تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383 تعداد ارسالها: 392 محل سكونت: تهران
4 شنبه 25 مهر 1386 - 18:46
از اونجايي كه يه بازي يه نرم افزار محسوب ميشه تمام قوانين مهندسي نرم افزار در مورد بازي ها صدق مي كنه. در اين مورد مي تونيد به كتابهای مربوط به مهندسی نرم افزار در ساخت بازیها مراجعه کنید
_________________ First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384 تعداد ارسالها: 2153 محل سكونت: شاهين شهر
5 شنبه 26 مهر 1386 - 14:36
بله البته بازی هم یک نرم افزاره و کلیه نکاتی که باعث بهبود یک نرم افزار میشه در بهبود بازی هم موثرند.
برای سعید:
گمون کنم باید برای اون فاکتورها یه چیزی حدود 1000 تا 2000 صفحه کتاب بخونی. چرا که به صورت کلی چیزهای مضحکی به نظر میان.
مثلا باید نرم افزار user friendly باشه باید مطمثن باشه. نباید crash کنه. باید در طول زمان سلامت خودش رو حفظ کنه و ...
_________________ تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید
تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383 تعداد ارسالها: 392 محل سكونت: تهران
5 شنبه 26 مهر 1386 - 15:32
براي آشنا شدن با اصول طراحي نرم افزار بايد هم زياد مطالعه كنيد و هم بصورت عملي تمرين داشته باشيد. در اين مورد با eta موافقم ولی در این زمینه که بصورت کلی مضحک به نظر می رسند با ایشون موافق نیستم. دلیل اینکه نمیشه به این سادگی بطور کلی این مساثل رو مطرح کرد اینه که خیلی گویا نیستن.
_________________ First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384 تعداد ارسالها: 2153 محل سكونت: شاهين شهر
5 شنبه 26 مهر 1386 - 19:03
خوب البته نظر شخصی بود. معمولا افراد با نظر شخصی خودشون موافقند
اما خوب بذار یه ذره شفاف سازی کنم.
من معمولا بعضی کلمات رو به صورت اغراق آمیز به کار می برم.
اینجا می خواستم بگم قضیه یه جورایی سهل ممتنعه(یعنی آسون و مشکل)
یعنی هر کی کلیات رو بشنوه(مثل همون چند موردی که توپست قبل گفتم می گه اینا رو که همه میدونن و شاید خنده اش بگیره.(مضحک رو از این جهت گفتم.)) اما اینکه چه جوری به این اهداف که همه هم میشناسنشون برسیم اصل هنر یه مهندس نرم افزاره.
_________________ تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید
تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386 تعداد ارسالها: 1212
جمعه 27 مهر 1386 - 01:49
خب نظرات شخصی دیگه کافیه! برید یه تاپیک دیگه بزنید و اونجا بحثتون رو ادامه بدید
من یکسری فاکتور کلی مینویسم ، شما نظر بدید (پیرامون موضوع!)
~~~~~~~~~~ استانداردهای شخصی! ~~~~~~~~~~~~~
- کلیه مراحل نصب بازی روی سیستم باید ساده و در عین حال اختیارات کافی رو به کاربر بده (در چه مسیری و با چه تنظیماتی ... نصب بشه)
- حد المکان پس از نصب یک میانبر (shortcut) بر روی میز کار (desktop) قرار داده بشه .
- فایلهای بازی نباید ویروسی یا تروجان یا هر نوع مخرب دیگر رو به همراه داشته باشه .
- فایل اجرایی بازی نمی باید! بدون اجازه کاربر در اسناد روی حافظه سیستم دستکاری بکنن .
اجزای داخلی بازی :
- آرم های نمایشی سازندگان و همایت کنندگان می بایسی بصورت سریع و حدالمکان دسته جمعی نمایش داده شوند و به کاربر اجازه عبور سریع (skip) را بدهد .
- منوی بازی شامل گزینه های برای : شروع - انصراف - در صورت لزوم "ذخیره سازی"و"بارگزاری" (Save/Load) و در آخر امکان خروج کامل از بازی ، باشد .
و یک مورد دیگه : باگهای بازی ، می بایستی قبل از عرضه بازی به بازار گرفته شوند .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
با نظرات همدیگه می تونیم کاملش کنیم و ... استفاده کنیم
نظر شما چیه؟
_________________ تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<
تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384 تعداد ارسالها: 2153 محل سكونت: شاهين شهر
جمعه 27 مهر 1386 - 10:21
برای سعید :
اونهایی که گفتی به بیرون بازی مربوط بود و همه درست و نسبتا سهل الوصول هستند. اما اینایی که سیلوستر میگه. از همه مهمترند. که متاسفانه سهل الوصول هم نیستند.
_________________ تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید
تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386 تعداد ارسالها: 1212
جمعه 27 مهر 1386 - 11:47
استاندارد که به داخل بازی مربوط نمی شه ، بازی موقعی سنجیده می شه که به اتمام رسیده باشه .
هر بازی می تونه از ساختار داخلی کاملاً متفاوتی تشکیل شده باشه و این به سازنده و شیوه کارش مربوطه .
در اون مورد هم اگر اطلاعاتی (به صورت فهرست وار) دارید ، خوشحال میشم ارائه کنید .
_________________ تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<
تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383 تعداد ارسالها: 392 محل سكونت: تهران
2 شنبه 30 مهر 1386 - 18:35
نقل قول:
هر بازی می تونه از ساختار داخلی کاملاً متفاوتی تشکیل شده باشه و این به سازنده و شیوه کارش مربوطه
اما همين ساختار داخليه كه نقش اساسي در كيفيت بازي داره. بيشترين هم و غم سازنده ها و منتقدين هم روي همينه. اون اوصلي هم كه در موردش صحبت كرديم بيتشر روي همين قسمت متمركز ميشه.
_________________ First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win