نام بازی های بزرگ قرار داده اند یک جا جمع شده اند.
اگر چه bioshock تفاوت های زیادی با سایر بازی های اول شخص دارد ولی همچون آنها قوانین این سبک از بازی ها را حفظ کرده است.پرش بلند یا حرکت با سرعت و تکنیک های فوق العاده جذاب این سبک از بازی ها در bioshockنیز وجود دارد.شما در بازی با چند نوع موجود مختلف و عجیب روبه رو می شوید که میتوان آن ها را به دسته های : Aggressorو Protector , litle sisters ,و security bots تقسیم بندی نمود.
دسته ی اول یا مهاجمان یکی از جدی ترین دشمنان شما محسوب می شوند زیرا این افراد سربازان اصلی رپچر و دانشمند و خالق آن یعنی رایان محسوب می شوند که به علت تغییرات زیادی که در ساختار بدنی آن ها صورت گرفته است مایل به قتل موجودات دیگر به خصوص انسان ها هستند و مخرب ترین سلاح روی آن ها جریان الکتریسیته است که تا چند ساعت آنان را گیج و بی هوش می گرداند و شما به راحتی میتوانید مسیر خود را ادامه دهید.
دسته ی دوم یا protector ها موجودات بزرگ و آرامی هستند که بسیاری از اهالی رپچر به علیت قدرت بالای این موجودات از آن ها پیروی می کنند. این موجودات در حقیقت نگهبانان و محافظان ls ها هستند و از نظر سلاح در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و از اسلحه های فوق قوی و سنگین بهره می برند.
دسته ی سوم یا ls ها دختربچه های کوچک هستند که داشمندی به نام doctor.taenbaum آن ها را خلق کرده است. این موجودات در حقیقت تجزیه کنندگان rapture هستند که adam را از بدن موجودات مرده ی داخل شهر خارج و در بدن خود به صورت ماده ی دیگره به نام eve ذخیره می کنند.eve پس از نابود شدن این موجودات می تواند به adam تبدیل و مورد استفاده قرار گیرد به همین دلیل کشتن این موجودات سودمند است اما در صورت نکشتن آنها دکتر taenbaum به شما پاداش خوبی می دهد به همین دلیل شما در بازی مختارید و می توانید به روشی که دوست دارید بازی را اداره کنید. این یکی از ویژگی های خوب bioshock است.
دسته ی چهارم یا sb ها روبات هایی هستند که با به صدا آمدن زنگ خطر در شهر به شما حمله ور می شوند و با توجه به ساختار پوششی آن ها جریان الکتریسیته بر روی آنان کارساز نیست و بهترین راه برای از بین بردن آنان نابود کردن سیستم امنیتی است.البته همیشه پیشگیری بهتر از درمان است!
Bioshock را میتوانید به طرق مختلف اداره و تمام کنید.در بین بازی های کنونی کمتر بازی چنین ویژگی و گستردکی اینچنینی را داراست.بازی های 3 نسل پیش همچون بازی های خاطره انگیزی مانند tiny ton جنین ویژگی را داشتند و شما اگر چند بار هم یک level را بازی میکردید باز هم با نکات جدیدی رو به رو می شدید.
شما با یک بازی تخیلی رو به رو هستید و سلاح هایی که تا کنون نظیر آن ها را ندیده اید به همین جهت صدا گذاری این ژانر از بازی ها کمی سخت تر است زیرا باید با یک صدای مناسب برای سلاح های مختلف بتوانند در طبیعی جلوه دادن آن بیشتر موثر باشند و الحق که ig در این امر موفق بوده است و صدا گذاری بازی بسیار خوب انجام شده است..صدای شخصیت ها نیز با توجه به ویژگی های غیر عادی آنان به خوبی نمایش داده شده است.
موزیک بازی با توجه به ژانر بازی باید نوعی موسیقی باشد که در عین جذابیت حس ترس را نیز در بازیکن القا کند که ig در این زمینه تا حد زیادی موفق بوده است اما این قسمت از بازی جای کار بیشتری دارد و میتواند مانند سایر بخش ها فوق العاده باشد
گرافیک بازی نسبت به تریلر هایی که 3 سال پیش از بازی پخش شده بود پیشرفت فوقالعاده ای داشته است و با توجه به استفاده ی سازندگان از unreal engine و ایجاد تغییرات سودمند در آن شاهد یک گرافیک قوی خواهیم بود.
Bioshock و رپچر بسیار گسترده و وسیع و سرشار از نکات جالب هستند اما به دلایل مخالف بهتر است به همین اکتفا و سایر ویژگی های بازی را در پیش نمایش های آینده ی بازی بیان نماییم.
در انتها می توان گفت bioshock یه بازی فوق العاده و بسیار قوی است و یکی از ابزار میکروسافت جهت رقابت با سونی همین بازی است بازی کام
سيستم مورد نياز براي BioShock
Operating Systems:
Windows XP (with Service Pack 2) or Windows Vista
CPU: Pentium 4 2.4GHz Single Core processor
System RAM: 1GB
Video Card: Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM - NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550
Sound Card: 100% direct X 9.0c compatible sound card
Hard disc space: 8GB free space
برخی از امتیازات این بازی که توسط کمپانی های مختلف بررسی شده است:
1UP.com 10/10
Electronic Gaming Monthly 10/10
Eurogamer 10/10
GameSpot 9/10
Game Informer 10/10
Gametrailers 9.5/10
IGN 9.7/10
Official Xbox Magazine UK 10/10
PC Gamer UK 95/100
PC Zone 96/100

_________________
براي تعجيل در ظهور آقا امام زمان صلوات بفرستيد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
مجید توکلی
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 17 اسفند 1385
تعداد ارسالها: 528
محل سكونت: تهران-شهر زيبا-تعاون


شنبه 21 مهر 1386 - 15:48
پاسخ بصورت نقل قول
شات هايي از بازي :
http://3dmajid.parsaspace.com/924919_20070713_screen002.jpg
http://3dmajid.parsaspace.com/924919_20070713_screen0041.jpg
http://3dmajid.parsaspace.com/924919_20070827_screen003.jpg
http://3dmajid.parsaspace.com/924919_20070827_screen005.jpg
http://3dmajid.parsaspace.com/924919_20070827_screen0050.jpg

_________________
براي تعجيل در ظهور آقا امام زمان صلوات بفرستيد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
مجید توکلی
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 17 اسفند 1385
تعداد ارسالها: 528
محل سكونت: تهران-شهر زيبا-تعاون


شنبه 21 مهر 1386 - 15:50
پاسخ بصورت نقل قول
معذرت ميخوام يادم رفت منبع رو بنويسم :

منبع : www.srayaneh.com

_________________
براي تعجيل در ظهور آقا امام زمان صلوات بفرستيد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


2 شنبه 23 مهر 1386 - 01:40
پاسخ بصورت نقل قول
اینم یکی دیگه از شاهکارهای Unreal

اطلاعات و اسکرین شات بیشتر
BIO SHOCK - Game of the year

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
liantec
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 28 آبان 1385
تعداد ارسالها: 718
محل سكونت: تهران ، بوشهر


2 شنبه 23 مهر 1386 - 10:08
پاسخ بصورت نقل قول
یه کتاب در مورد این بازی دیدم که سعی میکنم لینکش رو پیدا کنم و بزارم.

_________________
وبنوشت های احسان دهقانی
موتور جستجوگر میانبر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
alimami
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 21 مرداد 1385
تعداد ارسالها: 242
محل سكونت: دنياي بازي


4 شنبه 2 آبان 1386 - 16:27
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
من يه مدت نبودم و قراره بازم نباشم. اما حالا كه اومدم بزارين يه چند تا چيز در مورد اين بازي بگم.
1.اولا آقا مجيد توكلي.اسم اين بازي رو اشتباه نوشتي:Bioshock نه BIOSHUCK
2.خيلي بهتر بود خود بازي رو دو-سه بار تموم ميكردي بعد شخصا يه نقد مستقل مي نوشتي.
3.اشاره اي به داستان كلي بازي نشده.داستان بازي فوق العاده هست.پيشنهاد مي كنم در موردش تحقيق كني.
4.
نقل قول:

برخی از امتیازات این بازی که توسط کمپانی های مختلف بررسی شده است

اينا كه كمپاني نيستند Shocked اينا سايت بازي اند.
5.گيم اسپوت نه گيم اسپات.
6.
نقل قول:

اینم یکی دیگه از شاهکارهای Unreal

من معذرت مي خوام آقا سيلوستر .قصد اشكال گيري ندارم .اما اين شاهكار Unrealنيست شاهكار سازندگان اين بازي و برنامه نويسان epicهست.خلاصه شرمنده .منو ببخش.شما استاد مايي.
5.
نقل قول:

یه کتاب در مورد این بازی دیدم که سعی میکنم لینکش رو پیدا کنم و بزارم.

فكر كنم شرح مفصل داستان اين بازيه.مثل كتاب وار كرافت.اگه پيدا كردين ما رو هم مطلع كنيد.
----------------------------------------------------------------------------------
سيلوستر,
پيام خصوصي تو چك كن.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 2 آبان 1386 - 18:15
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

گيم اسپوت نه گيم اسپات.

تلفظ ميشه اسپات Wink

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


5 شنبه 3 آبان 1386 - 11:02
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

من معذرت مي خوام آقا سيلوستر .قصد اشكال گيري ندارم .اما اين شاهكار Unrealنيست شاهكار سازندگان اين بازي و برنامه نويسان epicهست.خلاصه شرمنده .منو ببخش.شما استاد مايي.

حق با شماست. اصلاح میکنم:
اینم یکی دیگه از شاهکارهایی که با Unreal ساخته شده

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
3dmajid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 18 اسفند 1385
تعداد ارسالها: 39
محل سكونت: تهران


5 شنبه 3 آبان 1386 - 15:01
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

1.اولا آقا مجيد توكلي.اسم اين بازي رو اشتباه نوشتي:Bioshock نه BIOSHUCK
2.خيلي بهتر بود خود بازي رو دو-سه بار تموم ميكردي بعد شخصا يه نقد مستقل مي نوشتي.
3.اشاره اي به داستان كلي بازي نشده.داستان بازي فوق العاده هست.پيشنهاد مي كنم در موردش تحقيق كني

خوب شد منبع رو نوشتم ... من اين مطالب رو از يه سايت ديگه اي گرفتم خودم شخصا يه نقد مستقل ننوشتم. Twisted Evil

_________________
وقتی همه خوابن تو باید بیدار باشی ..... !!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo نام كاربري در پيغامگير MSN
 

نويسنده
پيغام
alimami
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 21 مرداد 1385
تعداد ارسالها: 242
محل سكونت: دنياي بازي


5 شنبه 3 آبان 1386 - 19:40
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

تلفظ ميشه اسپات

منم منظورم همين بود.
نوشته ي من به اين صورت خوانده ميشه:گيم اسپوت نه. گيم اسپات.
نقل قول:

خوب شد منبع رو نوشتم ... من اين مطالب رو از يه سايت ديگه اي گرفتم خودم شخصا يه نقد مستقل ننوشتم.

من پيشنهادم اين بود كه نقد رو خودت مي نوشتي.نه اينكه از يه جا ديگه كپي كني بعد هم منبع رو بنويسي.همين.
-------------------------------------------------------------------------------------
سيلوستر,
پيام خصوصي رو چك كردي؟ پس چرا جواب ندادي؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |