Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> ملاكهاي انتخاب موتور بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
Takavar
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 6 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: تكاور آباد


5 شنبه 1 ارديبهشت 1384 - 08:01
پاسخ بصورت نقل قول
شروع كردن پروژه هاي بزرگ مثل موتور هاي بازي در حال حاظر بنظر من اشتباهه.
ببنيد ... براي كارهاي حجيم ما نياز به تجربه بيشتر داريم و افراد بيشتر.
يه سايت پرشين ديزاينر با 15 - 20 تا عضو فعال كافي نيست! براي همين من با ايده موتور هاي آماده موافقم .

اصلا چه جوري حرفي براي گفتن در سطح حرفه اي داشته باشيم وقتي كه هنوز يك جمع غير حرفه اي محكم نداريم؟ بايد يه كاري را به اتمام برسانيم و خودمان را ثابت كنيم. بعد بشينيم و ببنيم كه چند نفر به سمت ما ميان.
من يه ماه پيش چند تا مصاحبه با گرافيك كارهاي حرفه اي رو ميخوندم . خيلي از اين افراد در جواب اينكه چي باعث شد كه اين راه رو پيش بگيريد فيلم هايي مثل Star wars رو ميگفتند.

كار خوب خودش رو تبليغ ميكند. اندازش فعلا اونقدر مهم نيست. چون توانايي اش هنوز نيست.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
اسحاق
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 8 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 561
محل سكونت: تهران


5 شنبه 1 ارديبهشت 1384 - 10:57
پاسخ بصورت نقل قول
sepul نوشته:
در ضمن ما بايد سعی کنيم که صاحب تکنولوژی باشيم ، نه استفاده کننده، engine نوشتن کار سخت و زمان بری هست ولی در مدت زمان تاثيراتش معلوم مي شه، وقتی يک تيم يک engine رو از پايه طراحی می کنه کاملا به اون آشناست ، می تونه feature های جديد بهش اضافه کنه ، optimize کنه و در اصل صاحب اون تکنولوژی هست و می تونه ايده های جديد رو روش اجرا کنه.


در رابطه با موتورهاي open source چي؟ نميشه اينكارها رو انجام داد؟
به نظر من وقتي كسي در حال كار كردن با يه موتور open source مثل همين irrlicht هست بايد كاملا احساس كنه كه صاحب اونه و اصلا ترس به خودش راه نده.

_________________
!؟!

اسماعيل رادپور
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
sepul
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 5 شنبه 24 دي 1383
تعداد ارسالها: 41
محل سكونت: tehran


5 شنبه 1 ارديبهشت 1384 - 14:21
پاسخ بصورت نقل قول
مساله يادگيری ه، اگر ما چيزی رو خودمون نسازيم هيچ وقت هم اونو ياد نمی گيريم پس در واقع هيچی نداريم، همين irrlicht رو چند نفر و با چه بودجه ای ساختن ؟
وقتی يک کار سختی رو شروع کنيم قطعا شکست های زيادی داره و هميناست که آدم ياد مِی گيره و گرنه دونستن اينکه فلان engine چه الگوريتمی رو پياده کرده چيزی رو درست نمی کنه.
john carmack و tim sweeny عقيده دارند که تيم ها رو بايد تا حد امکان کوچک نگه داشت و همينجور الکی آدم استحدام نکرد.
در ضمن راجع به چيزی که تکاور گفت که ما هنوز يک جمع حرفه ای نداريم . فکر می کنی يک جمع حرفه ای با کار کردن روی engine هايي که بقيه ساختن بوجود مياد؟ کسی که از اول حرفه ای نبوده ، از صفر شروع کرده و کلی به در و ديوار خورده تا بالاخره ياد گرفته.
به هر حال من اصلا عقيده ندارم که اول خودمان را ثابت کنيم بعد قوی می شويم ، چون وقتی از اول base کار اشتباه باشه هيچ وقت به اون مرحله نمی رسيم که حتی بتونيم خودمون رو ثابت کنيم. اگر قرار بود همه Developer های معروف اينجوری باشن خوب هيچ وقت هم به اين مرحله نمی رسيدن.
id software يک گروه دو نفره بود و از هيچی شروع کردن ، mat sweeny و همکارش هم فقط دو نفر بودن و با هم unreal engine رو طی چند سال نوشتن و حالا به اينجا رسيدن.
در ضمن open source بودن اصلا دليل بر مالکيت کد نيست، firefox browser هم open source هست و چند مليون خط کد داره ، شما دانلودش کنی می تونی بگی اين ماله منه ؟ اگر بعدا خواستی يک tech جديد به برنامه اضافه کنی اينقدر روش مسلط هستی که بتونی اينکارو انجام بدی ؟ وقتی اصلا نمی دونی در core اين engine دقيقا چی می گذره و حتی چون خودمون از اول از چيزهای آماده استفاده کرديم هيچ وقت اونقدر مهارت نداريم که بتونيم مثلا تغييری توی الگوريتم ها بديم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
كنجكاو
مدیر پروژه
مدیر پروژه


تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: نپتون-زمين


5 شنبه 1 ارديبهشت 1384 - 14:43
پاسخ بصورت نقل قول
@sepul:
نقل قول:
به نظر من اگر می خواهيم توی صنعت گيم حرفی برای گفتن داشته باشيم، سراغ هر نوع engine آماده رفتن کاملا بيهوده است .


نقل قول:
من دقيقا نمی دونم هدفمون چی هست. آيا می خواهيم سريع يک دموی تکراری و مسخره با استفاده از engine های مفتی آماده مثله irrlicht درست کنيم تا بين دوستان و آشنايان مطرح بشيم يا يه پولی از يه جای در و پيت دولتی به جيب بزنيم ؟


به هيچ وجه قصد توهين ندارم اما شما واقعا علاوه بر كم صبر بودن (عجول Wink ) كمي هم كم لطفي مي كنيد!

دقت داشته باشيد كه در داخل ايران هيچ گونه كلاس حرفه اي چه در زمينه گرافيك كامپيوتري و چه در زمينه برنامه نويسي هاي مربوطه وجود ندارد و تمام دوستان و عزيزاني كه در اين سايت مشغول به فعاليت مي باشند از روي عشق و علاقه و با هزينه شخصي و در وقت هاي اضافه خود در اين زمينه فعاليت هايي انجام مي دهند كه به نظر بنده بسيار بسيار با ارزش است!

تا آنجايي كه بنده اطلاع دارم هدف ما فعلا فقط و فقط يادگيري و تهيه منابع اطلاعاتي براي همه علاقه مندان مي باشد تا ان شاء الله روزي به اين تكنولوژي دست پيدا كنيم...(لا اقل هر چيز ديگري هم كه باشد فعلا پول در آوردن نيست!)

توجه داشته باشيد كه نوشتن مقالات پيچيده و عالي، آرزوي هر كودكي است كه عاشق نويسندگي مي باشد. اما در كلاس اول و دوم راهي بجز نوشتن،- نوشتن كه چه عرض كنم، نقاشي كردن- خطوط تكراري و مسخره نيست و هر گونه تلاشي براي رسيدن به آن هدف(مقاله نويسي) در اين زمان يعني ابتداي راه، بيهوده است و چيزي جز خيالبافي نيست!

نقل قول:
خيلی ها عقيده دارند که "چرخ رو چرا دوباره اختراع کنيم" ، مساله اينه که چرخ رو لازم نيست اختراع کنيم ، چرخ رو دوباره می سازيم اما با طراحی خودمون.


نكته بسيار خوبي است. خيلي ممنون Surprised

نقل قول:
توی اروپا کلی شرکتهای کوچک بودن که از صفر و با بودجه کم شروع کردن و گيم های عالی با engine های خودشون بيرون دادن. CryTek-FarCry، Rockstar games - GTA، O3Games- Riddick، Remedy - Max Payne و الان صاحب ايده و تکنولوژی هستند.


متوجه منظور شما هستم اما قاعدتا منظورتان از صفر و با بودجه كم مثل وضع ما نيست! بخاطر اينكه همين شركت هايي كه نام برديد با هزينه اي كمتر از بقيه شركت ها (نه با بودجه كم، بلكه كمتر) فعاليت كرده و (بعضا) مي كنند.

مثلا تا آنجايي كه مطلع هستم همين ريديك از موتور دوم 3 استفاده مي كند نه از موتور ريديك!

براي ساخت مكس پين ساعت ها وقت صرف كار بر روي تك تك موارد موجود شده تا همه چيز از نظر بازي كن عالي به نظر برسد. (داستان، صدا، افكت ها، مخصوصا طراحي نيويورك و تمام مواردي كه بهتر از من مي دانيد.)

CryTek هم تازه كار نيست و فكر مي كنم يكي از اولين NormalMapper ها PolyBump اين شركت باشد كه براي !3dsmax3 عرضه شد؛ زماني كه مكس 3 آمده بود خيلي ها حتي اسم Normal Map را هم نشنيده بودند! در صورتي كه اين شركت اين نرم افزار را براي اين نسخه قديمي بيرون داد، آن هم با تكنيك Projection كه حتي در مكس 6 هم وجود ندارد و تازه در نسخه هفتم 3dsmax نرمال مپ با تكنيك پروجكشن مدل بر روي مدل ديگر عرضه شده!

از شما دوست عزيز خواهشمندم به تلاش هاي اين بزرگواران احترام بگذاريد (منظورم اين نيست كه اين كار را نمي كنيد!) و شما هم در صورت تمايل دانسته هايتان را با ما در ميان بگذاريد تا روزي شاهد قد برافراشتن ايرانيان در اين صنعت عظيم باشيم...

برايتان آرزوي موفقيت مي كنم و اميدوارم باعث رنجش خاطر شما نشده باشم!
-موفق باشيد.

تكاور جان،
شما يكي از افرادي هستيد كه بخاطر استقامت و روحيه مبارزه طلبي، برايتان احترام بسيار زيادي قائل هستم، شما حتي باعث شديد تا بنده با وجود اطلاعات ناچيز، علاقه خاصي به شركت در بحث هاي اين سايت پيدا كنم. (در واقع تنها سايت فارسي زبان كه در آن عضويت دارم-متاسفانه Neutral -)

مطمئنا مساله اي كه باعث تندي لحن شما در بعضي از پست هايتان مي شود عجول بودن و نا آشنا بودن خيلي از دوستان(منظور من آقاي sepul نيستند!) با مراحل ساخت چنين نرم افزارهايي است. بنابر اين اولا دومرتبه براي شما و دوستانتان در troya آرزوي موفقيت مي كنم همينطور از شما بخاطر پي گيري مجدد مساله (با توجه به تصميم قبليتان) تشكر مي كنم و صميمانه در خواست مي كنم تا در راهنمايي ديگر دوستان كمي صبورتر باشيد. (هر چي نباشه شما مدير هستيد و ما... Surprised )

باور كنيد من پدربزرگ نيستم Mr. Green و قصد نصيحت هم ندارم Sad
-موفق باشيد.


همانطور كه اسحاق جان اشاره كردند يكي از دلايل اصلي وجود نرم افزارهاي منبع كد باز همين است كه شما علاوه بر صرفه جويي در وقت و هزينه آزادي عمل هم داشته باشيد. در واقع به اين ترتيب مي توان گفت كه گروه هايي از راه دور بر روي پروژه هايي با اهداف مشترك مشغول به كار مي شوند. مثلا شما (sepul) تصور كنيد كه Irrlicht توسط اعضا و برنامه نويسان همين سايت درست شده و شما هم عضو اين سايت هستيد و تازه به گروه ملحق شده ايد و مي خواهيد به تيم برنامه نويسان بپيونديد و موتور را بهبود بخشيد و يا با آن، برنامه اي را كه گروه از شما مي خواهد بنويسيد پس مجبور هستيد تا خودتان را با اين تيم و موتورش وفق دهيد.(البته اگر قصد همكاري داريد) پس بايد از امروز شروع كنيد و كدهاي موتور را خط به خط بخوانيد تا با موتوري كه گروه انتخاب كرده است آشنا شويد و بتوانيد در گروه بمانيد. Very Happy

در واقع كارهاي حرفه اي هم دقيقا به همين صورت هستند و اين اعضاي گروه هستند كه بايد خودشان را با كل گروه مطابق گردانند! مگر اينكه قصد داريد تا به تنهايي كار يك گروه را بكنيد!!! مثلا اگر يك گرافيست هستيد و در جايي از كار گروه مطمئن است يا به دلائلي مي خواهد تا شما قسمتي از كار را با نرم افزاري بغير از نرم افزاري كه به آن تسلط كامل داريد بسازيد توصيه مي كنم بپذيريد و كار با آن نرم افزار را به سرعت فرا بگيريد!(البته معمولا چنين اتفاقي نخواهد افتاد، اما شايد هم بيفتد Idea )

-موفق باشيد.

_________________
!Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


5 شنبه 1 ارديبهشت 1384 - 15:58
پاسخ بصورت نقل قول
كنجكاو عزيز از صحبتهات خيلي لذت بردم .
اگر كسي در اجراي دموي موتور opensteer مشكل داره مي تونه به من email بزنه .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 1 ارديبهشت 1384 - 19:20
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

كنجكاو عزيز از صحبتهات خيلي لذت بردم


من هم همینطور...

نقل قول:

اگر كسي در اجراي دموي موتور opensteer مشكل داره مي تونه به من email بزنه


میثم جان

میگم اگه وقت کردی یه مقاله در این باره بنویس...




علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
sepul
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 5 شنبه 24 دي 1383
تعداد ارسالها: 41
محل سكونت: tehran


5 شنبه 1 ارديبهشت 1384 - 22:39
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
به هيچ وجه قصد توهين ندارم اما شما واقعا علاوه بر كم صبر بودن (عجول Wink ) كمي هم كم لطفي مي كنيد!

کا ملا درست است ببخشيد ، نبايد همچين post ای را در يک همچين جايی می زدم، حداقل سايت ای که بايد اينکارو می کردم بايد مربوط به game developing و c++ programming باشه .

نقل قول:
دقت داشته باشيد كه در داخل ايران هيچ گونه كلاس حرفه اي چه در زمينه گرافيك كامپيوتري و چه در زمينه برنامه نويسي هاي مربوطه وجود ندارد

باز هم درست است ما در ايران "چگونه در 21 روز بازی ساز شويم" نداريم. اگر کلاس آموزشی بود حتما يه چيزی می شديم.
نقل قول:
مثلا تا آنجايي كه مطلع هستم همين ريديك از موتور دوم 3 استفاده مي كند نه از موتور ريديك!

http://www.o3games.com
نقل قول:
براي ساخت مكس پين ساعت ها وقت صرف كار بر روي تك تك موارد موجود شده تا همه چيز از نظر بازي كن عالي به نظر برسد.

مکس پين رو يک گروه کوچک فنلاندی ساخت و جز independent games بود یعنی بودجه محدودی داشت.
نقل قول:
CryTek هم تازه كار نيست

آن موقه که Crytek اين گيم را بيرون داد يک شرکت کاملا غير مطرح بود و کسی آنرا نمی شناخت درست مثله serious sam که اينها هم جز independent developer ها بودن.
نقل قول:
از شما دوست عزيز خواهشمندم به تلاش هاي اين بزرگواران احترام بگذاريد

معذرت می خواهم ، به کسی بی احترامی نکردم.
نقل قول:
مطمئنا مساله اي كه باعث تندي لحن شما در بعضي از پست هايتان مي شود عجول بودن و نا آشنا بودن خيلي از دوستان(منظور من آقاي sepul نيستند!) با مراحل ساخت چنين نرم افزارهايي است.

بسيار خواهش می کنم و می دانم که شما قطعا با من نبوديد lol
نقل قول:
مثلا شما (sepul) تصور كنيد كه Irrlicht توسط اعضا و برنامه نويسان همين سايت درست شده و شما هم عضو اين سايت هستيد و تازه به گروه ملحق شده ايد و مي خواهيد به تيم برنامه نويسان بپيونديد

متاسفانه من چنين تصوری عمرا نمی کنم.
نقل قول:
باور كنيد من پدربزرگ نيستم Mr. Green و قصد نصيحت هم ندارم

بله کاملا باور می کنم ، اينها بيشتر نصيحتهای برادرانه است !
نقل قول:
موفق باشيد.

قربان شما ، من هم همچنين ولی کلا جوابهای دندان شکنی داديد و من کاملا متقاعد شدم، متاسفانه کارهای نصفه امو نمی تونم ول کنم و سراغ irrlicht برم. من هم برای شما آرزوی موقيت می کند و باز هم ببخشيد که عجولانه قضاوت کردم.

Hammer Engine In development - HmrEditor
http://www.geocities.com/sep_tagh/hmreditor-shot1.jpg
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
amin_r
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 43
محل سكونت: tehran


جمعه 2 ارديبهشت 1384 - 11:22
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان منم با این عقیده کاملا موافقم که تا داخل این کار نشیم یعنی این که تا نتونیم یک دمو در یک موتور بسازیم اصلا با ساختار موتورهای موجود نمی تونیم آشنا بشیم . ما باید بدونیم که موتورهای موجود چی کار کردن . البته کپی برداری نه . باید بدونیم موتور ها چه کارهایی انجام می دن . تا بعد ها بتونیم از اون گزینه ها در موتور خودمون استفاده کنیم .
ببخشید دوستان این موتور که معرفی کردین آیا در فروشگاه وجود داره . علی آقا لطف کن اگه مقاله ای یا برنامه ای رو می خواهین مطرح یا آموزش بدین حتما بگین که در فروشگاه وجود داره یا لینکی داره که بتونیم بصورت واقعی هم اونو ببینیم . متشکرم .
با آرزوی موفقیت برای تمام اعضای این سایت . Laughing

_________________
قدرت انسان در فكر اوست
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


جمعه 2 ارديبهشت 1384 - 12:32
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

شروع كردن پروژه هاي بزرگ مثل موتور هاي بازي در حال حاظر بنظر من اشتباهه.
ببنيد ... براي كارهاي حجيم ما نياز به تجربه بيشتر داريم و افراد بيشتر


تکاور جان در مورد شروع پروژه های بزرگ مثل نوشتن موتور بازی با شما موافقم اما نه بخاطر دلایلی که ذکر کردین... از نظر من متاسفانه مشکل در جای دیگری هستش و اون هم ضعف فرهنگ کار گروهی در ایرانه.... حالا هر چه این افراد تیم حرفه ای تر باشن این موضوع خودش رو بیشتر نشون میده... دلیلش هم اینه که هر کسی میخواد خودش رو اثبات کنه ، مهارت هاش رو بروز بده و اینو واقعا میگم ، دوست داره در کار نهایی سهم بیشتری رو داشته باشه... اما این نوع برخورد فقط باعث تضعیف روحیه افرادی که احیانا در سطح پایین تری نسبت به اون قرار دارن میشه و متاسفانه ضرر همکاری کردن با چنین افرادی بیشتر از سودشه...

نقل قول:

در ضمن ما بايد سعی کنيم که صاحب تکنولوژی باشيم ، نه استفاده کننده، engine نوشتن کار سخت و زمان بری هست ولی در مدت زمان تاثيراتش معلوم مي شه


فرض کنید که نشستیم و یک موتور خیلی خوب هم نوشتیم... چه اتفاقی افتاد ؟ یک موتور دیگه هم به جمع موتورهای ساخت بازی در دنیا اضافه شد... حالا باید چکار کنیم ؟

وقتی ما نمیدونیم چطور از چرخ باید استفاده کنیم نباید بیایم از ساختن یه چرخ دیگه صحبت کنیم... نوشتن موتور بازی هم یه سری مقدمات برای خودش داره... اول ما باید بتونیم با استفاده از یکی از این همه موتوری که دور و برمون ریخته چند تا بازی بسازیم و بعد سراغ قدمهای بزرگتر بریم...

نقل قول:

john carmack و tim sweeny عقيده دارند که تيم ها رو بايد تا حد امکان کوچک نگه داشت و همينجور الکی آدم استحدام نکرد


این نشان از سواد بالای این افراد داره... تفسیر شما از این جمله چیه ؟

نقل قول:

در ضمن open source بودن اصلا دليل بر مالکيت کد نيست، firefox browser هم open source هست و چند مليون خط کد داره ، شما دانلودش کنی می تونی بگی اين ماله منه ؟ اگر بعدا خواستی يک tech جديد به برنامه اضافه کنی اينقدر روش مسلط هستی که بتونی اينکارو انجام بدی ؟ وقتی اصلا نمی دونی در core اين engine دقيقا چی می گذره و حتی چون خودمون از اول از چيزهای آماده استفاده کرديم هيچ وقت اونقدر مهارت نداريم که بتونيم مثلا تغييری توی الگوريتم ها بديم.


اصلا لازم نیست بدونیم که در core این موتورها چی میگذره... ما هدفمون فعلا ساخت بازیه و کافیه تا فرض کنیم این موتور کد باز ، یک موتور بدون سورس کده و فقط میشه از توابعش استفاده کرد... اگر هم قرار باشه که پا رو فراتر بزاریم و یک کم روی خود موتور سورس باز مطالعه کنیم و احیانا قسمتهایی ازش رو تغییر بدیم نباید یکراست سراغ هسته اصلیش بریم... دلیلش هم معلومه ، میام ابرو رو درست کنیم میزنیم چشمو کور میکنیم...

نقل قول:

ببخشید دوستان این موتور که معرفی کردین آیا در فروشگاه وجود داره . علی آقا لطف کن اگه مقاله ای یا برنامه ای رو می خواهین مطرح یا آموزش بدین حتما بگین که در فروشگاه وجود داره یا لینکی داره که بتونیم بصورت واقعی هم اونو ببینیم . متشکرم .


بله... این موتور و حدودا 20 تا موتور سورس باز دیگه در پکیج شماره 104 قرار داده شدن... در ضمن تمام مشخصات این موتورها در مقاله مرجع موتورهای ساخت بازی اومده... پیشنهاد میکنم این مقاله رو مطالعه کنید...




ارادتمند
علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
اسحاق
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 8 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 561
محل سكونت: تهران


جمعه 2 ارديبهشت 1384 - 14:51
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

متاسفانه کارهای نصفه امو نمی تونم ول کنم و سراغ irrlicht برم. من هم برای شما آرزوی موقيت می کند و باز هم ببخشيد که عجولانه قضاوت کردم.

Hammer Engine In development - HmrEditor
http://www.geocities.com/sep_tagh/hmreditor-shot1.jpg


بهرحال هر کسی عقیده خودشو داره.... ظاهر کار که خیلی جالبه ، امیدوارم موفق باشید
راستی این کتاب رو که دوست خوبم redrat معرفی کرده دیدین؟ شاید به کارتون بخوره...

3D Game Engine Design

http://docs.cirkva.net/E-books/!naucne/Game%20programming/game%20programming/3D%20Game%20Engine%20Design.pdf

_________________
!؟!

اسماعيل رادپور
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |