Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> سوال و جواب (کد نویسی جاوا اسکریپت)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5 ... 162, 163, 164  بعدي

نويسنده
پيغام
SMOKE_UNITY
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 4 شنبه 14 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 229


3 شنبه 25 اسفند 1388 - 22:23
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3Dوfantasy.gamer از هر دو شما تشکر می کنم در مورد collider بازی خیلی سنگین می شد و با حرکت موس , حرکت اسلحه خیلی سخت می شد .
unity3dجان حتما باید اسلحه کو چیک باشه مثلا rpg رو من چه چوری کوچیک کنم نمیشه Character Controller رو بزرگ کردد من خودم این کار رو کردم خوب از اب در او مد ولی فکر می کنم در کارهای بعدی مثل عبور از در و ... دچار مشکل بشم در هر صورت من جواب سوالم رو گرفتم و از هردوی شما تشکر می کنم

PDT_001

_________________
خدايا ميترسم از صورت هايي كه لبخند ميزنند اما نگاه مهرباني ندارند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
hamedpooya
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 17 آذر 1384
تعداد ارسالها: 78


3 شنبه 25 اسفند 1388 - 23:21
پاسخ بصورت نقل قول
fantasy.gamer جان ممنون که جواب میدی . ببین منظورم این بود که اگه توی محدوه خاصی مثلا توی یک اتاق بودم کلید فوق عمل کنه برای همین میخواستم از ontriggerenter استفاده کنم . و وقتی از اتاق اومدم بیرون دیگه عمل نکنه . حلا دستور فوق رو میشه مثلا به کف اتاق نسبت داد ولی برای اون قسمت که کلید رو میزنیم و دستور اجرا میشه رو باید برم کدت رو توی اون فانکشن بزارم ببینم میشه یا نه . بازم ممنون از لطفت ببین خودت تا حلا همچین چیزی واست پیش اومده
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


4 شنبه 26 اسفند 1388 - 09:18
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
unity3dجان حتما باید اسلحه کو چیک باشه مثلا rpg رو من چه چوری کوچیک کنم نمیشه Character Controller رو بزرگ کردد من خودم این کار رو کردم خوب از اب در او مد ولی فکر می کنم در کارهای بعدی مثل عبور از در و ... دچار مشکل بشم


نه Character Controller رو نباید بزرگ کنی چون همونطور که گفتی یه مشکلاتی پیش می آد ... شما هر اسلحه ای رو حتی rpg رو به هر اندازه میتونی کوچیک کنی و مشکلی پیش نمی آد ، چون زاویه دید بازیکن اول شخص هست و اصلا متوجه اندازه اسلحه نخواهد شد ( اسله رو وقتی کوچیک می کنی به دوربین نزیکترش هم بکن )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2984
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 26 اسفند 1388 - 09:49
پاسخ بصورت نقل قول
@ SMOKE_UNITY,

می تونین با ایجاد یک لایه جدید + یک دوربین جدید، که دوربین جدید فقط لایه آر پی جی رو رندر می کنه و از نظر عمق، در سطح بالاتری نسبت به دوربین اصلی قرار داره، و همچنین، فرزند دوربین اصلی هم هست، این مشکل رو برطرف کنین.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mhrn
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 29


4 شنبه 26 اسفند 1388 - 15:13
پاسخ بصورت نقل قول
fantasy.gamer نوشته:
نمی دونم اسم هم میشه یا نه
ولی شمارش بنویسی حله دیگه

داداش شماره هر صحنه رو از كجا بفهميم؟؟
به ترتيب اينكه ساخته شدن شماره گذاري ميشن؟؟
مطمئني كه نبايد اسم رو بنويسيم؟؟
ممنون ميشم جواب بدي
ممنون ميشم كه هميشه جوابم رو ميدي
ممنون Embarassed Surprised
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Fantasy.Gamer
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آذر 1388
تعداد ارسالها: 278
محل سكونت: کنار کامپیوتر


4 شنبه 26 اسفند 1388 - 15:52
پاسخ بصورت نقل قول
mhrn نوشته:
fantasy.gamer نوشته:
نمی دونم اسم هم میشه یا نه
ولی شمارش بنویسی حله دیگه

داداش شماره هر صحنه رو از كجا بفهميم؟؟
به ترتيب اينكه ساخته شدن شماره گذاري ميشن؟؟
مطمئني كه نبايد اسم رو بنويسيم؟؟
ممنون ميشم جواب بدي
ممنون Embarassed Surprised

خودت باید انتخاب کنی
file>build setting 
اگر روی گزینه ی add current کیلک کنی خودش شماره گذاری می کنه ولی
بهتره صحنه هات و تو پنجره ای که باز شده درگ کنی
كد:
ممنون ميشم كه هميشه جوابم رو ميدي

خواهش می کنم وظیفمه Razz

_________________
هیچ وقت دعا نکن جای دیگران باشی زیرا در اینصورت جای تو خالی می ماند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ehsan_designer
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 4 ارديبهشت 1387
تعداد ارسالها: 48
محل سكونت: روياهام


5 شنبه 27 اسفند 1388 - 20:09
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون براي turque كه كمكم كردين
حالا يه چيز ديگه keyreleas نداره ؟ يا keypress

حيچي ديگه keyprees يا keyreleas رو 100% داره اما چطوري بايد كدشو نوشت keypress(stay(
رو كه داره
كد:
if input.getkey.(keycode.a)
{
}


اما براي keypress و keyreleas چيزي پيدا نكردم


اين نامه توسط ehsan_designer در 5 شنبه 27 اسفند 1388 - 20:43 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Fantasy.Gamer
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آذر 1388
تعداد ارسالها: 278
محل سكونت: کنار کامپیوتر


5 شنبه 27 اسفند 1388 - 20:31
پاسخ بصورت نقل قول
كد:
if (Input.GetKeyDown ("w"))

این کد یعنی همون keypress
كد:
if (Input.GetKeyUp ("space"))

اینم یعنی همون keyrelease
حالا برای اینکه بقیه کاربرا منظورم رو نفهمیدن توضیح می دم.
کد اول یعنی اینکه
وقتی که کلید w زده شد فقط یه بار اجرا بشه
کد دوم یعنی اینکه
وقتی دستمون از روی space رها شد اجرا بشه
یعنی بر عکس هم دیگه ان
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
یه سوال هم خودم می خوام بپرسم
من میخوام بدونم در فاصله ی 10 متری نسبت به کاراکتر مثلا دیواری وجود داره یا نه.
باید چیکار کنم؟
ممنون Laughing

_________________
هیچ وقت دعا نکن جای دیگران باشی زیرا در اینصورت جای تو خالی می ماند!


اين نامه توسط Fantasy.Gamer در جمعه 28 اسفند 1388 - 15:02 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
sadegh1993
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 20 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 131


جمعه 28 اسفند 1388 - 17:27
پاسخ بصورت نقل قول
من میخوام اون کد معرفی شده برای ساخت بازی بالانس رو یه کاری کنم که سرعت بازی چه در ادیتور چه در خود بازی یکسان باشه باید چه کار کرد منظورم این کد است:

var Speed:float;
function Update()
{
if (Speed>0)
{
if (Input.GetAxis("Horizontal")>0)
{
rigidbody.AddForce(Vector3.right*Speed);
}
if (Input.GetAxis("Horizontal")<0)
{
rigidbody.AddForce(Vector3.left*Speed);
}
if (Input.GetAxis("Vertical")>0)
{
rigidbody.AddForce(Vector3.forward *Speed);
}
if (Input.GetAxis("Vertical")<0)
{
rigidbody.AddForce(Vector3.forward*(-(Speed)));
}
}

خواهش میکنم کمک کنید! در time.delitatime اسپیدام را ضرب کردم اما ارور داد و فایده ای نداشت!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Fantasy.Gamer
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آذر 1388
تعداد ارسالها: 278
محل سكونت: کنار کامپیوتر


جمعه 28 اسفند 1388 - 18:47
پاسخ بصورت نقل قول
sadegh1993 نوشته:

خواهش میکنم کمک کنید! در time.delitatime اسپیدام را ضرب کردم اما ارور داد و فایده ای نداشت!

عزیزم
خوب کامل جواب بده
فیکسد آپدیت تست کردی؟ چی شد؟ بهتر شد؟
نباید ارور بده
كد:
rigidbody.AddForce((Vector3.left*Speed)*Time.deltaTime);

اینجوری ضرب کن.
در ضمن یادت باشه مقدار اسپیدت رو باید چندین برابر کنی .

_________________
هیچ وقت دعا نکن جای دیگران باشی زیرا در اینصورت جای تو خالی می ماند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 164 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5 ... 162, 163, 164  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |