Pswin متخصص ساخت بازی
تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385 تعداد ارسالها: 261 محل سكونت: پشت کامپیوترم
4 شنبه 21 بهمن 1388 - 00:42 |
|
|
اصولا از نظر سرعت بیت روشهای تفوت چشم گیری نیستش اما یه نکته خیلی مهم تر هستش و اون اینه که خیلی وقتها موارد دیگه مثل SDL , GLUT تا آپدیت بشن طول میشکه (با ویرایشهای چدیدتر OpenGL و یا ویندوز سازگار بشن) و همینطور ساپورت خیلی کمتری نسبت به توابع API دارنو مثلا شما به راحتی میتونید توسط API win32 همه کلیدهای صفحه کلید رو مثل کلیدهای مولتی مدیا کنترل کنید اما این در مورد GLUT صادق نیستش. و یا اینکه شما داخل win32 api میتونید با یونی کد هم کار کنید ولی بازهم داخل GLUT به مشکل بر می خوردید.
از طرف دیگه بعضی از کتابخونه ها و یا توابع تنها (میشه گفت) با توابع ویندوز کار میکنن که نمونه اون توی آموزشهای nehe برای ساختن فونت هستش که اگر بخوایین اینکار رو با sdl و یا glut انجام بدین به یه معذل بزرگ برخورد میکنین.
اگر به قضیه از یه جنبه دیگه نگاه کتید متوجه میشید که win32 api و یا api window (x window( پیچیده هستن. و کار با اونها مشکله اما بر عکس SDL و glut خیلی راحت هستن. و تازه با همه سیستم عاملهای معروف هم سازگارن اما اگر شما با win32 api کار کنید دیگه برنامتون روی لینوکس اجرا نمیشه.
کلا از نظر تکنیکال استفاده از توابع API سیستم عامل پیشنهاد میشه. |
_________________ سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28 |
|