Ali مدیر کل
تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383 تعداد ارسالها: 2984 محل سكونت: On the edge
شنبه 25 تير 1384 - 10:56 |
|
|
تا اونجایی که بنده اطلاع دارم ساختار داخلی نرم افزار 3DGS بصورت Portal Based هست و تو این سیستم Fog زیاد معنی دار بنظر نمیرسه... با این وجود چنانچه قصد طراحی محیط های Outdoor وسیع رو دارید میتونید از امکانات FOG نرم افزار واقع در منوی File > Map Properties > Fog ( 1-2-3-4) RGB استفاده کنید...
توضیح کاملتر :
Map Properties - Opens the map properties window, where you can choose or create the WDL script file, pick the Palette, and determine the engine Nexus size for your map, the Sun angles, and the Fog, Sun, and Ambient light colours. The nexus size depends on the biggest level in the game, and must be increased if ever a nexus too small message appears. The palette is taken from a PCX or BMP file or from a RAW file generated by the Build process. All 8-bit textures must be adapted to it. A palette is always needed, even if only true colour textures are used. All colours are RGB values in the 0..255 range. Sun light is emitted by the sky box around the level. |
_________________ پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری |
|