Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار 3D Studio Max -> سوال ؟ مربوط به موشن؟ روش استخوانی و نحوه ی استخراج موشن؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

سوال ؟ مربوط به موشن؟ روش استخوان
نويسنده
پيغام
mms.4004
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 مهر 1388
تعداد ارسالها: 17


4 شنبه 3 شهريور 1389 - 15:49
پاسخ بصورت نقل قول
اول عذرخواهی می کنم که یه موضوع جدید زدم، تاپیک سوال و جوابها خیلی شلوغ و ....

دوم اینکه من یه تازه کار هستم.

سوال من اینه، من یه فایل FBX دارم که توش از روش Bone استفاده شده، انیمیشنی که توی این فایل هست رو می خوام استفاده کنم، اما نمی تونم، یعنی می خوام روی اسکلت دیگه این انیمیشن رو استفاده کنم.

توی روش biped این کار به راحتی انجام میشد، اما با روش Bone نمی تونم این کار رو انجام بدم، اصلاً قابل انجام هست؟؟


اگه اطلاعاتی با منبعی دارید، ممنون می شم که کمکم کنید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mms.4004
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 مهر 1388
تعداد ارسالها: 17


3 شنبه 9 شهريور 1389 - 16:42
پاسخ بصورت نقل قول
واقعاً کسی نیست اینجا جواب بده؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


3 شنبه 9 شهريور 1389 - 17:42
پاسخ بصورت نقل قول
mms.4004,
خدا بيامرزه مادر بزرگ من رو كه مي‌گفت عجله كار شيطونه.چندماهه به دنيا اومدي برادر؟ واقعن انتظار داری تو 53 دقیقه جواب بگیری؟ 53 دقیقه یعنی رندر یک فریم با raytracer یا کامپایل 20 خط کد با devCPP .

فرمت فیلم‌باکس FBX زیادی گسترده ست. البته برای biped مشکلی نیست که دلیلش واضحه. اما برای bone نمی‌تونید از انیمیشن یه bone دیگه استفاده کنید. bone ها باید دقیقن مشابه هم باشند. یعنی:

تعداد boneها
سیستم وراثت bone ها(کدوم ریشه‌ست، کدوم parent کدومه و کدوم child کدومه)
ماتریس transformation هر bone
اینکه هر bone دقیقن به کدوم ورتکس های مدل تاثیر میذاره.
اطلاعات keyframe هر bone.

اگه اینها رو داشته باشید و اسکلت جدید رو بر اساس اینها داشته باشید می‌تونیداز انیمیشن استفاده کنید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
mms.4004
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 مهر 1388
تعداد ارسالها: 17


5 شنبه 11 شهريور 1389 - 15:43
پاسخ بصورت نقل قول
Xhizors نوشته:
mms.4004,
خدا بيامرزه مادر بزرگ من رو كه مي‌گفت عجله كار شيطونه.چندماهه به دنيا اومدي برادر؟ واقعن انتظار داری تو 53 دقیقه جواب بگیری؟ 53 دقیقه یعنی رندر یک فریم با raytracer یا کامپایل 20 خط کد با devCPP .

فرمت فیلم‌باکس FBX زیادی گسترده ست. البته برای biped مشکلی نیست که دلیلش واضحه. اما برای bone نمی‌تونید از انیمیشن یه bone دیگه استفاده کنید. bone ها باید دقیقن مشابه هم باشند. یعنی:

تعداد boneها
سیستم وراثت bone ها(کدوم ریشه‌ست، کدوم parent کدومه و کدوم child کدومه)
ماتریس transformation هر bone
اینکه هر bone دقیقن به کدوم ورتکس های مدل تاثیر میذاره.
اطلاعات keyframe هر bone.

اگه اینها رو داشته باشید و اسکلت جدید رو بر اساس اینها داشته باشید می‌تونیداز انیمیشن استفاده کنید.



خیلی جالبه، اگه تاریخ اون کامنت دوم رو نگاه می کردین می دیدین که 6 روز گذشته دوست عزیز

4 شنبه 3 شهريور 1389 - 15:49

3 شنبه 9 شهريور 1389 - 16:42

میگن اول خطای خودت رو ببین بعد دیگری رو. انشالله که فرمایش مادربزرگتون رو تو زندگیتون ابتدا خودتون به کارببرید بعد به دیگرون توصیه بکنید.

مطلب بعدی من اگه چیزی دراین رابطه ها می دونستم نمی یومدم اینجا یه موضوع جدید باز کنم وقت خودم و بقیه رو بگیرم.

و در آخر هم متاسفم برای حداقل این قسمت انجمن که به جای به اشتراک گذاشتن آموخته هامون و کمک کردن به هم دیگه، اطاعاتمون رو به رخ همدیگه می کشونیم، همینه که به هیچ جا نمی رسیم.


Exclamation Exclamation Crying or Very sad Crying or Very sad
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


5 شنبه 11 شهريور 1389 - 17:06
پاسخ بصورت نقل قول
اولم- این فقط یه فضای مجازیه. خیلی حرص نخور، از زندگیت لذت ببر.
دومم-در مورد زمان کامنتت متاسفم و معذرت می‌خوام. مثل اینکه عجله کردم. Wink

سومم-اما جواب سوالت رو خیلی روشن دادم. فکر نکنم که بشه روشن‌تر ازین داد که اون موقع میشه پروژکتور. به هیچ شکل نمی‌تونی -بدون داشتن اطلاعاتی که گفتم- انیمیشن یک اسکلت رو برای اسکلت دیگه استفاده کنی.

چهارمم-
نقل قول:

حداقل این قسمت انجمن که به جای به اشتراک گذاشتن آموخته هامون و کمک کردن به هم دیگه، اطلاعاتمون رو به رخ همدیگه می کشونیم، همینه که به هیچ جا نمی رسیم.

اگر قکرت اینه باید به‌حضورت عرض کنم که هیچ کلاهی از نمد شما یا هیچ دوست اینتر نتی دیگری برای چون منی ساخته نمی شود پس زیاد حیرت نکنید.

why so serious?
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 11 شهريور 1389 - 17:12
پاسخ بصورت نقل قول
چرا انقدر خون خودتون رو آلوده می کنید بچه ها Smile

@mms.4004
امکان انتقال انیمیشن از یک اسکلت به اسکلت دیگه به هیچ وجه وجود نداره. چون یک سیستم با مدیریت قوی نیست. فقط در سیستم bip این قابلیت وجود داره.

موفق باشید.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
mms.4004
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 مهر 1388
تعداد ارسالها: 17


5 شنبه 11 شهريور 1389 - 17:20
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز نوشته:
چرا انقدر خون خودتون رو آلوده می کنید بچه ها Smile

@mms.4004
امکان انتقال انیمیشن از یک اسکلت به اسکلت دیگه به هیچ وجه وجود نداره. چون یک سیستم با مدیریت قوی نیست. فقط در سیستم bip این قابلیت وجود داره.

موفق باشید.



باتشکر.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


5 شنبه 11 شهريور 1389 - 19:43
پاسخ بصورت نقل قول
حق با همه هست اما یک نکته لطفا لحاظ کنید ببنید اینجا برای این ما جمع شدیم به هم کمک کنیم حالا اگر کسی هم شوخی کرد به کسی بر خوره
اما کلا انیمیشن از یک اسکلت بندی به یک اسکلت بندی در یک حالت خیلی خاص کپی میشه که البته به دردسرش نمی ارزه همون حرف جوکر عزیز درسته

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |