|
دعوت به همکاری
|
|
|
|
|
|
|
|
|
جواب
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نويسنده |
پيغام |
Ali مدیر کل
تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383 تعداد ارسالها: 2983 محل سكونت: On the edge
3 شنبه 16 فروردين 1384 - 14:40 |
|
|
به این جمله دقت کنید :
Final Words
The 3D functions in Game Maker can be used to make some nice 3D games. But they are limited in functionality and still leave quite some work to yourself. Don't expect that you can make your own Quake with it. Game Maker is and remains primarily a package for making 2-dimensional games.
به عنوان مثال برای رسم یک هرم با سه وجه باید از کد زیر استفاده کنید :
{
d3d_primitive_begin(pr_trianglelist);
d3d_vertex(100,100,0);
d3d_vertex(100,200,0);
d3d_vertex(150,150,200);
d3d_vertex(100,200,0);
d3d_vertex(200,200,0);
d3d_vertex(150,150,200);
d3d_vertex(200,200,0);
d3d_vertex(100,100,0);
d3d_vertex(150,150,200);
d3d_vertex(100,100,0);
d3d_vertex(100,200,0);
d3d_vertex(200,200,0);
d3d_primitive_end();
}
در ضمن Game Maker بطور مستقیم از فرمتهای 3 بعدی پشتیبانی نمیکنه... به همین دلیل چنانچه هنوز تصمیم به ساخت بازی 3 بعدی در GM دارین بهتره که از یکی از کتابخانه های 3 بعدی مثل GM Irrlicht یا Xtreme 3D استفاده کنید که از بعضی از فرمتهای معروف 2 بعدی مثل MDL و MD2 پشتیبانی میکنن...
نقل قول: |
از مطالب شما اين طور بر می ياد که GameMaker را برای ساخت بازی های سنگين پيشنهاد نمی کنيد . و البته در اينکه Gamemaker با موتور های 3 بعدی قوی قابل مقايسه نيست شکی نيست . ولی مطلبی که کمی ناراحت کننده هست تجربه شما در ضمينه ساخت بازی باgameMaker است که آن طور که بايد و شايد استفاده نخواهد شد ، که نمونه کارهای شما در سايت اين مطلب را ثابت می کنه . و من حداقل اميدوارم الگوريتمهايی که در ساخت اين بازی ها استفاده کرده ايد در کارهای بعدی مفيد باشند .
|
میثم جان
GM برای ساخت بازی های بزرگ مناسب نیست... اما چنانچه از این نکته صرفنظر کنیم شاید بشه لقب بهترین موتور آماده ساخت بازیهای دو بعدی رو بهش داد... اصلا این نکته کاملا واضحه که برای ساخت یک بازی بزرگ باید از موتور شخصی استفاده بشه چرا که موتور های آماده معمولا توابع زیادی رو بصورت بدون استفاده در ساختار بازی وارد میکنن تا بتونن از انواع ممکن کد ها و توابع پشتیبانی کنن... ولی وقتی شما به طراحی موتور برای یک بازی مشخص میپردازین ، دقیقا میدونید که چه توابع و دستوراتی مورد نیازن و در نتیجه از فراخوانی Header ها و کتابخانه های حجیم و بی مصرف پرهیز میکنین... |
_________________ پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری |
|
بازگشت به بالا |
|
|
|
|
|
صفحه 1 از 3 |
تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد برو به صفحه 1, 2, 3 بعدي
|
|
شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد. شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد
|
|
|