Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> دعوت به همکاری
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي

دعوت به همکاری
نويسنده
پيغام
mammad
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 15 دي 1383
تعداد ارسالها: 190
محل سكونت: مفقودالاثر


3 شنبه 9 فروردين 1384 - 15:55
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان عزیز با سلام، من مشغول ساخت یک بازی 3 بعدی FPS ( اول شخص) در gamemaker6هستم ، همانطور که در پست های قبلی اشاره کردم که من به انیمیشن سازی علاقه چندانی ندارم ( البته زورکی هم یکمی یاد گرفتم) ، اگر در بین شما عزیزان کسی پیدا می شود که بتواند انیمیشن سازی خوبی بکند و مایل به همکاری است لطف کنددر این جا بنویسد تا همکاریمان را شروع کنیم .
Razz

_________________
تنها خردمند ترین و نادان ترین انسان ها هیچ وقت متحول نمی شوند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 9 فروردين 1384 - 17:07
پاسخ بصورت نقل قول
محمد جان

همون طور که حتما میدونید ، درسته که GM6.0 از برنامه نویسی 3 بعدی پشتیبانی میکنه و توابعی هم به این منظور به ساختارش اضافه شده ، اما اونجور که از ظاهر قضیه بر میاد و مارک اورمارس هم روش تاکید داشته و داره اینه که GM برای ساختن بازیهای 3 بعدی مناسب نیست و واقعا هم صحبت درستیه...

دلیلش هم وقتی مشخص میشه که بازیتون به مرحله ای از ساخت برسه که نه راه پیش داشته باشید و نه راه پس... متاسفانه GM بطور ناگهانی کم میاره و اصطلاحا ضربه سنگینی به Performance بازی وارد میشه... من این موضوع رو توی بازی استراتژیکم واقعا احساس کردم... متاسفانه GM با همه خوبی برای ساختن بازیهای 3 بعدی و حتی 2 بعدی بزرگ مناسب نیست...

شاید خالی از لطف نباشه که موضوعی رو از زمانی که هر روز توی تالار های GM بودم براتون تعریف کنم...
ماجرا از این قراره که تا قبل از ورژن 6.0 ، GM از توابع DX 5.0 استفاده میکرد... به همین دلیل خیلی از کاربرا احساس میکردن که مارک آدم به روزی نیست و یا اینکه حتی انگ بی سوادی بهش میزدن که چرا از DX 8.0 استفاده نمیکنه... غافل از اینکه دلیل ضعف کلی نرم افزار GM استفاده از این توابع قدیمی نیست... چون توابعی که GM ازشون استفاده میکردند همگی مربوط به رسم دو بعدی بودن و بعد از ورژن 5.0 Direct X که بطور ناگهانی بازار محیط های 3 بعدی گرم شد ، این توابع تغییر داده نشدند... چون عموما دیگه برای رسم نوشته ها و تصاویر استاتیک بکار میرفتن و تمام توجه ها معطوف توابع و API های 3 بعدی بود...

اما هنگام طراحی ورژن 6.0 اوضاع فرق کرد... خیلی از تغییرات و توابعی که مارک قصد اضافه کردنشون رو داشت، بدون دست بردن در ساختار GM ممکن نبود... همین مساله باعث شد که مارک در توسعه ورژن 6.0 از DX 8.0 استفاده کنه... اما در این بین مشکل جدیدی ایجاد شد و اون اینکه DX 8.0 با رسم تصاویر دو بعدی ( Sprite ) های با بعد 0 در محیط پایه 3 بعدی مشکل داشت و اونا رو درهم و برهم نشون میداد... به همین دلیل مارک از عمق Z = 1 برای Sprite ها استفاده کرد و مشکل رو حل کرد... اما این فکر به سرش زد که چرا حالا که این سیستم روی GM جواب میده ، اونها رو به عنوان دستور به موتور GM اضافه نکنه ؟ خب همون طور که میدونید پروفسور اورمارس اینکار رو هم انجام داد و ورژن 6.0 که الان روی سیستم شما نصبه ، این چند تا تابع محدود 3 بعدی رو پشتیبانی میکنه... اما این توابع محدود با قدرت کم و مشکل زیاد کجا و ساخت بازیهای FPS سنگین با پردازش های طولانی و سنگین کجا ...

خلاصه اینکه با همه علاقه ای که به GM دارم ، اما احساس میکنم که این نرم افزار برای ساخت محیط های 3 بعدی ، به تنهایی کافی نیست... گفتم به تنهایی چون راه چاره ای هم وجود داره و اون هم استفاده از کتابخانه های 3 بعدی هستش که بصورت DLL و اختصاصا برای GM ساخته شدن که بهترینشون Xtreme 3D engine By Exception هستش... خوبی این کتابخانه ها اینه که شما نیازی به برنامه نویسی پیشرفته ندارید و فقط از همون زبان GM برای فراخوانی و کنترل توابع DLL استفاده میکنید...

گذشته از همه این صحبتها ، توصیه میکنم که از یک موتور صرفا 3 بعدی برای ساخت بازی 3 بعدی استفاده کنید... موتور های خیلی خوبی وجود دارن که اینکار رو انجام میدن و بعضی هاشون هم در مقاله موتور های 3 بعدی معرفی شدن.. با این حال من بشخصه موتور Irllicht 3d رو پیشنهاد میکنم...این موتور بطرز فوق العاده ای جذاب و دوست داشتنی هست و کار باهاش خیلی راحته... زبان برنامه نویسیش C++ هستش که ساخت بازیهای سنگین 3 بعدی و پردازش های طولانی رو آسون میکنه و از یک نظام کد نویسی منسجم و هماهنگ بهره میبره... این نکته رو هم اضافه کنم که مشغول نوشتن مقاله برای ساخت بازی با این موتور هستم و مانند مقالات گذشته GM ، ساخت بازیهای ساده 3 بعدی رو آموزش خواهم داد...

امیدوارم که این مطالب براتون مفید واقع بشه...

علی

P.S : احتمالا این پست طولانی ترین پست من در این تالار هستش...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mammad
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 15 دي 1383
تعداد ارسالها: 190
محل سكونت: مفقودالاثر


جمعه 12 فروردين 1384 - 13:30
پاسخ بصورت نقل قول
با تشکر از توضیحاتتون ، قصد من ساخت یک بازی 3بعدی ساده در GM6 بود، نه یک بازی گرافیک بالا ، فقط برای کسانی که فکر می کنند با کمترین امکانات یک نرم افزار مانند GM6 نمی توان بازی 3 بعدی ساخت.در ضمن چندان هم بد نشده ، و تا به حال با مشکل چندانی رویرو نبوده ام ، به هر حال هر کسی که مایل به همکاری باشه یک پست بزاره اینجا تا کار و ادامه بدیم ، چون من هیچ بازیم رو نیمه کاره نمی زارم.

_________________
تنها خردمند ترین و نادان ترین انسان ها هیچ وقت متحول نمی شوند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Takavar
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 6 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: تكاور آباد


جمعه 12 فروردين 1384 - 16:50
پاسخ بصورت نقل قول
من میتونم کمک کنم .
ولی در حد خیلی محدود. اگر مدل و یا Texture خاصی میخواهید میتونید برام طرح هایش رو با عکس های مرجع بفرستی. اگه شکلش خیلی پیچیده نباشد ( مثلا یک هلیکوپتر فضایی پیچیده نباشد ) میتونم در عرض یک روز اگر عکس کافی هم باهاش بفرستید بسازم.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

جواب
نويسنده
پيغام
matrix
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 1 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 232
محل سكونت: The Mega City


جمعه 12 فروردين 1384 - 19:49
پاسخ بصورت نقل قول
Takavar نوشته:
من میتونم کمک کنم .
ولی در حد خیلی محدود. اگر مدل و یا Texture خاصی میخواهید میتونید برام طرح هایش رو با عکس های مرجع بفرستی. اگه شکلش خیلی پیچیده نباشد ( مثلا یک هلیکوپتر فضایی پیچیده نباشد ) میتونم در عرض یک روز اگر عکس کافی هم باهاش بفرستید بسازم.


آقاي Takavar شما با فايلهاي md2 كار كرديد؟ چون فكر مي كنم آقا mammad بخوان از اين فايلها استفاده كنن.

_________________

وبلاگ من درباره ماتريكس
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mammad
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 15 دي 1383
تعداد ارسالها: 190
محل سكونت: مفقودالاثر


شنبه 13 فروردين 1384 - 01:42
پاسخ بصورت نقل قول
من فقط می خوام اشیایی مثل تفنگ رو با آتش سر لوله آن را بسازید ، (البته نه به اون پیشرفتگی ) فقط فایل هایی که توسط GM6 قابل شناسایی باشند .

_________________
تنها خردمند ترین و نادان ترین انسان ها هیچ وقت متحول نمی شوند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Takavar
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 6 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: تكاور آباد


شنبه 13 فروردين 1384 - 20:31
پاسخ بصورت نقل قول
بسیار خوب . من شاید بتونم تعدادی را بسازم ولی وارد کردن مدل های خام رو به بازی خودنون انجام بدین.

اگه میشه توضیخ بدید که GM چه فرمت هایی سه بعدی رو میشناسه و از کجا میتونم Exporter برایش گیر بیارم . من از 3D studio max 6 استفاده میکنم. همینطور باید متوسط تعداد چند ظلعی های که در مدل میتوانم داشته باشم رو بهم بگید ( Poly count ) .
برای کار های دو بعدی هم نیاز دارم محدودیت های موجود را برای کیفیت عکس ها بدانم. و همینطور فرمت های آنها را.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


1 شنبه 14 فروردين 1384 - 20:00
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
متاسفانه GM با همه خوبی برای ساختن بازیهای 3 بعدی و حتی 2 بعدی بزرگ مناسب نیست

از مطالب شما اين طور بر می ياد که GameMaker را برای ساخت بازی های سنگين پيشنهاد نمی کنيد . و البته در اينکه Gamemaker با موتور های 3 بعدی قوی قابل مقايسه نيست شکی نيست . ولی مطلبی که کمی ناراحت کننده هست تجربه شما در ضمينه ساخت بازی باgameMaker است که آن طور که بايد و شايد استفاده نخواهد شد ، که نمونه کارهای شما در سايت اين مطلب را ثابت می کنه . و من حداقل اميدوارم الگوريتمهايی که در ساخت اين بازی ها استفاده کرده ايد در کارهای بعدی مفيد باشند .
نقل قول:

من میتونم کمک کنم .
ولی در حد خیلی محدود. اگر مدل و یا Texture خاصی میخواهید میتونید برام طرح هایش رو با عکس های مرجع بفرستی. اگه شکلش خیلی پیچیده نباشد ( مثلا یک هلیکوپتر فضایی پیچیده نباشد ) میتونم در عرض یک روز اگر عکس کافی هم باهاش بفرستید بسازم.

تكاور عزير نظرت در مورد ايجاد يك بانك اشيا 3 بعدي و ... چيه ؟ چون فكر مي كنم وجود چنين چيزي در چنين مواقعي كه يكي از بچه ها مي خواد يك قسمت از بازيش رو كامل كنه ويا خودت وقتي در حال scripting براي گراي 270 هستي باعث سرعت بيشتر در پيشرفت كار مي شه .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mammad
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 15 دي 1383
تعداد ارسالها: 190
محل سكونت: مفقودالاثر


2 شنبه 15 فروردين 1384 - 21:05
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان از همتون متشکرم
نقل قول:
اگه میشه توضیخ بدید که GM چه فرمت هایی سه بعدی رو میشناسه

بهترین فرمت برای GM6 ، به نظر من GIf هستش ، چون همیشه می تونم اونو به راحتی وارد بازی کنم .
نقل قول:

از کجا میتونم Exporter برایش گیر بیارم

کاشکی علی آقا یکمی راهنماییمون می کرد، اطلاعات من در رابطه باExporterکم است.
نقل قول:
برای کار های دو بعدی هم نیاز دارم محدودیت های موجود را برای کیفیت عکس ها بدانم. و همینطور فرمت های آنها را

همون طور که هممون می دونیم GM چندان در کارهای سه بعدی چنگی بدل نمی زند ، یعنی ما هرچه قدر یک تصویر را با گرافیک و رزولوشن بالا وارد اون کنیم باز هم تصاویر رو در همون سطحی که پشتیبانی می کنه نشون می دهد، البته اصلاحات زیادی در رابطه با این مسئله انجام داده ام ، تا بهتر بتوان بازی کرد ، اما باز هم محدودیت ها رو نمی توان برداشت .

_________________
تنها خردمند ترین و نادان ترین انسان ها هیچ وقت متحول نمی شوند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 16 فروردين 1384 - 14:40
پاسخ بصورت نقل قول
به این جمله دقت کنید :

Final Words

The 3D functions in Game Maker can be used to make some nice 3D games. But they are limited in functionality and still leave quite some work to yourself. Don't expect that you can make your own Quake with it. Game Maker is and remains primarily a package for making 2-dimensional games.

به عنوان مثال برای رسم یک هرم با سه وجه باید از کد زیر استفاده کنید :

{
d3d_primitive_begin(pr_trianglelist);
d3d_vertex(100,100,0);
d3d_vertex(100,200,0);
d3d_vertex(150,150,200);
d3d_vertex(100,200,0);
d3d_vertex(200,200,0);
d3d_vertex(150,150,200);
d3d_vertex(200,200,0);
d3d_vertex(100,100,0);
d3d_vertex(150,150,200);
d3d_vertex(100,100,0);
d3d_vertex(100,200,0);
d3d_vertex(200,200,0);
d3d_primitive_end();
}

در ضمن Game Maker بطور مستقیم از فرمتهای 3 بعدی پشتیبانی نمیکنه... به همین دلیل چنانچه هنوز تصمیم به ساخت بازی 3 بعدی در GM دارین بهتره که از یکی از کتابخانه های 3 بعدی مثل GM Irrlicht یا Xtreme 3D استفاده کنید که از بعضی از فرمتهای معروف 2 بعدی مثل MDL و MD2 پشتیبانی میکنن...

نقل قول:

از مطالب شما اين طور بر می ياد که GameMaker را برای ساخت بازی های سنگين پيشنهاد نمی کنيد . و البته در اينکه Gamemaker با موتور های 3 بعدی قوی قابل مقايسه نيست شکی نيست . ولی مطلبی که کمی ناراحت کننده هست تجربه شما در ضمينه ساخت بازی باgameMaker است که آن طور که بايد و شايد استفاده نخواهد شد ، که نمونه کارهای شما در سايت اين مطلب را ثابت می کنه . و من حداقل اميدوارم الگوريتمهايی که در ساخت اين بازی ها استفاده کرده ايد در کارهای بعدی مفيد باشند .


میثم جان

GM برای ساخت بازی های بزرگ مناسب نیست... اما چنانچه از این نکته صرفنظر کنیم شاید بشه لقب بهترین موتور آماده ساخت بازیهای دو بعدی رو بهش داد... اصلا این نکته کاملا واضحه که برای ساخت یک بازی بزرگ باید از موتور شخصی استفاده بشه چرا که موتور های آماده معمولا توابع زیادی رو بصورت بدون استفاده در ساختار بازی وارد میکنن تا بتونن از انواع ممکن کد ها و توابع پشتیبانی کنن... ولی وقتی شما به طراحی موتور برای یک بازی مشخص میپردازین ، دقیقا میدونید که چه توابع و دستوراتی مورد نیازن و در نتیجه از فراخوانی Header ها و کتابخانه های حجیم و بی مصرف پرهیز میکنین...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |