تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384 تعداد ارسالها: 2153 محل سكونت: شاهين شهر
5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 10:14
نه مجتبی منظور من یه تمثیل بود نمی خواستم یه موقعیت خاص رو شبیه سازی کنم. فقز خواستم بگم اگر قسمتهایی از الگوریتمها و برنامه های تشخیص برخورد یکی باشه امکان داره که سیستم درست کار نکنه.
پس نظر تو اینه که ماشین پلیس فقط ما رو تعقیب می کنه و علت برخوردش با ماشینهای رو برویی اینه که برای کند کردن سرعت عکس العملش چند وقت یک بار برنامه رد کردن مانعش رو اجرا میکنه.
جالبه این هم یک امکانه.
کس دیگری هم هست که نظری داشته باشه.
_________________ تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید
تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385 تعداد ارسالها: 2069 محل سكونت: تهران
5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 11:02
نقل قول:
فقز خواستم بگم اگر قسمتهایی از الگوریتمها و برنامه های تشخیص برخورد یکی باشه امکان داره که سیستم درست کار نکنه.
چرا ؟
نقل قول:
پس نظر تو اینه که ماشین پلیس فقط ما رو تعقیب می کنه و علت برخوردش با ماشینهای رو برویی اینه که برای کند کردن سرعت عکس العملش چند وقت یک بار برنامه رد کردن مانعش رو اجرا میکنه.
من مي خواستم يه الگوريتم براي تعقیب پليس بگم . نمي دونم دليل برخورد اون جا دقيقا چيه و به نظر خودم الگوريتم اونجا با الگوريتم من فرق مي كنه و البته بهتر ...
تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386 تعداد ارسالها: 1212
5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 11:59
سلام به عاشقان بازی سازی و درود به حمایت کنندگان این حرفه
انگار من نبودم اینجا شلوغ شده ، البته من عاشق شلوغی ام
هر چی بیشتر بهتر ، ولی امکان داره وقت نکنم به همه جواب بدم پس از همین حالا می گم ببخشید .
به دلایلی که ذکر می کنم و نمی کنم بازی Driver کنار گذاشته می شه و می خوام به نقد یه بازی اکشن سوم شخص بپردازم .
دلایل عبارتند از : اجرا نشدن بازی روی سیستمم ، گذشت زمان زیاد از ساخت این بازی و ...
ولی در اولین فرصت عکساشو می ذارم .
چون راجع به سبک نوشته نظر ندادین ، تصمیم گرفتم هم کٌلی صحبت بکنم و هم مثال بزنم .
=================================================
کالبد شکافی شماره 2
نویسنده : سعید شهریاری
بازی که می خوام این دفعه نقد کنم اسمش هست "Max Payen"
خوب توجه کنید نسخه بازی رو ننوشتم چون موتور هر دو نسخه یکی بوده .
اطلاعات اصلی :
Game: Max Payne 2: the Fall of Max Payne
Released: Oct 2003
Game Type: 3D Action
Developer: Remedy Entertainment
Publisher: Take-Two Interactive Software
Homepages:
http://www.remedy.fi/games/max_payne2.html http://www.rockstargames.com/maxpayne2/
FAQs: None listed by 3D Gamers
Requires: Windows / Direct3D
Multiplay: None
Keywords: third-person / modern / shooter
ESRB Rating: Mature (17+) for Blood, Intense Violence, Mature Sexual Themes, Strong Language
طراحی بازی :
طرح بازی تماما شبیه فیلم سینمایی بود ، همان طوری که بیننده فیلم ، خود را درگیر پیچ و خم های فیلم می داند و بین او و نقش اول فیلم هم حسی بوجود می آید ، در این بازی، بازی کن همان تجربه را دارد با این تفاوت که خود می تواند جزیی از داستان باشد و در پیشرفت داستان نقشی داشته باشد (در خیلی از بازی ها شاهد چنین طرز تفکری هستیم).
تکسچرها همه از سطح شهر جمع شده بود ، این مساله باعثِ هم حسی بیشتر در بازی کن های بومی (آمریکایی) می شد و همچنین واقع گرایانه بودن بازی رو بیشتر نشون می داد .
کنترلر :
کنترل معمولی بازی های سوم شخص با این تفاوت که کنترل زمان را هم به دست بازی کن میدهد
بازی کن در این بازی به غیر از ذخیره لحظه لحظه بازی می تواند عبور زمان را آهسته کند .
این مشخصه به بازی کن ، این امکان را می دهد که بیشتر روی حرکت و تیر اندازی خود دقت داشته باشد .
به همین دلیل یک محدوده زمانی برای این کار تعیین شده ، یعنی بازی کن نمی تواند تا هر وقت که بخواهد این کار را ادامه بدهد .
من هم توی بازی هام از این تکنیک تقلید کردم .
این کار خیلی سادس اگر شما برای روند بازی یک متغیر سرعت تعریف کنید ، اونوقت می تونید اون رو در هر جایی از بازی که خواستید عدد دهی کنید .
این مساله هیچ ارتباطی با زبونی که با اون برنامه نویسی می کنید نداره ، یه چیزی شبیه اینه :
مثلا اگر شما در بازی یک عدد ثابت برای حرکت کاراکتر دارید اون رو با یک متغیر عوض کنید .
مثل این ، اگر اینجوری نوشتید :
yrotate object 5
به این تغییر بدید
yrotate object speed
بعدم هر جا خواستید متغیر speed را عدد دهی کنید .
دینامیک :
در نسخه اول این بازی دینامیک زیادی به کار نرفته بود فقط در حد تعیین برخورد بدن با دیوار و تیر با موانع و ...
ولی در نسخه دوم برای لذت بیشتر بازی کن اشیایی به صورت جدا وجود داشت تا بازی کن با اونها برخورد کنه و نتیجه را مشاهده کنه ، این امکان در بازی باعث می شد کمتر راه فراری وجود داشته باشه .
اطلاعات این قسمت مثل دیگر قسمتها شخصیه ، پس اطمینانی نیست
روش استفاده شده در نسخه اول : Collision detect
روش استفاده شده در نسخه دوم : Rigid body+Collision detect
در روش اول نمی شه مثلا حرکت یک توپ رو شبیه سازی کرد ، حداقلش اینه که خیلی سخته ولی در روش دوم تعیین برخورد نقطه ای سخته ، پس در نسخه دوم از هر دو روش استفاده شد .
تا این جا مشخص شد اگر خواستید یک موتور گرافیکی بخرید ، حتما باید هر دوتا تکنیک رو داشته باشه .
هوش مصنوعی :
تفاوت دیگر این بازی با دیگر بازی های هم سبک ، این بود که سرعت در بازی های اکشن حرف اول را می زد ولی در این بازی تفکر خیلی مهم بود ، همین مساله باعث شده که توی نوشتن سبک بازی تردید داشته باشم .
شاید تعجب کنید که در این قسمت به این مساله پرداختم ولی باید بدونید که هوش مصنوعی در این بازی ، طوری طراحی شده بود که تا جایی که می تونه سنگ جلوی پای بازی کن بندازه .
به رسم همیشگی ، هر گونه کپی برداری از این مطلب به شرط ذکر منبع بلامانع است .
=================================================
مثل مطلب قبلی خیلی چیزا برای گفتن مونده ولی هنوز نظرات دوستان کامل نشده و در تاثیر مطالب تردید وجود داره .
پس امکان داره که مطالب بعدی هم دیر فرستاده بشه هم به دلیل نزدیک شدن فصل امتحانات و هم تکمیل شدن نظرات .
امید وارم که از این مطلب استفاده برده باشید .
از لیست زیر بازی هایی را که دوست دارید توی پست های بعدی نقد بشه انتخاب کنید .
Splinter Cell
Ghost Recon
Hitman
Mafia
GTA
Need for Speed
delta force
hyfe life
Re_Volt
يادتون نره حتما يكي رو انتخاب كنيد
انتقاد رو هم فراموش نکنید ، یدونه انتقاد سازنده می ارزه به یه عالم تشکر بیهوده .
تا پست دیگه و مطلب بعدی ، خدا نگهدار
0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط شنبه 13 مرداد 1386 - 18:42 در 3 بوده است.
تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384 تعداد ارسالها: 2153 محل سكونت: شاهين شهر
5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 12:26
برای مجتبی :
چراش بستگی زیادی به الگوریتمی داره که می نویسند. من که خود بازی رو هم ندیدم.
اما اگه اون مثال شطرنج رو گرفته باشی. مساله رو میگیری!!!
بذار یه مثال دیگه بگم. فرض کن دو تا روبات داری که از برنامه های هوش مصنوعی یکسانی برخوردارند و الان جلوی همدیگه قرار گرفتن و هردو می دونن که اگه اقدام به جنگ بکنن صدمه می بینن ولی برنامه اونا بسته به شرایط(که برای هر دوشون یکسانه) بهشون میگه که برو جلو طرفت می ترسه و در میره. خوب چه اتفاقی می افته. هر دو میرن جلو و هر دو صدمه می بینند.
گرفتی چی می خوام بگم؟؟
برای سعید :
رفیق چه قدر هولی.
مگه خودت نمی خوای تو بحثی که خودت شروع کردی شرکت کنی؟
_________________ تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید
تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385 تعداد ارسالها: 2069 محل سكونت: تهران
5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 12:50
مي دوني چرا متوجه منظورت نمي شم . چون تو بازي شطرنج از ابتداي بازي يك هدف براي دو طرف وجود داره : بردن .
ولي تو بازي ماشين يكي داره فرار مي كنه يكي مي خواد فراركننده رو بگيره ...
تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385 تعداد ارسالها: 2069 محل سكونت: تهران
جمعه 14 ارديبهشت 1386 - 05:47
شطرنج رو گرفتم . همچنين رباط كه تازه الان خوندمش ! ولي مثلا تو همين مثال رباط هدف چيه ؟ هر كدوم اون يكي رو نابود كنه . ولي تو ماشين يكي داره فرار مي كنه و ديگري مي خواد بگيرتش ... فكر كنم متوجه منظور هم نمي شيم من هم تو هر بحثي بياد شركت مي كنم برو سر مسيله بعد .
تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384 تعداد ارسالها: 2153 محل سكونت: شاهين شهر
جمعه 14 ارديبهشت 1386 - 10:41
باشه مجتبی بحث رو ادامه نمی دیم اما من دو طرفی رو که داشتم بهشون تشبیه می کردم ماشین پلیس(تعقیب کننده) و ماشینی که ما هدایت می کنیم(فراری) نبود منظورم ماشین پلیس و ماشینی که از روبرو میاد بود.
_________________ تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید