Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> سوال و جواب (مسائل متفرقه)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5 ... 88, 89, 90  بعدي

نويسنده
پيغام
hamedpooya
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 17 آذر 1384
تعداد ارسالها: 78


شنبه 4 ارديبهشت 1389 - 20:12
پاسخ بصورت نقل قول
يونيتي جان ممنون مشكل پيوت هم حل شد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
adibadm
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 24 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 19


1 شنبه 5 ارديبهشت 1389 - 17:54
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان.
كسي از تولز External lightmapping كه تو سايت يونيتي هستش استفاده كرده.من هركاري مي كنم error مي ده. مي گه Fbx Importer ورژنش پايينه من 4-5 نوع از جديدترين ورژن ها رو دانلود كردم. اما بازم error جديدي مده. اگه دوستان كسي امتحان كرده لطفا بگين مشكل داره يا مشكل از منه.
از 3d max 2008-2009-2010 استفاده كردم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 5 ارديبهشت 1389 - 18:14
پاسخ بصورت نقل قول
adibadm, نه من كه امتحان كردم مشكل نداره ... من از مكس 2009 استفاده ميكنم
حالا ارور چي ميده ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hasanisakhani
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 26 فروردين 1388
تعداد ارسالها: 20


2 شنبه 6 ارديبهشت 1389 - 07:50
پاسخ بصورت نقل قول
ممکنه از دایرکت ایکس ات باشه. اگه داری آپ دیتش کن.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
adibadm
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 24 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 19


2 شنبه 6 ارديبهشت 1389 - 16:24
پاسخ بصورت نقل قول
مكس 2009 و يونيتي 2.6 تازه نصب شده.
وقتي توي اكسترنال لايت مپ سكانس رو اكسپورت مي كنم مكس رو باز ميكنه اما ارور مي ده كه ورژن fbx importer پايينه.

از سايت autodesk آخرين ورژن fbx رو دانلود كردم. بعد از نصب اين با ر اين ارور رو مي ده.

UNknow system exeption
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
hamed_benz
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 27 آبان 1388
تعداد ارسالها: 307
محل سكونت: شاهین شهر جوووووون


5 شنبه 23 ارديبهشت 1389 - 08:02
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به تمام دوستان عزیزم.
واقا من رو ببخشید اگه سوالام آسونه ، ولی من واقا توی یونیتی تازه کارم واین طلاعات رو نیاز دارم ، چون دیدم اگه سوالا بی مورد و آسون باشه شدید برخورد مبشه با سوال کننده. امیدوارم به جوونیم من رو ببخشید.

اولین سوالم اینه که : یک اکتور طراحی کردم و میخوام یک دمو سوم شخص بسازم ، اما نفهمیدم باید چه جوری اکسپورت بگیرم. توی سمپلها که دیدم که fbx هست ، اما مال من فقط یک فایل میشه که سکانس ها هم درون همون فایل هست
ولی توی سمپل به اسم هر سکانس یک فایل fbx هم هست ؟

دوم این که میخوام وقطی اکتور به مثلا یک درب نزدیک شد ، سکانس باز شدن درب اجرا بشه. هم بحث این هست که باز نوع فایل درب که باید اکسپورت بگیرم چه جوری باشه و هم تابع اجرا کردن یک سکانس که باید هنگام کالیژن انجام بشه؟
البته باید قبل از برخورد درب باز بشه ، کسی تابعی داره ؟

یه سوال دیگه هم این که تریگر چیه و تو یونیتی چه جوری باید باش کار کرد ؟

اگه لطف کنین و جواب من رو بدین خیلی ممنون میشم ، یا حتی اگه در مورد این موضوع رفرنس یا مطلب خاصی وجود داره معرفی کنید که دیگه شرمندم کردین، کلا در مورد بازی های سوم شخص در یونیتی.
توی هلپ تاب زدم ولی کمی هلپ یونیتی گنگ بود.

Embarassed
دوستان مشکل اول رو توی هلپ پیدا کردم ، ولی دومی رو نفهمیدم چه جوریه ؟؟؟؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
flyman
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 مهر 1388
تعداد ارسالها: 569


5 شنبه 23 ارديبهشت 1389 - 14:33
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
همونطور که می دونید یونتی قابلیت رندر شعاعی داره
یعنی هرچیزی که توی یک شعاع خاص نسبت به پلیر قرار داشته باشند رو لود می کنه
چطوری میشه این شعاع رو از بین برد یا افزایش داد؟

_________________
آی دی من در یاهو اینه:
silverman2142
هروقت هرکس سوال داشت منو add کنه!
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
به وبلاگ من یه سر بزنید:
www.Silverman.ir
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
مقام دوم افرینش های دانش آموزی نخستین جشنواره ی بین المللی بازی های رایانه ای : رسام:فصل اول
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=6028
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 23 ارديبهشت 1389 - 22:01
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

نقل قول:
دوم این که میخوام وقطی اکتور به مثلا یک درب نزدیک شد ، سکانس باز شدن درب اجرا بشه. هم بحث این هست که باز نوع فایل درب که باید اکسپورت بگیرم چه جوری باشه و هم تابع اجرا کردن یک سکانس که باید هنگام کالیژن انجام بشه؟
البته باید قبل از برخورد درب باز بشه ، کسی تابعی داره ؟


در مورد فرمت مدلهايي كه ميتوني استفاده كني اين قسمت از manual رو بخون :
Unity Manual > FAQ > How do I import objects from my 3D app

نقل قول:
یه سوال دیگه هم این که تریگر چیه و تو یونیتی چه جوری باید باش کار کرد ؟


توي بازي گاهي اوقات نياز هست كه شما يك اتفاق ( يا هر چيز ديگه اي ) رو فقط توي يك محدوده خاصي انجام بديد يا ...
براي اينكه اين فضا/محدوده رو ايجاد كنيد نياز به Trigger داريد ...
نحوه كارباهش هم كه مشخصه يك Collider به آبجكت اضافه ميكنيد و مقدار is trigger رو فعال ...

نقل قول:
همونطور که می دونید یونتی قابلیت رندر شعاعی داره
یعنی هرچیزی که توی یک شعاع خاص نسبت به پلیر قرار داشته باشند رو لود می کنه


رندر شعاعي ؟! Shocked
اگه منظورتون near clip و far clip هست ، که خب این مفاهیم تو Opengl و D3D هم وجود داره ( و ربطی به قابلیت انجین نداره و توی همه انجینها هم هست )

نقل قول:
چطوری میشه این شعاع رو از بین برد یا افزایش داد؟


از بین که نمیشه برد ! ولی خب میتونی مقدار far clip رو متناسب با بازیت افزایش بدی ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hamed_benz
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 27 آبان 1388
تعداد ارسالها: 307
محل سكونت: شاهین شهر جوووووون


5 شنبه 23 ارديبهشت 1389 - 22:44
پاسخ بصورت نقل قول
واقا تشکر Unity جان ، واقا کمک کرد.

پس تصورم درست بود ، چون میخواستم با تریگر درب رو باز کنم ، اما واسه این کار باید رخ دادن تریگر رو بفهمم ( وارد اون محیط شدن ) و سکانس درب رو اجرا کنم.

چه تابعی رخ دادن تریگر رو مشخص میکنه ؟

با چه تابعی سکانس درب رو اجرا کنم ؟

ممنونم ، خیلی زیاد.

فکر میکنم منظور شما از رندر شعاعی همون Z-Bufer باشه که خوب همونطور که گفتن ربطی به موتور بازی نداره و زیاد کردنش باعث افت سرعت بازیت میشه، چون سعی میکنه آبجکت های دور رو هم با کیفیتی خوب رندر کنه که سربار میشه .


اين نامه توسط hamed_benz در 5 شنبه 23 ارديبهشت 1389 - 22:48 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
flyman
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 مهر 1388
تعداد ارسالها: 569


5 شنبه 23 ارديبهشت 1389 - 22:45
پاسخ بصورت نقل قول
از بین که نمیشه برد ! ولی خب میتونی مقدار far clip رو متناسب با بازیت افزایش بدی ...

میشه بیشتر توضیح بدی؟

_________________
آی دی من در یاهو اینه:
silverman2142
هروقت هرکس سوال داشت منو add کنه!
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
به وبلاگ من یه سر بزنید:
www.Silverman.ir
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
مقام دوم افرینش های دانش آموزی نخستین جشنواره ی بین المللی بازی های رایانه ای : رسام:فصل اول
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=6028
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 90 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5 ... 88, 89, 90  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |