Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> کالبد شکافي بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 10:14
پاسخ بصورت نقل قول
نه مجتبی منظور من یه تمثیل بود نمی خواستم یه موقعیت خاص رو شبیه سازی کنم. فقز خواستم بگم اگر قسمتهایی از الگوریتمها و برنامه های تشخیص برخورد یکی باشه امکان داره که سیستم درست کار نکنه.

پس نظر تو اینه که ماشین پلیس فقط ما رو تعقیب می کنه و علت برخوردش با ماشینهای رو برویی اینه که برای کند کردن سرعت عکس العملش چند وقت یک بار برنامه رد کردن مانعش رو اجرا میکنه.
جالبه این هم یک امکانه.
کس دیگری هم هست که نظری داشته باشه.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 11:02
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

فقز خواستم بگم اگر قسمتهایی از الگوریتمها و برنامه های تشخیص برخورد یکی باشه امکان داره که سیستم درست کار نکنه.


چرا ؟

نقل قول:

پس نظر تو اینه که ماشین پلیس فقط ما رو تعقیب می کنه و علت برخوردش با ماشینهای رو برویی اینه که برای کند کردن سرعت عکس العملش چند وقت یک بار برنامه رد کردن مانعش رو اجرا میکنه.


من مي خواستم يه الگوريتم براي تعقیب پليس بگم . نمي دونم دليل برخورد اون جا دقيقا چيه و به نظر خودم الگوريتم اونجا با الگوريتم من فرق مي كنه و البته بهتر ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 11:59
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به عاشقان بازی سازی و درود به حمایت کنندگان این حرفه

انگار من نبودم اینجا شلوغ شده ، البته من عاشق شلوغی ام
هر چی بیشتر بهتر ، ولی امکان داره وقت نکنم به همه جواب بدم پس از همین حالا می گم ببخشید .

به دلایلی که ذکر می کنم و نمی کنم بازی Driver کنار گذاشته می شه و می خوام به نقد یه بازی اکشن سوم شخص بپردازم .
دلایل عبارتند از : اجرا نشدن بازی روی سیستمم ، گذشت زمان زیاد از ساخت این بازی و ...
ولی در اولین فرصت عکساشو می ذارم .
چون راجع به سبک نوشته نظر ندادین ، تصمیم گرفتم هم کٌلی صحبت بکنم و هم مثال بزنم .

=================================================

کالبد شکافی شماره 2
نویسنده : سعید شهریاری
بازی که می خوام این دفعه نقد کنم اسمش هست "Max Payen"
خوب توجه کنید نسخه بازی رو ننوشتم چون موتور هر دو نسخه یکی بوده .

اطلاعات اصلی :
Game: Max Payne 2: the Fall of Max Payne
Released: Oct 2003
Game Type: 3D Action
Developer: Remedy Entertainment
Publisher: Take-Two Interactive Software
Homepages:
http://www.remedy.fi/games/max_payne2.html
http://www.rockstargames.com/maxpayne2/
FAQs: None listed by 3D Gamers
Requires: Windows / Direct3D
Multiplay: None
Keywords: third-person / modern / shooter
ESRB Rating: Mature (17+) for Blood, Intense Violence, Mature Sexual Themes, Strong Language

طراحی بازی :
طرح بازی تماما شبیه فیلم سینمایی بود ، همان طوری که بیننده فیلم ، خود را درگیر پیچ و خم های فیلم می داند و بین او و نقش اول فیلم هم حسی بوجود می آید ، در این بازی، بازی کن همان تجربه را دارد با این تفاوت که خود می تواند جزیی از داستان باشد و در پیشرفت داستان نقشی داشته باشد (در خیلی از بازی ها شاهد چنین طرز تفکری هستیم).
تکسچرها همه از سطح شهر جمع شده بود ، این مساله باعثِ هم حسی بیشتر در بازی کن های بومی (آمریکایی) می شد و همچنین واقع گرایانه بودن بازی رو بیشتر نشون می داد .
کنترلر :
کنترل معمولی بازی های سوم شخص با این تفاوت که کنترل زمان را هم به دست بازی کن میدهد
بازی کن در این بازی به غیر از ذخیره لحظه لحظه بازی می تواند عبور زمان را آهسته کند .
این مشخصه به بازی کن ، این امکان را می دهد که بیشتر روی حرکت و تیر اندازی خود دقت داشته باشد .
به همین دلیل یک محدوده زمانی برای این کار تعیین شده ، یعنی بازی کن نمی تواند تا هر وقت که بخواهد این کار را ادامه بدهد .
من هم توی بازی هام از این تکنیک تقلید کردم .
این کار خیلی سادس اگر شما برای روند بازی یک متغیر سرعت تعریف کنید ، اونوقت می تونید اون رو در هر جایی از بازی که خواستید عدد دهی کنید .
این مساله هیچ ارتباطی با زبونی که با اون برنامه نویسی می کنید نداره ، یه چیزی شبیه اینه :
مثلا اگر شما در بازی یک عدد ثابت برای حرکت کاراکتر دارید اون رو با یک متغیر عوض کنید .
مثل این ، اگر اینجوری نوشتید :
yrotate object 5
به این تغییر بدید
yrotate object speed
بعدم هر جا خواستید متغیر speed را عدد دهی کنید .
دینامیک :
در نسخه اول این بازی دینامیک زیادی به کار نرفته بود فقط در حد تعیین برخورد بدن با دیوار و تیر با موانع و ...
ولی در نسخه دوم برای لذت بیشتر بازی کن اشیایی به صورت جدا وجود داشت تا بازی کن با اونها برخورد کنه و نتیجه را مشاهده کنه ، این امکان در بازی باعث می شد کمتر راه فراری وجود داشته باشه .
اطلاعات این قسمت مثل دیگر قسمتها شخصیه ، پس اطمینانی نیست
روش استفاده شده در نسخه اول : Collision detect
روش استفاده شده در نسخه دوم : Rigid body+Collision detect
در روش اول نمی شه مثلا حرکت یک توپ رو شبیه سازی کرد ، حداقلش اینه که خیلی سخته ولی در روش دوم تعیین برخورد نقطه ای سخته ، پس در نسخه دوم از هر دو روش استفاده شد .
تا این جا مشخص شد اگر خواستید یک موتور گرافیکی بخرید ، حتما باید هر دوتا تکنیک رو داشته باشه .
هوش مصنوعی :
تفاوت دیگر این بازی با دیگر بازی های هم سبک ، این بود که سرعت در بازی های اکشن حرف اول را می زد ولی در این بازی تفکر خیلی مهم بود ، همین مساله باعث شده که توی نوشتن سبک بازی تردید داشته باشم .
شاید تعجب کنید که در این قسمت به این مساله پرداختم ولی باید بدونید که هوش مصنوعی در این بازی ، طوری طراحی شده بود که تا جایی که می تونه سنگ جلوی پای بازی کن بندازه .

به رسم همیشگی ، هر گونه کپی برداری از این مطلب به شرط ذکر منبع بلامانع است .
=================================================

مثل مطلب قبلی خیلی چیزا برای گفتن مونده ولی هنوز نظرات دوستان کامل نشده و در تاثیر مطالب تردید وجود داره .
پس امکان داره که مطالب بعدی هم دیر فرستاده بشه هم به دلیل نزدیک شدن فصل امتحانات و هم تکمیل شدن نظرات .
امید وارم که از این مطلب استفاده برده باشید .
از لیست زیر بازی هایی را که دوست دارید توی پست های بعدی نقد بشه انتخاب کنید .

Splinter Cell
Ghost Recon
Hitman
Mafia
GTA
Need for Speed
delta force
hyfe life
Re_Volt

يادتون نره حتما يكي رو انتخاب كنيد

انتقاد رو هم فراموش نکنید ، یدونه انتقاد سازنده می ارزه به یه عالم تشکر بیهوده .
تا پست دیگه و مطلب بعدی ، خدا نگهدار


0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط شنبه 13 مرداد 1386 - 18:42 در 3 بوده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 12:19
پاسخ بصورت نقل قول
اینم عکس های مکس پین

http://www.dropshots.com/zoomin.php?userid=283959&cdate=20070212&cimg=0

http://www.dropshots.com/zoomin.php?userid=283959&cdate=20070212&cimg=1

http://www.dropshots.com/zoomin.php?userid=283959&cdate=20070212&cimg=2

http://www.dropshots.com/zoomin.php?userid=283959&cdate=20070212&cimg=3

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 12:26
پاسخ بصورت نقل قول
برای مجتبی :
چراش بستگی زیادی به الگوریتمی داره که می نویسند. من که خود بازی رو هم ندیدم.
اما اگه اون مثال شطرنج رو گرفته باشی. مساله رو میگیری!!!
بذار یه مثال دیگه بگم. فرض کن دو تا روبات داری که از برنامه های هوش مصنوعی یکسانی برخوردارند و الان جلوی همدیگه قرار گرفتن و هردو می دونن که اگه اقدام به جنگ بکنن صدمه می بینن ولی برنامه اونا بسته به شرایط(که برای هر دوشون یکسانه) بهشون میگه که برو جلو طرفت می ترسه و در میره. خوب چه اتفاقی می افته. هر دو میرن جلو و هر دو صدمه می بینند.
گرفتی چی می خوام بگم؟؟

برای سعید :
رفیق چه قدر هولی.
مگه خودت نمی خوای تو بحثی که خودت شروع کردی شرکت کنی؟

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 12:50
پاسخ بصورت نقل قول
مي دوني چرا متوجه منظورت نمي شم . چون تو بازي شطرنج از ابتداي بازي يك هدف براي دو طرف وجود داره : بردن .
ولي تو بازي ماشين يكي داره فرار مي كنه يكي مي خواد فراركننده رو بگيره ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 14:49
پاسخ بصورت نقل قول
تو شطرنج که گفتم. فرض کن تو هر کاری حریفت کرد بکنی یعنی روم به دیفال نقش میمو...
بعد چی میشه؟

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


جمعه 14 ارديبهشت 1386 - 05:47
پاسخ بصورت نقل قول
شطرنج رو گرفتم . همچنين رباط كه تازه الان خوندمش ! ولي مثلا تو همين مثال رباط هدف چيه ؟ هر كدوم اون يكي رو نابود كنه . ولي تو ماشين يكي داره فرار مي كنه و ديگري مي خواد بگيرتش ... فكر كنم متوجه منظور هم نمي شيم من هم تو هر بحثي بياد شركت مي كنم برو سر مسيله بعد .

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


جمعه 14 ارديبهشت 1386 - 09:08
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

این بازی ساخت شرکت Atari و تا حالا 4 نسخه ازش ساخته شده .

Atari ناشر این بازی بوده. سازندش شرکت Reflections هست

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 14 ارديبهشت 1386 - 10:41
پاسخ بصورت نقل قول
باشه مجتبی بحث رو ادامه نمی دیم اما من دو طرفی رو که داشتم بهشون تشبیه می کردم ماشین پلیس(تعقیب کننده) و ماشینی که ما هدایت می کنیم(فراری) نبود منظورم ماشین پلیس و ماشینی که از روبرو میاد بود.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 8 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |