Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> تاليف اولين كتاب Direct3d به زبان فارسي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  بعدي

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 10 بهمن 1389 - 21:23
پاسخ بصورت نقل قول
SMOKE_UNITY, منظورم این بود که تو یکی از سر فصل هاش نوشته ساخت پنجره با Win32 و باسه همین گفتم که آره یاد میده.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


1 شنبه 10 بهمن 1389 - 23:35
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورامزدا
بحث كتاب بيشتر حول تكنيكهاي گرافيكي و الگوريتمهايي جهت ترسيم صحنه است.و سعي شده تا محاسبات رياضي در نظر گرفته بشن.
يه نكته رو بگم كه هيچ تفاوت عمده اي بين direct3d9 , 10 ,11 در اون حدی نیست که کیفیت متفاوتی رو از اونها داشته باشیم.کماکان بازی crysis با دایرکتس 9 خیلی بالاتر از بقیه بازیهای با استفاده از 10و11 است.مثل metro.
استفاده از حداکثر سخت افزار باید مد نظر باشه.
نسخه direct3d9 هنوز هم پشتیبانی میشه و به عنوان یک دستاورد مهم برای مایکروسافت تلقی میشه.و با ورود 11 نمیشه گفت که دیگه کیفیت و کاربرد خودشو نسبت به 11 نداره و اگه اینجور باشه باید گفت که 10و10.1 هم دیگه فایده نداره.
ذهن شما باید روی تکنیکها و الگوریتمهای گرافیکی متمرکز باشه.توی کتاب از پایین ترین سطح ممکن کا رو شروع میکنه و تا حد قابل قبولی و پیشرفته ای شما رو به عمق گرافیک واقعی میبره.
از نظر من فرق 9 با 11 به جز چند مورد خیلی جزئی فقط اسمش بوده(این یک سیاست تجاری در زمینه فضای دیجیتالی هستش)
در مورد کامپایلرها باید بگم که بعضی از فایلهای کتابخانه ای در 2005 به بعد شاهد تغییرات عمده ای شدن.
حالا در مورد اینی که شما میگین نمیدونم.فقط میدونم که فایلهای هدر-ولینک فایلهای کتابخانه ای رو چک کن.
تو این کتاب از دایرکتس 9 استفاده شده ولی چیزی که در اون وجود نداره بحث خیلی زیاد در مورد چیزهای بیخودیه که در کتابهای دیگه به اونا پرداخته شده.
برای مثال یک نمونه در کتاب رو مثال میزنم.
ما زمینی را با ساختاری quadtree و الگوریتم مدیرت قطعه های زمین برای ترسیم با occlusion culling داریم که شما رو به عمق ترسیم فضاهای باز با ریز ترین نکات در این مورد میبره.
علاوه بر اون بحث instancing که مجموعه ای از هندسیها رو با یکبار تابع فراخوانی ترسیم میکنه.(یکی از مهمترین ویژگیهای نسل بعد)
این کتاب شما رو با دانش مادر و پایه در این زمینه آشنا میکنه و فقط از دایرکتس به عنوان یک api مورد نظر بهره میبره.
برای نمونه های دیگه میشه به پردازشهای تصویری اشاره کرد.
depthoffield و یا تکنیک softparticle که شما با یادگیری اون میتوانید تکنیک نرم کردن رو روی همه اشیاء در هم رفته اجرا کنید.
مثل آب که روی سطح زمینه و نیاز داره که قسمتهای برخورد اون با زمین نرم بشه.
یه نکته بسیار مهمی وجود داره اینه که محاسبات و تبدیلات یک راس از فضای شئ تا ترسیم اون روی صفحه مانیتور را تو کتاب جا دادم تا مهمترین ویژگی فضای سه بعدی را بفهمید.
هدف من نوشتن کتابی برای زمان خاصی نبوده بلکه یک گام مفید به جلو برای همیشه بوده.
علاوه بر همه اینها قصد دارم که توسایتم همیشه مقالاتی در زمینه گرافیک کامپیوتری داشته باشم.و اگر هم کتاب با استقبال خوبی مواجه بشه کتابی دیگر رو در زمینه طراحی موتورهای گرافیکی با 9و11 رو شروع میکنم(اول باید کارت گرافیکیمو به 11 ارتقاء بدم)

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


2 شنبه 11 بهمن 1389 - 01:45
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورا مزدا
اينها عكس روباتيه كه دارم روش كار ميكن.البته قديمتره و عكسا هم كيفيت پايينتري رو دارن كه البته به خاطر لو نرفتن طراحي و ساختار اونه.
هرچند كه تا به الان 1200 تا ژيچ تو اون كار رفته





مشخصات
طول 1 متر
عرض 55
ارتفاع 1.10
قدرت=كشيدن اجسام سنگين و حمل بار(به لطف نيروي هيدروليك ميتونه يك جسمي با وزن 100-200 كيلوگرم روبكشه)آزمايش شدست.ميشه تا 100 كيلو روش بار گذاشت.
عكسلعمل نسبت به نيروي وارد شده خارجي
هوش مصنوعي در سطح مسير يابي و آناليز محيط
قابليت كنترل كردنش هم هست.
تا 5 ماه ديگه عملياتي ميشه.

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


2 شنبه 11 بهمن 1389 - 13:04
پاسخ بصورت نقل قول
razielsina, ایول.مثل اینکه یه کتاب خیلی ردیفی میخواد بشه.از روبات هم سر در نمیارم که بگم خوبه یا بد Very Happy .یه سوال داشتم.من خیلی از ریاضی سر در نمیارم.این کتاب میتونه یه چیزایی به من یاد بده؟من کلا با ریاضیات مخالفم ولی واسه ساخت انجین ضروریه.
به نظر من اگه کتاب بعدیت رو خواستی بنویسی یه جور بنویس که هرکس که خواست بخونه مجبور شه کتاب اول رو بخره که فروشت بره بالا PDT_002 .مثلا تو کتاب بعدی چیزهایی از DX11 یاد بده که توی 9 نیست
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


2 شنبه 11 بهمن 1389 - 23:14
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورا مزدا
لينك زير براي دانلود كردن نمونه اي از كارهاي ايجاد شده در كتاب
شامل تكنيكهاي instancing,big terrainو پردازشهاص تصویری و غیره..
http://www.filehost.co.za/file/1193-8021271f6c.html

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


3 شنبه 12 بهمن 1389 - 21:03
پاسخ بصورت نقل قول
آقا خیلی حال کردم با این عکس ها.مخصوصا با اون آبه.یعنی اینا همه تو این کتاب هستند؟ Surprised.کلا چیز توپی بود.از همه نظر خوب بود فقط به نظر من یه مشکل داشت.اونم اینه که shadow نداشت.اگه سایه هم داشت گرافیکش میشد در حد یونیتیSmile .امیدوارم توی کتاب های بعدی باشه
درود بر اهورا مزدا و تو
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


3 شنبه 12 بهمن 1389 - 21:46
پاسخ بصورت نقل قول
درود بر اهورا مزدا
ویرایش کتاب شامل تکنیکهای گرافیکی دیگه نظیر deffered shading و shadow mapping هم میشه.
و منتظر کتابی تقریبا کامل در زمینه فنی باشید.

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 952
محل سكونت: NoWhere Land


3 شنبه 12 بهمن 1389 - 21:56
پاسخ بصورت نقل قول
امیدوارم کتاب خوبی از کار در بیاد!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


3 شنبه 12 بهمن 1389 - 22:07
پاسخ بصورت نقل قول
مگه نرفت واسه چاپ پس چی شد بابا منتظریم.تند تند چاپ کنید بره دیگه Very Happy .ببینم کتاب عکس هاش رنگیه دیگه؟سیاه و سفید که نیست خدایی نکرده؟اینطور که از عکس ها معلوم بود باید یه CD هم کنار کتاب باشه.درسته؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 952
محل سكونت: NoWhere Land


3 شنبه 12 بهمن 1389 - 22:24
پاسخ بصورت نقل قول
hoplite نوشته:
مگه نرفت واسه چاپ پس چی شد بابا منتظریم.تند تند چاپ کنید بره دیگه Very Happy .ببینم کتاب عکس هاش رنگیه دیگه؟سیاه و سفید که نیست خدایی نکرده؟اینطور که از عکس ها معلوم بود باید یه CD هم کنار کتاب باشه.درسته؟


نه بابا! چی چی رنگی باشه! به خدا پول نداریم 40 تومن پول کتاب بدیم! همون سیاه سفید بدید بره زیر چاپ با 10، 12 تومان بشه تهیش کرد! CD هم 100 درصد لازمه!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 11 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |