Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> معرفی نرم افزار های ساخت بازی -> شما كدام موتور را برمي گزينيد؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  بعدي

كدام موتور را بر مي گزينيد ؟
3D Game Studio
23%
 23%  [ 45 ]
Game Maker
16%
 16%  [ 32 ]
Quest3d
15%
 15%  [ 29 ]
RenderWare
4%
 4%  [ 8 ]
Dark Basic
1%
 1%  [ 3 ]
Torque Game engine
9%
 9%  [ 19 ]
Irrlicht
2%
 2%  [ 5 ]
Virtools
4%
 4%  [ 9 ]
Power Render
1%
 1%  [ 3 ]
هيچ كدام
19%
 19%  [ 38 ]
مجموع آراء : 191

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


1 شنبه 23 ارديبهشت 1386 - 07:16
پاسخ بصورت نقل قول
@mory
آهان رم بالا بخاطر تکسچرهای سنگینه. من فکر میکردم بخاطر بهینه نبودن game maker هست. خوب اگه اینطوره امکانی گذاشتی که کاربر بتونه کیفیت تکسچر رو پایین بیاره؟
نقل قول:

مدل هاي كاراكترهاي اصلي از جمله Tidus، Paine، Rikku و حتي خود Yuna هيچكدوم بيشتر از 0.5mb نبودن! (تازه با Texture و انيميشن هاشون و اطلاعات Skin!)

!!!!!!!!!!!!!!!!!
کنجکاو عزیز مطالب خیلی مفید بود. ممنون Laughing

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


1 شنبه 23 ارديبهشت 1386 - 12:20
پاسخ بصورت نقل قول
مطالبی که جناب "کنجکاو" گفتن خیلی خیلی مفیده
Laughing Laughing Laughing
من خواستم از ایشون تشکر کنم ، من که استفاده بردم
فقط اینها مربوط به Render Ware بود یا Ogre3D ?
سوال مسخره ایه ، نه ؟
ولی من از کلیت حرفاتون استفاده کردم ، آخه من تا حالا در مورد کنسول ها اطلاعاتی نداشتم و اخیرا خیلی به این مساله علاقه مند شدم و اطلاعات شما خیلی بدردم خورد .

فقط Render Ware بود یا Ogre3D ?
لینک دانلود ازش ندارید ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


1 شنبه 23 ارديبهشت 1386 - 23:46
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

آهان رم بالا بخاطر تکسچرهای سنگینه. من فکر میکردم بخاطر بهینه نبودن game maker هست. خوب اگه اینطوره امکانی گذاشتی که کاربر بتونه کیفیت تکسچر رو پایین بیاره؟


آره در قسمت تنظيمات وقتي كيفيت رو روي پايين ميگذاري يك سري از تكسچر ها با كيفيت پايين لود ميشن كه خوب موثره تو سرعت بازي . ولي ايده آل نيست .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
كنجكاو
مدیر پروژه
مدیر پروژه


تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: نپتون-زمين


2 شنبه 24 ارديبهشت 1386 - 23:28
پاسخ بصورت نقل قول
اول بگم كه خيلي ممنونم... Surprised

@iran_adventure:
مجتبي جان RW خيلي سخت پيدا ميشه ولي فكر كنم بروبچه هاي rl-team دارن يه كارايي ميكنن... راستي شما اونجا همون Mojtaba هستي ديگه٬ نه... Laughing
در ضمن فكر كنم كه به فكر Unreal Engine 3 يا CryEngine2 باشيم بروز تريم!

@سيلوستر:
قابلي نداشت... Surprised

@_Akhtar:
مطالب مربوط به (RW (RenderWare بودن... ميتونيد از eMule, BitTorrent و يا نرم افزارهاي P2P ديگه كمك بگيريد كه البته يه صبر ايوب هم ميخواد چون 400-500 مگي ميشن! Mad

@mory:
آقا مرتضي٬ شرمنده باز من تحقيق نكرده حرف بيخود زدم... خلاصه قصد جسارت نداشتم... خيلي مخلصيم عزيز جان... Laughing

@همه عزيزان:
درسته كه RenderWare نرم افزار خيلي قدرتمنديه ولي قبل از اينكه خودتونو به زحمت بندازين و اونو Download كنين به اين نكته توجه كنيد كه اين نرم افزار و نرم افزارهاي مشابه كارو براي كساني راحت ميكنن كه بدونن اين نرم افزار و ابزارهاش چه كاري رو براشون راحت و ساده ميكنه... نمونش همين SandBox كه با بازي فاركراي بود! خيلي قدرتمنده اما همچين هم راحت نيست... نكته مهم بازهم اينكه شما بايد در نهايت بازي رو بسازيد و اينكه اين نرم افزار هم مثل خيلي هاي ديگه يه Game Generator نيست و به تلاش و كوشش زيادي نياز داره... اگه ميتونيد بسم الله... همين آقا مرتضي رو نگاه كنيد كه چطوري پشت كمر گيم ميكرو به خاك ماليدن Laughing ... ايشون يه كار مهمتر از اونهم كردن... اونهم اينه كه كار رو كه شروع كردن به اتمام رسوندن... من صميمانه بهشون تبريك ميگم و براشون آرزوي موفقيت روز افزون دارم... Laughing

همتون موفق باشيد.

_________________
!Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


3 شنبه 25 ارديبهشت 1386 - 07:42
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

راستي شما اونجا همون Mojtaba هستي ديگه٬ نه...


اي واي لو رفتيم Smile Very Happy
شما هم عضو هستيد ؟؟

نقل قول:

فكر كنم بروبچه هاي rl-team دارن يه كارايي ميكنن


آره يكي قول داده آپلود كنه ولي هنوز كه خبري ازش نيست ...

----------------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد انجين هاي قدرتمند با دوستان تو اين تاپيك خيلي صحبت كرديم :

http://forum.futureworld.ir/viewtopic.php?t=140

ممكنه ما يه ورژن از اين نرم افزارها رو گير بيارم ولي آموزش - فروم فعال - اطمينان داشتن از به دست آوردن نسخه جديد و ... اين ها رو هم بايد توجه كرد . البته تو اون تاپيك به اين نتيجه رسيدم كه بايد 2 تا انجين انتخاب كنم . يه انجين معروف و يه انجين با قيمت و كارايي مناسب و در حد قابل قبول ...

نقل قول:

اينكه اين نرم افزار هم مثل خيلي هاي ديگه يه Game Generator نيست و به تلاش و كوشش زيادي نياز داره


مي شه بيشتر توضيح بدي ؟؟

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
كنجكاو
مدیر پروژه
مدیر پروژه


تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: نپتون-زمين


3 شنبه 25 ارديبهشت 1386 - 12:17
پاسخ بصورت نقل قول
@iran_adventure:
نقل قول:
اي واي لو رفتيم
شما هم عضو هستيد ؟؟

آره ولي چراغارو خاموش كرديم كه لو نريم... Very Happy Embarassed اونم تو يه سايت روسی زبان! مواظب خودت باش... Idea

نقل قول:
مي شه بيشتر توضيح بدي ؟؟

بله، چرا كه نه! Surprised
RW يه MiddleWare بحساب مياد (البته همونطور كه گفتم، خيلي قدرتمند!) اما بعضي ها فكر ميكنن كه خوب FPSC كه انقدر قوي نيست باهاش ميشه تو سه سوت يه FPS داد بيرون ملت حال كنن (كه بازهم اينطور نيست) پس اين RW ديگه خداست، آخ جون ممد يه 360 داره برم اينو دانلود كنم يه بازي بسازيم ببينيم اين 360 چيه؟!!!(پس SDK ايكس باكس كشكه؟) كار با RW و هر انجيني اين كارشو ميخواد... اگه ندونيد كه توي RW حداكثر فقط چهار استخوان (كه اغلب كافيه) ميتونن روي يه Vertex تاثير بذارن (مجموعا تا 1.0) و هر كدوم يه درصد خاصي روي اون نقطه تاثير دارن چطوري ميخوايم يه كاراكتر با حركت نرم داشته باشيم؟ ميبينيم كه توي مكس كه كاراكتره درسته! پس يا Exporter ايراد داره يا RW شعورش به اين چيزا نميرسه!!! يا خيلي ها نميدون كه خيلي از انجين ها توي هر فايل فقط يك Skin رو پشتيباني ميكنن! بعد ور مي دارن چندتا كاراكترو باهم اكسپورت ميكنن بعد توي انجين لود ميكنن ميبين كه همه ثابتن بجز يكي! (حالا يا اكسپورتره همه اسكين ها رو اكسپورت كرده يا موتور فقط يه اسكينو ميخونه!) خوب اينا هم مهمن ديگه مگه نه؟ فقط كه موتور نيست... با گيم ميكر هم ميشه بازي هاي فوق العاده ساخت... اما اگه ندوني يا انتظار الكي ازش داشته باشي با همون هم نميشه! حتي كيم ميكر هم Game Generator نيست، يعني نميشه با چندتا كليك ساده نجات بندر ساخت! (اينو همه مخصوصا آقا مرتضاي گل خوب ميدونن، پس چرا من گفتم خدا ميدونه!!! Very Happy )

نقل قول:
ممكنه ما يه ورژن از اين نرم افزارها رو گير بيارم ولي آموزش - فروم فعال - اطمينان داشتن از به دست آوردن نسخه جديد و ... اين ها رو هم بايد توجه كرد . البته تو اون تاپيك به اين نتيجه رسيدم كه بايد 2 تا انجين انتخاب كنم . يه انجين معروف و يه انجين با قيمت و كارايي مناسب و در حد قابل قبول ...

مجتبي جان خودتون هم به همين نتيجه رسيديد، من هم به شما همون TGE و بعد هم خريدشو پيشنهاد ميكنم (شايدم خواستيد نسخه جديدش رو امتحان كنيد –Torque Game Advanced-)
البته ور رفتن با RW و نظايرش خيلي حال ميده، رطب خورده منع رطب چون كند! من كه جلوتونو نميگيرم...

نقل قول:
در مورد انجين هاي قدرتمند با دوستان تو اين تاپيك خيلي صحبت كرديم

خوندمشون! (آقا مجتبي من بعضي جاها از دستم در رفته زيادي Face to Face صحبت كردم! اما منظورم شماي نوعيه نه خود جنابعالي، از توجهتون سپاسگزارم.)
مجتبي جان٬ آدم ها واقعا با هم خيلي فرق ميكنن... بعضي ها موتورهاي آماده رو انتخاب مي كنن و باهاش هم موفق ميشن٬ بعضي ها هم خودشون سعي ميكنن موتور دلخواه خودشون رو طراحي كنن و بسازن(حالا يا ميتونن يا نميتونن!). اين وسط يه سري آدمم هستن كه فقط حرف ميزنن٬ يا غرغر ميكنن٬ يعني هيچ دغدغه اي ندارن بجز اينكه سد راه ديگران بشن٬ منظورم اينكه درك نميكنن كه مهم نيست چه موتوري رو انتخاب ميكنيد٬(البته مهمه ها ولي نه در درجه اول و يا در مراحل اوليه) يا ميسازيد و غيره و غيره... خود طرف بايد با توجه به نيازش يه موتوري رو انتخاب كنه و شروع كنه، البته مسلما مشورت با ديگران و مخصوصا اونهايي كه قبلا بازي مشابهي ساختن يا با موتوي كه شما دنبالش هستيد كار كردن بد نيست، اما اگه از حد بگذره و هركي بياد موتوري رو پيش نهاد بده، يكي بگه آنريل، يكي بگه دوم3، يكي بگه سند باكس؛ اين بدرد نميخوره! نكته واقعا مهم اينكه ماها بايد ياد بگيريم كاري رو كه شروع كرديم٬ تموم كنيم... همين! Surprised ... اگه ميخواي پشتكار خودتو بسنجي ببين چقدر روي همين پروژه خودت كار ميكني (همين كه توي آواتارته) و چقدر دربارش حرف ميزني(حالا خدايي كدومش بيشتره... Very Happy Smile ) ... حتي گاهي فكر كردن آدمو عقب ميندازه (منظورم فكر كردن زياديه، لطفا كسي سريع و بدون تامل قضاوت نكنه! Question ) بعضي وقت ها بايد شروع كرد تا خودبخود ذهنت خودشو با پروژه وفق بده... اگه بشيني و يكسال هم به طراحي و اضافه كردن Feature به ليست امكانات برنامت بپردازي كه آيا يه روز شروع به ساخت بكني يا نكني، بدون كه هيچ وقت برنامت حتي شروع هم نميشه (البته روي كاغذ، يعني بگي پلاگين، شيدر، نرمال مپ و ...) اينها هيچ وقت تمومي ندارن... مهم نيست اولي رو بدون Shader بنويسي، در عوض تو بازي بعدي سرعت لودينگ رو بيشتر كن، فايل ها رو كوچيكتر كن، بجاي BMP از PNG استفاده كن بجاي اون از DDS، روي گيم پلي كار كن، بالاخره زمان استفاده از تكنيك هاي خفن هم ميرسه، يادمون باشه كه تكنيك هاي خفن امروزي فردا قديمي و بلا استفاده ميشن... : و بازهم تكينك هاي جديد و جديدتر ميان و همشون رو موقع درست ميشه بكار گرفت، وقتي نيازي باشه كار خودش پيش ميره، منظورم نياز واقعيهx ... بهترين كاري كه ميشه كرد اينه كه چيزي رو كه ياد ميگيريم عميقه عميق ياد بگيريم... نه اينكه يه عالمه چيزه نصفه نيمه ياد بگيريم! (قابل توجه خودم... Surprised ) ... اين ديگه اختراع مجدد چرخ نيست! يادمه كه يه دانشجويي 10-15 سال پيش (اگه اشتباه نكم) هفت سال وقت گذاشته بود تا قضيه آخر فرما (نظريه پرداز و رياضيدان) رو حل كنه! آخرش هم اينكارو كرد(شبكه 4 يه بار نشون داد اما من نتونستم كاملشو ببينم...) اما من كه ديگه لازم نيست اين هفت سال رو وقت بذارم، لازمه؟ نه، من ميتونم تو مدت كوتاهي اون اثبات و بفهمم (يا شب امتحان بخونم... Shocked Mad ) پس از زحمات ديگران به نفع خودم بهره بردم... مطمئنا بقيه هم از تلاش هاي ما سود خواهند برد!

اشتباه بعضي از ماها اينه كه هميشه منتظريم نرم افزارها رو يكي برامون Update كنه! در صورتيكه برنامه ها چه موتور با سورس باز باشه٬ چه ميخواد بسته باشه! امروزه تقريبا بيشترشون از ساختارهاي پلاگين پذير استفاده ميكنن! از كد نويسي طرف خوشتون نمياد؟ بنظرتون بعضي قسمت ها كند هستن؟ خوب آستين هاتونو بالا بزنيد و يه پلاگين بنويسيد٬ به انجين Feature اضافه كنيد٬ يا حتي قسمت هاي مختلف رو جايگزين كنيد (يعني بجاي استفاده از دستورهاي انجين٬ كد خودتونو فراخواني كنين!) از Library ها و ابزارهاي مختلفي كه ديگران با زحمت و مشقت ساختن استفاده كنيد و تو قسمت هايي كه ديگران زياد كار نكردن به خودمون سخت بگيريم، كار كنيم تا پيشرفت كنيم و غيره... Razz

معمولا گفتن اين نكته دردي از كسي دوا نميكنه، چون خيلي شخصيه! اما بهتون ميگم... Embarassed
من شخصا اعتقاد دارم كه آدم بايد وقتشو تقسيم كنه به كارهايي كه دوستشون داره يا براش لازم هستن و بدردش ميخورن... مثلا نوشتن دموهاي تكنيكي تك منظوره و كوچيك با دايركت ايكس و Optimize كردن اونها(كه خيلي براي چپوندن توي انجين ها بدرد ميخوره يا حتي يه Framework ساده كه كار خودمونو راحت كنه)، نوشتن Wrapper براي دايركت ايكس يا حتي موتورهاي آماده (چه با سورس باز و چه بدون سورس!)، نوشتن بازي هاي كوچيك و خلاقانه (نه پينگ پونگ و بقيه Cloneها)، كار كردن بر روي قسمت هاي مختلف بازي از جمله گيم پلي و ...، ياد گيري تكنيك هاي مدرن برنامه نويسي، استفاده از Pattern ها و مسائلي كه مدت هاست حل شده، اضافه كردن به معلومات رياضي، هندسي و غيره... و از همه مهمتر جواب دادن سوالات ملت در فوروم هاي خارجي كه هم زبانمونو قوي ميكنه و هم باعث ميشه با تكرار مطالبي كه ياد گرفتيم هم به خودمون و هم به ديگران سود و منفعت برسونيم. با نشون دادن كارهاتون به خارجي ها سطح انتظار خودتون از كار خودتون بالا ميره اگه تو سايت هاي ضعيف با يوزرهاي معمولي كاراتون رو نشون بدين يا همه الكي تعريف ميكنن يا الكي ايراد ميگرين! من قبلا هم تو همين سايت گفتم كه سايت هايي مثل گوگل و ياهو با ارائه خدمات مجاني به مشتري از يك طرف و تبليغ و كاراي ديگه از طرف ديگه دارن خودشونو از هر جهت (مادي و معنوي!) قوي و قويتر ميكنن، يعني پول خدماتي رو كه به من ميدن از شركت هاي گردن كلفت تر از من يوزر معمولي ميگيرن و چيزي رو كه اونها ميخوان رو بهشون ميدن(مثلا تبليغات وسيع! اگه ياهو و گوگل با اين بازديدهاي چند ده ميليوني روزانه نگن دارن تبليغات وسيع ميكنن پس كي بگه! تلويزيون؟)، براي موفقيت بايد ببيني طرفت چي ميخواد نه اينكه تو چي ميخواي و با چي حال ميكني! البته نبايد اين چيزارو 0 و 1 ببينيم؛ خودم بالاتر گفتم بريم دنبال چيزهايي كه دوست داريم اما نه زماني كه مشتري گفته برام يه برنامه بساز كه بتونم توي خونه اي طراحي كردم راه برم، بعد من برم براش يه برنامه بنويسم كه قابليت يادگيري يا تشخيص صدا و تصوير رو داره اما اون چيزي نيست كه اون ميخواد! يعني اين چيزا خيلي خوب و خفنن اما اينجا نبايد رفت دنبال دل، بايد رفت دنبال اينكه كارو با حداقل زمان و حداكثر كارايي كه مد نظر مشتريه بهش تحويل داد و حداكثر پول رو هم ازش گرفت و رفت سراغ كار بعدي و همينطور كار كردن و تجربه كسب كردن... ما بايد چيزي رو كه ازمون ميخوان (حتي ميتونيم ايجاد نياز كنيم، مگه قبل از اختراع مايكرو ويو و لايت ويو كسي به اين چيزها و امثال اينها نياز داشته؟) عرضه كنيم و چيزي رو كه ما ازشون ميخوايم (يعني پول و غيره) ازشون بگيريم نه چيزي رو كه اونها ميخوان بهمون بدن! (مثلا تشكر و قربون صدقه رفتن! و شماره گرفتن و ... Very Happy Surprised )

هر چيزي يه راهي داره! اما من تضمين ميكنم كه بيشتر مسائل اين دنيا راه هاي خيلي زيادي دارن... من به چند تا تاپيك تو تالار اصول اوليه بازي سازي سر زدم، چندتا مقاله بود كه دوستان زحمت كشيده بودن اما تحقيقاتشون يه مقدار كم بود... و تازه خيلي جاها سعي كرده بودن مسائل رو با حدس زدن رفع و رجوع كنن... مطالب چندتا مقاله هم خوب بود اما تازه جايي كه داشت نتيجه ميداد ول كرده بودند رفته بودن سر يه مشكل ديگه! براي مثال همين مقاله هايي كه آقا احسان زحمتشونو كشيدن(حلقه اصلي بازي و دو سه تا تاپيك درباره تشخيص برخورد) و شما هم كه پايه! Rolling Eyes حسابي بحث رو گرم كرده بودين... Laughing .... حيف كه جاهاي خوبش ولش كردين... Crying or Very sad من يه مطالبي نوشتم اما چون كمي به كارهاي ديگه خوردم هنوز نتونستم تمومشون كنم ولي خيلي دوست دارم كه اون بجث ها رو ادامه بدين، واقعا از ديدن پيشرفت كردن هر كسي (خودم يا بقيه) خيلي لذت ميبرم... Cool (البته يه دليل تموم نكردن و نفرستادنش هم اينه كه آقا احسان فرموده بودن كه دارن مطالب جديد رو آماده ميكنن، ما كه منتظريم! Wink )

من معمولا زياد حرف نميزينم اما وقتي مينويسم نميدونم چرا زود جو ميگيرتم! انگار منتظرم يكي يه چيزي بگه من شروع كنم... Embarassed Question Very Happy

خوش و خرّم باشيد.

_________________
!Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME


اين نامه توسط كنجكاو در 4 شنبه 20 تير 1386 - 16:12 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


3 شنبه 25 ارديبهشت 1386 - 22:20
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

آره ولي چراغارو خاموش كرديم كه لو نريم...


نكنه nabarunr.1 شماييد ؟! Smile

نقل قول:

Torque Game Advanced


گرفتم ولي دمو بود ...

نقل قول:

نكته واقعا مهم اينكه ماها بايد ياد بگيريم كاري رو كه شروع كرديم٬ تموم كنيم... همين! ... اگه ميخواي پشتكار خودتو بسنجي ببين چقدر روي همين پروژه خودت كار ميكني (همين كه توي آواتارته) و چقدر دربارش حرف ميزني(حالا خدايي كدومش بيشتره... ) ... حتي گاهي فكر كردن آدمو عقب ميندازه (منظورم فكر كردن زياديه، لطفا كسي سريع و بدون تامل قضاوت نكنه! ) بعضي وقت ها بايد شروع كرد تا خودبخود ذهنت خودشو با پروژه وفق بده... اگه بشيني و يكسال هم به طراحي و اضافه كردن Feature به ليست امكانات برنامت بپردازي كه آيا يه روز شروع به ساخت بكني يا نكني، بدون كه هيچ وقت برنامت حتي شروع هم نميشه (البته روي كاغذ، يعني بگي پلاگين، شيدر، نرمال مپ و ...) اينها هيچ وقت تمومي ندارن... مهم نيست اولي رو بدون Shader بنويسي، در عوض تو بازي بعدي سرعت لودينگ رو بيشتر كن، فايل ها رو كوچيكتر كن، بجاي BMP از PNG استفاده كن بجاي اون از DDS، روي گيم پلي كار كن، بالاخره زمان استفاده از تكنيك هاي خفن هم ميرسه، يادمون باشه كه تكنيك هاي خفن امروزي فردا قديمي و بلا استفاده ميشن... : و بازهم تكينك هاي جديد و جديدتر ميان و همشون رو موقع درست ميشه بكار گرفت، وقتي نيازي باشه كار خودش پيش ميره، منظورم نياز واقعيهx


راستش خودم هم قبول دارم Smile خيلي كم كار مي كنم ولي يه نكته اي هست در مورد خودم : من تا پيش دانشگاهي خيلي به كامپيوتر علاقه داشتم . مجله مي خوندم با برنامه هاي مختلف كار مي كردم و ... نمي دونم چي شد كه يي هو ! علاقه ام از بين رفت ديگه حوصله خوندن مجله كامپيوتر نداشتم و فقط با كامپيوتر بازي مي كردم و ... الان هم نزديك نيم ساله كه دوباره يي هو به كامپيوتر علاقه مند شدم ( فكر كنم بازي سازي باعثش شد ) ولي كمي تنبلي باهام مونده و يه دليل ديگشم اينه كه با موتور آشنايي كامل رو ندارم . راستش بعضي وقت ها اعصاب آدم رو خورد مي كنه يه كد رو 100 بار Trace مي كنم هيچ مشكلي نداره مي ري تو فروم 20 تا لينك مي ده كه 15 تاش رو چون عضو نيستي نمي توني ببيني . 5 تا رو هم با دقت مي خوني ولي نه انگار فقط اين منم كه اين مشكل رو دارم ! بعد از كلي دوباره سرچ كردن تو آخرين صفحه به جوابت مي رسي ( ولي خدا رو شكر هميشه تو آخرين صفحه جواب رو پيدا كردم ! دفعه آخر 3 روز طول كشيد تا جواب رو گرفتم ! )
در هر صورت ممنون نوشته هات باعث شد روحيه تازه بگيرم ان شاا... سرعت كار رو بيشتر مي كنم ...

نقل قول:

من به چند تا تاپيك تو تالار اصول اوليه بازي سازي سر زدم، چندتا مقاله بود كه دوستان زحمت كشيده بودن اما تحقيقاتشون يه مقدار كم بود... و تازه خيلي جاها سعي كرده بودن مسائل رو با حدس زدن رفع و رجوع كنن... مطالب چندتا مقاله هم خوب بود اما تازه جايي كه داشت نتيجه ميداد ول كرده بودند رفته بودن سر يه مشكل ديگه! براي مثال همين مقاله هايي كه آقا احسان زحمتشونو كشيدن(حلقه اصلي بازي و دو سه تا تاپيك درباره تشخيص برخورد) و شما هم كه پايه! حسابي بحث رو گرم كرده بودين... .... حيف كه جاهاي خوبش ولش كردين...


راستش من خيلي دوست دارم شركت كنم ولي همون طور كه خودت گفتي بدون تحقيقه و هر چي به ذهنم مي رسه مي گم فقط هم من و احسان هستيم كه احسان بايد خودش رو با من تطبيق بده ! ولي هر جا كه بحث رو رها كردم يعني چيز ديگه اي به ذهنم نمي رسيده . البته ناگفته نماند كه اين بحث ها خيلي جديدند ( براي من كه اين طوره ) و افراد كمي اطلاعات كامل دارند اين مي شه كه بحث ها به اين صورت جلو مي رند .

نقل قول:

نميدونم چرا زود جو ميگيرتم! انگار منتظرم يكي يه چيزي بگه من شروع كنم...


اميدوارم هميشه جوگير باشيد Smile

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


4 شنبه 26 ارديبهشت 1386 - 09:43
پاسخ بصورت نقل قول
كنجكاو,
طرف بايد با توجه به نيازش يه موتوري رو انتخاب كنه و شروع كنه، البته مسلما مشورت با ديگران و مخصوصا اونهايي كه قبلا بازي مشابهي ساختن يا با موتوي كه شما دنبالش هستيد كار كردن بد نيست،
------------------------------

من نياز به يه موتور دارم كه fps خوبي داشته باشه و امكانات صداش هم خوب باشه و مهم ترين چيز كه الان برام مهمه اينه كه بتونه براي xbox 360 , PS3 بازي بسازه .
و برام مهم نيست كه چقدر وقت مي بره ، بعد از اينكه متورمو پيدا كردم ، ديگه ول كنش نيستم تا اينكه يه بازيه كامل ازش در بيارم .
قبلا با موتور هاي دره پيت اين كارو كردم و الان مي خوام با يه موتور توپ اين كار رو بكنم .
پيشنهاد شما چيه ؟
شما كه با Render ware كار كردي ، چطوره ؟
مي شه يه بازيه كامل ازش در آورد ؟
-----------------------------

كنجكاو,
اشتباه بعضي از ماها اينه كه هميشه منتظريم نرم افزارها رو يكي برامون Update كنه! در صورتيكه برنامه ها چه موتور با سورس باز باشه٬ چه ميخواد بسته باشه! امروزه تقريبا بيشترشون از ساختارهاي پلاگين پذير استفاده ميكنن! از كد نويسي طرف خوشتون نمياد؟ بنظرتون بعضي قسمت ها كند هستن؟ خوب آستين هاتونو بالا بزنيد و يه پلاگين بنويسيد٬ به انجين Feature اضافه كنيد
-------------------------------

من كه نمي خوام برنامه بنويسم ، فقط در حد يه هوش مصنوعي برام كافيه كه ديگه مخم بتركه .
ولي تا حالا با نرم افزاري كار نكردم كه امكان توصعه داشته باشه ، شايد اگر render ware اين امكان رو داشته باشه ، توصعش دادم .
هنوز كه گيرم نيومده . Crying or Very sad

كنجكاو,
خيلي جاها سعي كرده بودن مسائل رو با حدس زدن رفع و رجوع كنن...
---------------------------
اگه منظورتون منم ، شرمنده ، وقت واسه تحقيقات نيست .
همينا هم كه نوشتم از اطلاعات قبليه . Embarassed

كنجكاو,
يعني اين چيزا خيلي خوب و خفنن اما اينجا نبايد رفت دنبال دل، بايد رفت دنبال اينكه كارو با حداقل زمان و حداكثر كارايي كه مد نظر مشتريه بهش تحويل داد و حداكثر پول رو هم ازش گرفت و رفت سراغ كار بعدي و همينطور كار كردن و تجربه كسب كردن...
-----------------------------

من اين حرفا رو بي نهايت قبول دارم . Laughing
ولي موقعيتش توي اينجا فراهم نيست
كجاست اون مشتري كه مي گيد ؟
اگر پيداش كرديد نشونش رو بديد تا من پاشنه در خونشو بكنم .
شيش ماه اتورن ساختم ، هيچي !!!
شيش ماه فلش كار كردم ، هيچي !!!
1سال تدوين كار كردم ، هيچي !!!
3سال انيميشن كار كردم ، تازه داره به يه جاهايي مي رسه ، كه بازم بهش اوميدي نيست .
2ساله دارم بازي مي سازم ، از همه تجربياتم استفاده كردم ، اونم ...
توي تموم اين مدت اون مشتري كه مي گي رو پيدا نكردم .
اين مشتري كه مي گي كجاست ؟

با اميد موفقيت .

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


5 شنبه 27 ارديبهشت 1386 - 05:48
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

همين آقا مرتضي رو نگاه كنيد كه چطوري پشت كمر گيم ميكرو به خاك ماليدن ... ايشون يه كار مهمتر از اونهم كردن... اونهم اينه كه كار رو كه شروع كردن به اتمام رسوندن... من صميمانه بهشون تبريك ميگم و براشون آرزوي موفقيت روز افزون دارم...


نقل قول:

با گيم ميكر هم ميشه بازي هاي فوق العاده ساخت... اما اگه ندوني يا انتظار الكي ازش داشته باشي با همون هم نميشه! حتي كيم ميكر هم Game Generator نيست، يعني نميشه با چندتا كليك ساده نجات بندر ساخت! (اينو همه مخصوصا آقا مرتضاي گل خوب ميدونن، پس چرا من گفتم خدا ميدونه!!! )


آقا شرمنده مون كرديد با اين حرف ها . ممنون لطف داريد .
( گفتم اگه جواب بدم خود هرز نگاريه و اگر جواب ندم بي ادبي . من هرز نگراري رو انتخاب كردم . )
راستي شما اطلاعات خيلي خوبي داريد و خيلي دقيق به همه چيز مي پردازيد . ميخوام در باره خودتون بدونم . سابقه و علاقه مندي هاي كاريتون و اينكه چه جوري ميشه تو يك پروژه بازي از وجود شما استفاده كرد . من فعلا همين قدر ميدونم كه :
اطلاعات در باره اين صنعت و خيلي بالاست و دست به نوشتن تون هم عاليه . پس اگه بخوام براي يك بازي document يا proposal يا از اين چيزها بنويسم خوشحال ميشم از وجود شما استفاده كنم .... جسارت نشه . يك مثال از استفاده از توانايي افراد بود. و خوبه كه آدم از وجود افراد قويتر استفاده كنه .
چون :
-------------------------- اين آدمها هستن كه بازي ميسازن نه موتور ها -----------------------------------

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kooshy
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 784
محل سكونت: آسمون


5 شنبه 10 خرداد 1386 - 22:37
پاسخ بصورت نقل قول
از نظر من بهترین برنامه برنامه ای هستش که محدودیت نداشته باشه

_________________
اگه زندگی سخته ……
اگه مشکلات زیاده ……
اگه بیکاری ……
اگه نیاز به سرمایه داری ….

نگران نباش …..
ما برات دعا می کنیم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 5 از 14 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |