Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> معرفی نرم افزار های ساخت بازی -> سلام. درخواست یه موتور حرفه ای.
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 30 تير 1390 - 13:15
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

نقل قول:
ببخشید پا برهنه میام ، ولی خوب سوال پیش میاد دیگه

اصولا و عموما از دلایل و تجربیات Unity3D, استفاده میکنم ، اما این چند وقته این بحث انجین های تجاری ( همون آماده ی خودمون ) و غیر اینها بالا گرفته.

میخواستم بدونم ، منظور از پایه ، اینه که ما ++VC رو باز کنیم ، وشروع کنیم به نوشتن ادیتور و رندر انجین و ... این چیزا ؟

یا منظور موتور های متن باز هست ( همون اگره مثلا ) ؟

ممنون میشم


خب حامد جان این بخاطر تصور غلط ما از Game Engine هست و این به خاطر استفاده از موتورهایی مثل یونیتی هست که اون بخشهای اصلی برنامه نویسی بازی رو از دید شما پنهان میکنه و شما باید اون pipeline که موتور مثل یونیتی داره رو فقط یاد بگیرید و باهاش بازی بسازید ...
این یعنی اینکه شما کاربر یه نرم افزار به نام یونیتی هستید نه برنامه نویس گیم ... در صورتی که تو کمپانی های بزرگ تیم توسعه موتور جزئی از تیم بازیساز هست ...

مطمئنا کسی که تازه میخواد کار کنه نمیتونه به قول شما VC++ رو باز کنه بشینه ادیتور و رندر انجین بنویسه !!!
مشکل ما ( خودم رو هم شامل میشه ) اینه که میخوایم با کمترین کار بیشترین بازدهی رو بگیریم و اینم غیر ممکنه ، فقط وقت خودمون رو تلف میکنیم ...

وقتی میگم یه بازی رو از پایه بنویسید منظورم این نیست که برید اول یه موتور و ادیتور در سطح یونیتی یا یو دی کی بنویسید و بعد باهاش بازی بسازید !!!!

منظور اینه که در مرحله اول شما بازی بسازید که ادیتور نخواد ، ویژگیهای خفنی تو رندر نداشته باشه مثلا یه بازی تو سبک Puzzle ...

اما در مورد میان افزارهای آماده مثل اگره که فرمودین اولا اگره فقط موتور رندر هست نه گیم انجین ...
بعد خوبی استفاده از اینجور میان ابزارهای متن باز اینه که اگه شما هسته موتور یا همون Core Engine رو طوری نوشته باشید که انعطاف پذیری خوبی داشته باشه میشه بخش های مختلف موتور رو از این ابزارها استفاده کرد مثلا موتور رندر رو OGRE برا فیزیک Bullet و .... و وقتی شما نیاز به ارتقا موتور رندر داشتید هم میتونید خود OGRE رو ارتقا بدید و هم میتونید به طور کامل جایگزینش کنید با یه موتور رندر دیگه یا موتور رندری که خودتون نوشتید ....

اما تو یونیتی یا UDK این امکان پذیره ؟؟ البته میدونم دوستان الان میان سوال میپرسن چه نیازی هست ؟ یو دی کی که همه چی داره !!!! که جوابش بر میگرده به قسمت اول پاسخم ...

نقل قول:
جناب Unity3d من باید از شما معذرت بخوام چون منظورتون رو از بازی ساده شروع کردن نفهمیده بودم!
الان فهمیدم.
یعنی شما می گید که ما خودمون یک انجین بسازیم و باهاش یه بازی ساده طراحی کنیم بعد که تجربه بدست آوردیم انچین رو ارتقا بدیم؟
میشه بگید برای ساخت انجین چی کار باید کرد و آیا منبع آموزشی وجود داره؟


خواهش میکنم دوست من و خیلی خوبه که شما منطقی و انتقادپذیر هستید ...

اما در مورد اینکه از کجا شروع کنید باید خدمتتون عرض کنم چون هدف شما ساخت بازیهایی با اون بزرگی هست اول از همه یادگیری C++ چون این زبان ، زبان استاندارد صنعت بازی سازی هست ...
بعد یادگیری DirectX و OpenGL
بعد یادگیری ساختار موتورها ، اینکه بخشهای مختلف موتور چطور کار میکنن و ....
و ...

منابع آموزشی و کتاب هم زیاده ... مثلا 20 تا مقاله با عنوان Introduction to C++ with Game Development اینجا هست که برای شروع خیلی خوبه http://www.devmaster.net/articles.php

ممکنه یادگیری همه اینها چندسالی زمان ببره اما اگه صبر و پشتکار به خرج بدید به هدفتون نزدیکتر میشید ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 30 تير 1390 - 13:46
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

نقل قول:
تنها شرکتی که خودم به شخصه توی این زمینه قبولش دارم شرکت سازنده گرشاسبه که فکر کنم تنها بازی استنادارد و تنها انجین نوشته شده ایرانیه اونم نصف و نیمه


البته بنده با بیشتر مطالبی که فرمودید مخالفم ولی بخاطر اینکه اون بحثهای قدیمی پیش نیاد بجث نمیکنم اما در مورد این بخش از صحبتهاتون باید بگم که بازیهایی مثل سیاوش که حتی موتور رندر رو هم خودشون نوشتن ... بازی مثل گاندو هم علاوه بر موتور رندر موتور فیزیک و تقریبا کل بخشها رو خودشون نوشتن و چند تا بازی دیگه هم هستن ...
دقیقا اینها استانداردترین بازیها توی ایران هستن ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
SILSIN
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 19 مرداد 1387
تعداد ارسالها: 46
محل سكونت: مازندران


5 شنبه 30 تير 1390 - 13:50
پاسخ بصورت نقل قول
می دونم چی رو می گی . ولی کسی نمی تونه از روی چند تا نوشته حرف بزنه . تنها محصول تجاری همون گرشاسب بوده و بس . وقتی اونا هم اومدن اونوقت میشه در بارشون حرف زد

_________________
اولین انجمن تخصصی انجین بازی سازی UDK در ایران

WWW.UDK.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
SILSIN
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 19 مرداد 1387
تعداد ارسالها: 46
محل سكونت: مازندران


5 شنبه 30 تير 1390 - 13:54
پاسخ بصورت نقل قول
درضمن درباره اونایی که گفتین مخالفین نظرات نظرات من بود و پیشنهاد می کنم بحث نکنین
چون وضعیت اینجا دیکتاتوریه جواب نمیشه به چیزی داد اونوقت شما یه چیزی می گی من بیام جواب بدم مدیریت میزنه حذفش می کنه پس واسه توازن عدالت هم شد جواب ندین بهتره .
((ولی این رو بگم اگه مسئله ای هست درباره مطالبم توی پیغام خصوصی دربارهش صحبت می کنیم وگرنه بیخیال))

_________________
اولین انجمن تخصصی انجین بازی سازی UDK در ایران

WWW.UDK.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 30 تير 1390 - 14:13
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
می دونم چی رو می گی . ولی کسی نمی تونه از روی چند تا نوشته حرف بزنه . تنها محصول تجاری همون گرشاسب بوده و بس . وقتی اونا هم اومدن اونوقت میشه در بارشون حرف زد


نوشته چیه دوست من !!
بازی گاندو که تمام شده و یه مدت دیگه ریلیز میشه ...
بازی سیاوش هم که وضعیتش معلومه میتونید موتور رندر و زبان اسکریپت نویسی اش که به صورت Open Source هست رو از اینجا دریافت کنید http://sourenagames.com

نقل قول:
درضمن درباره اونایی که گفتین مخالفین نظرات نظرات من بود و پیشنهاد می کنم بحث نکنین
چون وضعیت اینجا دیکتاتوریه جواب نمیشه به چیزی داد اونوقت شما یه چیزی می گی من بیام جواب بدم مدیریت میزنه حذفش می کنه پس واسه توازن عدالت هم شد جواب ندین بهتره .


خب دوست من این به خاطر اینه که معمولا تو بحث ها رعایت ادب نمیشه و بجث بیشتر به سمت بی احترامی به همدیگه پیش میره وگرنه مدیریت این سایت و همه دوستان از بحث علمی و با دلیل استقبال میکنن ...
هرچند تجربه نشون داده هیچ وقت نمیتونیم درست بحث کنیم پس بنابراین بجث نمیکنیم Very Happy

پیروز باشید ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
SILSIN
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 19 مرداد 1387
تعداد ارسالها: 46
محل سكونت: مازندران


5 شنبه 30 تير 1390 - 14:20
پاسخ بصورت نقل قول
@بازی گاندو که تمام شده و یه مدت دیگه ریلیز میشه ...
خب این که هنوز نیومده
@بازی سیاوش هم که وضعیتش معلومه میتونید موتور رندر و زبان اسکریپت نویسی اش که به صورت Open Source هست رو از اینجا دریافت کنید

خب دونستم الان می بینم

@خب دوست من این به خاطر اینه که معمولا تو بحث ها رعایت ادب نمیشه و بجث بیشتر به سمت بی احترامی به همدیگه پیش میره وگرنه مدیریت این سایت و همه دوستان از بحث علمی و با دلیل استقبال میکنن ...
هرچند تجربه نشون داده هیچ وقت نمیتونیم درست بحث کنیم پس بنابراین بجث نمیکنیم Very Happy

خب راستش اینجا هرکسی مدیر باشه یا پستاش زیاد باشه بر حقه و دیگران حق اظهار نظر ندارن واقعا بحث علمی توی همچین مکانی فایده نداره پس بیخیال
شماهم همینطور
پیروز باشید

_________________
اولین انجمن تخصصی انجین بازی سازی UDK در ایران

WWW.UDK.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


5 شنبه 30 تير 1390 - 14:59
پاسخ بصورت نقل قول
unity3d: خوب دوست عزیز شما این برنامه ی کاری من رو قبول دارید؟
-ساخت این بازی 2d که الان داریم روش کار می کنیم با unityیاunk
-شروع مطالعه برای ساخت انجین و ساخت یک انجین خیلی خیلی ساده
-ساخت چند بازی خیلی ساده یا اون انجین (سبک پازل مثلا)
-ارتقای انجین یا ساخت انجین جدید
-ساخت اولین عنوان بزرگمون.
ممنون می شم ایراداتش رو بهم بگید و نکته ی بعدی:
این قضیه ی دانش فنی چی هست؟ازش خوشم اومد میشه بیشتر توضیح بدید؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 30 تير 1390 - 17:46
پاسخ بصورت نقل قول
mrrad,

البته من یه چیزی رو خدمتتون عرض کنم که این بحث هایی که ما اینجا انجام دادیم فقط مسائل فنی رو پوشش داده ، ساخت بازی موارد دیگه ای رو شامل میشه که هر کدوم داستان خودش رو داره بنده فقط pipeline کلی ساخته شدن یه بازی رو اینجا خدمتتون عرض میکنم البته خیلی کلیه :

1- اول از اینکه کاری شروع بشه ایده بازی بوجود میاد یه نمای کلی از بازی ...
2- طراح بازی یا تیم طراح بازی ( Game Designer ) در مورد جنبه های مختلف بازی و هر چیزی که توی بازی هست بحث میکنن ...خروجی این مرحله چیزی هست به نام Game Design Document
3- مرحله بعد Concept Art هست که توسط آرتیست ها و با نظارت گیم دیزاینرها برای بوجود آوردن یه نمای کلی از ظاهر بازی و همینطور بوجود آوردن منابعی ( references ) برای مدلساز شخصیت ها و محیط ها
4 - تو این مرحله Concept ها به تیم مدلسازی منتقل میشه ... برای ساخت شخصیت ها و محیط ها ... خروجی این مرحله هم مدلهای سه بعدی همراه با بافت هست ...
5- این مرحله گروه انیماتور مدل شخصیتها رو دریافت میکنه و بعد Rigg و Animate
6- تیم طراحی موسیقی بازی ...افکت های صوتی ... افکت های بصری ... هم کارای خودشون رو میکنن
7- این مرحله در واقع بعد از مرحله 6 انجام نمیشه بلکه باید بعد از مرحله 2 انجام بشه یعنی من باید الان یه نمودار درختی میکشیدم ولی خب شما قضیه رو بگیرید دیگه Very Happy ... تو این مرحله تیم توسعه موتور باید موتور رو بنویسه یا اگه از موتور آماده استفاده میکنن یا قبلا موتورشون رو نوشتن باید موتور رو ویرایش کنن و برای ساخت بازی مورد نظر از لحاظ فنی آماده کنن ...
8- بخش بعد مربوط میشه به تیم طراحی مراحل که توی این مرحله تیم فنی و هنری خروچی کارهاشون تبدیل شده به یه سری Game Elements تیم طراح مرحله با استفاده از این عناصر ( حالا میتونه هرچی باشه از یه تخته سنگ گرفته تا دیوار تا سرباز دشمن تا ... ) مراحل رو میسازه ...
9- بعد بازی برای تست و رفع باگ توسط تستر ها تست میشه ... و باقی داستان ها

البته اینهایی که بنده گفتم خیلی خلاصه وار بود ...

برنامه کاری که شما فرمودین خیلی خوبه البته باز هم کلی گفتین ولی در مجموع همه اینها شما رو تبدیل میکنه به یه برنامه نویس حرفه ای که حالا میتونید توی یه کمپانی بزرگ در کنار چندین برنامه نویس برای انجام یه پروژه AAA باشید ...

اما اگه منظورتون اینه که خود شما این کمپانی رو راه بندازید باید بگم علاوه بر اینها به یه سری چیزهای دیگه هم نیاز هست ... مثلا یه بودجه بسیار زیاد ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 30 تير 1390 - 18:54
پاسخ بصورت نقل قول
سلام امین جان. مرسی از پستای خوبی که میدی. نظراتت و دلایلی که میاری منطقی و درست هستن و بیشترشون رو قبول دارم. ولی این جمله اذیت میکنه:

نقل قول:
مشکل ما ( خودم رو هم شامل میشه ) اینه که میخوایم با کمترین کار بیشترین بازدهی رو بگیریم و اینم غیر ممکنه ، فقط وقت خودمون رو تلف میکنیم ...


اتفاقا برعکس، نظر من اینه که هدف هر بیزنسی باید این باشه که بیشترین بازدهی رو در کمترین زمان بدست بیاره و غیر این اگه باشه، نتیجش جز شکست نیست. وضعیت کسایی که به کار بازی سازی به چشم شغل و حرفه نگاه می کنن، مثل وضعیت ما نیست. کاری که انجام میدی به قول برنامه نویسای نرم افزار ایزو باستر، باید غذا روی میزت و سقف بالای سرت بذاره. شما تا یه محدوده ای حق آزمایش و خطا و یادگیری و ریسک داری. از حدش که گذشتی، نیاز به امنیت بیشتر و ریسک کمتر خواهی داشت.

در مورد ساخت بازی هم توصیه شروع از پایه و یادگیری اصول برای اعضای این سایت که عمدتا جوان و نوجوان هستن، خیلی خوبه. چون وقتش رو دارن. ولی برای یه طیف دیگه شعار فراموش کردن نرم افزارهایی مثل یونیتی و ... چسبیدن به اصول و موتور پایه، شبیه جک هست. اون طیف باید دانششون رو به پول تبدیل کنن و این کار رو سریع هم انجام بدن و دیگه اهمیت نداره ابزار رسیدن به این هدف چی هست یا می تونه باشه.

ایده آل گرایی خوبه. ولی دنیایی که توش زندگی میکنم قوانین جنگل توش حاکمه.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


5 شنبه 30 تير 1390 - 18:59
پاسخ بصورت نقل قول
خوب به نظرشما انجینی که میسازیم رو نمی تونیم به کمپانی های دیگه بفروشیم؟یا از پول ساخت بازی.
در هرحال به نظرتون میشه پول ساخت کمپانی رو از این راه ها در آورد؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |