Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیها و پروژه های در دست تولید -> موتور بازی ما - دانلود 389 کیلوبایت
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

انجین ما
نويسنده
پيغام
drblack
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 فروردين 1387
تعداد ارسالها: 122
محل سكونت: خوب معلومه همینجا!


شنبه 26 دي 1388 - 16:22
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

به OpenAL هم یه نگاهی بندازین..

حتما. خیلی ممنون...
نقل قول:

شما به چه زبونی می نویسی؟
اگر با c++ بنویسی . یک کامپایلر c++ پیدا کن و هسته و همینطور قسمت برنامه نویسیت رو با اون ارتباط بده . ؟! البته این به نظر شما بستگی داره. اما در مورد صوت هم من زیاد سر رشته ندارم . ولی فکر کنم مطابق نیازت خودت بنویسیش بهتره.

گفتم که دات نت حالا سی شارپ و ویژوال بیسیکش زیاد فرق نمیکنه. بخواد ++C هم بنویستم مساله ای نیست. دقت کنید من نمیخوام کامپایلر ++C بنویسم. میخوام با یه زبون مثل وی بی کامپالری برای Dream script بنویسم.
البته همین زبون سطح پایین هم قابل استفاده هست.[/code]

_________________
دست یکی از اعضای بدن انسان است!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
drblack
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 فروردين 1387
تعداد ارسالها: 122
محل سكونت: خوب معلومه همینجا!


شنبه 26 دي 1388 - 23:40
پاسخ بصورت نقل قول
آقا این openal نسخه دات نتش رو پیدا کردم ولی یه مشکل داره اونم اینه که سری وابستگی (dependency) به سری کتابخونه دیگه مثال tao داره و این باعث میشه مجبور شم اونها رو هم وارد انجین کنم. شاید به طرفه نباشه. انجین فعلی برای صدا irrklang هست که سرعتش محشره.PDT_002

خوب چون گفته بودم لول ادیتور رو میزارم باید میزاشتم:
http://www.4shared.com/file/198757033/15286417/Dream_Editor_001.html


دیگه حوصله نداشتم بشینم براش doc بنویسم. الان میخوام(یعنی بعد از اینکه اینا رو نوشتم) برم گیتار هیرو بازی کنم. بعد شاید doc رو هم نوشتم. خلاصه ببینید شاید خودتون ازش سر در آوردید. ببخشید دیگه یه کم اعصاب خورد کن و داغونه به ورژنش دقت کنید.

فعلا بیخیال اسکریپت سطح بالا شدم. همون سطح پایین از سر ما هم زیاده. ولی سطح پایین سطح پایین هم نیست. شاید بتونم تا هفته دیگه یه نسخه قابل استفاده (برای ساختن یه بازی کامل) از اینجین رو سر هم کنم و بزارم.

فعلا

_________________
دست یکی از اعضای بدن انسان است!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali_Hashemi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 3 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: Earth


1 شنبه 27 دي 1388 - 01:04
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.

کار شما بسیار قابل توجه است. کاملا مشخص است که بر روی اون زحمت زیادب میکشید.
امیدوارم که ادامه پیدا کنه.هرچند تجربه هایی که در حین این کار بدست میاد خیلی بیشتر از نتیجه نهایی ارزشمند هست

من روشهایی که برای Parse کردن اسکریپت ها بکار برده بودید رو دیدم.
البته به نظرم راه درست رو پیدا کردید.
احتمالا این نکته رو خودتون میدونید , ولی همه زبانهای برنامه نویسی جهت اجرای یک عبارت , اون رو به یک عبارت Postfix یا Prefix تبدیل می کنند و راهی بجز این ندارد. و البته سریعترین راه است و الگوریتمهای این کار و بدست آوردن مقدار نهایی یک عبارت Postfix و Prefix در همه جای اینترنت وجود دارد که میتونید استفاده کنید.

برای کتابخانه صوتی , اصلا Openal رو توصیه نمیکنم, چون نیاز به خیلی فایلهای جانبی داره (همونطور که خودتون گفتید)
من از کلنگ ! هم استفاده کرده ام (Irrrklang ) ولی برای کاربردهای تجاری رایگان نیست. اگر این نکته برای شما مهم است , به شما کتابخانه کاملا رایگان audiere رو معرفی میکنم.
کار با اون به سادگی Irrrklang هست و تیم خیلی فعالی هم داره. قبلا قابل اعتماد نبود ولی نسخه های جدید اون بسیار عالی است.
http://audiere.sourceforge.net
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
drblack
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 فروردين 1387
تعداد ارسالها: 122
محل سكونت: خوب معلومه همینجا!


1 شنبه 27 دي 1388 - 13:33
پاسخ بصورت نقل قول
آقای هاشمی ممنونم که فایهای منو دانلود میکنید و پست های منو میخونید.
نقل قول:
من روشهایی که برای Parse کردن اسکریپت ها بکار برده بودید رو دیدم.
البته به نظرم راه درست رو پیدا کردید.

منظورتون اینه که کد برنامه رو دیدید یا همین پستی که اینجا گذاشتم؟

اون الگوریتم هایی هم که گفتید رو تونستم پیاده کنم ولی همونطور که گفتم در اجرای اسکریپت های عظیم سرعت خوبی نداره. پس باید کدهای اسکریپت به یه زبون سطح پایین مثل CLR تبدیل (کامپایل) کنیم که این کدهای سطح پایین به راحتی و با حداکثر سرعت توسط اسکریپت انجین اجرا میشن.

دیروز یه چیزی پیدا کردم در مورد کامپالر BASIC به CRL اگه بتونم یه دونه اپن سورسشو پیدا کنم همه چی حله.

در مورد کلنگ هم باید بگم که ما کار تجاری انجام نمیدیم. اگه خواستیم تجاریش کنیم باید یه فکر دیگه کرد. به اون audiere هم حتما یه نگاه میندازم.

_________________
دست یکی از اعضای بدن انسان است!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


1 شنبه 27 دي 1388 - 13:40
پاسخ بصورت نقل قول
اقای drblack . موتور رو نگاه کردم . خیلی جالب بود. ولی به نظرم اومد که اگر هر شئ برای خودش یک پنجره تنظیمات داشته باشه و اون موقعی که یک چیزی رو وارد می کنی فقط وارد کنه و بقیه تنظیماتش در قسمت دیگری باشه بهتره.
راستی می گم چه جوری ازش خروجی می گیرین.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
drblack
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 فروردين 1387
تعداد ارسالها: 122
محل سكونت: خوب معلومه همینجا!


1 شنبه 27 دي 1388 - 14:05
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

راستی می گم چه جوری ازش خروجی می گیرین.

متوجه منظورتون نشدم. یعنی چی که چطوری خروجی میگرین. اگه منظورت اینه که چه طوری لول ها رو توی فایل lvl ذخیره میکنیم که خوب این خیلی سادس یکی یکی اشیا رو مینویسیم توی فایل بعد فایل رمز نگاری میکنیم که کسی نفهمه PDT_002

_________________
دست یکی از اعضای بدن انسان است!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

ایده
نويسنده
پيغام
hoseinhajepor
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 11 اسفند 1387
تعداد ارسالها: 4


2 شنبه 28 دي 1388 - 01:29
پاسخ بصورت نقل قول
با عرض سلام

ادیتور رو دیدم
خیلی خیلی عالی هست
یه لحظه به یاد worldofgoo افتادم
محیطش شبیه بود
اگر داری سبک کاری 3dboys رو ادامه می دی یه سر آدرس ها بزن
http://2dboy.com/forum/index.php
http://goofans.com/download/utility/gootool
راستی
انجین اون ها رو توی محیط vb.net نوشتن
خیلی برام جالب بود
این هم یه عکس از ادیتور worldofgoo
[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


2 شنبه 28 دي 1388 - 01:40
پاسخ بصورت نقل قول
دكتر منم تاپيكتو دنبال مي كنم ولي چون ايكس ان آ رو ندارم نتونستم موتور رو اجرا كنم .
من كوچيكتر از اونم كه بخوام نظري بدم ولي براي صوت مي توني از fmod هم استفاده كني خصوصا براي اينكه مي خواي روي xbox هم بازي اجرا باشه fmod گزينه خوبيه .
البته اين مورد بر مي گرده به تجربه خودتون چون من هنوز توي اين راه تازه قدم گذاشتم و تجربه كار با sdk ها و موتورهاي زيادي رو ندارم Idea

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
drblack
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 فروردين 1387
تعداد ارسالها: 122
محل سكونت: خوب معلومه همینجا!


2 شنبه 28 دي 1388 - 10:21
پاسخ بصورت نقل قول
hoseinhajepor@ من ادیتور اونها رو ندیدم ولی حتما یه نگاه هم به اون میندازم .
من هم اینو توی vb.net نوشتم. و دیگه اینکه این ادیتور هنوز خیلی کار داره.

آشکان جان(این حرفا چیه شما استاد مایی) ایکس ان آ شش یا هفت مگابات بیشتر نیست. در ضمن فکر کنم بدون اون هم اجرا بشه. یکی از بچه ها گفت ایکس ان آ رو نداشته ولی اجرا شده. حالا شما .نت 3.5 رو نصب کن شاید اجرا شد. چون اون دوتا dll ایکس ان آ رو همراه برنامه گذاشتم.

در مورد کراس پلتفرم بودن:
این ایده ای بود که چندین سال پیش داشتم ولی اون موقع نمیتونستم به فکر عملی کردنش باشم. ولی حالا میتونم این کار رو بکنم.

خوب حالا این ایده چیه؟ خوب برای اجرای بازیهای ساخته شده با این موتور تنها چیزی که نیازه یه فایل اجرایی مناسب برای اون محیطه و کدهای خود بازی چون اسکریپت هستن همه جا اجرا میشن. بیشتر توضیح میدم. فرض کنید ما با استکریپت ها یه بازی رو ساختیم حالا برای اینکه این بازی روی گوشیهای تلفن همراه متداول اجرا بشه من (یعنی سازنده موتور) باید یه نسخه اجرایی J2ME بسازم. یعنی برنامه ای با J2ME بنویسم که بتونه اسکریپت های موتور رو بخونه و اجرا کنه و دیگه همین. برای هر پلتفرم یه نسخه از دیگه از انجین باید نوشته بشه. مثلا برای لینوکس یا مک یا دیگه نمیتونیم از XNA استفاده کنیم پس باید انجین گرافیکی رو عوض کنیم (فعلا SDL مد نظرم هست) و همینطور الی آخر...
امیدوارم که متوجه فلسفه ( Confused ) شده باشید.

یه تقاضا :
بچه ها (مخصوصا اونهایی که قبلا با ابزارهای این چنینی (مثل گیم میکر) کار کردن) اگه چیزی به نظرتون میاد که توی ادیتور یا انجین قرار داده بشه حتما بگید. مثلا من خودم همیشه میخواستم بتونم دوربین رو توی گیم میکر بچرخونم یا زوم کنم. که این قابلیت رو توی موتور اضافه کردم.

راستی... یه الگوریتم جدید برای parse کردن عبارت ها پیدا کردم... Very Happy

_________________
دست یکی از اعضای بدن انسان است!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


2 شنبه 28 دي 1388 - 11:11
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

ایکس ان آ شش یا هفت مگابات بیشتر نیست. در ضمن فکر کنم بدون اون هم اجرا بشه. یکی از بچه ها گفت ایکس ان آ رو نداشته ولی اجرا شده. حالا شما .نت 3.5 رو نصب کن شاید اجرا شد. چون اون دوتا dll ایکس ان آ رو همراه برنامه گذاشتم.

خيلي دوست دارم انجين رو ببينم پس حتما امتحان مي كنم . Arrow

نقل قول:

بچه ها (مخصوصا اونهایی که قبلا با ابزارهای این چنینی (مثل گیم میکر) کار کردن) اگه چیزی به نظرتون میاد که توی ادیتور یا انجین قرار داده بشه حتما بگید. مثلا من خودم همیشه میخواستم بتونم دوربین رو توی گیم میکر بچرخونم یا زوم کنم. که این قابلیت رو توی موتور اضافه کردم.

به نظر من زبان اسكريپتيش رو تكميل كن چون يكي از چيزهايي كه باعث شده هنوز از گيم ميكر استفاده كنم زبان اسكريپتيشه .
حالا تا وقتي اديتور و انجينت رو نبينم بيشتر نمي تونم پيشنهاد بدم چون ممكنه توي انجينت باشه و گرنه پيشنهاد زياد دارم PDT_002

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |