omid123 کاربر جدید
تاريخ عضويت: 4 شنبه 27 آبان 1388 تعداد ارسالها: 11
5 شنبه 26 خرداد 1390 - 01:01 |
|
|
با سلام خدمت دوستان گرامی.در این قسمت شما با موارد زیر اشنا میشوید.
Face
Vertex
Edge
Extrude
Bevel
تذکر:دانستن اموزش های قبلی اجباریست.
Qube مربع
خب بدون مقدمه به سوی اموزش میشتابیم! برنامه ی مایا را باز کنید و یک مربع بر روی صفحه ایجاد کنید.کلید 5 را بفشارید.حال بر روی object کلیک کنید کلید راست را نگه دارید تا منوی زیر ظاهر شود
عکس(1)
در منوی ظاهر شده 3 چیز را مورد بررسی قرار میدهیم . نخست Face
faceبه معنای صورت است و در نرم افزار MAYA با انتخاب ان میتوانید صفحه ها(صورت ها)ی مدل را انتخاب کنید.شکل
2
Vertex:به معنای گوشه ها است در نرم افزار MAYA شما میتوانید محل تلاقی چند Fave & Edge را انتخاب کنید که در ادامه ی مقاله به ان اشاره خواهیم کرد.
شکل 3
Edge:خط هایی است که Face را تشکیل میدهد و میتوانید به وسیله ی ان شکل خود را Edit کنید.
شکل 4
حال این 3 قسمت را بیشتر باز میکنیم.
در Maya شما میتوانید هر انچه را که در ذهن خود دارید را ایجاد کنید . حال به کمک دانسته های گفته شده سعی میکنیم قسمت های گفته شده را امتحان کنیم.
هنگامی که مربع را ایجاد کردید روی ان کلیک کنید و دکمه ی Ctrl+A را بفشارین تا Attribute Editor برای شما به نمایش در اید شکل 5
این پنجره به شما این امکان را میدهد تا بتوانید استاندارد های جدیدی برای مدل خود تعریف کنید.
حال Subdivisions Width & height & Depth را با توجه به شکل تغییر دهیم حال عملیات انجام گرفته شده را بر روی Object ملاحظه میکنید.
میبینید که خط هایی (Segments) بر روی مدل شما ایجاد شده ایست این بدان معناست که Face , Vertex , Edge aشما با ضریبی ثابت افزایش پیدا کرده است.این کار به شما این امکان را میدهد که بتوانید شکل ها را بهتر بر روی مدل خود پیاد کنید با دانستن همین قسمت من شکل زیر را ایجاد میکنم.شکل 7
شما دیدید که بدون دانسته های خیلی پیچیده توانستیم یک ماشین طراحی کنیم.شما فکر کنید که این ماشین یک اسباب بازی است که مثلا ماریو با ان سفر میکند!!!
پس باید بخواهید که یاد بگیرید . دست بهکار شوید در ایران 1000 نفر ارتیست در این زمینه وجود دارد شما با انها بشوید 1001.
دوستدار همیشگی شما امید عسگری |
|
|