Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> ترفند های یونیتی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

ترفند های یونیتی
نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 7 شهريور 1389 - 21:28
پاسخ بصورت نقل قول
سلام. این تاپیک رو ایجاد کردم تا مواردی که می تونه به ما تو ساخت بازی هامون کمک کنه مثل تکنیک ها و یا کار هایی که به ساخت تسریع میبخشه رو بذاریم تا همه استفاده کنن. من خودم البته آنچنان یونیتی رو بلد نیستم ولی از هفته پیش دیگه بد مخم رو خورده که باید یادش بگیرم.

اولین تکنیک رو خودم میگم.

ساخت چراغ قوه:

شاید خیلی ها اینکار رو کرده باشید شاید هم قبلا تو این انجمن گفته باشید ولی به هر حال من دوباره میگم. پروژه جدید بسازید. چند تا جسم هم داخلش بذارید. برای MainCamera یه Spot Light بسازید و یعنی Spot Light بچه MainCamera بشه. بعد توی Scene View کمی Spot Light رو نسبت به محور Z عقب تر از دوربین ببرید. Intensy اسپات لایت رو به 1 تغییر بدید و Range رو تا مقدار 4 یا 5 کاهش بدید. چراغ قوه ما آماده است !. حالا کافیه رنگ پس زمینه دوربین رو مشکی کنید تا محیط تاریک به نظر بیاد بعدش می بینید که چه آسون نور مثل یک چراغ قوه عمل میکنه.

این هم از من. امیدوارم بقیه هم شرکت کنن. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir


اين نامه توسط MahanGM در 2 شنبه 8 شهريور 1389 - 21:18 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 7 شهريور 1389 - 23:21
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM, براي چراغ قوه فكر كنم Spot Light +Cookie مناسبتر باشه Rolling Eyes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


2 شنبه 8 شهريور 1389 - 15:14
پاسخ بصورت نقل قول
Surprised آره ! منتها فکر کنم این چیزی که من گفتم دیگه خیلی سریعه ! Laughing

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


2 شنبه 8 شهريور 1389 - 19:02
پاسخ بصورت نقل قول
با point light نمیشه چراغ قوه رو شبیه سازی کرد. آخرش یه چیزی مثل نور شمع یا لامپ میشه. برای چراق قوه و اینجور چیزای جهت دار باید حتما از spotLight استفاده بشه.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری


اين نامه توسط Ali در 2 شنبه 8 شهريور 1389 - 23:05 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


2 شنبه 8 شهريور 1389 - 21:16
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان بخشش مثل اینکه من اشتباه کرده بودم ! منظورم Point Light نبود. اونموقع حواسم جایه دیگه بود. با Spot Light منظورم بود. بخشش اشتباه شده بود.

دادا علی directional light فکر نکنم بدرد اینکار بخوره، البته میشه باهش در آورد ولی فکر کنم Spot Light بهتر باشه. Surprised

آقا راستی هرکی هر تکنیکی رو بلده بگه. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


2 شنبه 8 شهريور 1389 - 23:06
پاسخ بصورت نقل قول
اشتباه تایپی بود Embarassed درستش کردم.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
djary
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 25 خرداد 1389
تعداد ارسالها: 202
محل سكونت: اصفهان


3 شنبه 9 شهريور 1389 - 00:46
پاسخ بصورت نقل قول
من که تازه کارم ولی‌ دارم استفاده میبرم از صبحت‌ها ادامه بدین خیلی خوب

اگه زمانی‌ منم چیزی بلد شدم میام میگم

_________________
خدايا به من قوت بده تا به اهدافم برسم
http://www.salavaat.net
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


3 شنبه 9 شهريور 1389 - 03:16
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزیز اگر میخوای اساسی یاد بگیری یرو بشین Help رو بخون اینجا فقط نکات کوتاهی گفته میشه

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


3 شنبه 9 شهريور 1389 - 05:52
پاسخ بصورت نقل قول
تا حالا با يونيتی کار نکردم. اصلن دو،سه سالی هست که با نرم افزارهای کرک‌شده - البته به جز مایا و فوتوشاپ- کار نمی‌کنم. اون‌هم نرم‌افزارهایی که ساختشون برای یک برنامه‌نویس کار سختی نیست، فقط تراز تنبلی رو بالا می‌برند و ارزش کرک‌ کردن رو ندارند.

خوب یه تکنیک نه خیلی اختصاصی. برای تبدیل یک دیوار آجری به دیوار کثیف -دیواری که در ساختمانهای شهری وجود داره-، می‌شه از ورتکس شیدر - Vertex Alpha Blend استفاده کرد. بعد از تعریف شیدر در تنظیمات متیریال ساب شیدر مقدار specular color رو به سیاه (4 تا 0) تغییر بدید. درخشندگی چیزی بین 0.6 تا 0.8 . Emmisive Color رو سیاه بگذارید. دو تا تکسچر که تکسچر اصلی به تکسچر آجر و تکسچر دوم به رنگ سیاه باشه رو تعریف کنید.

قبل از ادامه باید lighting رو فعال کنید.با استفاده از SetTexture رابط تکسچر اصلی رو به combine texture و مقدار nothing رو به
كد:

combine previous * primary DOUBLE, previous * constant constantColor [_Color]

تغییر بدید.

حالا رنگ متیریال رو قرار بدید AmbientAndDiffuse و SeperateSpecular رو غیرفعال کنید.مقدار Blend DstColor رو صفر بگذارید.حالا lighting رو غیر فعال کنید و تکسچر دوم رو به
كد:
Combine texture + primary alpha
مربوط کنید. شیدر رو به متیریال نسبت بدید و در آخر متیریال رو به شئ.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


3 شنبه 9 شهريور 1389 - 10:21
پاسخ بصورت نقل قول
Xhizors, ممنون خیلی عالی بود استفاده بردیم Surprised .
djary, مشکلی نیست همه اینجا داریم یاد میگیریم.
vahidpoor, ممنون که مبحث تاپیک رو روشن کردید. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |