knight-rak متخصص ساخت بازی
تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388 تعداد ارسالها: 406 محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER
جمعه 4 فروردين 1391 - 02:39 |
|
|
سلام
دوست عزیز ما هیچکدوممون نگفتیم انجین اوپن سورس نداریم هستن اتفاقن خیلی هم زیاد هستن نه تنها دو بعدی بلکه سه بعدی هم هستن و خیلی هاشون غولی هستن واسه خودشون ولی بی انصافی خیلی زیاده و باعث شده که زیاد به چشم نیان و حتی پیشرفتشون خیلی کند باشه چون یه بنیاد آزاد میاد و مجانی کار میکنه ولی از اونور یه کمپانی میاد و پووووووووووووووول میریزه پای یه چیز خیلی کوچیک با کلی آدم حرفه ای اونوقت میشه یه چیزی مثل Unity3D
اون آموزش ها هم خیلی خوب هستن و میتونم بگم تا 6 ماه قبل هر چی آموزش بود رو من خودم دانلود کرده بودم و هنوزم دارم با اینکه دیگه با Unity کار نمیکنم یه سری هم به سایت 3DBUZz بزن برای شروع چیزای خوبی داره
درمورد رایگان بودنش اون تحت یه لایسنس خاصی هستش که شما فقط میتونی باهاش با استفاده از یک سری توابع محدود بازی بسازی و بعدشم اگر خواستی که بازی رو تجاری کنی و بفروشی یه درصدی چیزی میخوان . دقیقترش رو من نمیدونم از دوست خوبمون Unity3D عزیز و حمزه شعبانی بپرسی بهتره در مورد لایسنس
انجین یونیتی همونطور که میدونی از ۳ تا زبان پشتیبانی میکنه که ۲تاش خیلی بیشتر به چشم میاد و این وسط خود کمپانی هم پشتیبانی عالی از جاوا میکنه ولی خوب از اونور سی شارپ هم خیلی عالی هستش و انعطاف زیادی داره ( بازم میگم این که این سی شارپ هست یا جاوا با اون سی شارپ و جاوا که شما توی ساخت اپلیکیشن استفاده میکنی تفاوت داره ها چون برنامه نویسی اپلیکیشن نمیخوای بکنی بهتره یادگیری اسکریپت های یونیتی رو انجام بدی اگرم بری و اول سی شارپ رو یاد بگیری و دوباره بیای سمت یونیتی بازم مجبوری از اول یاد بگیری چون تفاوت داره توابع )
UDK از ++C استفاده میکنه برای اسکریپت نویسی و از نظر تکنیک های انجین میشه گفت بی شک خیلی خیلی بزرگ و عالی هستش ولی من نمیگم سخت چون من بیشتر از شما با این کلمه سخت مشکل دارم سخت نیست یادگیری و بازی سازی ولی با یه گروه کوچیک تر و برای شروع بهتره از این شروع نکنید چون انجین با انجین خیلی فرق داره یونیتی هم اون گرافیک عالی که مدنظر باشه رو ارائه میده و تازه راحت میتونی باهاش بازی بسازی نگران کد نویسی هم نباش چون مطمئنن تا الآن دیگه اون منابع اسکریپت یونیتی اونقدر زیاد شده که شما فقط کپی پیست کنی (به روش ایرانی )
جالبه من خودم با گیم میکر شروع کردم بعدش هم با گیم استدودیو برام درکش خیلی سخت بود ولی الآن مشکلی باهاش ندارم چون اون پراکندگی که بین ۳ بخش مختلف تو گیم استودیو هستش رو یونیتی یکی کرده و راحتی ( ولی من هنوزم با گیم استودیو موافقم بعضی چیزاش خیلی باحال بود - هرچند دیگه با هیچ کدوم این برنامه ها ی kرک شده کار نمیکنم )
یه پیشنهاد هم میدم چون پیشنهاد هست باقیش با خودته : زیاد عجله نکن برای یادگیری و ساخت بازی و مهمتر از اون انتخاب انجین چون تنوع زیاده تا چندتا رو خودت امتحان نکنی قلقش دستت نمیاد و بعد از شروع پروژه ممکنه به کلی پروژه رو بیخیال بشی
موفق باشید /./. |
_________________ 18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 ) |
|